Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Παρασκευή, Μαΐου 04, 2012

Σημαντικό: Όλες οι πληροφορίες συμφωνούν ότι μετά τις εκλογές θα γίνουν όλα όσα έχουν προλεχθεί




Μετά του Ευαγγελισμού έχουν αυξηθεί κατακόρυφα οι φωνές Γερόντων αλλά και λαϊκών που ασχολούνται με τα επερχόμενα, σχετικά με τα γεγονότα που θα ακολουθήσουν των εκλογών. Στην αρχή και επειδή είχαμε ξαναζήσει πρόσκαιρες περιόδους ”ευφορίας” όσον αφορά τις πληροφορίες, διατηρήσαμε μια στάση αναμονής όσον αφορά τις ενημερώσεις προς εσάς. Δεδομένου όμως ότι μετά και το Άγιο Πάσχα, οι πληροφορίες έχουν γίνει πλέον καθημερινές (και μάλιστα πολλές έχουν την μορφή προειδοποιήσεων), κρίνουμε σκόπιμο να σας μεταφέρουμε μερικές από αυτές αλλά και να θυμίσουμε μερικές προρρήσεις σχετικά με την απαρχή των γεγονότων.
1. Από νέο μοναχό: Τα παιδιά σταματήστε τα από φροντιστήρια και από ξένες γλώσσες και ετοιμαστείτε να φύγετε σε χωριά. Τα χρήματα που θα γλιτώσετε από τα φροντιστήρια να πάτε να τα αγοράσετε τρόφιμα και προμήθειες. Μετά τις εκλογές θα έχουμε άσχημες εξελίξεις. Είναι λόγια γερόντων και μου είπαν να προειδοποιήσω όσους γνωρίζω”.
2. Στις 2 Μάη σας αναφέραμε ένα περιστατικό που συνέβη σε εμάς, κατά το οποίο, μοναχός πάλι από το Άγιο Όρος λέει στους συγγενείς του ότι μετά τις εκλογές θα γίνουν όλα τα συνταρακτικά που αναφέρουν οι προρρήσεις του Γέροντα Παϊσιου.
3. Αναγνώστης μας ενημέρωσε ότι Γέροντας που γνωρίζει του είπε ότι ο Χριστός ετοιμάζει αγαπητική εγχείρηση χωρίς αναισθητικό για όλη την ανθρωπότητα.
4. Λαϊκός με πολύ βαθιά γνώση των πραγμάτων μας συμβούλεψε μετά τις 15/6 να είμαστε κοντά στα σπίτια μας και γενικά να μην κάνουμε σημαντικά πλάνα μετά από αυτή την ημερομηνία.
5. Καλός μας φίλος σε πρόσφατη εξομολόγηση άκουσε τον Πνευματικό του να του λέει: ”από εδώ και πέρα να έρχεστε συνέχεια για για εξομολόγηση” και όταν τον ρώτησε γιατί έλαβε την απάντηση: ”γιατί θέλω να είστε καθαροί στα δύσκολα”!!
Αυτές οι πληροφορίες είναι σταγόνες στον ωκεανό των πληροφοριών που γνωρίζουμε σχετικά με τις δραματικές αλλαγές που ακολουθούν τις εκλογές. Όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι μετά τις εκλογές θα έχουμε έκρυθμες καταστάσεις, οι οποίες για πολλούς (και για εμάς) αποτελούν την απαρχή των δεινών όπως τα γνωρίζουμε από τους Γέροντες.
Εδώ θα πρέπει να τονίσω την προ πολλού κατάθεση ενός, εκ της ομάδας μας, μέλους, ο οποίος μας έλεγε πάντα: ”Όσο θα πλησιάζουμε προς την αρχή των γεγονότων, να το δείτε, οι πληροφορίες θα αυξάνονται και θα γίνονται περισσότερο συγκεκριμένες. Δεν μπορεί, κάπως θα ενημερώσει ο Κύριος τους Χριστιανούς”. Πράγματι, αυτό βλέπουμε να γίνεται τώρα. Πολλές και συγκεκριμένες πληροφορίες που έρχονται από Γέροντες και Γερόντισσες.
Θυμηθείτε ότι:
Η επίθεση θα γίνει νύχτα (εδώ στο 2.38)
Θα έρθει ξαφνικά (Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός)
Οι κυβερνήτες και ο λαός θα ευρερθούν εν στεναχωρία (Αγαθάγγελος)  - Οι κυβερνήτες…άρα μιλάμε για συγκυβέρνηση
Ξαναδιαβάστε:
Το ποίημα γερόντισσας από την Αττική, που είχαμε αναρτήσει στις 9 Απριλίου. (Να πούμε εδώ ότι όταν μεταφέραμε το ποίημα, γνωρίζαμε ότι είναι από γέροντα του Αγίου Όρους, και ενώ άμεσα είχαμε ενημέρωση ότι στην πραγματικότητα το ποίημα αυτό το έχει γράψει γερόντισσα από μοναστήρι της Αττικής, δεν σας ενημερώσαμε αντίστοιχα αμέσως, λόγω παράλειψης και όχι κάποιας άλλης σκοπιμότητας).
Από ότι επιτρέπει ο Κύριος να γνωρίζουμε, μετά τις εκλογές θα ζήσουμε όλες αυτές τις καταστάσεις που μας έχουν προλεχθεί από τους Αγίους και τους Γέροντες της Ορθοδοξίας. Ο αγώνας θα είναι δύσκολος, αλλά κυρίως θα είναι πνευματικός. Ας οπλιστούμε όλοι μας με την χάρη των Θείων Μυστηρίων και μακάρι η Παναγία να μας βοηθήσει να αντεπεξέλθουμε των δοκιμασιών.

OI ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΜΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ-ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΓΕΡΟΝΤΩΝ

πηγή


Στο παρόν μπλογκ έχουν παρουσιαστεί όλες οι προφητείες που αναφέρονται σε βιβλία για την εποχή της Κωνσταντινούπολης.Εχουν δοθεί και κάποιες επίκαιρες προφητείες από το Μπλογκ ΗΓΓΙΚΕΝ.Μετά από πολύ σκέψη ήρθε η ώρα να δώσω κάποιες προσωπικές μαρτυρίες που είχα από την ηλικία των 9 ετών μέχρι σήμερα[για 38 ολόκληρα χρόνια ακούω προφητείες].Κάποιες είναι από απλούς ανθρώπους της δεκαετίας του 1970,οι οποίοι σήμερα δεν ζουν,και κάποιες από Γέροντες,σε Αθήνα-Πάτρα και Κέρκυρα.Η πρώτη προσωπική μαρτυρία που είχα αφορά την Κύπρο και μου την είπε μια Μικρασιάτισσα τον Ιούλιο του 1974 τότε που έγινε η εισβολή στην Κύπρο από τους Τούρκους με τον Ατίλλα 1 και 2,μου είχε πει:<<Μήπως τώρα είναι η ώρα να πάρουμε την Κωνσταντινούπολη;Ιερέας στο καράβι μας είχε πει ότι όταν οι Τούρκοι εισβάλουν στην Κύπρο,μετά θα ριχτούν στο Αιγαίο και θα πολεμήσουν με τους Ελληνες και μετά θα κατέβουν οι Ρώσοι και θα μας παραδώσουν την Πόλη>>Η αείμνηστη Αγγέλα Μακαρονά[δεν ζει πλέον σήμερα]άκουσε αυτή την μαρτυρία από ιερεά στο καράβι ,τότε που με την Μικρασιατική καταστροφή το 1922 έφευγε πρόσφυγας σε μικρή ηλικία στην Ελλάδα.Την μαρτυρία την άκουσα τον Ιούλιο του 1974 στην Αθήνα.Πριν λίγα χρόνια κουβεντιάζοντας με Γέροντα στο νησί της Κέρκυρας ρώτησα για την εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο και αν μπορεί να ξανασυμβεί αφού έχουν περάσει πάνω από 35 χρόνια.Η απάντηση που πήρα είναι ότι<< όταν οι Τούρκοι θα εισβάλουν στην Κύπρο ,εδώ θα γίνει μερική επιστράτευση και η αντίσταση θα είναι γενναία.>> Γέροντας για το ίδιο θέμα μου είπε τον Αύγουστο ότι <<Η Tουρκία έπρεπε ήδη να έχει εξαφανιστεί από τον πλανήτη γιατί δεν είναι ευλογημένο κράτος.Ο πόλεμος είναι άσχημο πράγμα γιατί διαλύονται οικογένειες>>Σε επόμενη ερώτηση αν όταν γίνει η εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο μπαίνουμε στα γεγγονότα της Πόλης μου απάντησε:<<Ετσι είναι παιδί μου>>.Για το πότε θα πάρουμε την Πόλη,την πρώτη μαρτυρία την πήρα από τον δάσκαλό μου στην 4η Δημοτικού[52ο Δημοτικό Αθηνών-Πλατεία Αττικής] όταν στο μάθημα της ιστορίας ρώτησε τους μαθητές της τάξεως γιατί εορτάζουμε την επανάσταση του 1821 στις 25 Μαρτίου αφού η επανάσταση ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 1821.Κανείς δεν ήξερε να απαντήσει και το μόνο γεγγονός που ξέραμε ήταν ότι τότε ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ευλόγησε τους μαχητές του Κολοκοτρώνη στον αγώνα τους και σήκωσε το λάβαρο της επανάστασης.Η απάντησή του ήταν <<Γιατί στις 25 Μαρτίου θα πάρουμε την Κωνσταντινούπολη.>>.Στην Κέρκυρα κατά το έτος 2005  καλόγρια μου επιβεβαίωσε ότι 25 Μαρτίου θα μας παραδώσουν την Πόλη οι Ρώσοι.Προσοχή όμως σε καμμία μαρτυρία δεν έχει ειπωθεί χρονιά..Από προσωπικές μαρτυρίες έχω να καταθέσω ότι ο πνευματικός μου Παπα-Σκορδίλης[Θεός σχωρέστον γιατί δεν ζει αλλά δεν βρέθηκε και πουθενά το σώμα του για να ταφεί]το 1990 μου είχε πει ότι δεν θα γνωρίσω στην εποχή μου αντίχριστο ως πρόσωπο[άνθρωπο]αλλά ως αντίχριστο σύστημα.Πριν 3 χρόνια περίπου όταν είχε γίνει ο θόρυβος με την αποχώρηση του Γράψα από ΓΕΕΘΑ,ρώτησα Γέροντα και μου είπε ότι έτσι έπρεπε να γίνει.Αργότερα όταν θα έχουμε πολιτικές εξελίξεις θα επιστρέψει ως ΥΕΘΑ.Οταν ξεσηκωθεί ο ελληνικός λαός--μου πρόσθεσε--τον Μητσοτάκη θα φωνάξει να τον κάνει...ένα κάτι...και το σταμάτησε γιατί μου σηκώθηκε η τρίχα κάγκελο[δεν τον έχω σε εκτίμηση τον..γκαντέμη..παρόλα αυτά εμφανίζεται ακόμα στα κανάλια και πιστεύω ότι θα τον υποστούμε.]O ίδιος Γέροντας έχει αναφέρει ότι θα έχουμε τώρα δύο εκλογικές αναμετρήσεις και ακολουθούν τα γεγγονότα με τους Τούρκους.Ιερέας στον στρατό[όπου ήμουνα υπεύθυνος στον Ιερό Ναό του στρατοπέδου στην Πάτρα]μου είχε πει το 1987 να μάθω να ξεχωρίζω τις προφητείες σε πολιτικές-οικονομικές-κοινωνικές-θρησκευτικές-πολεμικές για να ξέρω που περίπου βρίσκομαι.Ο αείμνηστος δημοσιογράφος Σαουσόπουλος μου είχε πει στην Αθήνα την δεκαετία του 70 ότι<< ο Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος θα γίνει όταν ενωθούν οι Γερμανίες[τότε ήταν η Ανατολική και η Δυτική]και θα διαλυθεί η Σοβιετική Ένωση.Μου ανέφερε επίσης  από την Αποκάλυψη ότι θα είμαστε η πρώτη χώρα που θα βγεί από την Ενωμένη Ευρώπη[εκείνη την εποχή η Ελλάδα ετοιμαζόταν να μπει στην ΕΟΚ].Αλλη μιά κυρία Μπαμπούρη  στο όνομα, μου έλεγε για την περιοχή που έμενα τότε[Αγιος Παντελεήμονας Αθηνών]<<Να φύγεις από εδώ,να πάρετε σπίτι εκτός Αθηνών γιατί σε λίγα χρόνια η γειτονιά σου δεν θα μπορεί να κατοικηθεί από Έλληνες!>>[Σήμερα ο Αγιος Παντελεήμονας είναι άντρο λαθρομεταναστών και κάθε λογής φυλών κατοικούν εκεί]Αυτές ήταν κάποιες βασικές από τις προφητείες που έχω ακούσει τόσα χρόνια,και παραλείπω για ευνόητους λόγους τα ονόματα των Γερόντων.

Ιωάννης Τάτσης, Βαπτισμένοι αλλά αλειτούργητοι


πηγή

ΒΑΠΤΙΣΜΕΝΟΙ ΑΛΛΑ ΑΛΕΙΤΟΥΡΓΗΤΟΙ
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
Η πλήρης εκκοσμίκευση της ζωής της μεγάλης πλειονότητας των Ελλήνων οδηγεί τα τελευταία χρόνια σε τραγικές για το πνευματικό μας μέλλον συνέπειες. Η Ελλάδα γέμισε χριστιανούς βαπτισμένους, που έχουν χρόνια αλειτούργητοι και ακοινώνητοι. Η σχέση των περισσοτέρων με την ενοριακή ζωή εξαντλείται στη βάπτιση των τέκνων και τον αποχαιρετισμό όσων φτάνουν στο τέλος της επίγειας ζωής τους με την ακολουθία της κηδείας...
Όσοι επιλέγουν μάλιστα τον πολιτικό αντί του θρησκευτικού γάμου, εκτός από αλειτούργητοι, ζούνε για πολλά χρόνια, κάποιες φορές και για όλη τους τη ζωή, και αστεφάνωτοι.

Το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο όσο κανείς πηγαίνει προς τις μικρότερες ηλικίες. Η «ζώσα Εκκλησία» των ενοριών γηράσκει καθώς η πλειοψηφία των εκκλησιαζομένων έχει αρκετές δεκαετίες ζωής στην πλάτη της. Πολλοί από τους μαθητές των σχολείων δεν εκκλησιάζονται παρά ελάχιστες φορές το χρόνο, στις μεγάλες γιορτές, και αρκετοί που βρίσκονται στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου έχουν να κοινωνήσουν από τότε που ήταν μαθητές του Δημοτικού σχολείου. Η γενιά των ανηλίκων της εποχής μας είναι στο ζήτημα της λατρευτικής ζωής «τυφλή», αφού οι γονείς των παιδιών αυτών απέχουν σχεδόν ολοκληρωτικά από τη ζωή της ενορίας.

Οι ευθύνες για το κατάντημά μας ανήκουν σε πολλούς και είναι βαριές. Δεν θα αναφερθώ στην ποιμαντική αδιαφορία πολλών επισκόπων και κληρικών. Θα επικεντρωθώ στην βαρύτατη ευθύνη ημών των Θεολόγων που διδάσκουμε στα ελληνικά σχολεία. Έχουμε ένα τεράστιο προνόμιο που το αφήνουμε ανεκμετάλλευτο. Από τα χέρια μας περνούν όλα τα νέα παιδιά της πατρίδας μας. Διψούν για την αλήθεια που δεν τη βρίσκουν στις οικογένειες τους ή στη γειτονιά τους. Κι εμείς αντί να τους δώσουμε το ύδωρ της Ζωής, αντί με τρόπους έξυπνους να τα μυήσουμε στη λατρευτική ζωή της Εκκλησίας μας, κάνουμε το παν για να μετατρέψουμε την ώρα των Θρησκευτικών σε μάθημα ξερής γνώσης ή, ακόμη χειρότερα, σε μάθημα θρησκειολογικής σύγχυσης του νου των μαθητών.

Ο Θεολόγος που έχει στοιχειώδη συνείδηση της αποστολής του δεν αδιαφορεί για την πνευματική πρόοδο των μαθητών του. Δεν περιορίζει τους ορίζοντές του στην παροχή γνώσεων αλλά αντιθέτως αναζητά με διάκριση τρόπους εγκεντρισμού των μαθητών του στην ενοριακή λατρευτική ζωή. Αν οι μαθητές του αποκτήσουν μόνο διανοητικές γνώσεις για τον Χριστό ή θρησκειολογική ενημέρωση για τον Μωάμεθ και τον Βούδα, αλλά μείνουν μακριά από το Ποτήριο της Ζωής, έχει αποτύχει στην αποστολή του. Τέτοιες αποτυχίες είναι δυστυχώς καθημερινές για τους θεολόγους των σχολείων. Τουλάχιστον ας μην εγκαταλείπουμε την προσπάθεια κι ας μην θριαμβολογούμε κι από πάνω γιατί με τις ενέργειές μας καταφέραμε να προσαρμόσουμε το θρησκευτικό μάθημα στις απαιτήσεις της σύγχρονης εκκοσμικευμένης κοινωνίας. Μήπως λησμονούμε τον λόγο του Κυρίου «εἰ ἐκ τοῦ κόσμου ἦτε, ὁ κόσμος ἂν τὸ ἴδιον ἐφίλει· ὅτι δὲ ἐκ τοῦ κόσμου οὐκ ἐστέ, ἀλλ’ ἐγὼ ἐξελεξάμην ὑμᾶς ἐκ τοῦ κόσμου, διὰ τοῦτο μισεῖ ὑμᾶς ὁ κόσμος»(Ιω. 15,19);

Εκκοσμικευμένη παιδεία, θρησκευτικό μάθημα που προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της κοσμικής κοινωνίας, θεολόγοι και δάσκαλοι που δεν μυρίζουν λιβάνι είναι αδύνατον να μορφώσουν, να διαπλάσουν την προσωπικότητα της νέας γενιάς. Αλλά και όσοι αποφασίσουν να κινηθούν κόντρα στο ρεύμα παραμένοντας πιστοί στην οδό των αγίων Πατέρων και Διδασκάλων, ό,τι κι αν κάνουν, θα πρέπει πάντα να έχουν κατά νουν το λόγο του ψαλμωδού: «Εάν μη Κύριος οικοδομήση οίκον, εις μάτην εκοπίασαν οι οικοδομούντες» (Ψαλμ. ΡΚΣΤ΄,1).
πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 4/5/2012

Η ΑΓΙΑ ΜΑΡΤΥΣ ΠΕΛΑΓΙΑ





“Η αγία Πελαγία ήταν από την Ταρσό, κατά τούς χρόνους του βασιλιά Διοκλητιανού. Άκουσε για την πίστη του Χριστού και ζήτησε να μάθει τι είναι αυτή. Τότε είδε σε όνειρο τον Επίσκοπο της περιοχής της να την βαπτίζει. Έφυγε λοιπόν από τη μητέρα της, τάχα ότι πηγαίνει στην παραμάνα της, ενώ πήγε προς τον Επίσκοπο. Αυτός φωτίστηκε από τον Θεό, την δέχτηκε και την βάπτισε. Έμαθε τι συνέβη ο υιός του βασιλιά που την ήθελε γυναίκα του, κι έγινε τόσο έξαλλος από τον έρωτα που τον διακατείχε, ώστε αυτοκτόνησε. Ο Διοκλητιανός τότε έστειλε και του έφεραν την παρθένο κόρη, κι επειδή δεν μπόρεσε να την μεταπείσει από την πίστη του Χριστού, πύρωσε έναν χάλκινο ταύρο και έβαλε μέσα την αγία. Εκεί η αγία δέχτηκε το τέλος της και το στεφάνι της ομολογίας της”.

Δεν είναι τυχαία η αγία μάρτυς Πελαγία. Ήταν πλούσια και όμορφη κόρη που θα γινόταν βασίλισσα, καθώς την ήθελε γυναίκα του ο γιος του βασιλιά Διοκλητιανού. Κι όμως! Χωρίς να έχει κάποια ιδιαίτερη σχέση από την οικογένειά της με τη χριστιανική πίστη, όχι μόνο γίνεται χριστιανή, αλλά δίνει και τη ζωή της για τον Χριστό. Πώς; Καλώντας την ο Κύριος μέσω ενός ονείρου, το οποίο τελικά γίνεται ο δρόμος της για την ένταξή της στο Σώμα του Χριστού, την Εκκλησία, διά του αγίου βαπτίσματος. Πρόκειται για τις εξαιρετικές εκείνες περιπτώσεις ονείρων που η προέλευση δεν είναι φυσική ή δαιμονική, αλλά εκ Θεού. Και πώς είμαστε βέβαιοι για τη θεϊκότητα του ονείρου; Ήταν ο Επίσκοπος που με φωτισμό Θεού αναγνώρισε την κλήση με αυτόν τον τρόπο του Κυρίου. Διαφορετικά, γνωρίζουμε από τους αγίους μας ότι τα όνειρα στις περισσότερες περιπτώσεις αποτελούν μέσα παραπλάνησής μας, γι᾽ αυτό και πρέπει να μη δίνουμε σημασία και βάση σ᾽ αυτά. Κατά τη ρήση του αγίου Ιωάννου της Κλίμακος μάλιστα ῾όποιος πιστεύει στα όνειρα είναι παντελώς άπειρος και άσοφος᾽.

Την αιτία της κλήσης του Κυρίου στην παρθένο κόρη περιγράφει επανειλημμένως ο άγιος υμνογράφος της Εκκλησίας μας: η αγία, έστω και σε άγνοια ευρισκόμενη, εκ βρέφους διψούσε για την αλήθεια. Κι από τότε, κατά πρόγνωση μάλιστα Θεού, είχε αναθέσει τον εαυτό της στον Δημιουργό. ῾Ανέθεσες, σεμνή, από βρέφος κατά πρόγνωση Θεού τον εαυτό σου στον Κτίστη σου᾽(῾Εκ βρέφους προγνωστικώς τω Κτίστη σου ανατεθείσα, σεμνή᾽) (ωδή α´). Κι όπως διψάει για την αλήθεια, όποιος αναζητεί την αλήθεια, ανήκει, κατά τον λόγο του ίδιου του Κυρίου, σε Εκείνον. ῾Πας ο ων εκ της αληθείας ακούει μου της φωνής᾽ (Ιωάν. 18, 37). Η αγία Πελαγία λοιπόν και πριν από το βάπτισμά της ήταν χριστιανή. Κι ο πόθος της για τον Κύριο φούντωσε, αφότου ένιωσε την κλήση Του και έγινε μέλος Του διά του βαπτίσματος. ῾Βρήκες, μάρτυς, αυτόν που σε οδήγησε στην πίστη, και με ευφροσύνη και χαρά έτρεξες γρήγορα στον ποθούμενο Κύριο, οπότε αξιώθηκες θαυμαστών θεωριών. Σαν κοπέλα δε έτρεξες πίσω από τον Νυμφίο σου᾽(῾Ευρούσα, μάρτυς, τον μυσταγωγούντα, μετ᾽ευφροσύνης και χαράς τω ποθουμένω θάττον προσέδραμες, και ξένων κατηξίωσαι θεωριών, αξιάγαστε. Ως νεάνις οπίσω δε του νυμφίου σου έδραμες᾽) (στιχηρό εσπερινού). Το πλείστο των τροπαρίων της ακολουθίας της αγίας αναφέρονται σ᾽ αυτήν την  θερμή αγάπη της προς τον Κύριο, που της έδωσε βεβαίως και τη δύναμη να περιφρονήσει όλα τα ωραία του βίου τούτου και να θυσιάσει και την ίδια της τη ζωή. Για παράδειγμα: ῾Πυρώθηκες από τον πόθο του Χριστού και έτσι εισήλθες με ανδρείο φρόνημα στο σφοδρά καμμένο χαλκούργημα᾽(῾Τω πόθω του Χριστού την ψυχήν πυρουμένη, υπήλθες ανδρικώς τω σφοδρώς εκκαέντι χαλκουργήματι᾽) (κάθισμα όρθρου). ῾Ο πόθος για τις ουράνιες ομορφιές αμαύρωσε τους επίγειους πόθους, αθληφόρε. Κι απέκτησες φτερά για τον Χριστό, φωνάζοντας και λέγοντας: Δόξα στη δύναμή Σου, Κύριε᾽ (῾Ο πόθος των ουρανίων ωραιοτήτων, τους επί γης ημαύρωσε πόθους, αθληφόρε. Επτερώθης Χριστώ, βοώσα και λέγουσα: Δόξα τη δυνάμει σου, Κύριε᾽) (ωδή δ´).

Ο άγιος υμνογράφος σημειώνει και κάτι ιδιαιτέρως σημαντικό: η αγία με το μαρτύριό της, που αποδείκνυε περίτρανα την αγάπη της για τον Χριστό, έγινε και αληθινή θεολόγος. Κατά τους αγίους μας, ως γνωστόν, θεολόγος δεν είναι εκείνος που έχει πάρει ένα πτυχίο μίας θεολογικής Σχολής ούτε καν εκείνος που η γλώσσα του κινείται με ευκολία στις θεολογικές διδασκαλίες. Θεολόγος αληθινός είναι εκείνος που η ζωή του φανερώνει την παρουσία του Θεού, που η ζωή του είναι μία διαρκής προσευχή. ῾Ει αληθώς προσεύχη, θεολόγος ει, και ει θεολόγος ει, αληθώς προσεύχη᾽. Η αλήθεια της πίστης κατεξοχήν φανερώνεται την ώρα του μαρτυρίου. Εκεί δεν μπορεί κανείς να κοροϊδέψει: είναι η ώρα της κρίσης της ίδιας της ζωής. Η αγία Πελαγία λοιπόν ως μάρτυς Κυρίου θεολογούσε τη δύναμη Εκείνου την ώρα του μαρτυρίου της. Κι αυτή η χαρισματική ώρα της ήταν εκείνη που καλούσε τον κόσμο στο να πιστέψει στον Κύριο. ῾Σαν αληθινότατη μάρτυς του Χριστού, πανεύφημε, θεολόγησες την δύναμή Του, διδάσκοντας όλους με φρόνηση Θεού, και έλκυσες τους λαούς προς την αληθινή πίστη᾽(῾Ως μάρτυς, ως λίαν αψευδής Χριστού, πανεύφημε, την τούτου δύναμιν εθεολόγησας, άπαντας θεοφρόνως εκδιδάσκουσα, και προς ευσέβειαν λαούς είλκυσας᾽) (ωδή η´). 

της παραλυσίας!... π. Ηλίας Υφαντής





Τι περίεργη σύμπτωση!…
Οι εκλογές της 6ης Μαΐου 2012 θα διεξαχθούν την Κυριακή του παραλύτου. Που είναι ταυτόχρονα και η ημερομηνία της επετείου της παράδοσης της χώρας στους Γερμανούς.
Και το ακόμη περιεργότερο:
Ο παράλυτος της Βηθεσδά, για τον οποίο γίνεται λόγος στη σχετική περικοπή της ημέρας, υπέφερε απ’ την παράλυση τριάντα οχτώ ολόκληρα χρόνια. Όσα κι εμείς απ’ το καθεστώς της δικομματικής πολιτικής παραλυσίας.

Και είναι χαρακτηριστική η ερώτηση του Χριστού προς τον παράλυτο:

Θέλεις, του είπε, να γίνεις καλά;

Και θα ήταν τελείως αφύσικο, αν ο παράλυτος έλεγε ότι δεν θέλει ν’ απαλλαγεί απ’ το αφόρητο πολυχρόνιο μαρτύριό του. 
Και όμως αυτό, το πάντων παρολογότατο, ισχύει για μια σημαντική μερίδα Ελλήνων πολιτών. Οι οποίοι δεν θέλουν ν’ απαλλαγούμε απ’ το καθεστώς της δικομματικής παραλυσίας και προδοσίας, για χάρη της της γερμανικής αποικιοκρατίας. 
Το καταδικάζουν, ενδεχομένως, με τα λόγια!
Γιατί ντρέπονται να πούνε φανερά ότι, κατά βάθος, το συμπαθούν και με κάθε τρόπο το υποστηρίζουν. Γιατί σαν τους φαρισαίους θέλουν να φαίνονται καλοί και δίκαιοι μπροστά στα μάτια των ανθρώπων… 
Όταν όμως έρχεται η μέρα των εκλογών και η ώρα της ψηφοφορίας, αφήνουν το δόλιο και υποκριτικό χαρακτήρα τους να διαπράξει εκεί, πίσω από το παραβάν, το δολοφονικό και ανόσιο έργο τους. 
Μετά τη θεραπεία ο Χριστός συνάντησε και πάλι τον παράλυτο:
Είδες, του είπε, πόσο ωραίο είναι να έχεις την υγεία σου!
Είναι καιρός να συνειδητοποιήσεις ότι τόσα χρόνια υπέφερες εξαιτίας των αμαρτιών σου. Πρόσεξε, λοιπόν, μην επαναλάβεις τα ίδια, για να μην πάθεις ακόμη χειρότερα.

Κι αυτό επαναλαμβάνει και σε μας σήμερα:
Η πολιτική παραλυσία και η δική σας παράλυση, μας λέει, οφείλεται στις προσωπικές και, ιδιαίτερα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, στις κοινωνικές σας αμαρτίες.

Τόσα χρόνια οι ψεύτες και οι κλέφτες και οι απατεώνες πολιτικοί σας λήστευαν ποικιλοτρόπως. Κι όμως εσείς, κάθε τέσσερα χρόνια, που σας δινόταν η ευκαιρία ν’ απαλλαγείτε απ’ αυτούς τους ξαναψηφίζατε.
Και τους δίνατε έτσι τη δυνατότητα να συνεχίσουν το ολέθριο για σας και την πατρίδα κακούργημά τους.

Και να πού σας κατάντησαν!
Να ζείτε σε μια απ’ τις πιο όμορφες και πιο πλούσιες χώρες του κόσμου κι όμως να είστε ένας απ’ τους πιο δυστυχισμένους και εξευτελισμένους λαούς της Γης.
Κι αναρωτιέται κανείς, αλήθεια, δεν σας αρέσει η ελευθερία και η αξιοπρέπεια!
Ίσως κάποιους από σας να μη σας έχει αγγίξει ακόμη η δυστυχία. Έχει όμως συνθλίψει και συντρίψει τους συνανθρώπους σας. Που είναι άστεγοι και πεινασμένοι. Και αυτοκτονούν απ’ την απελπισία.
Και ασφαλώς δεν θ’ αργήσει να έρθει και η δική σας η σειρά. Γιατί η τσουνάμι της παραλυσίας δεν γνωρίζει όρια…
Και είναι τώρα η τελευταία ευκαιρία, που σας δίνεται, να σταματήσετε τον κατήφορο προς την καταστροφή.
Γιατί είναι αδιανόητο να νομιμοποιήσετε και να επικυρώσετε με την ψήφο σας την προδοσία, τη σκλαβιά και τη λεηλασία σε βάρος της πατρίδας σας και του εαυτού σας! 
Όπως έχουν το απύθμενο θράσος να σας ζητούν οι αρχιτέκτονες του πρωτοφανούς αυτού ανοσιουργήματος να κάμετε! Κάνοντας το άσπρο μαύρο και βαφτίζοντας το φως σκοτάδι. Όπως υπαγορεύουν τα σκοτεινά συμφέροντα τα δικά τους και των πατρώνων τους! Κι ακόμη…
Μπορεί να είστε τόσο διεστραμμένοι, ώστε να μη θέλετε το καλό της πατρίδας και των συνανθρώπων σας; Και, αντίθετα, να νιώθετε ευχαρίστηση με τη δυστυχία και την καταστροφή τους!
Εγώ σας έδωσα σάρκινες καρδιές. Γιατί όμως εσείς τις κάματε πέτρινες;
Ως πότε θα πηγαινοέρχεστε από τη Σκύλλα στη Χάρυβδη! Από τις πράσινες κάμπιες στις γαλάζιες ακρίδες! Απ’ τα Σόδομα στα Γόμορρα!

Μέχρι τώρα συμπεριφερόσασταν, απέναντί τους, σαν πρόβατα, γιατί σας εξαπατούσαν με την προβιά, που φορούσαν.
Τώρα όμως, που έβγαλαν τις προβιές και είδατε τα λυκοτόμαρά τους και δοκιμάσατε τα λυκόδοντά τους, είναι αδιανόητο να συμπεριφέρεστε κατά τον ίδιο τρόπο!
Και να φτάσετε στο κατάντημα να θέλετε ν’ ανακηρύξετε και πάλι τους ολετήρες σας προστάτες και σωτήρες σας!
παπα-Ηλίας

Οι νεόπτωχοι της διπλανής πόρτας



Οι νεόπτωχοι της διπλανής πόρτας



Αυξήθηκαν κατά 300% οι οικογένειες σε απόγνωση

Η ανάγκη άπορων οικογενειών να βρουν στήριγμα επιβίωσης αποτυπώνεται στις κοινωνικές υπηρεσίες της περιφέρειας Κρήτης που αδυνατούν να καλύψουν το σύνολο των αναγκών μιας κοινωνίας που ταλανίζεται από τα μέτρα λιτότητας, αναφέρει το prismanews.gr.

Τα στοιχεία της Διεύθυνσης Κοινωνικής Μέριμνας προκαλούν σοκ και μαρτυρούν πως το φαινόμενο των ... νεόπτωχων παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

Από τη λίστα των ανθρώπων που ζητούν βοήθεια στις κοινωνικές δομές δεν λείπουν και μέχρι πρότινος γνωστοί επιχειρηματίες της πόλης, ενώ η υπηρεσία πρόνοιας αντιμετωπίζει απίστευτα περιστατικά, ακόμη και περιπτώσεις οικογενειών που δεν έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα για τα παιδιά τους.

Ο εφιάλτης της ασιτίας


Ο εφιάλτης της ασιτίας χτυπάει την πόρτα σε οικογένειες του Ηρακλείου και απειλεί να τινάξει στον αέρα την κοινωνική συνοχή. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που η Πρόνοια δέχεται μεμονωμένα περιστατικά ανθρώπων στα όρια της κατάρρευσης επειδή δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τις ανάγκες τους για φαγητό. 

Οι περισσότερες από αυτές τις περιπτώσεις είναι πολύτεκνες οικογένειες, με άνεργους γονείς, που δεν μπορούν να βρουν δουλειά και καθημερινά δίνουν τη δική τους μάχη για τροφή. Η απόγνωση αποτυπώνεται στις εκκλήσεις τους για βοήθεια και στην αγωνία τους να καταφέρουν να εξασφαλίσουν φαγητό.

Οι αριθμοί

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Από το καλοκαίρι του 2009, όταν ξεκίνησε η λειτουργία του κοινωνικού παντοπωλείου της περιφέρειας Κρήτης, η αύξηση των οικογενειών που εξυπηρετούνται πλησιάζει το 300%. Σήμερα εξυπηρετούνται περισσότερες από 770 οικογένειες, ενώ η αυξητική τάση παραμένει και η υπηρεσία Πρόνοιας του Ηρακλείου κάνει έκκληση ανθρωπιάς για την κάλυψη των αναγκών.

«Καθημερινά δίνουμε μάχη για να καλύψουμε την ανάγκη αυτών των οικογενειών που έρχονται σε εμάς για βοήθεια. Η ανάγκη του κόσμου είναι τεράστια. Κάνουμε ότι μπορούμε για να δώσουμε ελπίδα σε εκατοντάδες οικογένειες που αδυνατούν να τα βγάλουν πέρα» δηλώνει στο prismanews ο διευθυντής της υπηρεσίας Σπύρος Επιτροπάκης.

Μεγάλη χώρα και ένδοξη θα γίνει η Ελλάδα, με κυβερνήτη Χριστιανό θα κάνει πράγματα μεγάλα!






Εις το όνομα της Αγίας Τριάδος

Πάρε μολύβι και χαρτί τα ρήματα να γράψεις.

Είναι προς όφελος ψυχής για όποιον τα διαβάσει.

Μα είναι και προφητικά τα λόγια του Κυρίου.
Σοφία κρύβουν μέσα τους του Θείου μεγαλείου.

Όποιος με Εμένα ενωθεί με αγάπη και ειρήνη

τίποτα να μη φοβηθεί, σε ο,τι και να...

γίνει!
Το λέω αυτό γιατί έρχονται δεινά πολύ μεγάλα
γιατί πολύ αίμα θα χυθεί μες τη φτωχή Ελλάδα.
Θα μπούνε μέσα στη Βουλή όλοι οι πεινασμένοι
χιλιάδες θα σφαχθούν εκεί τι μακελειό τους περιμένει!
Έπειτα από αυτό παιδάκια μου θα έρθει ακυβερνησία
αφού πολλοί πολιτικοί θα έχουν φύγει από τη ζωή!
Για λίγο η χώρα αυτή δεν θα έχει καπετάνιο
και είναι επικίνδυνο ο εχθρός να έρθει από πάνω.
Ο πόλεμος προ των πυλών οι Τούρκοι παραμονεύουν
και ψάχνουν μία αφορμή, αυτό πια περιμένουν!
Τότε θα έρθει ο Στρατός για λίγο να κυβερνήσει
θα φύγουν τότε οι δανειστές και ήσυχη την Ελλάδα θα αφήσουν.
Θα φύγετε από την ΕΟΚ, θα κόψτε την δραχμή σας
θα μείνετε μονάχοι σας αυτή θα ‘ναι η τιμή σας!
Για να θυμηθείτε ξανά Θρησκεία και Πατρίδα
να έρθετε εις εαυτόν σε προσευχή και σε νηστεία.
Όμως δεν θα αποφύγετε το φοβερό εχθρό σας
οι Τούρκοι θα επιτεθούν να πάρουν τα νησιά σας.
Δεν θα είναι για πολύ αυτό γιατί φωτιά τους περιμένει
από το στόλο το Ρωσικό αλλά και από τα δικά τους μέρη.
Θα τους αποδεκατίσουνε δε θα ΄χουν που να πάνε
ότι κακό σας έκαναν τώρα θα το μετράνε.
Μέσα όμως σε όλα αυτά η πείνα θα θερίζει
όποιον δεν έχει Χριστό και Παναγιά στους δρόμους θα γυρίζει.
Γι΄αυτό εσείς παιδάκια μου να λέτε λόγο Θείο
σε όποιον ζητά να μορφωθεί με Θείο μεγαλείο.
Όποιος ζητήσει να με βρεί, το Πνεύμα μου να πάρει
τίποτα να μη φοβηθεί θα έχει ότι ζητάει.
Να ‘χετε Πίστη σταθερή και με κλειστά τα μάτια
να αφεθείτε σε Εμέ και εγώ σας δίνω τα πάντα!
Δεν έχει κρίση ο Θεός, τίποτα δεν του λείπει
μπορεί να φροντίσει τον καθένα σας να στείλει ότι του λείπει!
Έτσι θα κάνω και σ΄αυτή την άθεη εποχή σας
ανάλογα την πίστη σας θα είμαι στη ζωή σας!
Θα είμαι σε όποιον με καλεί σε όποιον είναι στην αγκαλιά μου
γιατί είμαι ο Πατέρας σας και είστε τα παιδιά μου!
Ειρήνη να έχετε στην ψυχή και στην καρδιά αγάπη
για να περιφρουρείσθε πάντοτε απ’ του εχθρού το μάτι.
Πρέπει να τα περάσετε όλα αυτά που σας είπα
για να έρθει η μετάνοια να κλείσει η μαύρη τρύπα.
Αυτή που σας αποξένωσε από τη Θεϊκή αγκαλιά μου
γιατί με απαρνηθήκατε και φύγατε από κοντά μου.
Έπειτα όμως από αυτά θα έρθει η νηνεμία
όταν σε Εμένα γυρίσετε θα έρθει η ευλογία.
Μεγάλη χώρα και ένδοξη θα γίνει η Ελλάδα
με κυβερνήτη Χριστιανό θα κάνει πράγματα μεγάλα!
Πλούτο στο υπέδαφος θα βρεθεί και λείψανα Αγίων
πλούσια χώρα θα γίνετε σε χρήμα αλλά και θείων μεγαλείων!
Τα αρχαία θα διδάσκονται σε ολόκληρο τον κόσμο
παντού θα πάνε αποστολές να διδαχτεί το Ευαγγέλιο μόνο!
Η Ελλάδα θα γίνει ένδοξη αλλά και πολύ μεγάλη
θα πάρει πια τα εδάφη της που έχασε και πάλι.
Όλα αυτά θα γίνουνε γι΄αυτό προετοιμαστείτε
για τα δεινά και τα άσχημα
αλλά και για τις μέρες τις ένδοξες που θα δείτε!

Αμήν.


To παραπάνω το έχει γράψει γέροντας του Αγίου Όρους..

Τυπικόν της 5ης Mαΐου 2012


5η Mαΐου 2012

Σάββατον: Ἀπόδοσις τῆς Ἑορτῆς τῶν Μυροφόρων.
Τῆς Ἁγίας Μεγαλομάρτυρος Εἰρήνης. 
Τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Νεοφύτου, Γαΐου 
καί Γαϊανοῦ.
 Τοῦ Ἁγίου Ὁσιομάρτυρος Ἐφραίμ τοῦ νέου.
 
Τῇ Παρασκευῇ ἑσπέρας: Θ΄ ΩΡΑ
Ἀπολυτίκια: 
1.– «Ὅτε κατῆλθες...».
 2.– «Ὁ εὐσχήμων Ἰωσήφ...».
 3. Δόξα˙ «Ταῖς Μυροφόροις...».
Κοντάκιον: 
«Τό χαῖρε ταῖς Μυροφόροις...».
Ἀπόλυσις: 
Μικρά. Ἡ Ἀναστάσιμος.
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ
Προοιμιακός– Ψαλτήριον.
Εἰς τό· «Κύριε, ἐκέκραξα...».
Ἑσπέρια: 
1.– Τά 3 Στιχηρά Ἰδιόμελα τῶν Μυροφόρων· 
«Αἱ Μυροφόροι γυναῖκες...
 – Τί τά μύρα τοῖς δάκρυσι...
 – Αἱ Μυροφόροι ὄρθριαι γενόμεναι...» καί 
2. – Τά 3Στιχηρά Προσόμοια τῆς Ἁγίας· 
«Πορφύραν ἐξ αἵματος λαμπράν... 
– Πυρός καταφλέγοντος ὁρμήν... 
–Ἐθέλχθης τῷ ἔρωτι Χριστοῦ...».
Δόξα: 
Τό Ἰδιόμελον τῶν Μυροφόρων· «Αἱ Μυροφόροι γυναῖκες...».
Καί νῦν: 
Τό α΄ Θεοτοκίον τοῦ ἤχου· «Παρῆλθεν ἡ σκιά τοῦ νόμου...», 
καί τά λοιπά τοῦ Ἑσπερινοῦ.
Ἀπολυτίκια:
 Τά 3 τῶν Μυροφόρων.
Τῷ Σαββάτῳ πρωΐ: ΟΡΘΡΟΣ
Ὡς ἐν τῷ Πεντηκοσταρίῳ.
ΕΙΣ ΤΗΝ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΝ
Ἀπόστολος: 
Τῆς ἡμέρας˙ Σαββάτου γ΄ ἑβδομάδος Πράξεων (Πράξ. θ΄ 19-31).
Εὐαγγέλιον: 
Ὁμοίως· Σαββάτου γ΄ ἑβδομάδος Ἰωάννου (Ἰω. ιε΄ 17-27, ις΄ 1-2).

Δυὸ καλαμιὲς στὰ λιβάδια, γειτονιὰ μὲ τὴν βαγιά Γ΄


πηγή



Ἀναμνήσεις τοῦ ἡγουμένου τῆς ἱ. Μονῆς Δοχειαρίου Ἁγ. Ὄρους
ἀρχιμ. Γρηγορίου Ζουμῆ τοῦ Παρίου

Ο Μόδεστος ἔγινε μοναχὸς στὸ διάστημα τοῦ μεσοπολέμου στὴν ἱερὰ μονὴ Λογγοβάρδας. Ὁ πατέρας μου, ποὺ τὸν ἐπεσκέπτετο συχνά, μοῦ διηγεῖτο:

– Ὅσες φορὲς ἔμεινα στὸ κελλί του δὲν κατάλαβα πότε ἡσύχαζε. Ὅλη νύχτα μετάνιζε καὶ προσευχόταν γονατιστός. Μά τὴν ἀλήθεια, ποτέ δὲν τὸν εἶδα νὰ κοιμᾶται. Στὴν ἀκολουθία πρῶτος κατέβαινε καὶ συνεχῶς σταυροκοπιότανε.

Καὶ ἀπὸ τοὺς συμμοναστές του καλὰ ἤκουσα. Ἦταν ἕνας πολὺ δυνατὸς ἄνθρωπος καὶ πρόθυμος διακονητής. Μαγείρευε, ἔστρωνε τράπεζα, ἔκανε ἀνάγνωση στὴν τράπεζα, ἔπλενε καὶ τὰ πιάτα. Κανείς μας δὲν τὸν βρῆκε ποτὲ ράθυμο ἢ ἀπρόθυμο στὴν διακονία τοῦ μοναστηριοῦ. Ἡ διακονία του δὲν ἦταν ποτὲ βεβαρημένη, ἀλλὰ πάντοτε τέλεια. Λέγεται πὼς στὴν τράπεζα ἔβαζε ράμμα μαστορικό, γιὰ νὰ εἶναι ἴσια τὰ πιάτα καὶ τὰ σερβίτσια!

Εἶχε μεγάλο πόθο τῆς ἱερωσύνης. Γιὰ κάποια ὅμως σωματική του ἀσθένεια οἱ Γέροντες ἀπέφευγαν νὰ τὸν χειροτονήσουν. Τὴν ἀδυναμία του αὐτὴν τὴν ἐκμεταλλεύθηκε ὁ μητροπολίτης Χερουβεὶμ καί, ὅταν μετατέθηκε στὰ Τρίκαλα, τὸν πῆρε μαζί του. (Αὐτὰ εἶναι τὰ ξεσηκώματα τῶν μοναχῶν, ποὺ ποτέ δὲν ὠφέλησαν τὴν Ἐκκλησία.) Τὸν χειροτόνησε πρεσβύτερο καὶ τὸν τοποθέτησε ἡγούμενο στὴν μονὴ Σταγιάδων καὶ ἐφημέριο σὲ κάποιο ὀρεινὸ χωριὸ τῆς περιοχῆς Καλαμπάκας. Συνέπεσε ἡ διακονία του στὰ χρόνια τοῦ ἐμφυλίου πολέμου.

Στὸ χωριὸ ποὺ ἐφημέρευε, οἱ συμμορίτες ἔκαναν κάποιες ἐργασίες καὶ τὰ σκαπανικὰ τὸ βράδυ τὰ ἄφηναν στὴν ἐκκλησία, γράφοντας διάφορα συνθήματα καὶ ἀσχήμιες στοὺς τοίχους τῆς ἐκκλησίας. Λίγο πρὸ τῶν Βαΐων τοὺς ἔκαμε τὴν παρατήρηση γιὰ τὰ ἐργαλεῖα ποὺ ἄφηναν στὴν ἐκκλησία καὶ τὰ γραψίματά τους στοὺς τοίχους. Τοὺς πρότεινε νὰ συγκεντρωθοῦνε στὴν πλατεῖα τοῦ χωριοῦ καὶ νὰ συνάψουν διάλογο. Σὲ κάποια του μετακίνηση ἐκεῖνες τὶς μέρες τὸν συνέλαβαν καὶ τὸν ἔσερναν ἀπὸ χωριὸ σὲ χωριό. Ξημερώνοντας τῶν Βαΐων πέρασαν ἀπὸ ἕνα χωριό. Πῆγε ὁ παπᾶς καὶ τὸν βρῆκε νὰ τὸν ἔχουν καζικώσει στὴν γῆ, δεμένο ἀπὸ τὸν λαιμό, σὰν νὰ ἦταν ζῶο.

–Τοὺς παρεκάλεσα –ὅπως μοῦ εἶπε ὁ ἴδιος ὁ παπᾶς– νὰ τὸν πάρω στὸ σπίτι μου καὶ τὸ πρωὶ νὰ τοὺς τὸν ἀποδώσω καὶ ἀρνήθηκαν ἐν χορῷ. Τοῦ πῆγα ἕνα πιάτο φαγητὸ καὶ μιὰ κουβέρτα. Τὰ ἔθεσαν τόσο μακριὰ νὰ μὴ τὰ φτάνη ὁ δύστυχος.

Καὶ σὲ λίγες μέρες, ἴσως τὴν Μεγάλη Παρασκευή, τὸν ἐκτέλεσαν μὲ τὸ πίσω μέρος τοῦ κασμᾶ, χτυπώντας τον στὸ κεφάλι, ἀφοῦ πρῶτα τὸν ξεγύμνωσαν, τὸν ἔρριξαν καταγῆς καὶ τὸν βασάνισαν μὲ τὶς κάννες τῶν ὅπλων, τὶς ξιφολόγχες καὶ τὰ ξύλα. Τὸ μαρτύριό του συνέβη στὰ χωριὰ τῆς Κατάρας, κοντὰ στὸ Μαλακάσι.

Ἡ εἴδηση στὸ μικρό μου χωριὸ ἔφθασε τὴν Μεγάλη Παρασκευή. Μετὰ τὴν ἀκολουθία τῆς Ἀποκαθηλώσεως χτύπησαν νεκρώσιμα ὅλες οἱ καμπάνες τοῦ χωριοῦ καὶ ὅλοι τὸ ψιθύρισαν μὲ μαύρη καρδιά: «Οἱ ἀντάρτες ἐκτέλεσαν διὰ σκαπάνης τὸν ἱερομόναχο Μόδεστο Ἀνδρομανάκο». Καὶ ἔτσι, ἡ Μεγάλη Παρασκευὴ ἐκείνη τὴν χρονιὰ ἔγινε διπλᾶ πένθιμη.

Ἡ γερόντισσα Παρθενία ἔμεινε –ὅπως πολλάκις μοῦ ὡμολόγησε– τρεῖς μέρες τελείως ἄσιτη καὶ παρακαλοῦσε τὸν Θεὸ νὰ τῆς ἀποκαλύψη ἂν ἦταν ἕτοιμος γιὰ τὸ μαρτύριο (γιατὶ ζοῦσε ἔντονα τὴν πτώση τῆς ἀνυπακοῆς του, τῆς φυγῆς ἀπὸ τὴν μετάνοιά του), ἂν δέχθηκε πραγματικὰ ὁ Χριστὸς τὴν θυσία του. Τὴν τρίτη μέρα, ὅταν σουρούπωνε, τὸν εἶδε σὲ ἐγρήγορση στὸν ἀέρα καὶ τῆς λέγει: «Παρθενία, μὴ στενοχωρεῖσαι. Ὁ Χριστός, μόλις μὲ εἶδε, μοῦ φώναξε μὲ ἀνοιχτὲς ἀγκάλες: “Ἔλα, Μόδεστε”».

Τὸ μαρτύριο τοῦ ἀδελφοῦ τῆς γερόντισσας Παρθενίας σημάδεψε τὴν ζωή της. Ἔπαθε ἡ καρδιά της, ἀπὸ τὴν ὁποία ὑπέφερε μέχρι τοῦ θανάτου της. Καὶ στὸ μεγαλοπρεπὲς πρόσωπό της ἔμειναν ἀνεξίτηλα τὰ σημάδια τῆς χαρμολύπης.

Ἡ γερόντισσα Παρθενία ἔφθασε σὲ ὑψηλὰ μέτρα πνευματικότητας. Οἱ μοναχοὶ τῆς Λογγοβάρδας πολλὲς φορὲς κατέβαιναν στὸ ταπεινὸ ἡσυχαστήριο τοῦ Ὁσίου Φιλοθέου γιὰ οἰκοδομὴ καὶ παράκληση. Πάντα τοὺς ἔλεγε τὴν σοφὴ ρήση: «Ὁ πρῶτος λόγος τοῦ Γέροντα μᾶς καταξιώνει ὑποτακτικούς». Καὶ γιὰ τοὺς λαϊκοὺς εἶχε στὴν καρδιά της λόγον ἀγαθὸν νὰ λαλήσουν τὰ χείλη της. Καὶ πάντα τελείωνε μὲ τὴν προτροπὴ «νὰ ἀγαπήσωμε τὸν Χριστό», καὶ προσέθετε μὲ κατάνυξη τοὺς στίχους

«Ὅσοι θέλουμε εὐτυχία καὶ χαρὰ στὴν ζωή μας,
τὸν Χριστὸ πρέπει νὰ ἀγαπήσωμε μὲ τὴν ψυχή μας».

Ἡ ἀγάπη της γιὰ τὸν Χριστὸ τὴν παρακινοῦσε νὰ ρωτᾶ καὶ τὰ μικρὰ παιδιά:

– Τί λές; Θὰ δοῦμε τὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ στὴν αἰώνια ζωή;

Ὁ γέροντας Φιλόθεος τὸ καλοκαίρι τοῦ ᾿58, ὅταν μετὰ τὴν ὁσιακὴ κοίμησή της τὸν ἐπισκέφθηκα, μοῦ εἶπε μὲ μεγάλη βεβαιότητα:

– Ἡ θεία σου ἐσώθη. Καταξιώθηκε τῆς αἰώνιας ζωῆς, γιατὶ ἀγαποῦσε τὸν Χριστό.

Ὅταν δίδασκε, εἶχε ἕνα ὕφος ποὺ δὲν μπορῶ νὰ τὸ ἐκφράσω. Οὔτε τὴν πολύξερη ἔκανε οὔτε τὴν ἁγία, ἀλλὰ τὴν καρδιὰ ποὺ καίγεται γιὰ νὰ φωτίση τοὺς ἄλλους. Δὲν ἦταν ἡ μοναχὴ ποὺ περπάτησε μὲ οἰκονομίες. Κράτησε τὸν μοναχικὸ κανόνα μὲ ἀκρίβεια.

Οἱ ἄνθρωποι ποὺ κατέβασαν τὸ λείψανό της στὸν τάφο εἶπαν:

–Εὐωδιάζει. Ἂν δὲν μᾶς πιστεύετε, μυρίστε τὰ χέρια μας.

Ἡ εὐωδιὰ αὐτὴ δὲν εἶναι ἀπὸ τὰ συνηθισμένα ἀρώματα· εἶναι ἐκείνη ποὺ δίνει ὁ Θεὸς σ᾽ αὐτοὺς ποὺ Τὸν ἀγάπησαν.

Στὸ ἡσυχαστήριό τους ἔκαναν τὶς ἀκολουθίες καὶ τὶς ἀγρυπνίες ὅπως τὶς παρέλαβαν ἀπὸ τὸ μοναστήρι τοῦ Χριστοῦ. Σὲ μιὰ ἀγρυπνία τοῦ ὁσίου Φιλοθέου, στὶς 21 Ὀκτωβρίου, μόλις ἄρχισε τὰ Ἀνοιξαντάρια ἡ Γερόντισσα, ἄρχισε νὰ κινῆται τὸ καντήλι τοῦ Ὁσίου ρυθμικά, χωρὶς νὰ ὑπάρχη τίποτε ἀνοιχτό, μήτε πόρτα μήτε παράθυρο. Βλέποντάς το ἡ Ὁσία ἀνέκραξε:

–Εὐχαριστεῖται ὁ Ὅσιος ἀπὸ τὴν ἀγρυπνία μας καὶ κινεῖ μόνος του τὸ καντήλι.

Πολὺ ἐνδιαφερόταν γιὰ τὴν σωτηρία τῶν κατὰ σάρκα συγγενῶν της κι ἂν μάθαινε πὼς ἔπρατταν κάτι ἀντιευαγγελικό, τοὺς ἔγραφε ἐπιστολὲς γιὰ διόρθωσή τους. Ἡ ἀγαπῶσα καρδιά της ἔκανε κάθε ἐπισκέπτη νὰ νιώθη μαζί της παραδεισένια.

Τὰ γράμματά της ἤτανε λίγα –τοῦ Δημοτικοῦ Σχολείου– ἀλλ᾽ ἔγραφε καὶ συνέτασσε ὄμορφα καὶ εἶχε συνάψει ἀλληλογραφία μὲ πολλοὺς πνευματικοὺς ἀνθρώπους τῆς ἐποχῆς της. Καὶ ποιήματα καὶ ὕμνους συνέθεσε. Δυστυχῶς ὅμως τὰ χειρόγραφά της ἡ μοναχὴ ποὺ τὴν διαδέχθηκε στὸ ἡσυχαστήριο μαζὶ μὲ πολλὰ ἄλλα πράγματα, ὅπως αὐτόγραφα τοῦ ὁσίου Ἀρσενίου, τὰ ἔθεσε στὴν φωτιὰ τοῦ ἀφανισμοῦ. Ἡ Παρθενία ἤτανε ταλαντοῦχος γυναίκα. Κεντοῦσε καὶ ζωγράφιζε σὰν μεγάλη τεχνίτρα. Τίποτε ἀπὸ αὐτὰ δὲν σώζεται στὸ ἡσυχαστήριο τοῦ Ὁσίου Φιλοθέου.

Ἡ γερόντισσα Παρθενία εἶχε καὶ μιὰ ἄλλη ἀρετή, ποὺ ξεπερνοῦσε τὶς δυνατότητές της: τὴν ἐλεημοσύνη. Ἂν δὲν εἶχε κάτι νὰ σοῦ δώση, σοῦ χάριζε φεύγοντας τὸ μαντήλι της.

–Δὲν ἔχω τίποτε ἄλλο νὰ σοῦ δώσω· πάρε τὸ μαντήλι μου. Δὲν νιώθω καλὰ νὰ φύγης χωρὶς κάποια εὐλογία.

Σὲ λίγο σκουπιζότανε μὲ κάποιο κουρέλι καὶ ἡ ἀδελφή της τὴν φώναζε:

–Τί ἔκανες πάλι τὸ μαντήλι σου;

–Καημένη Ἀναστασία, γιὰ μαντήλια φωνάζεις;

Ἦταν ἄνθρωπος ποὺ ἐνέπνεε τὸν σεβασμὸ καὶ τὴν ἐκτίμηση· γι᾽ αὐτὸ καὶ ἡ ἀδελφή της τὴν ἐσέβετο σὰν Γερόντισσα καὶ τὴν εὐλαβεῖτο σὰν Ὁσία.

Τὸ ἡσυχαστήριο, βέβαια, δὲν ἀναγνωρίστηκε ποτὲ ἀπὸ τὸν ἐπιχώριο ἐπίσκοπο. Μάλιστα, ὅταν ἀνεγείρετο μικρὸς ναΐσκος, ὁ δεσπότης ἔστειλε τὴν ἀστυνομία καὶ σταμάτησε τὶς ἐργασίες, ὅταν τὰ τοιχία εἶχαν φθάσει στὸ ὕψος τοῦ μέτρου. Τότε μετέτρεψαν ἕνα δωμάτιο σὲ ἐκκλησία γιὰ τὶς λατρευτικές τους ἀνάγκες. Δυστυχῶς ἐκεῖνος ὁ μακαριστὸς δεσπότης μόνον μὲ τὸν χωροφύλακα προσπαθοῦσε νὰ λύση τὰ ἀναφυόμενα προβλήματα τῆς μητροπόλεώς του, ὅπως ἤτανε τὸ παλαιοημερολογιτικὸ πρόβλημα, ἡ τιμὴ τοῦ ὁσίου Ἀρσενίου πρὸ τῆς ἀναγνωρίσεώς του σὲ Ἅγιο ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο καὶ ἄλλα πολλά, ποὺ καλύτερα νὰ μὴ τὰ μνημονεύσουμε. Ποτέ ὁ ἐπίσκοπος Ἀμβρόσιος δὲν πῆρε τὸ ποιμαντορικό του ραβδὶ νὰ ἐπισκεφθῆ αὐτὲς τὶς ταπεινὲς ψυχές, ποὺ κι αὐτὲς τὸ ράσο φοροῦσαν, νὰ δῆ καὶ νὰ ὀσφρανθῆ τί βιώνουν καὶ τρέχουν λαϊκοὶ καὶ μοναχοὶ νὰ ἀκούσουν λόγο παρακλήσεως. Δυστυχῶς, αὐτοὶ εἶναι οἱ θεραπευτὲς τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ γνωματεύουν χωρὶς νὰ ἀκροάζωνται τὸν ἄρρωστο. Οἱ ταγοὶ τῆς Ἐκκλησίας σκοτώνονται οἱ ἴδιοι καὶ σκοτώνουν τὸν αἰθέρα τῆς Ἐκκλησίας. Τὰ μεγάλα πράγματα γίνονται πέρα ἀπὸ τοὺς νόμους καὶ τοὺς Κανόνες. Ἔτσι, ἔμειναν πάντα οἱ δυὸ μοναχὲς ἀληθινὰ καλαμιὲς στὸν κάμπο, ποὺ δὲν τὶς προστάτευε, δὲν τὶς ἀπάγκιαζε κανένας. Δέχονταν ὅλους τοὺς ἀνέμους. Λύγιζαν μέχρι τὴν γῆ, ἀλλὰ τὶς κρατοῦσε ὁ μεγάλος Θεὸς νὰ μὴ σπάσουνε…

Ἂς ἔχουμε τὴν εὐχὴ τῶν ὁσίων ἐκείνων ἀμμάδων, ποὺ εὐαρέστησαν τὸν Θεὸ καὶ δίδαξαν καὶ σ᾽ ἐμᾶς τοὺς ἐλαχίστους τὴν στράτα τοῦ Κυρίου.

www.xrspitha.g

Τό παιδί μαθαίνει τίς καταστάσεις πού ζεῖ Ronald Russel



 




Ἄν ἕνα παιδί ζεῖ μέσα στήν κριτική: Μαθαίνει νά κατακρίνει.

Ἄν ἕνα παιδί ζεῖ μέσα στήν ἔχθρα: Μαθαίνει νά καυγαδίζει.

Ἄν ἕνα παιδί ζεῖ μέσα στήν εἰρωνεία: Μαθαίνει νά εἶναι ντροπαλό.


Ἄν ἕνα παιδί ζεῖ μέσα στήν ντροπή: Μαθαίνει νά αἰσθάνεται ἔνοχο.

Ἄν ἕνα παιδί ζεῖ μέσα στήν κατανόηση: Μαθαίνει νά εἶναι ὑπομονετικό.

Ἄν ἕνα παιδί ζεῖ μέσα στόν ἔπαινο: Μαθαίνει νά ἐκτιμᾶ.


Ἄν ἕνα παιδί ζεῖ μέσα στή δικαιοσύνη: Μαθαίνει νά εἶναι δίκαιο.

Ἄν ἕνα παιδί ζεῖ μέσα στήν ἀσφάλεια: Μαθαίνει νά πιστεύει.

Ἄν ἕνα παιδί ζεῖ μέσα σέ ἐπιδοκιμασία: Μαθαίνει νά ἔχει αὐτοεκτίμηση.

Ἄν ἕνα παιδί ζεῖ μέσα σέ παραδοχή καί φιλία: Μαθαίνει νά βρίσκει τήν ἀγάπη μέσα στόν κόσμο.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...