Στο σημερινό ευαγγελικό ανάγνωσμα παρουσιάζεται ο Θεός ως οικοδεσπότης που έχει ετοιμάσει δείπνο, ώστε να δειπνήσει με τους καλεσμένους του. Όταν ήρθε η ώρα του δείπνου, ο κύριος στέλνει το δούλο του σπιτιού να ενημερώσει τους καλεσμένους, πως ήρθε η ώρα του δείπνου. Αλλά τότε όλοι οι καλεσμένοι, ο ένας μετά τον άλλο, έβρισκαν διάφορες δικαιολογίες: όπως την εκτροφή των ζώων του, την πρόσφατη αγορά του κτήματος, κάποιος άλλος τη γυναίκα του· αδυνατώντας έτσι να παρευρεθούν στο δείπνο. Τότε ο κύριος του σπιτιού ακούγοντας αυτά από τον απεσταλμένο δούλο, αποφασίζει να προσκαλέσει τους ανώνυμους και τους φτωχούς κατοίκους που ζούσαν σε εκείνη τη πόλη. Έτσι λοιπόν ο πλούσιος εκείνος οικοδεσπότης, δείπνησε με τους ανάπηρους και τους τυφλούς που βρίσκονταν στις πλατείες και στα σοκάκια της πόλεως.
«Και απέστειλε τον δούλον αυτού τη ώρα του δείπνου ειπείν τοις κεκλημένοις• έρχεσθε, ότι ήδη έτοιμα εστί πάντα», (Λουκ ιδ΄ 17). Έστειλε το δούλο του ο κύριος όταν έφθασε η ώρα του δείπνου, αλλά οι καλεσμένοι βλέποντας τις προσωπικές τους απασχολήσεις άρχισαν να δικαιολογούν την απουσία τους. O μεν πρώτος δεν πήγε στο δείπνο διότι αγόρασε αγρό και προτίμησε να ασχοληθεί με την καλλιέργεια της περιουσίας του. Αυτός ο άνθρωπος αντιπροσωπεύει αυτούς που απορροφούνται από την εργασία τους αδιαφορώντας για το Θεό. Πλέον αυτοί οι άνθρωποι είναι παθιασμένοι με την εργασία τους, το μόνο που σκέφτονται είναι η προώθηση των προϊόντων τους στο εμπόριο βάζοντας έτσι σε δεύτερη μοίρα το Θείο θέλημα .
«Και απέστειλε τον δούλον αυτού τη ώρα του δείπνου ειπείν τοις κεκλημένοις• έρχεσθε, ότι ήδη έτοιμα εστί πάντα», (Λουκ ιδ΄ 17). Έστειλε το δούλο του ο κύριος όταν έφθασε η ώρα του δείπνου, αλλά οι καλεσμένοι βλέποντας τις προσωπικές τους απασχολήσεις άρχισαν να δικαιολογούν την απουσία τους. O μεν πρώτος δεν πήγε στο δείπνο διότι αγόρασε αγρό και προτίμησε να ασχοληθεί με την καλλιέργεια της περιουσίας του. Αυτός ο άνθρωπος αντιπροσωπεύει αυτούς που απορροφούνται από την εργασία τους αδιαφορώντας για το Θεό. Πλέον αυτοί οι άνθρωποι είναι παθιασμένοι με την εργασία τους, το μόνο που σκέφτονται είναι η προώθηση των προϊόντων τους στο εμπόριο βάζοντας έτσι σε δεύτερη μοίρα το Θείο θέλημα .
Ο δεύτερος απέρριψε την πρόσκληση του κυρίου του, διότι αγόρασε ζώα και θέλησε να τα δοκιμάσει αν είναι ικανά για την εργασία. Είναι οι άνθρωποι που καταγίνονται με εμπορικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες. Καθώς είναι αδιαμφισβήτητο πως το χρήμα και το κέρδος αιχμαλωτίζει εύκολα τον άνθρωπο. Πλέον το πάθος της πλεονεξίας, της φιλαργυρίας τον τυφλώνει από κάθε τι άλλο και πόσο μάλλον από τον πνευματικό αγώνα.
Ο τρίτος δεν μπορούσε να βρίσκεται στο δείπνο καθώς πρόσφατα είχε παντρευτεί και θέλησε να βρίσκεται κοντά στη σύζυγο του. Μπορούμε να πούμε πως τον τρίτο καλεσμένο τον αντιπροσωπεύουν, η μερίδα των ανθρώπων που ασχολείται μόνο με τα προσωπικά και οικογενειακά του θέματα. Είναι η μερίδα των ανθρώπων που προσπαθεί να ζει μαζί με τους οικείους του ευχάριστα χωρίς να έχει οδηγό το Χριστό.
Δεν πήγαν σ΄ αυτό το μέγα δείπνο, δεν ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του οικοδεσπότη. Επομένως δεν μπόρεσαν να βρίσκονται μαζί με τον οικοδεσπότη, χάνοντας έτσι τη αγαπητική σχέση με το κύριο τους. Πλέον οι ίδιοι αρνήθηκαν το κάλεσμα της σωτηρίας της ψυχής τους, βάζοντας ως προτέρημα τις μέριμνες της καθημερινότητας τους.
Κάλεσε ο Κύριος τους καλεσμένους του, όπως καλεί σήμερα εμάς. Μας καλεί ο Χριστός να απαλλαχθούμε από τα στενά της αμαρτίας, να αφήσουμε τις αμαρτωλές συνήθειες μας που διώχνουν τη χάρη του Θεού από κοντά μας. Αν ψάξουμε όλοι τον εαυτό μας, διότι ο καθένας μας κρύβει μέσα του έναν πνευματικά ανάπηρο, ένα πνευματικά τυφλό άνθρωπο που καθημερινά καλείται να συμφιλιωθεί με το Χριστό.
Δεν πήγαν σ΄ αυτό το μέγα δείπνο, δεν ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του οικοδεσπότη. Επομένως δεν μπόρεσαν να βρίσκονται μαζί με τον οικοδεσπότη, χάνοντας έτσι τη αγαπητική σχέση με το κύριο τους. Πλέον οι ίδιοι αρνήθηκαν το κάλεσμα της σωτηρίας της ψυχής τους, βάζοντας ως προτέρημα τις μέριμνες της καθημερινότητας τους.
Κάλεσε ο Κύριος τους καλεσμένους του, όπως καλεί σήμερα εμάς. Μας καλεί ο Χριστός να απαλλαχθούμε από τα στενά της αμαρτίας, να αφήσουμε τις αμαρτωλές συνήθειες μας που διώχνουν τη χάρη του Θεού από κοντά μας. Αν ψάξουμε όλοι τον εαυτό μας, διότι ο καθένας μας κρύβει μέσα του έναν πνευματικά ανάπηρο, ένα πνευματικά τυφλό άνθρωπο που καθημερινά καλείται να συμφιλιωθεί με το Χριστό.
Μέσα από το ευαγγελικό ανάγνωσμα βλέπουμε το κύριο να σέβεται την πρόθεση των καλεσμένων του. Ο Κύριος κανένα δεν βιάζει, δεν υποχρεώνει κανένα ώστε να παρευρεθεί στο δείπνο. Μας αφήνει ελεύθερους να αποφασίσουμε αν θέλουμε να τον ακολουθήσουμε ή όχι.
Καλούμαστε να ανταποκριθούμε στην πρόσκληση του Χριστού, καλούμαστε να παρευρεθούμε στο δείπνο που έστρωσε για μας ο Κύριος. Πως όμως θα ανταποκριθούμε σε αυτό το Θείο κάλεσμα; Βάζοντάς ως καπετάνιο της ψυχής μας τον Χριστό.
Με ταπείνωση και ειλικρίνεια ας προστρέξουμε στο Πνευματικό και ας του καταθέσουμε όλες τις αμαρτίες μας. Ας απαλλαχτούμε από τα πάθη της φιλαργυρίας, της φιληδονίας ας διώξουμε από την ψυχή μας τις κακές συνήθειες μας. Ώστε να είμαστε έτοιμοι, όταν ακούσουμε από τον Ιερέα τα λόγια « Μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης προσέλθετε », να προσέλθουμε στο μέγα αυτό δείπνο, της Θείας Ευχαριστίας.
Καλούμαστε να ανταποκριθούμε στην πρόσκληση του Χριστού, καλούμαστε να παρευρεθούμε στο δείπνο που έστρωσε για μας ο Κύριος. Πως όμως θα ανταποκριθούμε σε αυτό το Θείο κάλεσμα; Βάζοντάς ως καπετάνιο της ψυχής μας τον Χριστό.
Με ταπείνωση και ειλικρίνεια ας προστρέξουμε στο Πνευματικό και ας του καταθέσουμε όλες τις αμαρτίες μας. Ας απαλλαχτούμε από τα πάθη της φιλαργυρίας, της φιληδονίας ας διώξουμε από την ψυχή μας τις κακές συνήθειες μας. Ώστε να είμαστε έτοιμοι, όταν ακούσουμε από τον Ιερέα τα λόγια « Μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης προσέλθετε », να προσέλθουμε στο μέγα αυτό δείπνο, της Θείας Ευχαριστίας.
Επομένως αν θελήσουμε να πούμε με λίγα λόγια ποιος είναι εκείνος, που με αγάπη ανταποκρίνεται στο θείο κάλεσμα. Μπορούμε να πούμε ότι είναι η μερίδα των ανθρώπων που έχει αληθινή επαφή με τις ακολουθίες της Εκκλησίας, αγνοώντας τα όποια κωλύματα. Και η άλλη μερίδα των ανθρώπων, είναι εκείνοι που γίνονται δούλοι των κωλυμάτων τους δικαιολογώντας την αδιαφορία τους.
Έτσι λοιπόν ως άνθρωποι εν Χριστώ, καλούμαστε να βαδίζουμε στο δρόμο που χάραξε ο Χριστός και οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας. Το δρόμο εκείνο που δεν έχει τέλος, αλλά μια συνεχής επαφή με τον Τριαδικό Θεό μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά