Τὸ μοναδικὸ τραπέζι ποὺ δὲν ἐπηρεάζεται ἀπὸ τὴν οἰκονομικὴ κρίση εἶναι τὸτραπέζι τοῦ Χριστοῦ. Ἡ ἀπόλαυσή του σαφῶς καὶ δὲν ἀφορᾶ στὸν ἐρεθισμὸ τοῦοὐρανίσκου ἢ στὸν χορτασμὸ τῆς κοιλίας. Τὸ τραπέζι τοῦ Χριστοῦ εἶναι γεμάτοἀπὸ πνευματικὰ ἑδέσματα, γιατὶ στήνεται μὲ σκοπὸ νὰ χορτάσῃ τὴν πνευματικὴὑπόσταση τοῦ ἀνθρώπου. Γι’ αὐτὸ κανένας δὲν ἀποκλείεται ἀπὸ τὴν πρόσκληση.Ὁ Χριστὸς θέλει νὰ χορτάσῃ ὁλόκληρο τὸν κόσμο, κανένα δὲν ἀφήνειἀπρόσκλητο, ἀλλὰ τοῦτο δὲν σημαίνει καὶ πὼς ὅλοι θὰ ἀπολαύσουν τοῦ δείπνου Του.
Παραβολικῶς ἀκούσαμε στὸ σημερινὸ εὐαγγελικὸ ἀνάγνωσμα ὅτι ἐκληθησαν στὸ τραπέζι ἑνὸς πλουσίου ἄρχοντα πολλοὶ καὶ διάφοροι, ποὺ ὅμως εὐγενικῶςἀρνήθηκαν νὰ παρευρεθοῦν καὶ νὰ τιμήσουν τὸν προσκαλοῦντα, προβάλλοντας ξεχωριστὲς δικαιολογίες. Εἶναι εὔκολο νὰ κατανοήσουμε ὅτι ἡ παραβολὴφανερώνει τὴν στάση τῶν ἀνθρώπων ἀπέναντι στὸ κάλεσμα τοῦ Χριστοῦ γιὰσυμμετοχὴ στὴν πνευματικὴ καὶ μυστηριακὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας μας. Θὰ τὸδιαπιστώσουμε αὐτὸ σὲ λίγες στιγμές, ὄταν ὁ ἱερέας θὰ βγῇ μὲ τὸ ἁγιοπότηρο καὶθὰ καλέσῃ ὅλους μας νὰ προσέλθουμε στὴν κοινωνία μὲ τὸν Χριστὸ «μετὰ φόβου Θεοῦ, πίστεως καὶ ἀγάπης», νὰ προσέλθουμε στὸ τραπέζι τῆς ἀγάπης Του, γιὰ νὰἀπολαύσουμε τὴν θεία χάρη, τρώγοντας τὸ Πανάγιο Σῶμα Του καὶ πίνοντας τὸΠανάγιο Αἷμα Του. Θὰ διαπιστώσουμε ὅτι οἱ περισσότεροι θὰ προτιμήσουμε νὰμείνουμε μακρυὰ ἀπὸ τὴν βρώση καὶ πόση τῆς ἀθανάτου τροφῆς λόγῳ κάποιων δικαιολογιῶν. Θὰ διαπιστώσουμε ὅτι ἡ συνήθεια τῆς προσέλευσής μας στὸ Ναὸδὲν ἔχει ἀμιγῶς μυστηριακὴ ἀναφορά, κι ἂς συμμετέχουμε ἐνδεχομένως μὲ τὴν προσευχή μας στὴ θεία λειτουργία.
Δὲν ἔχει νόημα, ἀδελφοί μου, νὰ ἐρχόμαστε στὴν Ἐκκλησία, ἂν δὲν συμμετέχουμε στὴν κοινωνία τοῦ Σώματος καὶ τοῦ Αἵματος τοῦ Κυρίου. Σκεφτεῖτε το κάπως ἀλλιῶς. Σᾶς προσκαλεῖ σὲ γεῦμα ὁ προϊστάμενος στὴ δουλειά σας, ὁδιευθυντὴς τῆς ἑταιρίας σας, ὁ βουλευτὴς φίλος σας, ὁ πλούσιος συγγενής σας.Ἤ ἀρνεῖστε τὴν πρόσκληση ἤ πηγαίνετε στὸ γεῦμα καὶ τοῦ λέτε: «Κοίταξε, δὲν θὰκαθήσῳ στὸ τραπέζι γιὰ φαγητό, θὰ εἶμαι σὲ μιὰ γωνιὰ καὶ θὰ τραγουδάῳ». Δὲν θὰ ἦταν προσβολὴ καὶ τὰ δύο; Ὅσοι λοιπὸν δὲν ἔρχονται στὴν λειτουργία,ἀρνοῦνται ἐμφανῶς τὴν πρόσκληση τοῦ Χριστοῦ. Ὅσοι ὅμως ἔρχονται καὶ δὲν συμμετέχουν στὴν θεία κοινωνία, ἀρνοῦνται ἐμμέσως τὴν πρόσκληση. Ἔτσι καὶοἱ μὲν καὶ οἱ δὲ μένουν νηστικοὶ ἀπὸ Χριστό. Τί κι ἂν προσευχηθήκαμε; τί κι ἂν συμψάλαμε; τί κι ἂν πήγαμε πρῶτοι καὶ φύγαμε τελευταῖοι ἀπὸ τὸ Ναό; Τὸν Χριστὸ Τὸν ἀγγίξαμε; Τὸν φάγαμε; Ἑνωθήκαμε μαζί Του; Ἂν ὄχι, τότε καὶ τὰ λόγια ποὺ ἀκούσαμε στὴ λειτουργία ἔγιναν ἀέρας καὶ ἔφυγαν· ὁ Χριστὸς ὅμως εἶναι χειροπιαστός καὶ μένει μέσα μας, ὅταν Τὸν κοινωνοῦμε!
Καταλαβαίνω, ἀδελφοί μου, ὅτι οἱ περισσότεροι ποὺ ἀποφεύγετε νὰκοινωνήσετε, τὸ κάνετε ἀπὸ συνήθεια. Κακιὰ συνήθεια ὅμως! Πολὺ κακιά! Κάκιστη! Καὶ μάλιστα πολλοὶ ἐπικαλούμενοι τὴν εὐσέβεια, ὅτι τάχα καὶ δῆθενἔχουνε ἁμαρτίες, ὅπερ συνεπάγεται σαφῶς ἀποχὴ ἀπὸ τὴν θεία κοινωνία. Μὰεἶναι δυνατὸν νὰ ἀπέχουμε ἀπὸ τὴν σωτηρία μας, ἐνῷ θὰ ἔπρεπε νὰ ἀπέχουμεἀπὸ ὅσα μᾶς τὴν στεροῦν; Σᾶς ἐρωτῶ· γιατί δὲν ἀπέχουμε ἀπὸ τὴν ἁμαρτία καὶἀπέχουμε ἀπὸ τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα τοῦ Κυρίου; Ἐπειδὴ εἴμαστε τάχα εὐλαβεῖς ἢἐπειδὴ εἴμαστε μᾶλλον ἀνευλαβεῖς; Πότε θὰ γίνουμε σωστοὶ καὶ ἀληθινοὶχριστιανοί; Ἔχουμε ἁμαρτίες καὶ θέλουμε νὰ κοινωνήσουμε; Ἰδοὺ τὸ μυστήριο τῆς ἐν μετανοίᾳ ἐξομολογήσεως! Ἀλλὰ βέβαια! πῶς θὰ πᾶμε στὸν ἐξομολόγο,ὅταν μᾶς βολεύῃ ἡ ἁμαρτία, ὅταν μᾶς ἀρέσῃ νὰ ζοῦμε στὶς ἁμαρτωλὲς ἡδονές; πῶς θὰ πᾶμε στὸν ἐξομολόγο, ὅταν μετὰ θὰ πρέπῃ νὰ μποῦμε στὴ διαδικασία νὰκόψουμε τὸ ἁμαρτωλὸ ἴδιον θέλημα; Τί κάνουμε λοιπόν; Βολευόμαστε στὸ νὰπηγαίνουμε στὴν Ἐκκλησία κάθε Κυριακὴ ἢ καὶ ἀκόμη συχνότερα, ἀρκούμαστε στὸ ἀντίδωρο, καὶ ἔχουμε τὴν ψευδαίσθηση ὅτι κερδίσαμε μία θέση ἀνάμεσα σὲαὐτοὺς ποὺ θὰ σωθοῦν.
Εἶναι λυπηρὸ ποὺ θὰ τὸ πῷ καὶ θὰ στενοχωρήσῳ ἴσως τοὺς περισσότερους. Κάθε μέρα ξέρετε νὰ παίρνετε τὰ χάπια ποὺ σᾶς ὑπέδειξε ὁ γιατρός. Κάθε μέρα δὲν λησμονεῖτε νὰ τρῶτε τὸ μεσημεριανό σας, ὅσοι τέλος πάντων αὐτὴν τὴν δύσκολη περίοδο ἔχετε κάτι νὰ φάτε. Γιὰ τὰ φάρμακά σας καὶ γιὰ τὸ καθημερινό σας φαγητὸ δὲν ἀδιαφορεῖτε ποτέ. Τρέμετε στὴν ἰδέα καὶ μόνον ὅτι γιὰ λίγεςἡμέρες ἴσως δὲν τὰ ἔχετε στὴ διάθεσή σας. Γιὰ τὸν Χριστό, ποὺ εἶναι τροφὴἀληθινὴ καὶ φάρμακο σωτηρίας γιατί ἀδιαφορεῖτε; Γιατὶ Τὸν θυμᾶστε μιὰ ἢ δυὸἢ τρεῖς φορὲς τὸν χρόνο; Πῶς μπορεῖτε νὰ ζῆτε μακρυά Του; Λέτε: «Ἂν δὲν τρώῳ ἢδὲν παίρνῳ τὰ φάρμακά μου καθημερινά, θὰ πεθάνῳ. Ἂν δὲν κοινωνήσῳ τὸν Χριστό, ἀκόμη καὶ γιὰ ἕνα χρόνο, ἔ, δὲν ἔγινε καὶ τίποτα». Ἀλίμονο! σὲ τί ἄβυσσο πλάνης πέφτουμε, ὅταν σκεπτόμαστε ἔτσι! Ὁ Χριστὸς νὰ θέλῃ σήμερα νὰ ἑνωθῇμὲ τὸ σῶμα μας κι ἐμεῖς νὰ Τὸν ἀρνούμαστε, νὰ θέλῃ συνέχεια νὰ εἶναι μέσα μας κι ἐμεῖς νὰ μεταθέτουμε τὴν ἕνωση μαζί Του τὰ Χριστούγεννα, τὸ Πάσχα, τῆς Παναγίας!
Ἀδελφοί μου, μὴ γίνουμε ἴδιοι μὲ τοὺς καλεσμένους τῆς παραβολῆς, γιατὶἀλλιῶς δὲν θὰ ἔχουμε θέση στὸ μεγάλο δείπνο τῆς Βασιλείας τοῦ Χριστοῦ. Μετάνοια, ἐξομολόγηση καὶ θεία κοινωνία χρειαζόμαστε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά