«Οποίος δεν συμφωνεί με τον υπερεθνικό (που είναι συνάμα και εθνικός) χαρακτήρα της Ορθοδοξίας μπορεί να την αρνηθεί, μένοντας εγκλωβισμένος στον τυφλό εθνικισμό του, δεν μπορεί όμως να απαιτήσει την αλλοτρίωση της Ορθοδοξίας και την πρόσληψη από αυτήν εθνικιστικών/ φυλετικών κριτηρίων. Ο εθνοφυλετισμός (ρατσισμός) στην Πίστη έχει καταδικασθεί το 1872 (σύνοδος στην Κωνσταντινούπολη) ως αίρεση»
π. Γεώργιος Μεταλληνός
(“Παγανιστικός Ελληνισμός ή Ελληνορθοδοξία;”, 3η έκδ., Αρμός, 2003, σελ. 94).
Οτιδήποτε γίνεται με την Βία, χωρίς αγάπη και ελευθερία, αυτό δεν εισέρχεται στην αιωνιότητα του Θεού
Γέροντας Σοφρώνιος του Εσσεξ
Είναι θλιβερό ότι κάποιοι «χριστιανοί αγωνιστές» ταυτίστηκαν με τη χρυσή αυγή για να υπερασπιστούν τον Χριστό. Τον Χριστό που η «χρυσή αυγή» τον διώκει, τον προσβάλλει και τον εξευτελίζει καθημερινά και το πράττει στα πρόσωπα, των προσφύγων, των μεταναστών ακόμα και των παιδιών. Ξεχάσατε αγαπητοί μου χριστιανοί το λόγο του Χριστού «εφόσον εποιήσατε, ενί τούτων των αδελφών μου των ελαχίστων, εμοί εποιήσατε;»
Δεν είναι ο άνθρωπος εικόνα του Χριστού όποιος και εάν είναι; Δεν είναι ένας μετανάστης, ένας πρόσφυγας, ελάχιστος αδελφός του Χριστού; Κάθε εναγκαλισμός και χάϊδεμα χριστιανού ή πολύ περισσότερο ιερωμένου προς την Χρυσή Αυγή δείχνει μπέρδεμα φρικτό και ακύρωση της πίστης.
Σεβασμιότατος Μητροπολίτης
Σιατίστης Παυλος
_________________________________
Είμαστε παγανιστές, είμαστε ναζιστές
«Είμαστε χριστιανοί ορθόδοξοι και Έλληνες πατριώτες», επαναλαμβάνουν τα παπαγαλάκια της Χρυσής Αυγής όταν ερωτώνται για την ιδεολογία της οργάνωσης. Αυτό δείχνει πόσο μεταμορφώνει μερικούς ανθρώπους το κυνήγι των ψήφων. Για να δούμε τι έλεγε το περιοδικό Χρυσή Αυγή στο τεύχος 5 (Μάιος-Ιούνιος 1981) σε κείμενο με τον τίτλο «Εμείς».
«Είμαστε παγανιστές γιατί η ύπαρξις μας σέβεται και πορεύεται πάνω στους τόνους της μουσικής των φυσικών νόμων χωρίς να αγνοεί την μαγεία του απρόβλεπτου, την μοναδικότητα της στιγμής και το θετικό υποκειμενισμό του ανθρώπου-στοιχείου της φύσεως. [...] Είμαστε παγανιστές γιατί στη θέσι των ηρώων και των φιλοσόφων μας δεν θα μπορούσαμε ποτέ να βάλουμε προφήτες σκοτεινούς και βασιλιάδες αιμοσταγείς ενός άξεστου νομαδικού λαού».
Στην επόμενη παράγραφο διαβάζουμε: «Είμαστε ναζιστές εάν αυτό δεν σας ενοχλεί γλωσσικώς (εμάς μας ενοχλεί), γιατί μέσα στο θαύμα της Γερμανικής Επαναστάσεως του 1933 είδαμε την Δύναμη που θα μας οδηγήσει σε μια καινούργια Ευρωπαϊκή αναγέννησι». Την «δύναμη» αυτή την είδαν και την ένιωσαν και οι παππούδες μας κατά την γερμανική εισβολή και κατοχή.
Αυτά τα έγραφε η οργάνωση, πάντα υπό την ηγεσία του Νίκου Μιχαλολιάκου, όταν δεν ενδιαφερόταν τόσο για τις ψήφους και τις εκλογές. Τώρα τα πράγματα άλλαξαν και στο κυνήγι της βουλευτικής έδρας (και της παχυλής αποζημίωσης), «ο καλός ο μύλος όλα τα αλέθει». Σπεύσατε «ελληνορθόδοξοι» και «ελληνοκεντρικοί» της πλάκας να ψηφίσετε Χρυσή Αυγή. Το δούλεμα πάει σύννεφο, αλλά τι να κάνουμε; Αυτά παθαίνουν στις εκλογές τα κορόιδα.
Πηγή στοιχείων: http://xa-watch.blogspot.co.uk
«Σεβόμαστε την Ορθοδοξία και τον Χριστιανισμό» λένε ορισμένοι.. Είναι άραγε έτσι; Για να δούμε όμως τι έγραφαν, όταν δεν είχαν ανάγκη τις Χριστιανικές ψήφους. Έλεγαν άραγε τα ίδια;
Στο τεύχος 37 (Ιούλιος 1988) του περιοδικού «Χρυσή Αυγή» σε ανυπόγραφο άρθρο με τίτλο «Η Άρια θρησκευτικότητα» αναλύεται η θέση της οργάνωσης για τον Παγανισμό και τον Χριστιανισμό.
Το άρθρο δεν αφήνει πολλά περιθώρια: «Θρησκεία της Ευρώπης είναι ο παγανισμός που είναι η έκφραση του αισθήματος θρησκευτικότητας του Αρίου Ανθρώπου. Στον παγανισμό επιβιώνει η αρχαία θρησκεία με την αρχέγονη της αγνότητα, τα έθιμα, τις παραδόσεις, τις εορτές, τους μύθους και μία διαρκή και γόνιμη επαφή με τη φύση».
Όσο για τον Χριστιανισμό, η απόφαση είναι μάλλον αρνητική για το άρθρο, που τον παρουσιάζει ως αδυναμο: «Τον Χριστιανισμό χαρακτηρίζει η μεσσιανική ελπίδα, η πίστη σε μία εσωτερική αναγκαιότητα της Ιστορίας, η πρωταρχία της ιδέας της ελεημοσύνης έναντι της ιδέας της Δικαιοσύνης, η προκατάληψη υπέρ των «καταπιεσμένων», μία διαδικασία υποτιμήσεως του κόσμου. Γι’ αυτό ο Χριστιανισμός είναι ο μπολσεβικισμός της αρχαιότητας».
Νομίζουμε τα σχόλια περιττεύουν. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο και κρίνετε…
Επίσης, ρίξτε και μία ματιά στα παρακάτω:
(…) Ο φανατισμός δεν έχει σχέση με τον Χριστό. Να είσαι Χριστιανός αληθινός. Τότε κανένα δεν θα παρεξηγείς, αλλά «η αγάπη σου πάντα θα στέγει» [ Α’ Κορ. 13, 7.]. Και στον αλλόθρησκο, χριστιανός. Δηλαδή να τον τιμάς άσχετα με τη θρησκεία του με έναν ευγενικό τρόπο. Μπορείς να περιποιηθείς έναν Οθωμανό, όταν έχει ανάγκη, να του μιλήσεις, ν’ αναστραφείς μαζί του. Να υπάρχει σεβασμός της ελευθερίας του άλλου. Όπως ο Χριστός «ίσταται επί την θύραν και κρούει», χωρίς να την παραβιάζει, αλλά περιμένει την ψυχή μόνη της κι ελεύθερα να Τον δεχθεί, έτσι κι εμείς να στεκόμαστε μπροστά στην κάθε ψυχή.
Γεροντας Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης
Η ΑΡΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ
1. Θρησκεία της Ευρώπης είναι ο παγανισμός που είναι η έκφραση του αισθήματος θρησκευτικότητας του Αρίου Ανθρώπου. Στον Παγανισμό επιβιώνει η αρχαία θρησκεία με τη αρχέγονη της αγνότητα, τα έθιμα, τις παραδόσεις, τις εορτές, τους μύθους και μία διαρκή, γόνιμη επαφή με τη φύση.
Για τον Παγανισμό, ο Κόσμος είναι αιτία του εαυτού του και οι θεοί, όντας κέντρα αξιών, είναι το σκαλοπάτι που έπλασε ο άνθρωπος για να υπερβεί τον εαυτό του. Ο παγανισμός θεωρεί ότι ο άνθρωπος γεννιέται κατ’ αρχήν κληρονόμος μιας παραδόσεως και κηρύσσει την απελευθέρωση από την τυραννία του ορθολογισμού και την επιστροφή στον «μύθο» και την «ζωή». Γι’ αυτόν δεν υπάρχει η έννοια της ροπής της Ιστορίας. Το παρελθόν είναι μια προοπτική δεδομένη μέσα σε πλήρη επικαιρότητα. Αντιθέτως για τον Ιουδαιοχριστιανισμό ό,τι είναι παρελθόν δεν μπορεί να επιστρέψει.
Η εποχή μας ολόκληρη είναι βαθειά ιουδαιοχριστιανική, έστω κι αν οι εκκλησίες και οι συναγωγές αδειάζουν. Είναι βαθειά ιουδαιοχριστιανική με τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την ιστορία, με τις βασικές αξίες στις οποίες αναφέρεται.
Η διαφορά μεταξύ μονοθεϊσμού και πολυθεϊσμού δεν είναι ποσοτική αλλά ποιοτική, είναι θέμα οντολογίας. Κατά τον μονο0είσμό ο κόσμος είναι θέατρο γεγονότων που το έπαθλο και το νόημα τους βρίσκονται σ’ άλλο κόσμο. Στην ιουδαιοχριστιανική θεολογία, υπάρχει ουσιώδης διάκριση μεταξύ χτιστού και άχτιστου όντος: Η πηγή της Γνώσεως διακρίνεται ριζικά από τη φύση. Για τον παγανισμό, το σύμπαν είναι έμψυχο και θεϊκό. Η θεογονία είναι και Κοσμογονία, ο θεός πραγματώνεται «δια» και εντός του Κόσμου. Η ψυχή είναι μέρος της θεϊκής ουσίας.
Αξίες του Παγανισμού:
I. Αριστοκρατική αντίληψη της ανθρώπινης προσωπικότητας.
II. Ηθική συμπεριφορά θεμελιωμένη στην Αξία της Τιμής.
III. Ηρωική αντιμετώπιση των προκλήσεων της υπάρξεως.
IV. Έξαρση και ιεροποίηση του Κόσμου, του κάλλους, του σώματος, της δυνάμεωςκαι του ‘Έρωτα.
V. Άρνηση των «άλλων Κόσμων» και άρνηση του δυαδισμού.
VI. Ενότητα αισθητικής και ηθικής.
Κατά τον Spegler, ο παγανισμός τείνει στην αντικατάσταση της αιτιοκρατικής αρχής (της θεϊκής δημιουργίας των πάντων) με την «ιδέα του πεπρωμένου». Κατά τον Φίχτε, η ιδέα της εκ θεού δημιουργίας του Κόσμου είναι το βασικό απόλυτο λάθος κάθε «μεταφυσικής».θητικής και ηθικής.
Κατά τον Heiddegger, το απόλυτο ον, είναι το ριζικά αδημιούργητο, αιτία του εαυτού του. Ο Nietzsεhe λέγει ότι η δυαδική φαντασιοπληξία αλλοίωσε τον Κόσμο σε εχθρό της ζωής ενώ είναι έξαρση και επιδοκιμασία του.
Για τον παγανισμό, η Γη είναι μητέρα-Πατρίδα. Για τον μονοθεϊσμό, είναι τόπος εξορίας.
Η ψυχή-Κόσμος μορφοποιεί το υλικό περίβλημα μέσα στο οποίο θέλει να εκδηλωθεί. Ο Άνθρωπος γίνεται Θεός κάθε φορά που υπερβαίνει τον εαυτό του, κάθε φορά που αγγίζει τα όρια του καλύτερου μέρους του εαυτού του.
Για τον παγανισμό, το πεπρωμένο μπορεί να αποφευχθεί δια της πραγματοποιήσεως του άθλου, που είναι η υπέρβαση της φύσεως του ανθρώπου. ‘Έτσι αντιδιαστέλλεται από το αναπόφευκτο. Ο Παγανισμός διακρίνεται για την αγάπη του πεπρωμένου (Αmοr Fati: ερασιθάνατος). Το αδύνατον πρέπει να επιχειρηθεί ιδίως όταν είναι πραγματικά αδύνατον.
Στον παγανισμό, η ανθρώπινη Θέληση συνδιαλέγεται ισότιμα με την Θεϊκή. (Sρegler: Φαουστιανή θρησκεία).
Στους Έλληνες η θρησκεία ήταν συγχωνευμένη μέσα στο πολιτιστικό οικοδόμημα. Το να προσηλυτισθεί κανείς, να περάσει από μία θρησκεία σε άλλη, ισοδυναμούσε με απάρνηση της πατρίδας του. Στα μάτια των αρχαίων λοιπόν μία οικουμενική θρησκεία προϋπόθετε ένα πολιτικό κοσμοπολιτισμό και την εγκατάλειψη των ειδικών και λαϊκών χαρακτηριστικών.
Αντίθετα για τον Χριστιανισμό η ουσία του Κόσμου, βρίσκεται εκτός του Κόσμου. Μεταξύ του ατόμου ως ανθρώπου και της Υπερβατικής Αρχής λείπει η μεσολαβούσα ιστορική διάσταση της Λαϊκής Κοινότητας. Τον Χριστιανισμό χαρακτηρίζει η μεσσιανική ελπίδα, η πίστη σε μία εσωτερική αναγκαιότητα της Ιστορίας, η πρωταρχία της ιδέας της ελεημοσύνης έναντι της ιδέας της Δικαιοσύνης, η προκατάληψη υπέρ των «καταπιεσμένων», μια διαδικασία υποτιμήσεως του Κόσμου. Γι’ αυτό ο Χριστιανισμός είναι ο μπολσεβικισμός της αρχαιότητος.
Αυτό που σήμερα κρατεί κλειστό το στόμα τον μαντείου των Δελφών, δεν είναι η αποκάλυψη μιας δήθεν απάτης, παρά η εξαφάνιση του πνεύματος των Ελλήνων.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ
Σημ. ΟΟΔΕ: Είδαμε σε διάφορα μπλογκ να αναφέρεται πως ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, τάχα, στηρίζει πνευματικά την ψευδοπατριωτική οργάνωση. Επειδή όμως δεν μπορούμε εύκολα να πιστέψουμε κάτι τέτοιο απλά από “φήμες” θα παρακαλούσαμε τον Σεβασμιώτατο ναδιευκρινίσει ξεκάθαρα με μία από τις πολλές ανακοινώσεις του, αν πραγματικά ενισχύει τέτοιου είδους νεοναζιστικούς πολιτικούς σχηματισμούς ή αν χρησιμοποιούν ορισμένοι το όνομά του εν αγνοία του. Εχουμε κάνει αυτή την ευγενική παράκληση (τοσο αυτό το ιστολόγιο όσο και άλλοι αδελφοί) ήδη απο τον Μαϊο του 2012 και περιμένουμε πως ο Σεβασμιώτατος σίγουρα θα απαντήσει κάποια στιγμή. Την ευχή του να’χουμε.
(φώτο : Ο Σεβ. Πειραιώς Σεραφείμ, σε στιγμή συνεργασίας του με τον Βουλευτή Επικρατείας της Χρυσής Αυγής κ. Παπά )
Μερικές Ερωτήσεις σε όσου φίλους θεωρούν την Χρ.Αυγή απλά “ένα ακόμα κόμμα όπως τα άλλα”:
- 1) Ποιοι απειλούν παιδάκια
- 2) Ποιοι κυνηγούν ανθρώπους μέσα στους δρόμους
- 3) Ποιοι είναι μαχαιροβγάλτες
- 4) Ποιοι πυροβολούν ανθρώπους που κοιμούνται
- 5) Ποιοι χτυπούν γυναίκες που έχουν υπερασπιστεί την Εκκλησία (Κανέλλη – βλ.εδώ)
- 6) Ποιος έχει τέτοιο θράσος, ώστε να εισβάλλει σε κλούβα των ΜΑΤ, να τσακώνει κρατούμενο και να μην του λέει ΚΑΝΕΝΑΣ ΤΙΠΟΤΑ
- 7) Ποιοι απειλούν με κατάλυση τη Δημοκρατία και το κοινοβούλιο
- 9) Ποιοι θέλουν να φτιάξουν έναν Χριστιανισμό “καθαρό” (δλδ αιρετικό) από τα “εβραϊκά στοιχεία”.
Εννέα μητροπολίτες, ανάμεσά τους και ο Άνθιμος, τάσσονται με δηλώσεις τους κατά της Χρυσής Αυγής και των πρακτικών της, τονίζοντας πως ο ρατσισμός και η βία δεν συνάδουν με τη διδασκαλία του Χριστού. Υπενθυμίζεται πως κατά της Χρυσής Αυγής έχει ταχθεί και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος επισημαίνοντας πως η Εκκλησία δεν έχει ανάγκη από προστάτες και σωτήρες και καταδικάζοντας κάθε μορφή βίας και ρατσισμού. Την ίδια στιγμή μηνύματα κατά της Χρυσής Αυγής στέλνει και η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία της Γερμανίας αλλά και η Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων και οι Έλληνες της τρίτης γενιάς μεταναστών.
Την αρχή έκανε ο Μητροπολίτης Σιατίστης Παύλος με κείμενο του και ακολούθησαν οκτώ ακόμα Μητροπολίτες με δηλώσεις τους στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής». Ο μητροπολίτης Μεσσηνίας έδωσε σχετική συνέντευξή και στην εφημερίδα «Έθνος».
Ο Μητροπολίτης Κορίνθου Διονύσιος καλεί τους χρυσαυγίτες να αφήσουν ήσυχους την Εκκλησία αλλά και τον Χριστό, τονίζοντας πως «η Εκκλησία δεν μπορεί να είναι εναντίον των μεταναστών και των ξένων». «Δεν θα παίξουμε το παιχνίδι κανενός. Ουτε δεξιόστροφο ούτε αριστερόστροφο», προσθέτει.
Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος, τονίζει δεν συμφωνεί με την άποψη ότι μια μερίδα πολιτών μπορεί να υποκαθιστά το κράτος. «Ούτε δέχομαι τις βάναυσες συμπεριφορές απέναντι στους μετανάστες» λέει και υπογραμμίζει πως όταν κάποιοι ακραίοι τον ρώτησαν γιατί ταΐζει τους μετανάστες, τους απάντησε ότι «είναι εντολή του Ευαγγελίου». «Η πίστη ανήκει σε όλο το γένος των Ελλήνων», καταλήγει.
Από την πλευρά του ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος αναφέρει πως «ο Χριστός δεν διαχώριζε ανάλογα με το χρώμα, το φύλο, την εθνικότητα ή την θρησκεία».
«Δεν μπορούμε να ρίχνουμε τους μετανάστες που εισέρχονται στην χώρα μας στον Καιάδα» επισημαίνει και ο Μητροπολίτης Δωδώνης Χρυσόστομος, και τονίζει ότι«δεν μπορούμε να συμπεριφερόμαστε στους ξένους σαν είναι κτήνη. Άνθρωποι είναι ανεξάρτητα των πιστεύω τους».
«Η Εκκλησία είναι κατά του ρατσισμού και της βίας» δηλώνει ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος. «Είμαστε υπέρ της αγάπης, της πίστης και της ενότητας της κοινωνίας», προσθέτει και υπογραμμίζει πως «αρμόδια αρχή για την λαθρομετανάστευση είναι μόνο το ίδιο το Κράτος και η Πολιτεία».
«Όλοι οι άνθρωποι είναι αδέλφια μας» σημειώνει και ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος, τονίζοντας ότι δεν συμφωνεί με τα κόμματα, όπως η Χρυσή Αυγή, που δεν ασπάζονται την χριστιανική πίστη. «Πρέπει να φερόμεθα ως Χριστιανοί. Τα άκρα δεν ωφελούν» δηλώνει και υπογραμμίζει πως με το να βρίσκονται οι μετανάστες «στο δρόμο ή να ζουν σε άθλιες συνθήκες σε σπίτια-τρώγλες, τους καταδικάζουν».
Λιγότερη φασαρία για τη Χρυσή Αυγή και περισσότερη δουλειά, ζητά ο Μητροπολίτης Χαλκίδας Χρυσόστομος, τονίζοντας ότι «είμαστε όλοι παιδιά του Θεού» και κάνοντας λόγο για διαφήμιση της Χρυσής Αυγής από τα ΜΜΕ.
Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος με συνέντευξή του στην Εφημερίδα «Έθνος» διερωτάται από πότε «οι αρχαιολάτρες και οι δωδεκαθεϊστές έγιναν ομολογητές και προασπιστές της πίστης του Χριστού ; Πώς είναι δυνατόν να συνδυάζουν τη βία με το Σταυρό;»
Αναφερόμενος για τα επεισόδια έξω από το θέατρο Χυτήριο τονίζει πως «η συγκεκριμένη αντίδραση στην υπόθεση “Χυτήριον” ήταν η μεγάλη ευκαιρία για να εκδηλωθεί η ακραία αυτή πολιτικο-θρησκευτική διαπλοκή, η οποία φαίνεται ότι κυοφορείτο στα σπλάγχνα της ελληνικής κοινωνίας από καιρό».
«Βρήκαν λοιπόν την “μεγάλη ευκαιρία” για να φανερώσουν το διπλό προσωπείο τους, το πολυεπίπεδο δηλαδή φαινόμενο του “συνδρόμου της Βαϊμάρης”. Χωρίς αμφιβολία το σύνδρομο αυτό δεν αποτελεί μία υγιή έκφραση μέσα στην ανθρώπινη κοινωνία και πρέπει να μας απασχολήσει και να μας προβληματίσει όλους, γιατί η προβολή μιας φοβικής πραγματικότητας με τον μανδύα της θρησκευτικής υποκρισίας και του μιμητισμού της αντίδρασης μπορεί να αποβεί εις βάρος της κοινωνικής συνοχής», προσθέτει.
Την ίδια στιγμή, η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία της Γερμανίας, η Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων και Έλληνες της τρίτης γενιάς μεταναστών στρέφονται κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας στην Ελλάδα.
Όπως αναφέρει η Deutsche Welle Ελληνορθόδοξη Μητρόπολη της Γερμανίας καταδικάζει σε δήλωση της «απερίφραστα την ξενοφοβία και το ρατσισμό, απ΄ όπου κι αν προέρχονται».
«Υπάρχουν περιπτώσεις που δεν μπορεί να σιωπήσει η Εκκλησία, δηλαδή όταν συμβαίνουν τέτοια φαινόμενα. Όταν υπάρχει αυτή η κρίση στην Ελλάδα, αυτό για μένα σημαίνει ότι όλοι πρέπει να μετανοήσουμε, να αλλάξουμε μυαλά, να αλλάξουμε πορεία ζωής. Να δούμε γιατί; Πού θέλουμε να πάμε; Και όχι να αφήσουμε αυτές τις ακραίες καταστάσεις στην πατρίδα. Και επειδή όλοι οι άνθρωποι μας εδώ στην Γερμανία ανησυχούν απ΄ ότι ξέρω από τα πολλά τηλεφωνήματα που κάθε μέρα δέχομαι, γι’ αυτό αυτή η δήλωση. Εύχομαι να μην κάνω άλλη δήλωση, διότι θα είναι πολύ χειρότερη», τόνισε ο Μητροπολίτης Γερμανίας Αυγουστίνος στη Deutsche Welle.
Σε ανάλογο πνεύμα, όπως αναφέρει η Deutsche Welle, είναι και η δήλωση τηςΟμοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων Γερμανίας (ΟΕΚ) που γίνεται στα πλαίσια του μηνύματος για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου.
«Το ΟΧΙ των Ελλήνων μεταναστών στην Γερμανία είναι φέτος ηχηρότερο από άλλοτε», έτσι ξεκινά το μήνυμα που αναφέρεται στην οικονομική και κοινωνική κατάσταση της Ελλάδας, η οποία περιγράφεται με τα πιο μελανά χρώματα.
Η ΟΕΚ προειδοποιεί ότι η λιτότητα οδηγεί στην εξαθλίωση και ότι αυτή με τη σειρά της οδηγεί «απεγνωσμένους ενάντια στους μετανάστες» και ότι «έτσι ξανάρχεται ο φασισμός στην Ελλάδα με εγχώριες στολές πένθους».
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Κώστας Δημητρίου δηλώνει : «Ως μετανάστες στη Γερμανία έχουμε ζήσει στο πετσί μας τι σημαίνει περιθωριοποίηση, τι σημαίνει ρατσισμός. Αυτό το φαινόμενο δεν θέλαμε και δεν θέλουμε ποτέ να το ζήσει κανείς. Και πολύ περισσότερο αυτό το φαινόμενο να εμφανισθεί στη χώρα μας, όπως γίνεται αυτές τις μέρες, όπου μετανάστες γίνονται θύματα αυτόκλητων ενεργειών από νεοναζί και ακροδεξιά στοιχεία.»
Με πρωτοβουλία Ελλήνων του Αμβούργου, ανάμεσα στους οποίους είναι και ο πρωταγωνιστής ταινιών του σκηνοθέτη Φατίχ Ακίν, Αδάμ Βουσδούκος, προετοιμάστηκε μια ακόμη έκκληση. Ο τίτλος της ενόψει της εθνικής γιορτής είναι«Το δικό μας ΟΧΙ» και στρέφεται ρητά κατά της Χρυσής Αυγής.
Οι υπογράφοντες παρουσιάζονται ως απόγονοι των γκασταρμπάιτερ οι οποίοι γνωρίζουν από προσωπικές εμπειρίες τι σημαίνει ρατσισμός και βιαιοπραγίες κατά των μεταναστών. «Γι΄ αυτό», όπως γράφουν σύμφωνα με τη Deutsche Welle, «μας πληγώνει και ταυτόχρονα μας εξοργίζει να βλέπουμε να συμβαίνουν παρόμοια περιστατικά καθημερινά στην Ελλάδα.»
Το μέλος της πρωτοβουλίας, ο μουσικός Χαράλαμπος Γανωτής, για τον στόχο της έκκλησης τους: «Θέλουμε να στηρίξουμε και να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους που αντιδρούν και αποτρέπουν βίαιες επιθέσεις κατά των συμπολιτών τους. Νομίζουμε ότι φτάσαμε σε ένα μεταίχμιο, σε ένα σκαλοπάτι το οποίο δεν πάει απλώς ένα βήμα προς τα κάτω, αλλά καταλήγει σε έναν γκρεμό. Κατά την άποψη μας, δεν είναι δυνατόν σε μια δημοκρατική κοινωνία να συζητάμε τα αυτονόητα. Δηλαδή, δεν είναι δυνατόν άνθρωποι να διώκονται, να ξυλοκοπούνται, να δολοφονούνται λόγω της καταγωγής τους, και αυτό πολλές φορές μπροστά στα μάτια της αστυνομίας.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά