Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Απριλίου 16, 2011

Νικόλαος Ιω. Σωτηρόπουλος, Δεν είναι ο Χριστός Εβραίος;

;

ΔΕΝ ΕΙΝΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΒΡΑΙΟΣ;

Γράφει ὁ κ. Νικόλαος ᾿Ιω. Σωτηρόπουλος, Θεολόγος – Φιλόλογος

Στὸν «Ο.Τ.» τῆς 25ης Μαρτίου δημοσιεύθηκε ἐπιστολὴ τοῦ κ. Δημητρίου Χειλάκη, ὑποστρατήγου τῆς ῾Ελληνικῆς ᾿Αστυνομίας ἐ.ἀ., κατοίκου Ἁγίας Παρασκευῆς ᾿Αττικῆς. ῾Η ἐπιστολὴ φέρει τὸν τίτλο «῾Ο Χριστὸς δὲν εἶνε ῾Εβραῖος».

Ἀφορμὴ γιὰ νὰ γράψῃ τὴν ἐπιστολὴ ἔλαβεν ὁ κ. Χειλάκης ἀπὸ δήλωσι τοῦ Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. ᾿Ιγνατίου ὅτι «῾Ο Κύριός μας ᾿Ιησοῦς Χριστὸς γεννήθηκε῾Εβραῖος». Αὐτὴ τὴ δήλωσι ὁ Μητροπολίτης Δημητριάδος ἔκανε ἀντιδικώντας πρὸς τὸν μαχητικὸ Μητροπολίτη Πειραιῶς κ. Σεραφείμ, κατηγορώντας αὐτὸν γιὰ ρατσισμὸ καὶ ἀντισημιτισμό, κατηγορία τελείως ἄδικη, διότι ὁ Μητροπολίτης Πειραιῶς δὲν εἶνε ἐ ναντίον τῶν ῾Εβραίων, ἀλλ᾿ ἐναντίον τοῦ Σιωνισμοῦ, ὁ ὁποῖος θέλει νὰ ὑποτάξῃ ὅλα τὰ ἔθνη στὸ ᾿Ισραήλ. Κατὰ τὸν κ. Χειλάκη ὁ Χριστὸς δὲν εἶνε ῾Εβραῖος, εἶνε δὲ βαρειὰ καὶ βάναυση ὕβρις καὶ βλασ -φημία τὸ νὰ θεωρῆται ὁ Χριστὸς῾Εβραῖος.

῾Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος εἶνε μέγας οἰκουμενιστής, ἔχει ἐξωφρενικὲς θρησκευτικὲς ἀντιλήψεις, καὶ ὀρθῶς ἐλέγχεται γι᾿αὐτό. ᾿Αλλ᾿ ἡ δήλωσί του ὅτι «῾Ο Κύριός μας ᾿Ιησοῦς Χριστὸς γεννήθηκε ῾Εβραῖος», δὲν εἶνε ἐ σφαλμένη καὶ ἀσεβής, ὅπως νομίζει ὁ κ. Χειλάκης ἀπὸ ἀγάπη βεβαίως πρὸς τὸ Χριστό, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ ἄγνοια τῆς Ἁγίας Γραφῆς.

Γράφει ὁ κ. Χειλάκης· «῾Ο Κύ ριός μας ᾿Ιησοῦς Χριστὸς θὰ ἦτο Εβραῖος, ἐὰν εἶχε γεννηθῆ ἀπὸ πατέρα ῾Εβραῖο. Τὸ γένος δὲν καθορίζεται ἀπὸ τὴ μητέρα, ἀλλὰ ἀπὸ τὸν πατέρα. ῾Η γυνὴ τίκτει καὶ ὁ ἀνὴρ γεννᾷ». Γράφει ἐπίσης γιὰ τὸ Χριστό· «Δὲν γεννήθηκε ἀπὸ πατέρα γιὰ νὰ εἶνε ῾Εβραῖος… ᾿Ετέχθη ἐκ τῆς Θεοτόκου καὶ δὲν ἐγεννήθη. ῾Η γυνὴ τίκτει, δὲν γεννᾷ».

Εἶνε ἐσφαλμένη ἡ γνώμη, ὅτι ἡ γυναίκα «τίκτει» καὶ δὲν «γεννᾷ» καὶ ἄρα ὁ Χριστὸς «ἐτέχθη… καὶ δὲν ἐγεννήθη»! Στὸ ᾿Ιωάν. ιστ´ 21 βλέπουμε, ὅτι γιὰ τὴ γυναίκα δὲν χρησιμοποιεῖται μόνο τὸ «τίκτω», ἀλλὰ καὶ τὸ «γεννῶ». Λέγει ὁ Κύριος· «῾Η γυνή, ὅταν τίκτῃ, λύπην ἔχει… ὅταν δὲ γεννήσῃ τὸ παιδίον, οὐκέτι μνημονεύει τῆς θλίψεως». Στὸ Ματθ. α´ 16 περιέχεται· «᾿Ιακὼβ δὲ ἐγέννησε τὸν Ιωσήφ, τὸν ἄνδρα Μαρίας, ἐξ ἧς ἐγεννήθη ᾿Ιησοῦς ὁ λεγόμενος Χριστός». Καὶ στὸ Ματθ. α´ 18 γίνεται λόγος γιὰ γέννησι τοῦ Χριστοῦ· «Τοῦ δὲ ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ ἡ γέννησις οὕτως ἦν». Συνεπῶς εἶνε ὀρθὸ καὶ τὸ νὰ λέγωμε, ὅτι ἡ Παρθένος «ἔτεκε» καὶ τὸ νὰ λέγωμε, ὅτι «ἐγέννησε». Γι᾿ αὐτὸ ἡ ᾿Εκκλησία ὀνομάζει τὴν Παρθένον καὶ «Θεοτόκον» καὶ «Θεογεννήτριαν». ᾿Επίσης ἡ ᾿Εκκλησία ὁμιλεῖ γιὰ δύο γεννήσεις τοῦ Χριστοῦ, τὴν προαιωνίαν ἐκ τοῦ Πατρὸς καὶ τὴν ἐν χρόνῳ ἐκ τῆς Παρθένου.

῎Αλλωστε καὶ ὁ κ. Χειλάκης, ἐνῷ λέγει, ὅτι ὁ Χριστὸς δὲν γεννήθηκε, ἀλλ᾿ ἐτέχθη, ἐπανειλημμένως ὁμιλεῖ γιὰ γέννησι τοῦ Χριστοῦ. ῾Ο Χριστὸς ὡς ἄνθρωπος δὲν εἶνε ὕβρις καὶ βλασφημία νὰ λέγωμε ὅτι εἶνε ῾Εβραῖος. Κατὰ τὴν῾Αγία Γραφὴ ὁ Χριστὸς εἶνε «σπέρμα» ᾿Αβραὰμ καὶ «υἱὸς» Δαβίδ, ἀπόγονος δηλαδὴ τοῦ ᾿Αβραὰμ καὶ τοῦ Δαβίδ (Γαλ. γ´ 16, Ματθ. α´ 1 κ.ἄ.). ᾿Αλ λὰ πῶς ὁ Χριστὸς θὰ ἦταν ἀπόγονος τῶν ῾Εβραίων ᾿Αβραὰμ καὶ Δαβίδ, ἂν δὲν ἦταν καὶ αὐτὸς ῾Εβραῖος; ᾿Επίσης, ποῖο νόημα θὰ εἶχεν ἡ γενεαλογία τοῦ Χριστοῦ, ἂν ὁ Χριστὸς δὲν εἶχεν ῾Εβραίους προγόνους; ῾Ο μνήστωρ ᾿Ιωσὴφ δὲν εἶχε βεβαίως συζυγικὲς σχέσεις μὲ τὴν Παρθένο. ᾿Αλλ᾿ ἐπειδὴ ἡ μνηστεία κατὰ τὸ ᾿Ισραηλιτικὸ δίκαιο ἰσοδυναμοῦσε μὲ γάμο, γι᾿αὐτὸ τὸ Εὐαγγέλιο τὸν ᾿Ιωσὴφ ὀνομάζει «ἄνδρα» τῆς Παρθένου καὶ τὴν Παρθένο «γυναίκα» τοῦ Ιωσήφ. ᾿Επίσης τὸν ᾿Ιωσὴφ ὀνομάζει «γονέα» καὶ «πατέρα» τοῦ Ιησοῦ (Ματθ. α´ 16, 20, Λουκ. β´ 41,48). Συν επῶς κατὰ τὸν ᾿Ισραηλτικὸ νόμο οἱ πρόγονοι τοῦ ᾿Ιωσὴφ εἶνε καὶ πρόγονοι τοῦ Χριστοῦ.

᾿Εὰν ὁ Χριστὸς ὡς ἄνθρωπος δὲν ἦταν ῾Εβραῖος, μὲ ἄλλη λέξι ᾿Ισραηλίτης, πῶς ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, ὁμιλώντας γιὰ τοὺς ὁμοεθνεῖς του ᾿Ισραηλῖτες, θὰ ἔλεγεν, «ἐξ ὧν ὁ Χριστὸς τὸ κατὰ σάρκα»; Ἀναφέρουμε δύο ἀκόμη χωρία, ὅπου σαφῶς φαίνεται ἡ ἑβραϊκὴ καταγωγὴ τοῦ Χριστοῦ ὡς ἀνθρώπου. ῾Ο Χριστὸς ὡς ἱερεὺς δὲν ἀνήκει στὴ φυλὴ τοῦ Λευΐ, ὅπως οἱ ἱερεῖς τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ἀλλὰ κατὰ τὸ ῾Εβρ. ζ´ 13 «ἑτέρας φυλῆς μετέσχηκεν», τῆς φυλῆς τοῦ ᾿Ιούδα, μιᾶς ἀπὸ τὶς δώδεκα φυλὲς τοῦ ᾿Ισραήλ, τῆς ἐνδοξότερης. Κατὰ τὸν ἑπόμενο στίχ. 14«πρόδηλον γὰρ ὅτι ἐξ ᾿Ιούδα ἀνατέταλκεν ὁ Κύριος ἡ μῶν».

᾿Αφοῦ δὲ ὁ Κύριος «μετέσχηκε», μετέσχε, τῆς φυλῆς τοῦ ᾿Ιούδα, καὶ κατὰ τὴν ἄλλη ἔκφρασι ἀπὸ τὴ φυλὴ τοῦ ᾿Ιούδα «ἀνατέταλκεν», ἀνέτειλε, προῆλθε, δὲν εἶνε ὁλοφάνερο, ὅτι εἶνε ᾿Ισραηλίτης, καὶ μάλιστα ἀπὸ τὴ φυλὴ τοῦ ᾿Ιούδα;

Οἱ ῾Εβραῖοι λέγονται καὶ ᾿Ιουδαῖοι. Κατὰ δὲ τὸ ᾿Ιωάν. δ´ 9, ὅταν ὁ ᾿Ιησοῦς ζήτησε ἀπὸ τὴ Σαμαρείτιδα νερὸ γιὰ νὰ πιῇ, ἐπειδὴ οἱ ᾿Ιουδαῖοι δὲν εἶχαν καλὲς σχέσεις μὲ τοὺς Σαμαρεῖτες, ἡ Σαμαρεῖτις εἶπε· «Πῶς σύ, ᾿Ιουδαῖος ὤν, παρ᾿ ἐμοῦ πιεῖν αἰτεῖς, οὔσης γυναικὸς Σαμαρείτιδος;». Πῶς σύ, ἐνῷ εἶσαι Ιουδαῖος, ζητεῖς νὰ πιῇς ἀπὸ μένα, ἡ ὁποία εἶμαι γυναίκα Σαμαρεῖτις;

῾Η Σαμαρεῖτις μίλησε στὸν ᾿Ιησοῦ ὡς ᾿Ιουδαῖο (βλέπε καὶ στίχ. 20). Καὶ ὁ ἴδιος δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς μίλησε ὡς ᾿Ιουδαῖος λέγοντας στὴ Σαμαρείτιδα· «῾Υμεῖς προσκυνεῖτε ὃ οὐκ οἴδατε, ἡμεῖς προσκυνοῦμεν ὃ οἴδαμεν· ὅτι ἡ σωτηρία ἐκ τῶν ᾿Ιουδαίων ἐστί» (στίχ. 22). Σεῖς (οἱ Σαμαρεῖτες) λατρεύετε αὐτό, ποὺ δὲν ξέρετε, ἐμεῖς (οἱ ᾿Ιουδαῖοι) λατρεύουμε αὐτό, ποὺ ξέρουμε, γι᾿αὐτὸ ἡ σωτηρία προ έρχεται ἀπὸ τοὺς ᾿Ιουδαίους.

᾿Απεδείχθη ὅτι ὁ ᾿Ιησοῦς κατὰ τὴν ἀνθρωπίνη φύσι του εἶνε ῾Εβραῖος. ῾Ο Θεὸς εὐλόγησε τοὺς῾Εβραίους μὲ μεγάλες εὐλογίες. ῾Η δὲ μεγαλύτερη εὐλογία εἶνε αὐτή, ὅτι ἀπὸ τὸ ῾Εβραϊκὸ ῎Εθνος προῆλθεν ὁ Μεσσίας. ᾿Αλλ᾿ ἐπειδὴ οἱ ῾Εβραῖοι σταύρωσαν τὸ Μεσσία, τὸν ῎Ανθρωπό τους καὶ Κύριό τους, καὶ ἐπειδὴ ὑπάρχουν σ᾿ αὐτοὺς φανατικώτατοι Σιωνισταί, γι᾿αὐτὸ στοὺς Χριστιανοὺς τὸ ὄνομα ῾Ε βραῖοι δὲν ἀκούεται εὐχάριστα. Γι᾿ αὐτὸ καὶ ὁ κ. Χειλάκης,πιστὸς καὶ εὐσεβὴς ἄνθρωπος, ἔφθασε στὴν ὑπερβολὴ νὰ γράψῃ ὅτι ὁ Χριστὸς δὲν εἶνε ῾Εβραῖος.

᾿Εν τούτοις ὅμως οἱ Χριστιανοὶ δὲν εἶνε ἐναντίον τῶν ῾Εβραίων, ἀλλ᾿ ἐναντίον τοῦ Σιωνισμοῦ. Οἱ Χριστιανοὶ ἀγαποῦν τοὺς ῾Εβραίους, καὶ εὔχονται τὸ συντομώτερο νὰ εἰσέλθουν καὶ αὐτοὶ στὸ Χριστιανισμὸ καὶ νὰ εὐλογηθοῦν πάλι.

«Ορθόδοξος Τύπος», 15/04/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...