Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Αυγούστου 06, 2015

Η ανάγκη πνευματικού οδηγού ( Άγιος Παΐσιος )


- Γέροντα, στα πρώτα χρόνια του Χριστιανισμού οι Χριστιανοί έκαναν δημόσια εξομολόγηση. Βοηθάει αυτό; 

- Άλλα τα πρώτα χρόνια του Χριστιανισμού και άλλα τώρα. Σήμερα αυτό δεν βοηθάει. 

- Γιατί, Γέροντα; Τότε είχαν πιο πολύ ζήλο; 

- Και πιο πολύ ζήλο είχαν και δεν είχαν αυτά που έχουν σήμερα οι άνθρωποι. Τώρα, βλέπεις, τα ανδρόγυνα χωρίζουν στα καλά καθούμενα, δεν είναι όπως παλιά. 

Έχουν απομακρυνθή οι άνθρωποι από το μυστήριο της εξομολογήσεως, γι’ αυτό και πνίγονται από τους λογισμούς και τα πάθη. Πόσοι έρχονται και ζητούν να τους βοηθήσω σε κάποιο πρόβλημα τους, και ούτε εξομολογούνται ούτε εκκλησιάζονται! «Εκκλησιάζεσαι καθόλου;», τους ρωτάω. «Όχι», μου λένε. «Εξομολογήθηκες καμμιά φορά;». «Όχι. Ήρθα να με κάνης καλά». «Μα πως; Πρέπει να μετανοήσης για τα σφάλματά σου, να εξομολογήσαι, να εκκλησιάζεσαι, να κοινωνάς, όταν έχης ευλογία από τον πνευματικό σου, και εγώ θα κάνω προσευχή να γίνης καλά. Ξεχνάς ότι υπάρχει και άλλη ζωή και πρέπει να ετοιμασθούμε για ‘κεί;». «Κοίταξε, πάτερ, αυτά που λες, εκκλησίες, άλλη ζωή κ.λπ., εμένα δεν με απασχολούν. Αυτά είναι παραμύθια. Έχω πάει σε μάγους, σε μέντιουμ και δεν μπόρεσαν να με κάνουν καλά. Έμαθα ότι εσύ μπορείς να με κάνης καλά». Άντε τώρα! Τους μιλάς για εξομολόγηση, για την μέλλουσα ζωή, και σου λένε «αυτά είναι παραμύθια», και από την άλλη μεριά: «Βοήθησέ με, παίρνω χάπια». Εμ πως, με μαγικό τρόπο θα γίνουν καλά; 

Και βλέπεις, πολλοί, ενώ έχουν προβλήματα που τα προκάλεσαν οι αμαρτίες τους, δεν πηγαίνουν στον πνευματικό που μπορεί να τους βοηθήση θετικά, αλλά καταλήγουν να εξομολογούνται στους ψυχολόγους. Λένε το ιστορικό τους, τους συμβουλεύονται για τα προβλήματά τους και, αν έχουν να περάσουν ένα ποτάμι, τους ρίχνουν μέσα και ή πνίγονται ή βγαίνουν , αλλά που βγαίνουν… Ενώ, αν πάνε να εξομολογηθούν στον πνευματικό, θα περάσουν στην άλλη όχθη από την γέφυρα άνετα, γιατί με το μυστήριο της εξομολογήσεως ενεργεί η Χάρις του Θεού και λυτρώνονται. 

- Γέροντα, μερικοί λένε: «Δεν βρίσκουμε καλούς πνευματικούς, γι’ αυτό δεν πάμε να εξομολογηθούμε». 

- Αυτά είναι δικαιολογίες. Κάθε πνευματικός έχει θεία εξουσία, εφόσον φοράει πετραχήλι. Τελεί το μυστήριο, έχει την θεία Χάρη και, όταν διαβάση την συγχωρητική ευχή, ο Θεός σβήνει όλες τις αμαρτίες τις οποίες εξομολογηθήκαμε με ειλικρινή μετάνοια. Από μας εξαρτάται πόσο θα βοηθηθούμε από το μυστήριο της εξομολογήσεως. Ήρθε εκεί στο Καλύβι μια φορά κάποιος που είχε ψυχολογικά προβλήματα, με τον λογισμό ότι έχω διορατικό χάρισμα και θα μπορούσα να τον βοηθήσω. «Τι προβλέπεις, μου λέει, για μένα;». «Να βρης, του λέω, έναν πνευματικό να εξομολογήσαι, για να κοιμάσαι σαν το πουλάκι και να μην παίρνης χάπια». «Δεν υπάρχουν, μου λέει, σήμερα καλοί πνευματικοί. Παλιά υπήρχαν». Έρχονται με καλό λογισμό, ότι θα βοηθηθούν, αλλά δεν δέχονται αυτό που τους λες, και κρίμα στα ναύλα. 

Βλέπω όμως και μια καινούργια τέχνη του διαβόλου. Βάζει στους ανθρώπους τον λογισμό ότι, αν κάνουν κάποιο τάμα και το εκπληρώσουν, αν πάνε και κανένα προσκύνημα, είναι εντάξει πνευματικά. Και βλέπεις πολλούς να πηγαίνουν με λαμπάδες και με τάματα στα μοναστήρια, στα προσκυνήματα, να τα κρεμάνε εκεί, να κάνουν και μεγάλους σταυρούς, να κλαίνε και λιγάκι, και να αρκούνται σ’ αυτά. Δεν μετανοούν, δεν εξομολογούνται, δεν διορθώνονται, και χαίρεται το ταγκαλάκι. 

- Γέροντα, ένας άνθρωπος που δεν εξομολογείται μπορεί να είναι εσωτερικά αναπαυμένος; 

- Πώς να είναι αναπαυμένος; Για να νιώση κανείς ανάπαυση, πρέπει να πετάξη τα μπάζα από μέσα του. Αυτό θα γίνη με την εξομολόγηση. Ανοίγοντας ο άνθρωπος την καρδιά του στον πνευματικό και λέγοντας τα σφάλματά του, ταπεινώνεται, και έτσι ανοίγει την πύλη του Ουρανού, έρχεται πλούσια η Χάρις του Θεού και ελευθερώνεται. 

Πριν από την εξομολόγηση στην κορυφή του υπάρχει ομίχλη, βλέπει θαμπά και δικαιολογεί τα σφάλματά του. Γιατί, όταν ο νους του είναι σκοτισμένος από τις αμαρτίες, δεν βλέπει καθαρά. Με την εξομολόγηση κάνει μια «φούουου», φεύγει η ομίχλη και καθαρίζει ο ορίζοντας. Γι’ αυτό, όσους έρχονται να συζητήσουμε ένα θέμα ή να μου ζητήσουν μια συμβουλή κ.λπ., αν δεν έχουν εξομολογηθή ποτέ, τους στέλνω πρώτα να εξομολογηθούν και μετά να έρθουν να μιλήσουμε. Μερικοί μου λένε: «Γέροντα, αφού εσύ μπορείς να καταλάβης τι πρέπει να κάνω γι’ αυτό το θέμα, πες μου». «Και να καταλάβω εγώ τι πρέπει να κάνης, τους λέω, δεν θα καταλάβης εσύ τι θα σου πω. Γι’ αυτό πήγαινε πρώτα να εξομολογηθής και ύστερα έλα να συζητήσουμε». Γιατί, πώς να επικοινωνήσης και να συνεννοηθής με έναν άνθρωπο, όταν βρίσκεται σε άλλη συχνότητα; 

Με την εξομολόγηση πετάει ο άνθρωπος από μέσα του ό,τι άχρηστο έχει και καρποφορεί πνευματικά. Μια μέρα έσκαβα τον κήπο μου, για να φυτέψω λίγες ντοματιές. Εκείνη την ώρα ήρθε κάποιος και μου λέει: «Τι κάνεις, Γέροντα;». «Τι να κάνω; του λέω, εξομολογώ τον κήπο μου». «Καλά, Γέροντα, μου λέει, χρειάζεται και ο κήπος εξομολόγηση;». «Ασφαλώς χρειάζεται. Έχω διαπιστώσει πως, όταν τον εξομολογώ, βγάζω δηλαδή έξω πέτρες, αγριάδες, αγκάθια κ.λπ., τότε βγάζει επίσημα κηπευτικά, αλλιώς οι ντομάτες γίνονται κιτρινιάρικες, καχεκτικές!»…

Άγιος Παΐσιος
πηγή

ΠΑΤΗΡ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΤΗΣ ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΚΑΙ Η ΑΓΙΑ ΝΕΦΕΛΗ ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΘΑΒΩΡ

ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΣΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ



Αποτέλεσμα εικόνας για FOTO PANAGIAS    
ΤΡΙΩΝ ΕΤΩΝ Η ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟΝ ΝΑΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ Ο ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΝΗΓΓΕΙΛΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΟΤΑΝ ΜΕ ΑΝΕΙΠΩΤΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΔΙΑΚΟΠΗ ΠΡΟΣΗΛΩΣΗ ΣΤΑ ΙΕΡΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ Ο ΘΕΙΟΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΙΕΡΕΑΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ, ΤΗΣ ΔΙΔΑΞΕ ...
ΔΕΚΑ ΕΞΙ ΕΤΩΝ ΓΕΝΝΗΣΕ ΤΟΝ ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΑΝΤΑ ΠΛΑΣΤΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥΤΟΥ ΚΑΙ ΕΖΗΣΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥ 33 ΧΡΟΝΙΑ ...
ΗΤΑΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΗΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ ΜΑΡΤΥΡΑΣ ΤΗΣ ΔΩΡΕΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟΥΣ (ΠΕΡΙΠΟΥ 500 ΑΤΟΜΑ) ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΕΙΝΗ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΤΩΝ ΠΥΡΗΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ...
  ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΤΑΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΕΖΗΣΕ ΜΕ ΤΟΝ ΥΙΟΘΕΤΗΜΕΝΟ ΓΙΟ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΘΕΟΛΟΓΟ ...
ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 59 ΕΤΩΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΥΤΗΚΕ ΠΑΛΙ Ο ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΤΗΝ ΜΕΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΑ ΟΥΡΑΝΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ...
ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΘΑΒΩΡ ΠΟΥ ΣΕΙΣΤΗΚΕ ΣΥΝΟΜΟΛΟΓΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΣΤΟΥΣ "ΟΥΡΑΝΙΟΥΣ ΚΗΠΟΥΣ" ...
ΕΤΟΙΜΑΣΕ ΤΗ ΚΗΔΕΙΑ ΤΗΣ ΕΧΟΝΤΑΣ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΗ ΝΕΦΕΛΗ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΣΤΗ ΓΕΣΘΗΜΑΝΗ ...
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΕΠΕΣΕ ΣΤΑ ΓΟΝΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΙΝΗΜΕΝΟΣ ΤΗΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΕ, ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΛΑΒΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΕΙ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΗΝ ΟΜΩΣ ΕΙΔΕ ΤΗ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ...
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΙ ΘΕΤΟΣ ΤΗΣ ΥΙΟΣ, ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΕ ΚΛΑΙΓΟΝΤΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΕΙ ΜΟΝΟΥΣ, ΑΦΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΥΙΟ ΤΗΣ ΜΟΝΟ ΕΚΕΙΝΗ ΕΜΕΙΝΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΙ ...
Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΔΑΚΡΥΣΕ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΗΤΑΝ Ο ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Ο ΑΡΕΟΠΑΓΙΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΠΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΕΦΘΑΣΑΝ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ "ΟΥΡΑΝΙΕΣ ΝΕΦΕΛΕΣ" ...
ΤΟΥΣ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΟΤΑΝ ΑΝΑΛΗΦΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΥΣ ...
ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΦΟΡΕΜΑ ΤΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΓΕΙΤΟΝΙΣΑ, ΘΥΜΙΑΤΗΣΕ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ΤΗ ΨΥΧΗ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟ ΜΙΧΑΗΛ ...
ΕΤΑΦΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ ΣΤΗΝ ΓΕΣΘΗΜΑΝΗ ΟΠΟΥ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΓΓΕΛΩΝ ΓΑΒΡΙΗΛ, ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΙ ΠΛΗΘΟΥΣ ΑΓΓΕΛΩΝ ΠΑΡΙΣΤΑΤΟ ΤΡΕΙΣ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ...
ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΕΨΕΛΝΑΝ ΣΥΝΕΧΩΣ ΕΝΩ ΟΙ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΙ ΣΥΝΟΔΕΥΑΝ
ΤΗ ΨΥΧΗ ΤΗΣ ...
ΟΣΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΑΚΟΥΜΠΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ  ΒΕΒΗΛΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΛΙΝΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΞΕΨΥΧΗΣΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ, ΤΥΦΛΩΘΗΚΑΝ ...
ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΚΟΥΜΠΗΣΑΝ ΤΟ ΝΕΚΡΟΚΡΕΒΑΤΟ ΤΗΣ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΑΣΑΝ ΤΗ ΘΕΙΑ ΜΑΧΑΙΡΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΚΟΨΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ (ΟΙ ΓΡΑΦΕΣ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΤΑ ΚΟΜΜΕΝΑ ΧΕΡΙΑ ΕΜΕΙΝΑΝ ΕΚΕΙ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΚΛΙΝΗ) ...
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΘΩΜΑΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΣΤΙΣ ΙΝΔΙΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΡΟΛΑΒΕ ΖΩΝΤΑΝΗ, ΕΤΥΧΕ ΜΙΑΣ ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΟΥΣ ΤΥΧΗΣ ΝΑ ΔΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΧΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΗΣ ΖΩΝΗ, ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΟ ΑΓΙΟ ΣΩΜΑ, ΕΝΩΜΕΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΝΗ ΨΥΧΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΧΟΤΑΝ ΣΤΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΥΣ ...
Η ΖΩΝΗ ΦΥΛΑΣΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ ...
Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΤΑΞΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ 15 ΕΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΒΡΙΗΛ ΟΤΙ ΟΛΗ Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΘΑ ΤΗΝ ΔΟΞΑΖΕΙ, ΘΑ ΤΗΝ ΤΙΜΑΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΗΣ ΖΗΤΑΕΙ ΝΑ ΜΕΣΙΤΕΥΣΕΙ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΣΤΟΝ ΥΙΟ ΤΗΣ ΚΑΙ ΘΕΟ ...
         ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΤΗΝ ΣΤΕΝΑΧΩΡΟΥΜΕ ...
ΝΑ ΤΗ ΖΗΤΑΜΕ ΚΑΙ ΟΠΩΣ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ, ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΤΟ ΣΠΙΤΙ...
ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΧΑΡΑ ΘΑ ΜΑΣ ΥΠΟΔΕΧΘΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΕΙ...
ΑΝ ΚΑΠΟΙΟ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΟ ΜΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΣΤΑΝ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΔΗΛΑΔΗ ΣΠΙΤΙ, ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΕΚΑΝΕ ΚΑΡΔΙΑ ΝΑ ΦΥΓΟΥΜΕ...
ΑΠΕΙΡΑ ΤΑ ΦΙΛΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΔΩΡΕΕΣ...
ΑΠΕΙΡΑ ΤΑ ''ΓΑΛΗΝΕΥΜΑΤΑ'' ΤΟΥ ΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ
ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΡΑΝΤΗ Η ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΝ ΔΕΝ ΤΗΝ ΣΤΕΝΑΧΩΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΛΗΣΜΟΝΟΥΜΕ...
ΠΟΛΛΟΙ ΤΗΝ ΥΒΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΗ ΚΛΑΙΕΙ ΓΙ ΑΥΤΟ...
ΑΛΛΟΙ ΤΗΝ ΧΛΕΥΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΤΙΜΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΓΙΟΣΥΝΗ ΤΗΣ, ΘΙΓΟΝΤΑΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ...
ΕΚΕΙΝΗ ΟΜΩΣ ΠΑΝΤΑ ΤΟΥΣ ΣΥΓΧΩΡΕΙ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ, ΜΕΣΙΤΕΥΟΝΤΑΣ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ ΣΤΟΝ ΥΙΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟ, ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗΣ...
ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ ΟΜΩΣ ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΟΣΟ Ο ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΣ ΥΒΡΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ ΤΟΝ ΜΙΣΟΚΑΛΟ, ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΠΕΤΥΧΑΙΝΕΙ, ΤΟΣΟ ΕΚΕΙΝΗ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΤΟΝ ΑΠΙΣΤΟ...
Η ΜΕΓΑΛΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑ ΣΑΝ ΠΑΝΙΣΧΥΡΟ ΦΩΣ ΚΑΙ ΦΤΑΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΥΠΕΡΤΑΤΑ ΥΨΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΜΠΑΝΤΩΝ ΠΟΥ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΗΣ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΧΑΤΗΡΙΑ ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΥΤΕΞΟΥΣΙΟ...
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΚΑΙ Η ΧΑΡΗ ΤΗΣ ΕΧΕΙ ΣΥΝΔΕΣΕΙ ΑΝΑΡΙΘΜΗΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ, ΒΟΗΘΩΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΝΑ ΜΕΝΕΙ ΖΩΝΤΑΝΗ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ... 
ΙΣΑΚΟΥΓΕΤΑΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΛΑΣΤΗ ΘΕΟ, ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΕΤΑΡΤΗ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΠΑΝΤΑΧΟΥ ΠΑΡΟΥΣΑ - ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ, ΤΟΝ ΥΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ  ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΥΤΗ ΜΕΣΙΤΕΥΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ...
    ΤΙΜΗΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΙ ΔΟΞΑΣΤΕ ΤΗΝ, ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΠΟΥ 
ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΗΝ !!!

Ἡ Ἁγία Γραφή ἀναφέρεται σέ ὅ,τι σήμερα βιώνουν οἱ Ἕλληνες;


b2
Tοῦ ἀρχιμ.Ἰακώβου Κανάκη

Ἡ μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀναπόσπαστο μέρος τῆς πνευματικῆς ζωῆς. Ὅσα ἀναφέρει τό ἱερό αὐτό βιβλίο τῆς Πίστης μας εἶναι ὅλα ὅσα παρέδωσε ὁ Χριστός στούς Ἀποστόλους καί ἐκείνοι μέ τήν σειρά τους σέ ὅλους μας. 
Τά κείμενά της εἶναι θεόπνευστα καί ὡς τέτοια ἀπαντοῦν στίς ἀπορίες, στίς ἀγωνίες, στά ἐρωτηματικά τῶν ἀνθρώπων. Ὁ καθένας μας προσεύχεται στό Θεό καί ὁ Θεός τοῦ ἀπαντᾶ καί τόν κατευθύνει μέσα ἀπό τά ἱερά κείμενα τῆς Βίβλου, ὅπως καί μέσα ἀπό γεγονότα τῆς καθημερινότητάς του. Διαβάζοντας τά ἀναφερόμενα ἀπό τούς ἱερούς συγγραφεῖς παρατηρεῖται ὅτι ὁ θεῖος λόγος εἶναι πάντοτε ζωντανός καί ἐπίκαιρος. 
Αὐτό πού ζεῖς, ὅταν πλησίαζεις τά ἁγιογραφικά κείμενα, δέν μοιάζει μέ κανένα βίωμα ἄλλου ἀναγνώσματος. Ὅταν μέ ἀγαθή διάθεση τά προσεγγίζεις σοῦ ἀποκαλύπτεται Αὐτός πού βρίσκεται πίσω ἀπό τίς λέξεις. Δέν εἶναι ἁπλό συντακτικό ἤ ποιητικό σχῆμα λόγου αὐτό μέ τό ὁποῖο οἱ προφῆτες ξεκινοῦν τά λεγόμενά τους.
Τό «Τάδε λέγει Κύριος…» δηλώνει ὅτι πράγματι ὁ Θεός εἶναι αὐτός πού μιλᾶ διά τοῦ στόματός τους. Αὐτόν καλούμαστε νά ἀναγνωρίσουμε καί σέ Αὐτόν νά ἐντρυφύσουμε. Ὅμως, ἡ μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς μᾶς ἀποκαλύπτει ὄχι μόνον τόν Χριστό πού φανερώνεται στήν Παλαιά καί τήν Καινή Διαθήκη, ἀλλά καί τήν σωστή ἑρμηνεία τῶν γεγονότων τῆς ζωῆς μας.
Στό βιβλίο προφήτης Ἠσαΐας γίνεται ἀναφορά στήν κοινωνική κατάσταση πού βίωνε ὁ προφήτης τόν 8ο αἰώνα π.Χ. Εἶναι ὁ χρόνος πού ἔζησε καί ἔδρασε. Ξαφνιαζόμαστε ὅμως ἀπό τήν ὁμοιότητα! Ἡ ἱστορία ἐπαναλαμβάνεται μέ διαφορετικά πρόσωπα. Λέει ὁ προφήτης: «Ἡ γῆ ὑμῶν ἔρημος, αἱ πόλεις ὑμῶν πυρίκαυστοι× τήν χώραν ὑμῶν ἐνώπιον ὑμῶν ἀλλότριοι κατεσθίουσιν αὐτή, καί ἠρήμωται κατεστραμμένη ὑπό λαῶν ἀλλοτρίων».[1] « Ἡ γῆ σας ἔγινεν ἔρημος, αἱ πόλεις σας ἔχουν κατακαῆ ἀπό πυρκαϊάς× τήν καλλιεργημένην χώραν σας καί τούς καρπούς μπροστά στά μάτια σας τά κατατρώγουν ξένοι καί ἔχει ἐρημωθῆ καταστρεμμένη ἀπό ξένους λαούς».[2]Πόσο ποιό ἐπίκαιρος θά μποροῦσε νά εἶναι ὁ προφητικός αὐτός λόγος γιά τήν πατρίδα μας; Μιά πλούσια χώρα πού θέλουν νά τήν παρουσιάζουν ὁπωσδήποτε πτωχή! Μιά χώρα πού δέν ἔχει τούς ἄρχοντες αὐτούς γιά νά τήν ὑπερασπίσουν καί νά τήν ἀναδείξουν. Μιά ὄντως πλούσια χώρα σέ φῶς, χρῶμα, πολιτισμό, τέχνες, φιλότιμο, λεβεντιά, ἀρχοντιά παρουσιάζουν ὡς ζητιάνα ἄν –καί αὐτό εἶναι τό παράδοξο- αὐτή τούς δίδαξε τίς μεγάλες καί πανανθρώπινες ἀξίες καί ἀλήθειες. Μά δέν γίνεται αὐτό μόνο γιά τήν Ἑλλάδα ἀλλά καί γιά τήν οἰκουμένη ὁλόκληρη. Ὑπάρχει ἡ βούληση γιά προγραμματισμένη καί ὀργανωμένη πορεία στό σκότος.
Ὁ προφήτης μας διδάσκει πολλά ἀπό τά κείμενά του. Κάνει καί κάτι ἰδιαιτέρως σπουδαῖο× ψυχογραφεῖ τίς παθογένειες τῆς ἀνθρώπινης καρδιᾶς καταγράφοντας τήν σημερινή πραγματικότητα περίπου δύο χιλιάδες καί ὀκτακόσια χρόνια π.Χ. Ἄς δοῦμε πῶς κυβερνοῦσαν οἱ ἡγεμόνες στήν ἐποχή του; Πῶς φέρονταν οἱ δικαστές;
«Οἱ ἄρχοντες σου ἀπειθοῦσι, κοινωνοί κλεπτῶν, ἀγαπῶντες δῶρα, διώκοντες ἀνταπόδομα, ὀρφανοῖς οὐ κρίνοντες καί κρίσιν χηρῶν οὐ προσέχοντες».[3]
«Ἀλλοίμονον εἰς ἐκείνους, οἱ ὁποῖοι λέγουν καί παριστάνουν τό κακόν ὡς καλόν καί τό καλόν ὡς κακόν καί οἱ ὁποῖοι διά τῶν πράξεών των παρουσιάζουν τό σκότος ὡς φῶς καί τό φῶς ὡς σκότος, οἱ ὁποῖοι πείθουν μέ τό παράδειγμά των καί τούς ἄλλους, ὅτι τό πικρόν εἶναι γλυκύ καί τό γλυκύ εἶναι πικρόν».[4]
Θά ἔλεγε κάποιος ὅτι μέ τίς δύο αὐτές περικοπές τοῦ βιβλίου του καταγράφει τήν σημερινή πραγματικότητα.
Ἐκτός τῶν προαναφερομένων, ὁ προφητικός λόγος ἔχοντας καί ἄλλες ἐκφάνσεις προσφέρει σημαντικά μηνύματα. Γίνεται προτρεπτικός ὅταν διαβάζουμε: « Λούσασθε, καθαροί γένεσθε, ἀφέλετε τάς πονηρίας ἀπό τῶν ψυχῶν ὑμῶν, ἀπέναντι τῶν ὀφθαλμῶν μου, παύσασθε ἀπό τῶν πονηριῶν ὑμῶν».[5]Γίνεται ὅμως καί προειδοποιητικός: «Ἐάν δέ μή θέλητε, μηδέ εἰσακούσητέ μου, μάχαιρα ὑμᾶς κατέδεται×τό γάρ στόμα Κυρίου ἐλάλησε ταῦτα».[6]
Κορυφαῖο ὅμως γεγονός στήν προφητική του διδασκαλία εἶναι ὁ πόθος μιᾶς κοινωνίας πραγματικῶν ἀνθρώπων μέ κοινό τήν ἀγάπη, τήν συναδέλφωση καί τήν εἰρήνη τῶν λαῶν.
«Καί θά κρίνη μεταξύ τῶν ἐθνῶν ἀναγνωριζόμενος ὑπ᾽αὐτῶν ἀνώτατος νομοθέτης καί κριτής καί θά ἐλέγξῃ ὡς κυρίαρχος πολύν λαόν. Καί ὅλοι αὐτοί θά μετατρέψουν τάς μαχαίρας των εἰς ἀλέτρια καί τά δόρατά των εἰς δρεπάνια καί δέν θά πάρη ἔθνος ἐναντίον ἔθνους μάχαιραν διά νά πολεμήσῃ κατ᾽αὐτοῦ καί δέν θά μάθουν πλέον τήν τέχνην νά πολεμοῦν ὁ εἷς κατά τοῦ ἄλλου».
Τάδε λέγει Κύριος…

[1]Ἠσ.1,7.
[2]Ἡ μετάφραση εἶναι τοῦ καθηγητοῦ Παναγιώτου Τρεμπέλα βλ. Ὑπόμνημα εἰς τόν Προφήτην Ἠσαΐαν, Ἀθῆναι 1990, σ.22.
[3]Ἠσ.1,23.
[4]Τρεμπέλα Παν.,  Ὑπόμνημα εἰς τόν Προφήτην Ἠσαΐαν, Ἀθῆναι 1990, σ.80.

[5]Ἠσ.1,16
το είδαμε  εδώ

...Eίσαι αδυσώπητος !....

do-sharp.php.jpg 

Έζησε επί της γης άνθρωπος, ανήρ διακαούς πνευματικής δίψης, το όνομα αυτού Συμεών.
Επί μακρόν προσηύχετο μετ΄ ακρατήτου θρήνου: «Ελέησόν με»! Αλλά δεν εισήκουεν αυτού ο Θεός.
Παρήλθον μήνες τοιαύτης προσευχής, και αι δυνάμεις της ψυχής αυτού εξηντλήθησαν.
Έφθασε μέχρι της απογνώσεως και ανέκραξεν: «Είσαι αδυσώπητος»!
Και ότε δια των λέξεων αυτών εντός της συντετριμμένης εκ της απογνώσεως ψυχής αυτού ερράγη τι, είδεν αίφνης τον ζώντα Χριστόν.
Πυρ επλήρωσε την καρδίαν και όλον το σώμα αυτού μετά τοιαύτης δυνάμεως, ώστε, εάν διήρκει η όρασις μίαν εισέτι στιγμήν, θα απέθνησκε.
Ποτέ πλέον δεν ηδύνατο να επιλησθή του αφάτως πράου, του εις τέλους αγαπώντος, του ευχαρίστου και πλήρους υπερνοητής ειρήνης βλέμματος του Χριστού.
Και εις τους επομένους μακρούς χρόνους της ζωής αυτού ακαμάτως εμαρτύρει ότι «ο Θεός αγάπη εστίν», αγάπη άπειρος, πάντα νουν υπερέχουσα.
Αρχιμανδρίτου ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ (Σαχάρωφ)
Ο ΑΓΙΟΣ ΣΙΛΟΥΑΝΟΣ Ο ΑΘΩΝΙΤΗΣ 
το είδαμε εδώ

Η εξομολόγηση του Νταβέλη (ένα άκουσμα για τον παπα-Νικόλα Πλανά από την έδρα της Θεολογικής του Πανεπιστημίου Αθηνών).



Η εξομολόγηση του Νταβέλη (ένα άκουσμα για τον παπα-Νικόλα Πλανά από την έδρα της Θεολογικής του Πανεπιστημίου Αθηνών).


Την Μεγάλη Σαρακοστή του 1966 παρακολουθώ μάθημα ηθικής στην Α΄ αίθουσα της Θεολογικής Σχολής. Διδάσκων ήταν ο Ιωάννης Καρμίρης, άνδρας σοφός και πεπαιδευμένος , ωραίος για το αρρενωπό και σοφό του χαρακτήρα…
…Αυτός ο μεγάλος δάσκαλος της δογματικής και της ηθικής αναφέρθηκε σε κάποια του παράδοση στο μυστήριο της εξομολογήσεως. Μεταξύ των άλλων είπε πως την ανάγκη της εξομολογήσεως την αισθάνονται όλοι οι άνθρωποι.
- Οι τύψεις της συνειδήσεως είναι μεγάλη τυράγνια. Και οι πιο μεγάλοι ληστές και κακούργοι ψάχνουν άνθρωπο  εμπιστοσύνης , παπά ευλαβή, να εξομολογηθούνε.
Και αναφέρθηκε στον αρχιληστή της Αττικής , τον Νταβέλη,  που ίσως ήταν και ο τελευταίος λήσταρχος στον χώρο μας:

- O παπά-Νικόλας Πλανάς στην εποχή του λειτουργούσε σε δυο-τρία εκκλησάκια. Ο προφήτης Ελισσαίος στην πλαγιά του Λυκαβηττού του ήταν πολύ αγαπητό. Φαίνεται πως η τελευταία εκκλησία που έκλεινε την πόρτα , για να μείνουν μόνοι οι Άγιοι στα εικονοστάσιά τους , ήταν του προφήτη Ελισσαίου. Ο παπα- Νικόλας συντρόφευε τους Αγίους με τις προσευχές του, μέχρι να πέσει η βαθειά νύχτα. Έτσι ,ένα απόβραδο, αφού άναψε την κανδήλα της παρακαταθήκης κι ενώ ακόμη δεν είχε δρασκελίσει την βορεινή πόρτα του ιερού βήματος , βλέπει να ανοίγει η μικρή πόρτα της εκκλησιάς, να κλείνει βεβιασμένα και ο αρχιληστής Νταβέλης , αρματωμένος σαν αστακούδι, να αμπαρώνη την πόρτα με σύρτες και με μάνταλα. Ο παπάς μαρμάρωσε. Κοντανάσαινε. Και ο νους του ήρθε σε μεγάλη αμηχανία. Οι λογισμοί του είπαν: «Θα νομίζει ο καημένος πως οι άνθρωποι που με πλησιάζουν, μου αφήνουν χρήματα και ήρθε να με ληστέψει». «Κύριε, το τέλος μου εγγίζει∙ μη επιτρέψεις να θορυβηθεί η ψυχή μου». Ο ληστής ξαρματώθηκε. Άφησε την πανοπλία του στα στασίδια και με βαριά βήματα προχώρησε στον ξαφνιασμένο παπά.
- Παπά- Νικόλα, ήρθα να εξομολογηθώ, να ξεκριματιστώ. Φόρεσε το πετραχήλι.
Γονάτισε στο πετραχήλι ο κατάδικος και είπε κάθε αναισχυντία τη νύχτας και της μέρας ∙ τους θανάτους, τις ληστείες και τις βιαιότητες. Ο Όσιος άκουγε τον ληστή, χωρίς να αποδοκιμάζει  την πώρωση της ψυχής του. Μόνον του είπε:
- Όλα αυτά θα σου τα συγχωρέσει ο Θεός . Αν όμως η πολιτεία σε συλλάβει, με τους δικούς της νόμους δεν ξεύρω τι θα κάνει.
Και του διάβασε συγχωρητική ευχή.
Ο ληστής ασπάστηκε το πετραχήλι και την δεξιά του, τις άγιες εικόνες , φόρεσε τα άρματά του κι έφυγε μέσα στο σκοτάδι της νύχτας. Ο Όσιος ξημέρωσε στην εικόνα του Χριστού, ζητώντας την άφεση και την συγχώρηση του ληστού.

Από το βιβλίο: «Μορφές που γνώρισα να ασκούνται στο σκάμμα της Εκκλησίας»
Α’ έκδοση Σεπτέμβριος 2010
Ιερά Μονή Δοχειαρίου, Άγιον Όρος.
το είδαμε εδώ

Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΜΙΜΗΣΙΣ ΠΟΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΜΝΙΟΥ Αποστολικό Ανάγνωσμα Κυριακής Ι' Ματθαίου (Α' Κορ. δ' 9-16)

Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΜΙΜΗΣΙΣ ΠΟΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΜΝΙΟΥ
Αποστολικό Ανάγνωσμα
Κυριακής Ι' Ματθαίου
(Α' Κορ. δ' 9-16)

Ο ανθρώπινος λόγος όταν εκφέρεται προς δόξαν Θεού, αποτελεί όντως μεγάλη ευλογία. Όταν όμως μαζί με τον λόγο συνδυάζεται και το παράδειγμα, τότε έχουμε ό,τι ωραιότερο στην ανθρώπινη κοινωνία. Ένα τέτοιο παράδειγμα μοναδικό αποτελεί και η προσωπικότης τού Αποστόλου Παύλου. Παρουσίασε τέτοια αγιότητα και δέχθηκε τόσα χαρίσματα Αγιοπνευματικά που είναι αδύνατον να συλλάβει ανθρώπινος νους. Αυτός είναι και ο λόγος που τον ακούμε στο Αποστολικό Ανάγνωσμα να μας καλεί σε μίμησίν του: “Παρακαλώ υμάς, μιμηταί μου γίνεσθε”! Μια φράση καθόλου τυχαία που τόσα έχει να μας διδάξει. Ναι, να τον μιμηθούμε τον αετό αυτόν τής οικουμένης. Αλλά τι να μιμηθούμε από την αγία του μορφή; Και πού να πρωτοσταθούμε από τον βίο και την πολιτεία του; Στην μετάνοια και την επιστροφή του όταν εβάδιζε τον δρόμο προς την Δαμασκό, ή στην ένθεη αγάπη του; Να προσεγγίσουμε το ύψος και το βάθος τής ταπεινοφροσύνης του και όλου τού πνευματικού του πλούτου που απέρρευσε από τους ανέκφραστους κόπους για την αγάπη και τη δόξα τού Χριστού ή να μείνουμε στην αγία του υπομονή; Τι πρώτο και τι δεύτερο να μελετήσουμε με δέος και συγκίνηση;
Ήταν και αυτός στην αρχή παραβάτης τού Θείου θελήματος, μολονότι κατά τον Ιουδαϊκό νόμο ήταν δίκαιος, άμεμπτος και “ζηλωτής των πατρικών του παραδόσεων”.
Αυτός ακριβώς ο τυφλός φανατισμός συν την ενοχή τού προπατορικού αμαρτήματος τον έκαμε εχθρόν τού Χριστού και της Εκκλησίας Του. Όταν όμως εκλήθη από τον ίδιο τον Θεό και όταν κατανόησε ότι η οδός η αληθινή ήταν εκείνη που εδίωκε, αμέσως μετανόησε με όλη του την ψυχή. Και φυσικά δεν σταμάτησε εδώ. Αναδείχθηκε ο μεγαλύτερος των Αποστόλων και ο φλογερότερος κήρυξ τού Ευαγγελίου.
Έτσι ο μεγάλος Απόστολος γίνεται το πλέον συγκινητικό παράδειγμα μετανοίας και επιστροφής στον ενανθρωπίσαντα Θεό. Πόσες, αλήθεια, ψυχές, αλλά και πόσες έως το τέλος των αιώνων δεν θα συγκινούνται και ταυτοχρόνως θα τον μιμούνται στην μετάνοια, και στο ολοκληρωτικό δόσιμό τους στον Ιησού Χριστό!
Ναι, ο κήρυκας της Οικουμένης αγάπησε τον Κύριο σε αφάνταστο βαθμό. Το ηφαίστειο της καρδιάς του δεν έπαυσε ποτέ να σκορπίζει την ευεργετική λάβα τής εν Χριστώ αγάπης του. Αυτό τον έκαμε να γυρίζει Ανατολή και Δύση. Οι κακουχίες του; Απερίγραπτες! Πεινασμένος, διωγμένος, κατατρεγμένος, και οτιδήποτε άλλο για να διαδοθεί το Ιερό Ευαγγέλιο και για την ίδρυση των κατά τόπους Εκκλησιών. Εραβδίσθη, ελιθοβολήθη, επληγώθη, εναυάγησε και τέλος απέθανε με θάνατον μαρτυρικόν. Έδειξε λοιπόν στην πράξη πόσο ο χριστιανός πρέπει να αγαπά τον Ιησού και μάλιστα ο άνθρωπος που έχει δεχθεί την αποστολική διδαχή. Την διδαχή και εντολή και πώς ο Ορθόδοξος πιστός, το συνειδητό μέλος τής Εκκλησίας πρέπει να δείχνει τα ιερώτερα και ανώτερα αισθήματα της καρδιάς του.
Στο σημείο όμως αυτό που μας οδήγησε η αποστολική ζωή και η παγκόσμιος αποστολική δράσις, εκ των πραγμάτων τίθενται τα εξής σοβαρά ερωτήματα: Οι σημερινοί διάδοχοι των Αποστόλων, μιμούνται αυτήν την αποστολική δράση και ζωή; Και πριν απ' όλα, γνωρίζουν και συγκινούνται από τις επιστολές τού πρωτοκορυφαίου Αποστόλου; Και έτι πλέον, είναι έτοιμοι για θυσίες έως και αυτής τής ζωής για την αγάπη τού Νυμφίου των καρδιών μας και ένεκεν τής δόξης της Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας μας; Και το κυριότερο όλων των ερωτημάτων που αγγίζει και πονά τους συνειδητούς πιστούς. Οι ποιμένες τής σημερινής εποχής παραμένουν αμετακίνητοι στα δόγματα της Εκκλησίας μας, στην αποκεκαλυμμένη αλήθεια, και δη στο ακρογωνιαίο δόγμα τής Εκκλησιολογίας, ότι δηλ. η Εκκλησία μας είναι ΜΙΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΗ; Ή παρασυρμένοι από το καταστροφικό ρεύμα τής Νέας Εποχής, λόγω και έργω κηρύσσουν αλλοπρόσαλλες δογματικές διδασκαλίες που οδηγούν στην άμβλυνση της πίστεως και τέλος στην άρνηση της σωτηρίας; Δυστυχώς, θα πρέπει να ομολογήσουμε ότι τα έως τώρα δείγματα γραφής και οι ποικίλες μετρήσεις αποδεικνύουν ό,τι άλλο, πλην αποστολικού ζήλου πρωτοχριστιανικής απλότητος και αγιοπατερικής ποιμαντικής συνειδήσεως. Μάλιστα ο κυριότερος των λόγων δια το ότι το εκκλησίασμα μειούται δραματικώς, είναι η ποιμαντική απραγία στην καλυτέρα των περιπτώσεων, που φθάνει έως και αυτούς τούς πεμπτοφαλαγγίτες οι οποίοι συνειδητώς απεργάζονται την φθορά τού ποιμνίου, ξεκινώντας από την αλλοίωση της διδαχής έως και την απαγόρευση του ζωντανού θείου κηρύγματος. Και εν προκειμένω ας επισημάνουμε ότι μόνο τυχαίο δεν είναι η συρρίκνωση του θεσμού των ιεροκηρύκων σε συνδυασμό με τις φολκλορικές και οικουμενιστικές-λειτουργικές παραστάσεις που κατακλύζουν τα μέσα επικοινωνίας. Φυσικά υφίστανται και οι περιπτώσεις των καλών ποιμένων, όμως αυτές είναι λιγότερες σε σχέση με τις αντίθετες και ας προστεθεί στην παράγραφο αυτή ότι δυστυχώς ενώ το καλό εν πολλοίς το χαρακτηρίζει δειλία, το κακό παρουσιάζεται με θράσος και επιπλέον το συγκρητιστικό πνεύμα διατρέχει τα πέρατα της Οικουμένης.
Όμως, όχι μόνο δεν θα παραδώσουμε τα όπλα τής πίστεως αλλά ολοένα και περισσότερο θα εμπνεόμεθα από το αποστολικό Παύλειο παράδειγμα.
Ο τόσο συγκινητικός του λόγος “Παρακαλώ υμάς, μιμηταί μου γίνεσθε”, όχι μόνο μάς εμπνέει, αλλά ξεσκεπάζει όσους εν δορά προβάτου έρχονται για να καταστρέψουν το ποίμνιον. Και αν ένας Απόστολος Παύλος αντιμετώπιζε “ψευδαδέλφους”, πόσο μάλλον έχουμε εμείς να αντιμετωπίσουμε σήμερα καταστάσεις φρικτές που όντως οδηγούν στην απώλεια.
Ας διδαχθούμε λοιπόν από την αγάπη, την ταπείνωση, αυτή την υπομονή τού Αποστόλου και ταυτοχρόνως ας αφυπνήσουμε εαυτούς και αλλήλους, αφού προϊόντος του χρόνου η αποστασία εισέρχεται εις τα “Άγια των Αγίων”.
Η Αποστολική φωνή μάς δείχνει τον δρόμο. “Αδελφοί, παρακαλώ υμάς, μιμηταί μου γίνεσθε!
Αμήν.




Αρχ. Ιωήλ Κωνστάνταρος

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς:Ποιόν εμπιστεύεσαι; Τον Θεό ή τον εαυτό σου;

                          Φωτο:kostasxan.blogspot.com
Αν όλα τα βουνά μετακινούνταν προς το μέρος σου, θα μπορούσες μήπως να τα σπρώξεις πίσω με τα ίδια σου τα χέρια; Όχι, δεν θα μπορούσες. Αν η σκοτεινή άβυσσος όλων των μυστηρίων του ουρανού και της γης έπεφτε καταπάνω στο κεράκι της δίκης σου γνώ­σης, μήπως εσύ θα μπορούσες τότε με τη δική σου γνώση να φωτίσεις το σκοτάδι; Πόσο μάλλον, όχι! Μην στηρίζεσαι στη δική σου φρόνηση: το μεγαλύτερο μέρος της ευπαθούς και αλλοιώσιμης ουσίας, που εσύ ονομάζεις διάνοια, δεν είναι τίποτε περισσότερο από γη και σποδός, δηλ. χώμα και στάχτη, στο τέλος...

Ω! άνθρωπε, μη στηρίζεσαι στη δική σου διάνοια διότι είναι ένας δρόμος επάνω στον οποίο κινείται βιαστικά ένας ολόκληρος όχλος- ένας πεινασμένος, διψασμένος, ετερόκλητος και φιλοπερίεργος όχλος ποικίλων αισθητηριακών εντυπώσεων.
Ω! άνθρωπε, εμπιστεύσου τον Κύριο με όλη την καρδιά σου. Σ’ Αυτόν βρίσκεται η ατελεύτητη Σοφία, του Παντεπόπτου η όρασις. «Τάδε έφη Κύριος: εμή βουλή, και ασφάλεια, εμή φρόνησις, εμή δε ισχύς» (Παροιμίαι 8,14). Εκείνος εφορά, Εκείνος παρατηρεί όλες τις διεξόδους στις οποίες τρέχει το αίμα σου και όλα τα σταυροδρόμια στα οποία περιπλανώνται οι σκέψεις σου. Εκείνος, συμπάσχων, προσφέρει τον Εαυτό Του με αγάπη σ’ εσένα ως Κυβερνήτης της ζωής κι εσύ ακόμα στηρίζεσαι στη σκοτισμένη και φθαρτή φρόνησή σου.
Πού ήταν η φρόνησή σου πριν να γεννηθείς; Πού ήταν η φρόνησή σου όταν το σώμα σου έπαιρνε τη μορφή του, όταν η καρδιά σου άρχισε να χτυπά και το αίμα σου να κυκλοφο­ρεί, όταν τα μάτια σου άρχισαν να ανοίγουν κι όταν η φωνή σου άρχισε να λαλεί από τον λάρυγγά σου; Τίνος ήταν η αντίληψη, ενώ ο νους σου κοιμόταν ακόμη αργός, όπως ένα κάρβουνο μέσα στο ανθρακωρυχείο; Ακόμη και τον καιρό που αφυπνίστηκε η αντίληψή σου, μήπως μπορείς να απαριθμή­σεις όλες τις αυταπάτες που σου διαβίβασε, όλα τα ψεύδη στα οποία σε ενέπλεξε, όλους τους κινδύνους τους οποίους δεν προέβλεψε;
Ω! αδελφέ μου, μην επαίρεσαι, μόνο τον Κύριο να εμπι­στεύεσαι με όλη την καρδιά σου! Εκείνος σε προφύλαξε αμέτρητες φορές από τη «σοφία» σου, από τις αυταπάτες και τις ψευδαισθήσεις της και απ’ τον κίνδυνο στον οποίον αυτή σε ώθησε. Όπως του τυφλού συγκρινόμενη με εκείνου που βλέπει: τέτοια είναι η «σοφία» σου συγκρινόμενη με τη Σοφία του Θεού. Ω! τυφλέ, εμπιστεύσου μόνον τον Αρχηγό της Πίστεως. Ω! αδελφέ, εμπιστεύσου μόνο τον Κύριο εν όλη, καρδία σου!
Ω! Κύριε Παντεπόπτα, η αιώνια και άμεμπτη, αλάθητη Σοφία, βαθύτερη και από την οικουμένη και λαμπρότερη από τον ήλιο, προφύλαξέ μας από τα λάθη της δικής μας φρονήσεως.
Σοι πρέπει πάσα δόξα, τιμή και προσκύνησις εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.
 
(Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, Ο Πρόλογος της Αχρίδος, Ιούνιος, εκδ. Άθως, σ.46-48)
το είδαμε εδώ

Οστις θέλει οπίσω μου ακολουθείν...

Οστις θέλει οπίσω μου ακολουθείν...


Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
Είναι δύσκολο και οδυνηρό να περπατάς ξυπόλητος ανάμεσα στ’ αγκάθια.
Όταν όμως ο ξυπόλητος άνθρωπος πεθαίνει της δίψας κι η πηγή με το νερό είναι μετά τα’ αγκάθια, δε θ’ αποφασίσει γρήγορα να βαδίσει πάνω σ’ αυτά, μ’ όλο που τα πόδια του θα πληγωθούν, για να πλησιάσει στο νερό;


Ή μήπως θα προτιμήσει να καθίσει πάνω στο χλωρό γρασίδι που είναι πριν από τα’ αγκάθια και να πεθάνει της δίψας;

Κάποιοι άνθρωποι που είναι άρρωστοι από την αμαρτία λένε: «Δεν μπορούμε να πάρουμε τόσο πικρό φάρμακο». Κι έτσι ο γιατρός που αγαπά το ανθρώπινο γένος, πήρε πρώτος το φάρμακο, το πικρότερο φάρμακο, μ’ όλο που ήταν υγιής. Και το έκανε αυτό μόνο για να δείξει στους αρρώστους πως αυτό δεν είναι αδύνατο. Αλήθεια, πόσο πιο δύσκολο είναι στον υγιή άνθρωπο να πάρει και να καταπιεί το φάρμακο που είναι για τους αρρώστους! Εκείνος όμως το πήρε, ώστε οι θνητοί άρρωστοι να οδηγηθούν στην απόφαση να το πάρουν και αυτοί.

«Δεν μπορούμε να περπατήσουμε ξυπόλητοι πάνω στα αγκάθια, λένε οι άνθρωποι που είναι άρρωστοι από την αμαρτία, όσο και να διψάμε και όσο καθαρό και να’ ναι το νερό από την άλλη μεριά». Κι έτσι ο Κύριος, που αγαπά το ανθρώπινο γένος, βάδισε ο ίδιος ξυπόλητος πάνω στ’ αγκάθια. Και τώρα καλεί από την άλλη μεριά τους διψασμένους στην πηγή με το δροσερό νερό.

«Είναι δυνατό, μας λέει. Βάδισα μόνος μου πάνω στα πιο αιχμηρά αγκάθια και πατώντας τα, τα άμβλυνα, τα μαλάκωσα. Ελάτε λοιπόν».

«Αν το φάρμακο είναι ο σταυρός, δεν μπορούμε να το πάρουμε. Και να ο σταυρός είναι ο δρόμος, δεν μπορούμε να τον βαδίσουμε». Αυτό λένε όλοι εκείνοι που η αμαρτία τους έκανε άρρωστους. Κι έτσι ο Κύριος, που αγαπά το ανθρώπινο γένος, σήκωσε πάνω Του το βαρύτερο σταυρό, για να μας δείξει πως κι αυτό είναι δυνατό.

«Όστις θέλει οπίσω μου ακολουθείν, απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού και ακολουθήτω μοι». Όποιος θέλει να με ακολουθήσει, πρέπει να απαρνηθεί τον παλιό και αμαρτωλό εαυτό του, να πάρει πάνω του το σταυρό των θλίψεων και των δοκιμασιών και τότε ας με ακολουθήσει.

Ο Κύριος δεν οδηγεί τους ανθρώπους στο σταυρό πριν απ’ Αυτόν. Τους καλεί να τον ακολουθήσουν, αφού Εκείνος πρώτος κουβάλησε τον Σταυρό. Έγινε ο πρώτος στα πάθη κι ο πρώτος στη δόξα.

Ήρθε και για να αποδείξει πως όλ’ αυτά που οι άνθρωποι ισχυρίζονται ότι είναι αδύνατα, τελικά είναι δυνατά… ότι Αυτός τα έκανε δυνατά!

Ολίγες μέρες και παίρνει τέλος το κακό το σημερινό


ΒΑΡ
Ελλάδα μας είσαι ένα κερί που θέλουν να το σβήσουν …αλλά στο τέλος θα καούν.
Φωνές από τον χώρο της οικονομίας…
¨Ο ρόλος των πολιτικών είναι να διαμορφώνουν κλίμα εμπιστοσύνης και δυστυχώς η κυβέρνηση νομίζει ψευδεπίγραφα ότι με τη νέα συμφωνία των 83-86 δισεκ. θα χτίσει σχέση εμπιστοσύνης με τις αγορές.

 
Για το θρασύτατο έγκλημα μηδενισμού των τραπεζικών μετοχών θα λογοδοτήσει η κυβέρνηση των ανεύθυνων και κυρίως ανίκανων πολιτικών του ΣΥΡΙΖΑ που τα έκαναν θάλασσα, γελοιοποίησαν την χώρα, διασύρθηκαν υπογράφοντας γονυπετής μνημόνιο χειρίστου είδους, έβαλαν στο τραπέζι επίσημα το Grexit και αυτοί η κουστωδία άχρηστων ονομάζεται κυβέρνηση.
Το bankingnews.gr έδειξε ανοχή επί 5 μήνες προς την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αλλά τα capital controls στις τράπεζες και η παταγώδης αποτυχία διαπραγμάτευσης μας υποχρεώνει να ταχθούμε όχι απλά απέναντι αλλά εχθρικά στην κυβέρνηση αριβιστών, ανίκανων και αποτυχημένων.

Εμείς δεν θα κρυφτούμε, θα είμαστε ξεκάθαροι, casus belli αιτία πολέμου καθώς οι άνθρωποι του ΣΥΡΙΖΑ είπαν ψέματα, εξαπάτησαν και απέτυχαν παταγωδώς. ¨
¨Υποσημείωση .Ορισμένοι απλοί άνθρωποι θα σκεφθούν και τι μας ενδιαφέρει αν χρεοκοπήσουν οι τράπεζες.
Καημένε έλληνα εσύ θα πληρώσεις τον λογαριασμό αλλά ακόμη δεν το έχεις καταλάβει και πιστέψτε με ο λογαρισμός θα είναι ασήκωτος ¨

Φωνές από τον χώρο των κομματικών επιτελείων.
Γεροβασίλη: Πιθανές οι εκλογές ακόμη και το φθινόπωρο
αλλά με τον ισχύοντα εκλογικό νόμο, καθώς οι αλλαγές που προτείνει η κυβέρνηση, θα γίνουν μετά από αυτές.

Φωνές από τον χώρο των δανειστών…γιατί άραγε βιάζονται;
¨Δεν αποκλείεται να υπάρξει συμφωνία μεταξύ Αθήνας και πιστωτών αυτόν τον μήνα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, J. C. Juncker, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πορεία των διαπραγματεύσεων.
Μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Juncker επανέλαβε το στόχο να επιτευχθεί συμφωνία πριν τις 20 Αυγούστου.
Οι διαπραγματεύσεις προχωρούν κατά «ικανοποιητικό ρυθμό» προς αυτήν την κατεύθυνση, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Υπενθυμίζεται ότι χτες, η αναπληρώτρια εκπρόσωπος της Κομισιόν, M. Andreeva τόνισε ότι υπάρχει ικανοποίηση στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πρόοδο που μέχρι στιγμής έχει σημειωθεί κατά τη διαπραγμάτευση
ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΒΙΑΖΟΝΤΑΙ όλοι τους…
Ο Γεωπολιτικός άξονας Αρκτικής- Μέσης Ανατολής ετοιμάζεται να δώσει ¨γεωστρατηγικούς σεισμούς΄ και άλλα τετελεσμένα
¨Μετά από χρόνια εκτεταμένη μελέτη, η Ρωσία κατέθεσε επίσημη αίτηση στα Ηνωμένα Έθνη με αξιώσεις πρόσθεσης ζωνών στην Αρκτική, από τον Παγκόσμιο Οργανισμό.
Η αίτηση αφορά υφαλοκρηπίδες στην Αρκτική, την κορυφογραμμή Μεντελέγιεφ και αυτήν του Λομονόσοφ, δύο μεγάλες δομές κάτω από τον Αρκτικό Ωκεανό.
Ζητείται ο επίσημος καθορισμός των εξωτερικών ορίων της υφαλοκρηπίδας στον Αρκτικό Ωκεανό, που φθάνουν μέχρι την κεντρική Αρκτική Θάλασσα, όπου οδηγούν οι δύο κορυφογραμμές Λομονόσοφ και Μεντελέγιεφ και περιέχουν και την κοιλότητα Τσουκότς και αυτή του Ποντβοντίνκοφ.
Αν η Επιτροπή εγκρίνει το αίτημα της Ρωσίας, η χώρα θα προσθέσει στο έδαφός της νέα έκταση 1,2 εκατομμυρίων τετραγωνικών χιλιομέτρων.
Πιστεύεται ότι το έδαφος αυτό έχει 594 κοιτάσματα πετρελαίου και 159 κοιτάσματα φυσικού αερίου, επίσης διαθέτει κοιτάσματα νικελίου και περισσότερα από 350 κοιτάσματα χρυσού.¨ Αύγουστος 4, 2015.
¨Η Τεχεράνη προχώρησε στο κλείσιμο των συνόρων της με την Τουρκία ένεκα των τελευταίων κινήσεων της τούρκικης πλευράς να αρχίσει βομβαρδισμούς μέσα στην Συρία και κατά των Κούρδων στο βόρειο Ιράκ, προκαλώντας έτσι οικονομική «ασφυξία» στην Άγκυρα αφού την αποκόπτει από όλες τις φιλικές προς αυτήν τουρκόφωνες αγορές της Κεντρικής Ασίας.

Έτσι όλες οι χερσαίες μεταφορές προς Κιργιστάν,Τουρκμενιστάν,Ουζμπεκιστάν,Τατζικιστάν, αλλά και στο Αζερμπαιτζάν (θα ακολουθηθεί εν μέρει η πιο ακριβή διαδρομή μέσω Γεωργίας) θα διακοπούν επ’αόριστον.¨
Αύγουστος 2015, ουσιαστικά η πορτάρα της Μεταπολίτευσης έκλεισε ¨ΣΥΡΙΖΑ¨.
Η Ελλάδα δεν χρειάζεται πλέον Εθνάρχες , ούτε τζάμπα μάγκες και τζάμπα ήρωες, κυρίως έχει ανάγκη από ειλικρινείς και άδολους ανθρώπους.
ΑΥΤΟΣ ο Αύγουστος θα μας μείνει ¨αξέχαστος¨ με τις υπογραφές που θα πέσουν .
Σε τι διαφέρει ο τορπιλισμός της Έλλης τον Δεκαπενταύγουστο του 40 με τον ¨τορπιλισμό¨ της καθημερινότητας μας τον Αύγουστο του 2015;
Αυτή την φορά τα θραύσματα θα πάρουν θανατηφόρα αυτούς που απεργάσθηκαν να σβήσουν το κερί της Ελλάδος .
Δεν θα προκάμουν, ούτε θα προλάβουν να αλυσοδέσουν την πατρίδα μας…όλος ο γεωπολιτικός ορίζοντας ήδη φλέγεται και το ειδεχθές χρέος της Ελλάδος θα μετατραπεί σε ΧΡΕΟΣ αυτών προς
την Πολιτισμική Μήτρα ΤΗΣ που τους κυοφόρησε και κάποτε τους έκανε ανθρώπους.


Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
πηγη 

το είδαμε εδώ

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...