Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Ιουλίου 02, 2015

Μνήμη Αγίου Αθανασίου του εν τω Άθω (5-7-2015) Ἀλλήλων τὰ βάρη βαστάζετε Γαλ. 5.22 – 6.2

Ἀλλήλων τὰ βάρη βαστάζετε Γαλ. 5.22 – 6.2 

Ἀδελφοί, ὁ καρπὸς τοῦ Πνεύματός ἐστιν ἀγάπη, χαρά, εἰρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, ἀγαθωσύνη, πίστις, πραότης, ἐγκράτεια· κατὰ τῶν τοιούτων οὐκ ἔστι νόμος. Οἱ δὲ τοῦ Χριστοῦ τὴν σάρκα ἐσταύρωσαν σὺν τοῖς παθήμασι καὶ ταῖς ἐπιθυμίαις. Εἰ ζῶμεν πνεύματι, πνεύματι καὶ στοιχῶμεν. Μὴ γινώμεθα κενόδοξοι, ἀλλήλους προκαλούμενοι, ἀλλήλοις φθονοῦντες. ᾽Αδελφοί, ἐὰν καὶ προληφθῇ ἄνθρωπος ἔν τινι παραπτώματι, ὑμεῖς οἱ πνευματικοὶ καταρτίζετε τὸν τοιοῦτον ἐν πνεύματι πραότητος· σκοπῶν σεαυτόν, μὴ καὶ σὺ πειρασθῇς. 

᾽Αλλήλων τὰ βάρη βαστάζετε, καὶ οὕτως ἀναπληρώσατε τὸν νόμον τοῦ Χριστοῦ. 

Το αποστολικό ανάγνωσμα από την προς Γαλάτας επιστολή είναι αφιερωμένο σήμερα στον Άγιο Αθανάσιο τον Αθωνίτη, του οποίου την μνήμη εορτάζουμε. «Αδελφοί», μάς λέει, «ο καρπός του Αγίου Πνεύματος είναι αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότητα, αγαθωσύνη, πίστη, πραότητα, εγκράτεια· ενάντια σε αυτά δεν υπάρχει νόμος. Οι δε μαθητές του Χριστού σταύρωσαν το σαρκικό φρόνημα μαζί με τα πάθη και τις επιθυμίες. Εάν ζούμε με το Άγιο Πνεύμα, με το Πνεύμα και να συντασσόμαστε. Ας μη γινόμαστε κενόδοξοι, προκαλώντας και φθονώντας ο ένας τον άλλο. Αδελφοί, κι αν ακόμα συλληφθεί κάποιος άνθρωπος σε κάποιο παράπτωμα, σείς οι πνευματικοί να τον συμβουλεύετε με πνεύμα πραότητας· έχοντας κατά νου μήπως κι εσύ πειρασθείς. Να σηκώνετε ο ένας τα βάρη του άλλου, κι έτσι να εκπληρώσετε τον νόμο του Χριστού».   Μάς προτρέπει ο απόστολος Παύλος να σηκώνουμε ο ένας τα βάρη του άλλου, να σπεύδουμε σε βοήθεια, να αφήσουμε κατά μέρος την κατάκριση για τα σφάλματα ή για τις ατέλειες των αδελφών μας. Εάν ο Χριστός, ο μόνος Κριτής του κόσμου, δεν κατέκρινε την Σαμαρείτιδα ή την πόρνη ή τον ληστή, αλλά προσέφερε έλεος και λόγο παραμυθητικό και εποικοδομητικό στις καρδιές τους, γιατί σκοπός της επί γης παρουσίας του ήταν και συνεχίζει να είναι η σωτηρία του κόσμου, πολύ περισσότερο δεν επιτρέπεται σε εμάς να κρίνουμε ή να κατακρίνουμε τους αδελφούς μας, ακόμα και εάν συλληφθούν επ' αυτοφώρω να διαπράττουν κάποιο παράπτωμα. Χρέος μας είναι να σηκώσουμε το βάρος του αδελφού μας, να τον συμβουλέψουμε, πρόσωπο προς πρόσωπο, με πραότητα και επιείκεια, γιατί κι εμείς ως άνθρωποι μπορεί να πέσουμε στον ίδιο πειρασμό. Προτάσσει ο απόστολος αυτή τη στάση, επειδή η πραότητα, η ειρήνη, η μακροθυμία και η αγάπη είναι καρποί του Αγίου Πνεύματος, το οποίο ως μαθητές του Χριστού παρακαλούμε να φωτίζει και να γεμίζει τη ζωή μας. Δεν είναι καν αρετές, ούτε επιτεύγματα της προσωπικότητάς μας ή του πνευματικού μας αγώνα· όλα τα παραπάνω, μαζί με την πίστη, την χαρά, την χρηστότητα, την αγαθωσύνη και την εγκράτεια, αποτελούν δώρα του Θεού σε εμάς. Αν, επομένως εμείς έχουμε εγκράτεια, ας μη αγανακτούμε με τον αδελφό που ενδεχομένως δεν έχει, γιατί τότε αποδεικνύουμε ότι δεν έχουμε μακροθυμία ούτε αγάπη, άρα και η αρετή που νομίζουμε πως έχουμε δεν αποτελεί καρπό του Αγίου Πνεύματος αλλά νοθευμένη κατάσταση στην ψυχή μας. Γι αυτό ο απόστολος Παύλος τονίζει ότι εάν θέλουμε να ζούμε με το Άγιο Πνεύμα, να συντασσόμαστε με αυτό, δηλαδή να αγωνιζόμαστε ώστε όλοι οι καρποί του Αγίου Πνεύματος να ανθίζουν στην καρδιά μας χωρίς εξαιρέσεις. Αν μελετήσουμε τη ζωή των Αγίων της Εκκλησίας μας, θα δούμε ότι ήταν μεστή από τους καρπούς του Αγίου πνεύματος. Ομοίως και ο βίος του Αγίου Αθανασίου του εν τω Άθω. Τον κατέκριναν κάποτε οι μοναχοί, ότι έτρωγε περισσότερο από εκείνους· δεν θύμωσε αλλά μακροθύμησε και τούς δίδαξε με απλό και ήρεμο τρόπο να μη κατακρίνουν. Εργαζόταν περισσότερο από όλους στην ανοικοδόμηση της μονής Μεγίστης Λαύρας, σαν να ήταν ο χειρότερος εργάτης. Κατασκεύασε το πρώτο μηχανικό ζυμωτήριο στην ιστορία, για να ελαφρύνει τους αδελφούς από το εξαντλητικό ζύμωμα για μοναχούς και για εργάτες. Αλλά και στην διδαχή και καλλιέργεια των μοναχών, στον καταρτισμό του έσω ανθρώπου, ήταν ποιμήν και πατέρας και αδελφός, κάνοντας πράξη τα λόγια του Χριστού, ότι δηλαδή όποιος θέλει να είναι πρώτος, πρέπει να γίνει πάντων διάκονος. Αν τώρα παραβάλλουμε τη ζωή μας με τη ζωή των αγίων, σύμφωνα και με όσα μάς λέει σήμερα το αποστολικό ανάγνωσμα, πολύ φοβούμαι ότι θα βρεθούμε λειψοί. Η ζωή μας δεν έχει χαρά και ειρήνη Θεού, αγωνιζόμαστε να δείξουμε στον εαυτό μας και στους γύρω μας ότι είμαστε καλοί χριστιανοί, λησμονώντας ότι ο Χριστός έδωσε έμφαση στο έσωθεν του ποτηρίου. Το αποτελεσμα είναι ότι γινόμαστε κενόδοξοι, ποθώντας να διακριθούμε για αρετές που δεν έχουμε, οι οποίες ακόμα κι άμα τις είχαμε δεν αποτελούν ανθρώπινα επιτεύγματα αλλά δώρο και καρπό του Αγίου Πνεύματος, όταν αυτό κατοικεί μέσα μας. Όντας κενοί, γινόμαστε κενόδοξοι, γι αυτό φθονούμε και προκαλούμε τους αδελφούς μας με λόγια και με συμπεριφορές ανοίκειες προς το πνεύμα του Χριστού, με μισόλογα, με κατηγορίες, με συκοφαντίες, καλλιεργώντας μια επίφαση ευσεβείας στην οποία κυριαρχεί η αυτοδικαίωση και η επιμέλεια της εικόνας μας προς τα έξω. Γι αυτό και η ζωή μας διέπεται από άγχος, από ανασφάλεια πνευματική, από ταραχή, ιδίως άμα συναντήσουμε κάποιον «αμαρτωλό», ή κάποιον αδελφό μας που σκέφτεται λίγο διαφορετικά από εμάς. Τότε γινόμαστε οι τιμωροί, απαιτούμε να πέσει φωτιά από τον ουρανό να κάψει τους πάντες, και λησμονούμε προφανώς ότι ο Θεός δεν βρίσκεται στην φωτιά, ούτε στους κεραυνούς και στις βροντές, αλλά στην λεπτή αύρα, η οποία δροσίζει και ανακουφίζει τον άνθρωπο. Έχοντας αυτά κατά νου, ας τιμήσουμε τον σήμερα εορταζόμενο άγιο, μιμούμενοι την ζωή του. Ας είμαστε προσεκτικοί, σε διαρκή επιφυλακή της ψυχής και του νου μας, ώστε να αποφεύγουμε τους σκοπέλους του πονηρού. Ας αφήσουμε το Άγιο Πνεύμα να καρποφορήσει μέσα μας, έχοντας μετάνοια, προσευχή ζέουσα προς τον Θεό, μιμούμενοι σε όλα το παράδειγμα του Κυρίου μας. Ας σπεύδουμε να σηκώσουμε, εμείς που είμαστε πιο δυνατοί, τα βάρη των αδελφών μας, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι έχουμε στην καρδιά μας τον φωτισμό και τους καρπούς του Αγίου Πνεύματος. Και ο Θεός της ειρήνης θα γαληνέψει τον τρικυμισμένο βίο μας και θα μάς φωτίζει, ώστε να βλέπουμε τα δικά μας σφάλματα και να πορευόμαστε την ευθεία και βασιλική οδό. 

Αμήν.

π. Χ.Β.
 πηγή

ΟΧΙ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΙΔΙΟΠΡΟΣΩΠΙΑ ΜΑΣ Γράφει ο Ηγούμενος της Ι. Μ. Αγ. Γρηγορίου του Παλαμά Παΐσιος Παπαδόπουλος

Το είδαμε εδώ
Σκίτσο Η. Μακρή (28.10.2010)
ΟΧΙ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ
ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΙΔΙΟΠΡΟΣΩΠΙΑ ΜΑΣ
Γράφει ο Ηγούμενος της Ι. Μ. Αγ. Γρηγορίου του Παλαμά Παΐσιος Παπαδόπουλος
Αναμφισβήτητα βρισκόμαστε σε μια φάση της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας η κρισιμότητα της οποίας σε συνάρτηση με την επιλογή που θα κάνει ο κάθε Έλληνας πολίτης σχετικά με το δημοψήφισμα, θα είναι καθοριστική για το μέλλον της πατρίδος μας και, ίσως, μη αναστρέψιμη.
Αυτές τις ημέρες, πριν το δημοψήφισμα, ακούμε τόσα πολλά και τόσο διαφορετικά φρονήματα από άποψη τοποθετήσεων και σε τέτοιους τόνους που, αν δεν δούμε τα πράγματα με σωστά κριτήρια, θα προβούμε σε λάθος εκτιμήσεις. Υπάρχει καταιγισμός υποδείξεων ακόμη και από εκκλησιαστικούς ταγούς ενώ άλλοι κρατούν σιγήν ιχθύος. Αυτό όμως δεν είναι το ενδεδειγμένο στο να διαμορφώσει κανείς ορθή κρίση και ,επομένως, να τοποθετηθεί σωστά και, άρα, να δημιουργήσει προϋποθέσεις για καταλυτική ψηφοφορία στο κρίσιμο αυτό δημοψήφισμα. Νομίζω ότι όποιος αγαπά αληθινά την πατρίδα του εργάζεται θέτοντας στην κρίση των συμπολιτών του τον προβληματισμό του, επισημαίνοντας τα κριτήρια με τα οποία θεωρεί τα πράγματα, χωρίς να αναγκάζει ψυχολογικά τον ελληνικό λαό.
·         Η χρυσή τομή είναι να αναλύουμε αντικειμενικά το θέμα αποκαλύπτοντας σκοπιμότητες που κάποιοι άλλοι αποκρύπτουν και δεν θέλουν να συζητούνται καθόλου. Πρέπει λοιπόν να συζητούμε, κατ’ εξοχήν το ζήτημα το τριήμερο αυτό, παρουσιάζοντας και τονίζοντας τις παραμέτρους που θα έχει το ναι ή το όχι, εξηγώντας χωρίς να επιβάλλουμε τις απόψεις μας. Αυτό, διότι ο καθένας μας που θέλει να πάρει την σωστή απόφαση δυσκολεύεται από τον καταιγισμό των ειδήσεων, των δηλώσεων μέσα και έξω από την Ελλάδα αλλά και την άνευ προηγουμένου προπαγάνδα που γίνεται από τα μέσα της μαζικής ενημέρωσης και της κοινωνικής δικτύωσης.
·         Η φιλολογία για το ότι, με το ναι ή το όχι στα νέα μέτρα των ετέρων μας, τίθεται θέμα ναι ή όχι στο ευρώ και στην Ευρώπη, όπως θέλουν να μας το παρουσιάζουν, και ότι το ερώτημα δεν είναι σαφές, όντως δημιουργεί ένα κλίμα τρομοκρατίας.  Εμείς δεν πρέπει να φοβηθούμε, αν θέλουμε να είμαστε συνεχιστές της ελληνικής μας ιστορίας, διότι, οι Έλληνες ό,τι πέτυχαν στο ιστορικό γίγνεσθαι με ένδοξα κατορθώματα, το όφειλαν στο αδούλωτο φρόνημά τους. Η διακοπή της ρευστότητας προσωρινά  και οι ουρές στις τράπεζες που μας επηρεάζει τόσο πολύ δεν είναι το σωστό κριτήριο, διότι σε αυτό ακριβώς ποντάρουν όσοι παρασκηνιακά κινούν τα νήματα της παγκοσμιοποίησης. Πώς νομίζετε ότι θα κυβερνήσει παγκοσμίως το σκοτεινό πρόσωπο που αναφέρει ο απόστολος Παύλος στην Β΄ προς Θεσσαλονικείς επιστολή του; Η οικονομική τρομοκρατία είναι ένα από τα φόβητρα που χρησιμοποιούσαν οι χριστιανομάχοι αυτοκράτορες τον καιρό των μεγάλων διωγμών. Το ότι έχει γίνει υποβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από τους οίκους αξιολόγησης σε μερική χρεοκοπία δεν αποδεικνύει την αλήθεια αυτή; Σήμερα που ο διωγμός της Ορθόδοξης Ελλάδας είναι συγκεκαλυμμένος, η οικονομική τρομοκρατία   δημιουργεί συμπεριφορές και αντιδράσεις  χωρίς ψυχραιμία, συνεπώς, και χωρίς νηφαλιότητα, άρα, τους εξυπηρετεί να πάρουμε αποφάσεις πρόχειρα και να μη δούμε τα πράγματα στην προοπτική τους. Η δραματοποίηση των όσων λαμβάνουν χώρα στην πατρίδα μας δεν δικαιολογεί να σκεπτόμαστε χωρίς σύνεση και οπωσδήποτε να επηρεάζουμε αρνητικά το περιβάλλον μας. Γι’ αυτό ο φόβος όντως είναι κακός σύμβουλος.
·         Ακούγεται η κατηγορία εις βάρος της κυβέρνησης ότι είχε κρυφή ατζέντα και ότι θέλει να απαλλαγεί από την ευθύνη της αδιαλλαξίας  ρίχνοντας το βάρος στον ελληνικό λαό. Πώς πρέπει λοιπόν να αποφασίσουμε όλοι μας δημοκρατικά και ελληνικά, χωρίς δημοψήφισμα, να πηγαίνουμε όπου φυσάει ο άνεμος; Μετά από ένα ισχυρό όχι τα πράγματα δεν θα είναι χειρότερα από ότι είναι τώρα. Θα ήταν χειρότερο με επέκταση του προγράμματος να φτάναμε στα πρόθυρα του χειμώνα και να μη μπορούσαμε να αντιδράσουμε διότι θα υπήρχε σοβαρό θέμα. Τώρα στην χειρότερη των περιπτώσεων θα ζεσταθούμε και θα εξοικονομηθούμε. Καλύτερα να ξεκινούμε από την αρχή έστω και με δυσκολίες παρά να μας έχουν στο χέρι με τα απανωτά δάνεια. Νομίζω ότι η αβεβαιότητα είναι το χειρότερο και  αυτό περάσαμε τα τελευταία χρόνια. Καλύτερα να γνωρίζουμε ότι πτωχεύσαμε για να δει και τι θα κάνει αυτός ο λαός. Χρειάζεται να ξυπνήσουμε· μας χρειαζόταν το ταρακούνημα αυτό! Αντί να νηστεύσουμε και να προσευχηθούμε με συντριβή μετανοίας γίνονται παρελάσεις ομοφυλοφίλων και εμείς αδρανείς ρεμβάζουμε.
Αναλογιζόμαστε, άραγε, ότι η ιστορική συγκυρία στην δύσκολη αυτή καμπή δεν μας καλεί μόνο, να αρθούμε στο ύψος των περιστάσεων, και να τοποθετηθούμε όχι μόνο ως πολίτες ενός κράτους, που ορίζεται από το δικό του εθνικό σύνταγμα, αλλά και ότι φέρουμε στις πλάτες μας μια ανεκτίμητη ιστορική και πνευματική παρακαταθήκη για την οποία έχουμε ευθύνη; Η εκφυλιστική βέβαια νεοεποχήτικη «παιδεία» που βυσσοδομεί  στην ιστορική μας κληρονομιά δεν άφησε στους νεοέλληνες την δυνατότητα να διακρίνουν την διαφορά του πατριωτισμού από τον εθνικισμό. Πάει καιρός που οργανώθηκε η αποδυνάμωση του πατριωτικού πνεύματος υπό το πρόσχημα της αναχαιτίσεως του εθνικισμού και αφού πλέον η ψυχή του Έλληνα δεν διαπνέεται από εθνική υπερηφάνεια γιατί να αγωνισθεί; Η προπαγάνδα, ότι η πατρίδα στην πολύ-πολιτισμική κοινωνία του σήμερα είναι μια θεώρηση ξεπερασμένη και γι’ αυτό άχρηστη, απονεύρωσε την ψυχή του Έλληνα από την δύναμη εκείνη του πνεύματός του, που στο παρελθόν της ιστορικής του πορείας τον έκανε να υπερασπίζεται τα όσια και ιερά του. Βλέπετε, απεργάζονται το μοντέλο του νομιμόφρονος πολίτη της παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας,  που έστησε φανταχτερά είδωλα, τα οποία αποπροσανατόλισαν και τις σύγχρονες γενιές.  Και καθώς η αποδόμηση της ελληνικής κοινωνίας κλιμακώνεται με σαρωτικούς ρυθμούς προβληματίζεται κανείς για τον τρόπο που πρέπει να περάσουμε στην πνευματική αντεπίθεση. Πιστεύουμε όμως στις αξίες του ελληνορθόδοξου πολιτισμού της πατρίδος μας ώστε να αγωνισθούμε να κρατήσουμε την ελληνορθόδοξη ιδιοπροσωπία μας;
Ένας λαός που ξεχώριζε ανάμεσα στα άλλα έθνη για τον πολιτισμό και την παράδοσή του εκφυλίζεται πνευματικά και εξαθλιώνεται οικονομικά και κοινωνικά, μέρα με τη μέρα, μέσα στην ψευτιά χάνοντας την πνευματική του ανδροπρέπεια και το νεύρο της ψυχής του. Κάλπικοι άνθρωποι, μικροπρεπείς πολιτικοί, ψυχές υποθερμικές, μισθωτοί ποιμένες, προσπαθούν να μας κρατήσουν υποταγμένους στους «θεσμούς» λανσάροντας στους Έλληνες τον φόβο της πτώχευσης για το μέλλον της Ελλάδος. Θλιβερή σκηνοθεσία με βλακώδες σενάριο που προσπαθεί να πατρονάρει τον αείζωο Έλληνα.  Όπως έλεγε ο Κόντογλου: «Οι δυστυχείς, που να πάρουνε είδηση τι είναι η Ελλάδα! Ελλάδα ακούνε και Ελλάδα δεν βλέπουνε! Όσον ελληνικόν ουρανόν βλέπουνε με τα μαύρα γυαλιά, άλλη τόση Ελλάδα νιώθουνε με την αντάρα που έχει το πνεύμα τους και η καρδιά τους». Ξιπασμένοι μωρολόγοι πολιτικοί άνδρες στο όνομα της Δημοκρατίας δεσμεύουν τους Έλληνες στο πιο στυγνό ολοκληρωτικό καθεστώς της ιστορίας, την «Νέα Τάξη». Καυχιούνται για ότι ενεργούν και λέγουν και τα λόγια τους είναι γραμμένα σαν τους χρησμούς της Πυθίας που καθόταν στον τρίποδα και ζαλιζόταν από τις αναθυμιάσεις των φυτών που έκαιγε. Το ίδιο και αυτοί οι πολιτικοί, πειθήνια όργανα των ξένων πολιτικών μετέρχονται κάθε μέσο, ώστε να μην αποδεσμευθεί ο Έλληνας από την παγκοσμιοποίηση, την Τρόικα, το χρέος ή μάλλον από το άγριο ξεπούλημα της Ελλάδος. Ζαλισμένοι από την κάψα της φιλοδοξίας ποντάρουν στο ναι του δημοψηφίσματος ή, αν είναι δυνατόν, να μη γίνει καθόλου δημοψήφισμα για να τα βρουν ξανά με τους τροϊκανούς, αφού ξαναπάρουν την καρέκλα της εξουσίας. Να μη βρεθεί κανείς πολιτικός να αντισταθεί! Σε τι συγγενεύουν, αλήθεια, όλοι αυτοί με τους άνδρες της ηρωικής μας φυλής; Η Ελλάδα γέννησε σπουδαίους ανθρώπους. Κάποτε στην αρχαία Ελλάδα που επαινούσαν τον Περικλή στην επιθανάτια κλίνη του νομίζοντας ότι δεν τους άκουγε καθώς ήταν στα τελευταία του, εκείνος τους απάντησε: «Οι νίκες και τα τρόπαια είναι πολλές φορές δώρα της τύχης. Μα αν έχω μια αρετή να θυμηθώ, είναι πως ποτέ κανείς Αθηναίος δεν ντύθηκε στα μαύρα εξαιτίας μου». Έτσι απάντησε ο ετοιμοθάνατος Περικλής! Τί έχουν άραγε να πουν αυτοί; Δανική οι αρχοντιά σας κύριοι! Άρχοντες δεν είναι οι μασκαρεμένοι αλλά αυτοί που αγωνίζονται για την πατρίδα τους σαν τον Παλαιολόγο. Εσείς βαλθήκατε να ξεγυμνώσετε τον Έλληνα από την αρχοντιά του και να τον κάνετε γύφτο. Αυτόν τον τιμημένο άρχοντα, τον Έλληνα, που θρέφτηκε με το σώμα του Χριστού και το αίμα Του από το δισκοπότηρο της Ορθοδοξίας μας, θέλετε να τον στρέψετε στη δύση, εκεί όπου δύει το φως και εξουσιάζει με την εκκοσμίκευση ο άρχοντας του σκότους. Όμως λογαριάζετε χωρίς τον νοικοκύρη. Θα μιλήσει ο Θεός. Η έξυπνη παρεούλα σας θα πάει περίπατο στο εσπεράντο που σαλαγά ο διάβολος μαζί με τον Πάπα.

Πάντως, μέσα σ’ όλη αυτή την λαίλαπα της «Νέας Εποχής» μόνη μας ελπίδα προβάλλει η Παναγία μας! Δεν μας έμεινε τίποτε άλλο. Εμείς ας κάνουμε το αυτονόητο· ας μετανοήσουμε, ας προσευχηθούμε, ας νηστεύσουμε, ιδιαίτερα τις ημέρες αυτές. Ας δούμε όμως και τι πρέπει να κάνουμε ως Έλληνες πολίτες στην πράξη. «To Χρέος (καθώς σημειώνει ο Φώτης Κόντογλου) του ανθρώπου που αληθινά αγαπά τον τόπο του, -όχι τις πέτρες και τα δέντρα του τόπου του, αλλά τον χαρακτήρα τον πνευματικό της πατρίδας του- είναι να αγωνιστεί καταπάνω σ’ αυτό το ρεύμα, που πάει να σαρώσει τα θεμέλιά μας και να μας πνίξει, ή να μας αφήσει γυμνούς». Λοιπόν, χρειάζεται πολύ να σκεφθούμε ότι στο δημοψήφισμα ψηφίζουμε: ΟΧΙ στα μέτρα;

Τετάρτη, Ιουλίου 01, 2015

Περί λειτουργίας των πνευματικών νόμων (Γέροντας Ιωσήφ Ησυχαστής).


Elder Joseph Hesychast 1Ο Γέροντας αγαπούσε να εργάζεται και δεν σταματούσε καθόλου στις ώρες πού επέτρεπε το πρόγραμμα. Το εργόχειρο μας τότε ήταν σταυρουδάκια σκαλιστά, τα οποία σκάλιζε με μεγάλην ευχέρεια και ταχύτητα, αφού εμείς ετοιμάζαμε το ξύλο. Έμενε μόνος του στο καλυβάκι πού του χτίσαμε μακρύτερα από μας, κι εμείς πηγαίναμε να τον βρούμε το μεσημέρι και μετά φεύγαμε ο καθένας μόνος του.
Το μέρος εκεί ήταν απόμερο και ήσυχο, αλλά ήταν πιο εκτεθειμένο στους καιρούς. Έτσι, το κρύο ήταν περισσότερο, ώσπου τον πείσαμε να του βάλουμε λίγη θέρμανσι με καμμιά σόμπα. Πήρα, εγώ ο ευτελής, τα μέτρα και ετοίμασα τα υλικά, για να την φτιάξω με 
λαμαρίνα απ'; έξω και μέσα χτιστή με πηλό. Ετοιμάστηκα για την επομένη, όπως του έταξα αποβραδίς, και το πρωί μάζεψα τα εργαλεία μου και τα υλικά και πήγα κάπου εκεί κοντά να την φτιάξω και να την τοποθετήσω μετά. Έβαλα μετάνοια, όπως πάντα, και άρχισα με καλό καιρό, γιατί δούλευα έξω στο ύπαιθρο.
Μόλις μέτρησα και έκοψα τα εξαρτήματα και άρχισα να δουλεύω, χάλασε απότομα ο καιρός. Μετά, εύρισκα μια παράξενη δυσκολία σε ο,τιδήποτε και αν επιχειρούσα να κάμω. Φυσούσε ένας παράξενος αέρας, πού δεν είχε κατεύθυνσι προς κανένα σημείο, μόνο σήκωνε τα πάντα κατ'; επάνω μου και μου 'φερνε στο πρόσωπο ο,τιδήποτε βρισκόταν στον τόπο: λαμαρίνες, σανίδες, παλιόχαρτα και άμμο. Παραδόξως μου έφευγαν τα εργαλεία και κατρακυλούσαν μακριά χωρίς λόγο, διότι ο τόπος δεν ήταν παντελώς κατωφερής. Τα καρφιά στράβωναν χωρίς λόγο, με την παραμικρή πίεσι, έσπαζαν τα τρυπάνια, άλλαζαν τα σχέδια μου, πού τα είχα μετρημένα και κομμένα με ακρίβεια.
Στην αρχή δεν υπελόγισα τίποτε και βιαζόμουν να επαναφέρω τα πράγματα στην ταξί και να συνεχίσω. Σε λίγο όμως το πράγμα έγινε πολύ αισθητό, ότι κάτι συνέβαινε. Σταμάτησα λίγο όμως, γιατί είχα κατασυντρίψει κυριολεκτικά και όλα μου τα δάχτυλα, και μια παράξενη ταραχή μέσα μου, μου προκαλούσε οργή, σύγχυσι, ανυπομονησία. «Περίεργο πράγμα, λέω, κάτι συμβαίνει»! Εν τω μεταξύ και ο καιρός επεδεινώθη, πού με ανάγκασε να διακόψω, και πήγα στον Γέροντα. Αυτή η κατασκευή απαιτούσε δυο με τρεις, το πολύ, ώρες δουλειά και πέρασαν περισσότερο από έξι ώρες, χωρίς να έχω κάνει τίποτα.
Τότε θυμήθηκα κάτι πού μου είχε πη ο Γέροντας το πρωί, όταν ξεκίνησα, και δεν το έλαβα υπ' όψι. «Άντε να δούμε, μου είχε πη, θα κάμης τίποτε σήμερα;». Εγώ δεν έδωσα σημασία στο νόημα αυτών των λέξεων, αλλά σκέφτηκα πώς το είπε για να με ταπείνωση ίσως, γιατί ήξερα αυτή τη δουλειά. Μάλιστα φιλοδοξούσα να τελειώσω και συντομώτερα καν επιτυχέστερα, για να τον αναπαύσω, και με την κρυφή χαρά πώς μας επέτρεψε να του βάλωμε θέρμανσι και αυτό θα το έκανα μόνος μου εγώ!
Πήγα, λοιπόν, του χτύπησα την πόρτα και μου άνοιξε. Μόλις με είδε ταραγμένο, άρχισε να γελάη.
«Γέροντα, λέω, τι συμβαίνει εδώ; και γιατί μου είπες το πρωί σαν πρόρρησι, αν τελειώσω';; Αφού ξέρεις πώς για μένα τούτο ήταν παιχνίδι». «Εσύ τι συμπέρανες πώς ήταν», μου είπε χαριεντιζόμενος. «Πειρασμός, του είπα, σατανική ενέργεια». «Αυτό ήταν, μου απάντησε. Και άκουσε να μάθης το φαινόμενο σε σένα μυστήριο. Το βράδυ στην προσευχή μου, όταν τελείωσα και ήθελα να ησυχάσω, είδα τον σατανά και απειλούσε να μου κάμη εμπόδια και πειρασμό στην απόφασί μου, πού είχα προγραμματίσει. Κι εγώ είπα στον Χριστό μας- 'Κύριέ μου, μη τον εμπόδισης, για να του δείξω πώς σε αγαπώ και θα υπομείνω το κρύο, όσο επιτρέψης Εσύ'. Και αυτός ήταν ο λόγος, παιδί μου, πού έγιναν όλα αυτά, για να μην έχω σύντομα θέρμανσι, καθώς σεις επιθυμούσατε να μου ετοιμάσετε».
Εγώ, ο μάρτυς αυτού του δράματος, όταν άκουσα αυτή την λεπτομέρεια και τα μυστήρια της κρυπτής προνοίας, με τα οποία λειτουργεί ο πνευματικός νόμος, έμεινα κατάπληκτος και εν σιωπή μονολογούσα· «Μέγας ει, Κύριε, και θαυμαστά τα έργα σου και ουδείς λόγος εξαρκέσει προς ύμνον και δόξαν των θαυμάσιων Σου»! Το γεγονός αυτό με βοήθησε να καταλάβω τη δύναμι του λόγου των Γερόντων, πού κατά τον αββά Ποιμένα και τον αββά Δωρόθεο- κρύβουν μέσα τους δύναμι και ενέργεια της χάριτος, σαν δείγμα της προσωπικής των καταστάσεως και πείρας.

Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής.      
 πηγή
το είδαμε εδώ

ΠΕΡΙ ΟΝΕΙΡΩΝ ΚΑΙ ΟΡΑΜΑΤΩΝ



Ένα θέμα που δημιουργεί αρκετή σύγχυση σε πολλούς συνανθρώπους μας, ακόμη και σε βαπτισμένους χριστιανούς, είναι το θέμα των ονείρων και των οραμάτων. Δεν είναι εύκολο τις περισσότερες φορές να διακρίνει κανείς αν τα όνειρα ή τα οράματα προέρχονται από τον Θεό, από δαιμονική ενέργεια ή είναι απλώς φυσικά γεγονότα. Γι᾽ αυτό και απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στην αποδοχή τους ή όχι, κάτι που μας έχουν επισημάνει οι περισσότεροι νηπτικοί και ασκητικοί διδάσκαλοι της Εκκλησίας μας.

Έτσι, κατά τους πατέρες αυτούς, το όνειρο, το όραμα ή και το θαύμα ακόμη, δεν παρουσιάζονται με καθαρότητα ενώπιόν μας, μάλλον η ερμηνεία και η αξιολόγησή τους δεν γίνονται αφ᾽ εαυτών, αλλ᾽ εξαρτώνται από τις δικές μας προϋποθέσεις: ανάλογα μέ τον βαθμό διακρίσεως που διαθέτουμε προβαίνουμε και στην εκτίμηση των παραπάνω φαινομένων. Αυτό σημαίνει ότι η ερμηνεία που θα δώσουμε μπορεί να γίνει αφορμή για πρόοδο ή οπισθοδρόμηση στην πνευματική μας ζωή, αφού η ερμηνεία θα χρωματιστεί από το περιεχόμενο της καρδιάς μας. Έτσι δεν είναι λίγες οι φορές που κάποιο όραμα για παράδειγμα θεωρείται ως εκ Θεού προερχόμενο, ενώ στην πραγματικότητα είναι δαιμονικής εμπνεύσεως, όπως πιθανόν και το αντίστροφο. Τον πρώτο λόγο λοιπόν στα θέματα αυτά τον έχει, καθώς είπαμε, η αρετή της διακρίσως.

Η απόκτηση της αρετής αυτής δεν είναι καθόλου εύκολη. Η διάκριση θεωρείται γενικά από την πατερική μας παράδοση ως ένα από τα σπουδαιότερα χαρίσματα του Θεού, που για να το αποκτήσει κανείς χρειάζεται να καθαρίσει τον νου και την καρδιά του από ό,τι βρώμικο και εμπαθές έχουν ως περιεχόμενό τους. Ανάλογα δε με τον βαθμό καθάρσεως γεύεται αντιστοίχως και του χαρίσματος της διακρίσεως. Η διάκριση δηλαδή είναι αποτέλεσμα της παρουσίας του αγίου Πνεύματος μέσα στον άνθρωπο. Έτσι όσο βλέπει κανείς να ενεργούν μέσα του τα πάθη και οι αμαρτίες δεν πρέπει να έχει εμπιστοσύνη στην κρίση και τη διάκρισή του. Συνήθως στις περιπτώσεις αυτές η κρίση υπόκειται στον νόμο της πλάνης. Πλανεμένη λοιπόν η ζυγαριά της κρίσεως στη διάνοια του ανθρώπου πλανεμένα θα εκτιμά και τα όνειρα ή τα οράματα ή και αυτά ακόμη που φαίνονται ως θαύματα.

Πολύ περισσότερο βεβαίως ισχύει η παραπάνω αλήθεια, αν συνειδητοποιήσει κανείς ότι τα φαινόμενα των ονείρων και των οραμάτων έχουν πολλαπλή την καταγωγή τους. Μέσα από αυτά, καθώς είπαμε, μπορεί να δρα ο Θεός, μπορεί όμως και ο διάβολος, ή μπορεί και να είναι απλώς κάτι το φυσικό. Κατά τους νηπτικούς πατέρες μας, το πιο σύνηθες είναι να δρα μέσα από αυτά κυρίως ο πονηρός. Αυτός προσπαθεί μέσω της φαντασίας να πλησιάσει και να πλανήσει τον άθρωπο, προκειμένου να τον οδηγήσει στην καταστροφή του. Για να πετύχει μάλιστα τον σκοπό του, πέρα από τρομακτικές μορφές που μπορεί να πάρει, φτάνει στο σημείο να εμφανιστεί, κατά τον απόστολο, και ως ῾άγγελος φωτός᾽. Μπορεί ακόμη να εμφανιστεί ως Χριστός, ως Παναγία, ως κάποιος άλλος άγιος, πάντως με τέτοιον τρόπο, ώστε να κάνει τον άνθρωπο να τον εμπιστευθεί. Μερικές εμφανίζεται μέσα σε τέτοιο φως, που δημιουργεί κλίμα χαράς και παρηγοριάς, αναμιγμένης όμως με υπερηφάνεια και υπεροψία, σαφές δείγμα της πλάνης.

Ακριβώς λοιπόν έχοντας αυτά υπόψιν οι Πατέρες μας μάς προειδοποιούν με τα κείμενά τους και μας λένε να μην έχουμε εμπιστοσύνη σε τέτοια πράγματα, όταν μας παρουσιάζονται, διότι μπορεί να είναι δαιμονικές καταστάσεις και επιρροές. Ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακος για παράδειγμα, ο μέγας αυτός ασκητικός διδάσκαλος, σε ειδικό λόγο του για τα όνειρα αναφέρει ότι ῾όποιος πιστεύει στα όνειρα είναι παντελώς άσοφος και άπειρος᾽.

Στο σημείο αυτό μπορεί κανείς να εγείρει την ένσταση: μήπως έτσι, απορρίπτοντας τα όνειρα και τα οράματα και τα περεμφερή, απορρίψουμε και τα εκ Θεού προερχόμενα; Διότι κανείς δεν αρνείται ότι πηγή μερικές φορές αυτών είναι ο Θεός. Οι Πατέρες μας λοιπόν προβλέποντας μία τέτοια ένσταση,  ή μάλλον αντιμετωπίζοντάς την την εποχή τους, μας πρόλαβαν και σ᾽ αυτό. Κι η απάντησή τους, όσο περίεργα και παράδοξα ηχεί τούτο, είναι και πάλι αρνητική. Δηλαδή και από τον Θεό να προέρχονται, και πάλι πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί. Και η αιτιολογία είναι ότι μπορεί να φαίνονται πως είναι εκ Θεού και να μην είναι.

Ας παραθέσουμε προς επιβεβαίωση των παραπάνω τα λόγια ενός μεγάλου και πάλι νηπτικού Πατέρα και Διδασκάλου της Εκκλησίας, του αγίου Διαδόχου επισκόπου Φωτικής, από το έργο του ῾Κεφάλαια Γνωστικά 100᾽. Λέει συγκεκριμένα στο 38οκεφάλαιο: ῾Εμείς είπαμε βεβαίως για τη διαφορά καλών και κακών ονείρων, όπως ακούσαμε από πεπειραμένους Γέροντες. Όμως μπορεί να θεωρηθεί μεγάλη αρετή το να μη δίνει κανείς σημασία στα όνειρα. Διότι τα όνειρα δεν είναι τίποτε άλλο, τουλάχιστον τα περισσότερα, από είδωλα των λογισμών που περιφέρονται εδώ κι εκεί ή, όπως είπα, φαντασίες, διά των οποίων εμπαίζουν τους ανθρώπους οι δαίμονες. Επομένως αν δεν αποδεχθούμε κάποτε κάποιο όραμα που θα σταλεί σ᾽ εμάς από την αγαθότητα του Θεού, δεν θα οργισθεί εναντίον μας, διότι το αρνηθήκαμε, ο πολυπόθητος Κύριος Ιησούς. Διότι γνωρίζει ότι αυτό το κάνουμε από φόβο μήπως μας απατήσουν οι δαίμονες᾽. Και συνεχίζει ο όσιος στο επόμενο κεφάλαιο, το 39ο: ῾Ας είναι για υπόδειγμα(αναφορικά προς τη συμβουλή στο προηγούμενο κεφάλαιο) ότι ένας δούλος προσκαλείται υπό του Κυρίου του από την εξώπορτα σε ώρα νυκτερινή και ύστερα από πολυχρόνια απουσία του. Ο δούλος φοβούμενος μήπως η φωνή, λόγω ομοιότητος, δεν είναι του κυρίου του, δεν ανοίγει τελείως τη θύρα σ᾽ αυτόν. Διότι αν απατηθεί, θα εκθέσει σε κίνδυνο την περιουσία που του εμπιστεύθηκε. Όταν δε έγινε ημέρα, ο κύριος του υπηρέτη όχι μόνον δεν οργίσθηκε εναντίον του, αλλά και τον επαίνεσε όλως ιδιαιτέρως, επειδή από την υπερβολική πίστη να μη χάσει τίποτε από τα πράγματά του, θεώρησε και τη φωνή του ακόμη ως απατηλή᾽.

Νομίζουμε ότι τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Η επιφυλακτικότητά μας στα θέμα ονείρων, οραμάτων, θαυμάτων είναι σημείο σοφίας και σύνεσης εκ μέρους μας, εφόσον γίνεται για λόγους πίστεως και αγάπης προς τον Κύριο. Ταυτοχρόνως είναι σημείο πνευματικής μας προόδου να θέτουμε τέτοιες καταστάσεις, όταν επιμένουν, υπό την κρίση φωτισμένων και εμπείρων πνευματικών. Ασφαλώς, κάνοντας αυτό η χάρη του Θεού θα είναι μαζί μας, λόγω ακριβώς της ταπεινώσεώς μας.

Το πρόβλημα στη βάση του είναι μεταφυσικό-πνευματικό.


Λυκούργος Νάνης, ιατρός

Πολλοί από μας κατηγορούμε τους πολιτικούς για τη δημιουργία, το γιγάντωμα και τη διαιώνιση της κρίσης και πολύ καλά κάνουμε από μία άποψη.

Πλην όμως όταν οι πολιτικοί μας χάιδευαν τα αυτιά ονομάζοντάς μας κυρίαρχο λαό, όταν μας χορηγούσαν επιδοτήσεις για να θάβουμε τα φρούτα στις χωματερές, όταν μας διόριζαν σκανδαλωδώς διογκώνοντας κι άλλο τον ήδη διογκωμένο δημόσιο τομέα, όταν σε περιφερειακό νοσοκομείο διορίζονταν σαράντα άτομα σε θέση οδηγού ασθενοφόρου τη στιγμή που ουσιαστικά δεν υπήρχε ασθενοφόρο, αλλά ένα παμπάλαιο όχημα της νομαρχίας που εκτελούσε χρέη ασθενοφόρου, όταν βλέπαμε την ηθική τους εξαχρείωση και τους ονομάζαμε λεβέντες, όταν τα κριτήρια της ψήφου μας συνοψίζονταν στο σύνθημα “ψηφίστε Σούλα για μια θεσούλα”,'οταν το ένα, όταν το άλλο, τότε τι περιμένουμε;

Δε θα ξεχάσω την αντίδραση κάποιων συμπατριωτών μας όταν έμαθαν ότι έπαψε επιτέλους η χορήγηση επιδομάτων μετά από απόφαση της αρμόδιας Α΄ βάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής, τα οποία επιδόματα από ένα χρονικό σημείο και πέρα δεν εδικαιούντο και παρά ταύτα καταχρηστικά τα ελάμβαναν!

Φωνές, θορυβώδεις διαμαρτυρίες του τύπου "με αδίκησαν" και το περίφημο "τόσα χρόνια το έπαιρνα κι αυτοί μου το κόψανε"! Δηλαδή κατά τη συλλογιστική των κυρίων αυτών θα πρέπει να λαμβάνουν διά βίου τα σχετικά επιδόματα αν και οι κανονισμοί επιτάσσουν διαφορετικά!

Κι αντί να επαινέσουμε τα μέλη των επιτροπών γιατί εφαρμόζουν το νόμο και συντελούν στην εξοικονόμηση εξόδων και στην περιστολή των περιττών δαπανών εμείς τους εξουθενώνουμε!

Υπάρχουν πάμπολλα παρόμοια παραδείγματα όπως αυτό της φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής, των φοροαπαλλαγών, των φοροκλοπών κ.τ.ο.

Πολλοί από μας που κατηγορούμε και δικαίως τους πολιτικούς αν είμασταν στη θέση τους πιθανώς να κάναμε και χειρότερα!

Νομίζω ότι ο αρχιεπίσκοπος Αλβανίας έχει απόλυτο δίκαιο προσεγγίζοντας το θέμα απ’ την πνευματική-μεταφυσική οπτική. Συγκεκριμένα είχε πει ότι “Η κρίση που διέρχεται η Ελλάδα, επηρεάζει το ευρύτερο περιβάλλον. Η ουσία της Η ουσία της κρίσης είναι η διαφθορά και τη διαφθορά την τρέφουν τρεις ρίζες: η πλεονεξία και φιλαργυρία, το ψέμα και η αποφυγή της αυτοκριτικής καθώς και ο εγωκεντρισμός που διώχνει την αγάπη”.

Το πρόβλημα στη βάση του είναι μεταφυσικό-πνευματικό. Συναρτάται οντολογικά με τις σχέσεις μας με το Θεό, το συνάνθρωπο και τον εαυτό μας.

Στις κρίσιμες αυτές στιγμές που απειλείται η κοινωνική συνοχή και κυριαρχεί η αβεβαιότητα για το αύριο απουσιάζει η καταφυγή στο Θεό και η μετάνοια.

Είναι λυπηρό ότι οι πολιτικοί μας στα διαγγέλματα και τις δηλώσεις τους δεν Τον επικαλούνται είτε γιατί δεν πιστεύουν στην ύπαρξή Του είτε γιατί κάτι τέτοιο είναι ντεμοντέ.

Το ακόμη πιο λυπηρό είναι το γεγονός ότι πολλοί συμπατριώτες μας "μπαστακώνονται" μπροστά στις τηλεοπτικές οθόνες και πέραν τούτου ουδέν.

Οι βαπτισμένοι όμως στο όνομα της Αγίας Τριάδας Ορθόδοξοι χριστιανοί που πιστεύουμε ακράδαντα στην παντοδυναμία Του και έχουμε εναποθέσει τις ελπίδες μας για υπέρβαση της κρίσης σ’ Αυτόν καλούμαστε σε εκστρατεία προσευχής και νινευιτική μετάνοια προκειμένου να κάμψουμε τη φιλανθρωπία Του πιστεύντας ακραδάντως ότι για τις βοώσες μέχρι ουρανού αμαρτίες μας επέτρεψε να δοκιμαστούμε.

Ας μην καμπτόμαστε λοιπόν ως και οι μη έχοντες ελπίδα. Αλλά ας αγωνιστούμε εντονότερα για την κάθαρση από τα βδελυκτά μας πάθη, την αιτία της αποστασίας μας απ την Πηγή της Ζωής.

πηγή

το είδαμε εδώ

Παρέμβαση της Ι.Μ. Κουτλουμουσίου για το δημοψήφισμα



Μήνυμα της Ι.Μ. Κουτλουμουσίου Αγίου Όρους για το δημοψήφισμα

Ερέθισμα για προβληματισμό αποτελεί η παρέμβαση της Ιεράς Μονής Κουτλουμουσίου Αγίου Όρους στα δρώμενα των τελευταίων ημερών. Ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος και οι αδελφοί της μονής με αφορμή τις ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις υπογράφουν την ακόλουθη ανακοίνωση.
«Οἱ καιροὶ εἶναι πονηροί, ἀλλὰ οἱ Ἕλληνες, μὲ πεῖρα καὶ πάθη αἰώνων, πρέπει νὰ ἔχουν πάντα ἀνοιχτά, πάντα ἄγρυπνα τὰ μάτια τῆς ψυχῆς.

Πέρα ἀπὸ ρητορεῖες καὶ ἰδεολογήματα δημόσιας κατανάλωσης, ἡ Ἑλληνικὴ φιλοσοφία ἀναζητοῦσε πρωτίστως τὴν ἀλήθεια, κι αὐτὸς ὁ πόθος διέπλαθε ἐλεύθερους ἀνθρώπους. Ἀνθρώπους ποὺ μποροῦσαν νὰ ἀγωνισθοῦν, νὰ ὑπομείνουν, νὰ ἀγαπήσουν, νὰ πεθάνουν καὶ νὰ ἀναστηθοῦν.

Στὶς κορυφαῖες στιγμὲς τῆς ἱστορίας ἀρνήθηκαν τὸν ἄρτο τῆς ἐξάρτησης καὶ τοῦ ἐξευτελισμοῦ, καὶ προτίμησαν τὸ ψωμὶ τοῦ ἱδρῶτα τους. Δὲν ὑπήκουσαν στὸν φόβο, γιατὶ εἶχαν λόγο γιὰ τὴν αἰωνιότητα, λόγο ποὺ δὲν τὸν χωροῦσαν οἱ ἐχθροί τους—Πέρσες, Ἄβαροι, Ὀθωμανοί, Ἰταλο-γερμανικὸς ἄξονας. Δὲν φοβήθηκαν οὔτε τοὺς κάθε λογῆς Ἐφιάλτες καὶ δοσίλογους ποὺ ξεφύτρωναν ἀνάμεσά τους.

Δὲν ἦταν κλεισμένοι στὸν ἑαυτό τους, ἀλλὰ ἀληθινοὶ κοσμοπολῖτες, γιὰ τοὺς ὁποίους «ἐθνικὸ» εἶναι τὸ ἀληθινό.

Ἔτσι ἔγιναν φῶς καὶ ἔδωσαν φῶς, ὥστε νὰ ἐμπνέεται ἡ Εὐρώπη καὶ ὁ κόσμος ὅλος τὴν αὐταπάρνηση καὶ τὴν πίστη, τὴν ἀρετὴ καὶ τὴν τόλμη ποὺ θέλει ἡ ἐλευθερία.

Ὅμως, ὑπάρχουν δύο Εὐρῶπες: ἡ Εὐρώπη τῶν ἐλεύθερων καὶ δημιουργικῶν πνευμάτων, καὶ ἡ Εὐρώπη τῶν κερδοσκόπων καὶ τοκογλύφων, τὸ κακότεχνο αὐτὸ μόρφωμα τοῦ μαμωνᾶ τῆς ἀδικίας, ποὺ ἔρχεται σήμερα νὰ χειραγωγήσει καὶ νὰ ἀφαιμάξει λαοὺς καὶ τόπους.

Σ' αὐτὸ πιεζόμαστε ἐδῶ καὶ πολλὰ χρόνια νὰ ὑποταχθοῦμε πλήρως καὶ ἄνευ ὅρων. Ὥστε νὰ χτισθεῖ μιὰ νέα Ἑλλάδα, τραγικὰ ἐκποιημένη, καὶ ἕνας νέος Ἕλληνας, φθηνὸς καὶ ἐξαγοράσιμος, δεμένος στὸ ἅρμα μιᾶς παγκόσμιας ὀλιγαρχίας.

Δὲν πρέπει ὅμως νὰ ξεχνᾶμε καὶ τοῦτο: ὅτι μήτε ἡ Εὐρώπη μήτε ἄλλος κανεὶς ἄνθρωπος μπορεῖ νὰ μᾶς σώσει ἢ νὰ μᾶς καταστρέψει. Μόνοι μας οἱ Ἕλληνες ἐπιλέγουμε καὶ κατεργαζόμαστε τὴ σωτηρία ἢ τὸν ἀφανισμό μας. Θέλει προσωπικὸ μόχθο καὶ ἄσκηση νὰ μάθεις νὰ εἶσαι ἐλεύθερος ἄνθρωπος.

Στῶμεν καλῶς. Στὴν πέτρα τῆς σιωπῆς καὶ τῆς προσευχῆς ἂς ἀκονίσουμε τὸν νοῦ καὶ τὴν καρδιά μας. Ἂς ἀνασύρουμε τὰ μηνύματα τοῦ παρελθόντος, τὶς  σημερινές μας εὐθύνες καὶ τὶς πραγματικές μας δυνάμεις. Ἔτσι θὰ ἀπαντήσουμε γόνιμα στὴν πρόκληση καὶ στὴν πονηρία τῶν καιρῶν μας.»

Ὁ Καθηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Κουτλουμουσίου
Ἀρχιμανδρίτης Χριστόδουλος καὶ οἱ σὺν ἐμοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοί

Βορειοδυτική άποψη του Καθολικούτῆς Ἱερᾶς Μονῆς Κουτλουμουσίου (από εδώ)



Μήνυμα της Ιεράς Κοινότητας του Αγίου Όρους, τον Αύγουστο του 1974:

…Και ήδη, μετά μιαν άλυσον εθνικών περιπετειών, πολιτιστικών εξελίξεων μεγαλείου και καταπτώσεως, υπάρχομεν ως εν έθνος ναρκισσευόμενον, ότι ανήκομεν εις την οικογένειαν των ευρωπαϊκών λαών, μιμούμενοι τους προσανατολισμούς των, τρυγώντες τους καρπούς των εις τον τεχνολογικόν και οικονομικόν τομέα και έχοντες εναποθέσει την πάσα ελπίδα μας εις την Αμερικήν και τας συμμαχίας μας. 

Ζώντες με την ψευδαίσθησιν, ότι ορθώς σκεπτόμεθα, ακλινώς πορευόμεθα προς τα πεπρωμένα της φυλής μας και ότι τελούμεν εν ασφαλεία, εξυπνήσαμεν μιαν αυγήν από την πλανήσασαν την ψυχήν του έθνους ευάρεστον υπνοβασίαν μας και ευρέθημεν ενώπιον αληθούς ελληνικής τραγωδίας, την οποίαν ζώμεν δι όλων των αισθήσεων της ψυχής και με προοπτικήν εις την εικόνα την αδιαφορίαν, αν μη χαρεκακίαν των «φίλων» μας. 

Που είναι αι αισιόδοξοι ελπίδες μας; Που αι πισταί συμμαχίαι; Που η ισχύς των παντοειδών όπλων; Που η λαμπρά τεχνολογία μας και η ευρωπαϊκή κουλτούρα μας; Που η προστάτις Αμερική και οι αδελφοί χριστιανικοί λαοί της Ευρώπης; Απεδείχθησαν «πάντα σκιάς ασθενέστερα και ονείρου απατηλότερα»…
Τέλος και τω Θεώ δόξα!

Δημοψήφισμα 2015: Το βίντεο των Anonymous για την Ελλάδα

anonymous«Συγχαρητήρια στον Τσίπρα που αποφάσισε να κάνει δημοψήφισμα«, δίνουν οι Anonymous σε ένα βίντεο που ανέβασαν στο YouTube, ενώ καλούν τους Έλληνες πολίτες, με την ψήφο τους, να διορθώσουν όσα λάθη έκαναν στο παρελθόν αφού «όλοι έχουν μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση της χώρας».
«Είμαστε οι Anonymous, θέλουμε να δηλώσουμε τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη μας» αναφέρει το μήνυμα της οργάνωσης.

»Είδαμε τις προσπάθειες της κυβέρνησης να καταφέρει να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σας φέρονται η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο».

«Κανείς δεν είναι άμοιρος ευθυνών για την έως εδώ πορεία της Ελλάδας, ο λαός της Ελλάδας έχει μερίδιο ευθύνης λόγω της ψήφου του στις εκλογικές αναμετρήσεις των προηγούμενων ετών, όμως με το δημοψήφισμα δίνεται η δυνατότητα σε κάθε πολίτη να αναλάβει την ευθύνη για το μέλλον του».

Δείτε το βίντεο:


πηγή

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Μητροπολίτου Εδέσσης Ιωήλ

Κύριε ὁ Θεός ἠμῶν, ὁ δείξας τό ἔλεός Σου ἐν πάσι τοῖς προσιούσι σοῖ καί ἑξαιτουμένοις τοῦτο, ὁ εὐμήχανος καί ποικίλα ἔχων τῆς σωτηρίας τά φάρμακα, «ὁ πατήρ τῶν οἰκτιρμῶν καί Θεός πάσης παρακλήσεως, ὁ παρακαλῶν ἠμᾶς ἐπί πάση τή θλίψει ἠμῶν», ὁ διά τοῦ μονογενοῦς Σου Υἱοῦ πληροφορήσας ἠμᾶς ὅτι οἰκτίρμων ὑπάρχεις καί πολυέλεος, «ὁ ἐλεῶν πάντας, ὅτι πάντα δύνασαι καί παρορῶν ἁμαρτήματα ἀνθρώπων εἰς μετάνοιαν», ὁ παρακινήσας τόν προφητάνακτα Δαυΐδ εἰπεῖν• «καθαρισθήσομαι ἀπό ἁμαρτίας μεγάλης» τή δυνάμει σου, ὁ μή θέλων τόν θάνατον τοῦ ἁμαρτωλοῦ, προσδεξαι ἐν ταύτη τή ὥρα τήν δέησιν ἠμῶν ὑπέρ τοῦ Ἔθνους καί τῆς Πατρίδος ἠμῶν.
Πάντες γάρ οἱ ὁμοπάτριδες κείμεθα ἐπί ξυροῦ ἀκμῆς τῶν θλίψεων ὀδυνόμενοι ἐπί τή χλεύη καί καταφρονήσει τῆς φιλτάτης ἠμῶν πατρίδος, οὐ μήν ἀλλά καί τή δυστυχία τῶν κατοίκων αὐτῆς.
Ὄντως ἐκ τέ τῶν ἁμαρτιῶν ἠμῶν καί ἐκ τῆς ἐνεστώσης οἰκονομικῆς ἀνάγκης καί τῆς πνευματικῆς κρίσεως τῶν Ἐθνῶν κατέστημεν ἄνθρωποι θλίψιν μόνιμον ἔχοντες καί Ἔθνος ὑπό τῶν ἄλλων Ἐθνῶν ὀνειδιζόμενον. Δός, οὔν, ἠμίν, Κύριε ὁ Θεός ἠμῶν ἄνεσιν βίου, πάντα τά χρειώδη της κάθ” ἡμέραν ἐπί τῆς γής ἠμῶν διαβιώσεως, μετάνοιαν διά τάς παραλείψεις καί ἁμαρτίας ἠμῶν, ἐλευθερίαν ἐκ τῶν πολλῶν δυσοιώνων λογισμῶν, πίστιν βεβαίαν πρός Σέ, ἐλπίδα ἐπί τά βελτίω τῶν ὀχληρῶν ἠμῶν καταστάσεων ἀκαταίσχυντον, χαράν ἐν ταῖς καρδίαις ἠμῶν σταθηρᾶν.
Ἐξάγαγε ἠμᾶς ἐκ τῶν λυπηρῶν ἐπί τά θυμηδέστερα, ἐκ τῶν στενωπών τῆς ἀπελπισίας εἰς τόν δίαυλον τοῦ θάρσους, ἐκ τῆς ὀλισθηρᾶς ὁδοῦ τῆς ἀπωλείας εἰς τήν ἀτραπόν τῆς σταθερότητος, ἐκ τῆς ἀπιστίας εἰς τήν πίστιν, φανερῶν τοῖς πάσι τόν δρόμον τῆς ἀληθινῆς ζωῆς.
Ὅτι σύ εἰ ἡ πηγή τῆς ζωῆς καί σοί τήν δόξαν ἀναπέμπομεν τῷ Πατρί καί τῷ Υἱῶ καί τῷ Ἁγίω Πνεύματι, νῦν καί ἀεί καί εἰς τούς αἰώνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.
Μητροπολίτης Ἐδέσσης Ἰωήλ  

Το  είδαμε εδώ

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: Είναι ώρες ευθύνης για όλους μας

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: Είναι ώρες ευθύνης για όλους μας
«Οι στιγμές που ζούμε είναι ίσως οι κρισιμότερες στην πορεία του Έθνους μας, μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. 
Είναι ώρες ευθύνης για όλους μας. Για κάθε θεσμό σε αυτή τη χώρα, για τα κόμματα, για την Εκκλησία, για κάθε Έλληνα και Ελληνίδα χωριστά. Πάνω όμως από το καθετί και από τον καθένα υπάρχει η πατρίδα. Μας ενώνει όλους η αγάπη γι’ αυτόν τον τόπο. 
Η αγωνία για το παρόν και το μέλλον του.
 Δεν μας χωρίζει τίποτε.
 Γι’ αυτό και δεν πρέπει να επιτρέψουμε το δηλητήριο του διχασμού να στάξει στις ψυχές μας. Θα πρόκειται για έγκλημα σε βάρος των επόμενων γενεών.
Στα παιδιά μας οφείλουμε να εγγυηθούμε μία Ελλάδα της ανάπτυξης και της προόδου. Μία Ελλάδα που θα προχωρά με αυτοπεποίθηση και σιγουριά μπροστά, σάρκα από τη σάρκα του στενού πυρήνα της κοινής ευρωπαϊκής μας οικογένειας. 
Ας μην διακινδυνεύσουμε κατακτήσεις που με μόχθο οι οραματιστές αυτού του τόπου κέρδισαν. Και αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο".



Ραγδαίες Εξελίξεις :Διάγγελμα του Αλέξη Τσίπρα σε λίγη ώρα


Νέο μήνυμα θα απευθύνει σε λίγη ώρα στους Έλληνες πολίτες ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, ενόψει του δημοψηφίσματος της Κυριακής, αλλά και μετά την κατάθεση από την Αθήνα της νέας πρότασης στους θεσμούς.

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΓΕΡΟΝΤΕΣ ΙΩΣΗΦ ΚΑΙ ΠΑΪΣΙΟΣ ΟΙ ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ "ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ" ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ...

 ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΘΑ ΔΙΕΞΑΧΘΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΕΟΡΤΕΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΓΕΡΟΝΤΩΝ ΙΩΣΗΦ ΠΑΤΟΠΕΔΙΝΟΥ ΚΑΙ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ! 

ΒΙΝΤΕΟ: ΟΙ ΠΡΟΡΡΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΓΕΡΟΝΤΩΝ




Τίποτα τυχαίο δεν υπάρχει στον κόσμο! Και πολύ περισσότερο τίποτα δεν υπάρχει τυχαίο σε ό,τι συμβαίνει στην Ελλάδα, τη μικρή χώρα που κρατά επί αιώνες, εν μέσω θηρίων, υλισμών, εισβολών, διωγμών και μαρτυρίων, την Κιβωτό της Καινής Διαθήκης! Την Ορθόδοξη Εκκλησία του ίδιου του Χριστού μας!


ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΕΟΡΤΕΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΓΕΡΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΜΙΛΗΣΑΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΑ

Το Δημοψήφισμα που αναγγέλθηκε για τις 5 Ιουλίου, όλως λοιπόν "τυχαίως", είναι μία ακριβώς εβδομάδα πριν από την Εορτή - την πρώτη επισήμως εορταζόμενη φέτος - του Αγίου Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτη, που κοιμήθηκε στις 12 Ιουλίου 1994 μ.Χ.!

Αλλά το Δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου, είναι και πάλι όλως "τυχαίως", τέσσερις μόλις ημέρες μετάτην Κοίμηση του Γέροντος Ιωσήφ του Βατοπεδινού, που κοιμήθηκε την 1η Ιουλίου 2009 μ.Χ., προ κρίσης!

ΤΑ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΑ

Και οι δύο άγιοι Γέροντες, όλως "τυχαίως", μίλησαν για τα επερχόμενα! Για όσα συμβαίνουν στις μέρες μας και όσα έρχονται! Και μας τα έχουν πει όλα: την Κρίση, την ανωμαλία στην Ελλάδα, την απόσυρση των ξένων κεφαλαίων για να καταρρεύσουμε, τις απολύσεις, την πείνα, την εισβολή της Τουρκίας και την καταστροφή της στα έξι μίλια, την Εισβολή της Ρωσίας στην Τουρκία και την νίκη των Ρώσων, τονΠαγκόσμιο Πόλεμο όπου δεν θα πάρει μέρος η Ελλάδα, τον παγκόσμιο όλεθρο, την απόδοση της Κωνσταντινούπολης στην Ελλάδα και την έγερση εκ Θεού του Αγίου μαρμαρωμένου Βασιλέως Ιωάννη,την παγκόσμια αναλαμπή του Ελληνισμού, την παγκόσμια δόξα της Ορθοδοξίας!

ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΓΕΡΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΕΙΔΑΝ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ...

Δείτε προσεκτικά τα βίντεο και ετοιμαστείτε. Το ερώτημα σε λίγο  δεν θα είναι "με" ή "χωρίς" το ευρώ, αλλά το "με" ή "χωρίς" τον καλό μας Θεό, που μας φέρνει και πάλι, μετά την Σταύρωση, την μεγαλύτερη και λαμπρότερη Ανάσταση που πόθησε επί μισή χιλιετία τώρα ο λαός, οι Άγιοι, οι Ήρωές μας...
Γιατί τίποτα δεν είναι τυχαίο! 






Άγιος Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης +12 Ιουλίου 1994 μ.Χ.

Ας μείνουμε όλοι ενωμένοι και αδελφωμένοι, κοντά στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας, την Κιβωτό μας και οι Άγιοι Γέροντες ας εύχονται για όλους εμάς και την χώρα μας...
το είδαμε εδώ

Τέτοια κληρονομιά που μας έχει αφήσει ο Χριστός δεν έχουμε δικαίωμα να την εξαφανίσουμε στις μέρες μας. Θα δώσουμε λόγο στον Θεό.


- Τέτοια κληρονομιά που μας έχει αφήσει ο Χριστός δεν έχουμε δικαίωμα να την εξαφανίσουμε στις μέρες μας. Θα δώσουμε λόγο στον Θεό. Εμείς, το μικρό αυτό έθνος, πιστέψαμε στον Μεσσία, μας δόθηκε η ευλογία να διαφωτίσουμε όλον τον κόσμο. Η Παλαιά Διαθήκη μεταφράσθηκε στην ελληνική γλώσσα εκατό χρόνια πριν από την έλευση του Χριστού. Οι πρώτοι Χριστιανοί τι τράβηξαν! κινδύνευε συνέχεια η ζωή τους. Τώρα τι αδιαφορία υπάρχει!... Ενώ ανώδυνα σήμερα, χωρίς να κινδυνεύη η ζωή μας, μπορούμε να διαφωτίσουμε τα έθνη, να γινώμαστε πιο αδιάφοροι; Άν σήμερα έχουμε λιγάκι ειρήνη, ξέρεις τι έχουν τραβήξει οι παλιοί; Ξέρεις πόσοι θυσιάσθηκαν; Τώρα τίποτε δεν θα είχαμε, αν δεν θυσιάζονταν εκείνοι. Και κάνω μια σύγκριση· πώς τότε, ενώ κινδύνευε η ζωή τους, κρατούσαν την πίστη τους, και πώς τώρα, χωρίς καμμιά πίεση, όλα τα ισοπεδώνουν! Όσοι δεν έχουν χάσει την εθνική τους ελευθερία, δεν καταλαβαίνουν. Τους λέω: «Ο Θεός να φυλάξη να μην έρθουν οι βάρβαροι και μας ατιμάσουν!» και μου λένε: «Και τι θα πάθουμε;» Ακούς κουβέντα; Άντε να λείψετε, χαμένοι άνθρωποι! Τέτοιοι είναι οι άνθρωποι σήμερα. Δωσ’ τους χρήματα, αυτοκίνητα, και δεν νοιάζονται ούτε για την πίστη ούτε για την τιμή ούτε για την ελευθερία.
Την Ορθοδοξία μας σαν Έλληνες την οφείλουμε στον Χριστό και τους αγίους Μάρτυρες και Πατέρες της Εκκλησίας μας· και την ελευθερία μας την οφείλουμε στους ήρωες της Πατρίδας μας, που έχυσαν το αίμα τους για μας. Αυτήν την αγία κληρονομιά οφείλουμε να την τιμήσουμε και να την διατηρήσουμε και όχι να την εξαφανίσουμε στις μέρες μας. Είναι κρίμα να χαθή ένα τέτοιο έθνος! Και βλέπουμε τώρα, όπως πριν αρχίση ένας πόλεμος στέλνουν ατομικές προσκλήσεις, έτσι και ο Θεός με ατομικές προσκλήσεις μαζεύει ανθρώπους, για να κρατηθή κάτι και να σωθή το πλάσμα Του. Δεν θα αφήση ο Θεός, αλλά πρέπει και εμείς να κάνουμε ό,τι μπορούμε ανθρωπίνως και για ό,τι δεν μπορούμε να κάνουμε ανθρωπίνως, να κάνουμε προσευχή να βοηθήση ο Θεός.
<Ειπώθηκε το 1992>

Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, Λόγοι Α΄, Πνευματική Αφύπνιση,

πηγή

Θαύμα της Παναγίας: «Στον οίκο του Υιού μου δεν παίζουν»

Θαύμα της Παναγίας: «Στον οίκο του Υιού μου δεν παίζουν»


Ένας συγγενής μου, μου διηγήθηκε το έξης περιστατικό:
Ένας φίλος του γιατρός, όταν ήταν μικρός, όπως όλα τα παιδάκια, πού γελάνε και μετακινούνται άσκοπα μέσα στον Ναό, χωρίς να καταλαβαίνουν, έτσι κι αυτός, μαζί με ένα ξαδελφάκι του γελούσε και πείραζε τα άλλα παιδάκια, πότε έτρεχε από δω και πότε έτρεχε από κει.
Τελείωσε ή εκκλησία, πήραν το Αντίδωρο, ο κόσμος έφυγε, αλλά αυτά τα δυο παιδάκια, ο γιατρός με τον ξάδελφο του, άρχισαν πάλι να ατακτούν μέσα στον Ναό. Τότε λοιπόν ακούγεται μία αυστηρή αλλά γλυκεία γυναικεία φωνή να τους λέγει:
- Στον οίκο του Υιού μου δεν παίζουν! Δεν τρέχουν από δω κι από κει. Προσεύχονται, κοινωνούν, μεταλαμβάνουν το Σώμα και το Αίμα Του. Το Αίμα του Υιού μου!
Και ...φράπ! τα αρπάζει από τον σβέρκο και εν ριπή οφθαλμού ευρέθησαν και τα δύο παιδάκια έξω, στο προαύλιο του Ναού!
Και λέει ο γιατρός: «Σε μένα να 'έρθουν να πουν αν υπάρχει ή δεν υπάρχει Θεός, Σε μένα μίλησε ο Θεός δια μέσου της Υπεραγίας Θεοτόκου!»
«Εμπειρίες κατά την Θεία Λειτουργία»
π. Στεφάνου Αναγνωστόπουλου

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...