Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Παρασκευή, Απριλίου 01, 2011

Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Η "ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ"

Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Η "ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ"















Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Η "ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ"















Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΑΙ Η “ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ”
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============

Παραθέτουμε, για την ώρα, χωρίς σχολιασμό, το σαφέστατο κείμενο της ιστορικής επιστολής του Γέροντα Επιφανίου Θεοδωρόπουλου αναφορικά με το ηλεκτρονικό φακέλλωμα.

Ας προσέξουμε πώς ακριβώς αναλύει η οξυνούστατη γραφίδα του μακαριστού Γέροντα το επίμαχο θέμα.

Ας περιοριστούμε - για την ώρα - στην παράθεση της επιστολής και ίσως χρειαστεί να τα ξαναπούμε.

Ο Αρχιμανδρίτης Συμεών Κραγιόπουλος μου ανέφερε - λίγες βδομάδες μετά τη δημοσίευση της επιστολής - ότι τον έβρισκε απολύτως σύμφωνο και ότι τη θεωρούσε οξυνούστατη, γλαφυρότατη και σαφέστατη.
Να προσθέσω και ένα τελευταίο. Εχει διατυπωθεί η άποψη ότι οι αποφάσεις και οι μέχρι στιγμής ενέργειες της Ιεράς Συνόδου για το θέμα στοιχούνται στη γραμμή που χάραξε ο μακαριστός Γέροντας Επιφάνιος.

Αν αυτό αληθεύει χαίρομαι “χαράν μεγάλην”, επειδή ο μακαριστός Γέροντας Επιφάνιος υπήρξεν “κανόνας πίστεως”. Οι θέσεις που εξέφραζε απηχούσαν ΟΧΙ προσωπικές απόψεις, ΟΧΙ γνώμες, αλλά την πίστη της Εκκλησίας.

Θα επανέλθω, συν Θεώ, προσεχώς, αν χρειαστεί, για να πω περισσότερα για τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, αναφορικά με την “κάρτα του πολίτη”.

Οφείλω μια εξήγηση στους αναγνώστες του ιστολογίου. Είναι φανερόν ότι, ενώ είμαι τόσον αυστηρός με όλους, για τον μακαριστό Γέροντα Επιφάνιο και τον Αγιο Ιουστίνο Πόποβιτς (δεκαετίες πριν ανακηρυχθεί Αγιος της Εκκλησίας), μιλώ χωρίς αναστολές και προσβλέπω και προς τους δύο ως αυθεντίες.

Το μόνο που χρειάζεται να αναφέρω αυτή τη στιγμή είναι ότι δεν θεωρώ τον εαυτό μου πνευματικό τέκνο του π. Επιφάνιου. Ο μακαριστός Γέροντας Επιφάνιος ήταν πολύ σοφός άνθρωπος για να αφήσει πίσω του “μαθητές”. Ποτέ δεν επεζήτησε να επιβάλει “γραμμή” και να δημιουργήσει “σχολή”. “Κανένα δεν καλώ, κανένα δεν κρατώ, κανένα δεν διώχνω. Οποιος θέλει έρχεται, όποιος θέλει μένει, όποιος θέλει φεύγει”, συνήθιζε να λέγει.

Επομένως η βαθύτατη εκτίμηση που τρέφω προς το σεπτό πρόσωπο του π. Επιφανίου δεν απορρέει από κάποια συναίσθηση πνευματικής συγγένειας με τον μακαριστό Γέροντα, αλλά από την επί δεκαετίες μελέτη των συγγραμμάτων του και από τη συναστροφή που με ευλόγησε ο Θεός να έχω κατ' επανάληψη μαζί του.

Το ίδιο - και σε μεγαλύτερο ακόμη βαθμό - ισχύει για τον Αγιο Ιουστίνο Πόποβιτς, τον οποίο μόνον μια φορά αξιώθηκα να γνωρίσω και να πάρω την ευχή Του όταν πριν δεκαετίες πήγα στο Τσέλιε. Οσα βιβλία του όμως είναι μεταφρασμένα στα Ελληνικά τα έχω από δεκαετίες μελετήσει με απέραντο σεβασμό επισταμένα.

Ας προσέξουμε ποια σαφέστατα πράγματα λέγει ο αείμνηστος Γέροντας για το επίμαχο θέμα του ηλεκτρονικού φακελλώματος, εν όψει και της επίσημης αναγγελίας της εισαγωγής της “κάρτας του πολίτη” από την κυβέρνηση.

*****
Ο ΒΕΕΖΕΒΟΥΛ ΚΑΙ Ο «Ε.Κ.Α.Μ.»11-9-87
Του Αρχιμανδρίτη Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου
====================
Κύριε Διευθυντά,
Διά τῆς παρούσης δέν σκοπεύω νά διαπραγματευθῶ τό θέμα περί ἀντιχρίστου ἤ περί τοῦ ἀριθμοῦ 666 κ.τ.τ. ἐπιγραμματικῶς θά σημειώσω δύο-τρεῖς σκέψεις εἰς ἀπάντησιν ἐπιστολῆς φίλου Ἱερέως ἐκ Μακεδονίας. Οὗτος μοῦ ἔστειλε πρό καιροῦ φωτοτυπίαν ἑνός περιέργου σχήματος, τό οποῖον, τιθέμενον ἔμπροσθεν κυρτοῦ κατόπτρου, ἐδείκνυεν, οὔτε ὀλίγον οὔτε πολύ, μίαν διαβολικήν μορφήν, τήν ὀποίαν «ἔστεφεν»ὁ ἀριθμός 666. Μοῦ ἔγραφε δέ ὅτι τό σχῆμα αὐτό θά ὑπάρχει εἰς τά νέα δελτία ταυτότητος καί μέ ἠρώτα «τί θά κάμωμε;».
Ὁμολογῶ ὅτι μετά πολλῆς δυσπιστίας ἐδέχθην τήν πληροφορίαν αὐτήν. (Βραδύτερον εἶδον τό σχῆμα δημοσιευμένον καί εἰς θρησκευτικά περιοδικά). Οἱ αρμόδιοι κρατικοί Λειτουργοί, ἐσκέφθην, θά ἔπρεπεν, ὅλοι, πρῶτον μέν νά εἶναι συνειδητοί σατανολάτραι, δεύτερον δέ νά πάσχουν ἐκ κρετινισμοῦ. Διότι μόνον συνειδητοί σατανολάτραι θά ἔθετον τοιαῦτα σχήματα εἰς τά δελτία ταυτότητος καί μόνον πάσχοντες ἐκ κρετινισμοῦ ἠδύναντο νά πιστεύσουν ὅτι θά εὑρεθοῦν Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, πού θά ἐδέχοντο νά λάβουν δελτία ταυτότητος μέ τήν εἰκόνα τοῦ Βεελζεβούλ! Καί «νά πάρῃ εὐχή!», εἶναι ὀλίγον δύσκολον νά συμπέσουν ἀμφότεραι αἱ ἰδιότητες (σατανολατρία καί κρετινισμός) εἰς μίαν δεκάδα, τοὐλάχιστον, ἀνωτάτων στελεχῶν Δημοσίων Ὑπηρεσιῶν καθώς καί εἰς ἀρμοδίους Ὑπουργούς καί Ὑφυπουργούς. Λογικῶς λοιπόν θά ἔπρεπε νά ἀποκλεισθῇ παντελῶς τοιοῦτον ἐνδεχόμενον, δηλαδή ἐκτύπωσις δελτίων ταυτότητος μέ σατανικάς μορφάς.
Ἐπειδή ὅμως τίποτε δέν ἀποκλείεται εἰς τήν ὡραίαν αὐτήν Χώραν, ὅπου θάλλει «ἡ φαιδρά πορτοκαλέα», δέν εἶναι δυνατόν νά ἀποκλεισθῇ οὔτε αὐτό. Ἄν λοιπόν πράγματι εἰς τά νέα δελτία ταυτότητος ἔχῃ ἀποτυπωθῇ ἔστω καί ὑποψία τῆς μορφῆς τοῦ Βεελζεβούλ, ἀσφαλῶς οἱ πιστοί ὄχι μόνον δέν θά παραλάβουν τά δ ι α β ο λ ο δ ε λ τ ί α αὐτά, ἀλλά οὔτε κἄν θά τά ἐγγίσουν!
Τό αὐτό θά συμβῇ καί ἄν τά δελτία φέρουν τόν ἀριθμό 666. Ἐάν μέν ὁ ἀριθμός αὐτός ἐτέθη ἐπίτηδες, ὡς σχετιζόμενος μέ τόν ἀντίχριστον, θά ἦτο ἀδιανόητον νά φέρωμεν ἐπάνω μας τά σύμβολα τοῦ ἀντιχρίστου! Ἀλλά καί ἐάν ὁ ἀριθμός αὐτός δέν ἐπελέγη σκοπίμως, δηλαδή ὡς σύμβολον τοῦ ἀντιχρίστου, ἀλλ’ ἀπλῶς ὡς ἕνας ἀριθμός μεταξύ τὼν πολλῶν, ἴσως διότι οὗτος παρουσιάζει ὡρισμένα πλεονεκτήματα (εὐκολία ποικίλων συνδυασμῶν κ.τ.τ.) ἔναντι τῶν λοιπῶν - ὑπόθεσιν κάμνομεν, διότι οὐδεμία περί τούτου ἔνδειξις ὑπάρχει-, καί πάλιν τά δελτία ταυτότητος, ὡς προκαλοῦντα τήν θρησκευτικήν μας εὐαισθησίαν μέ τήν χρῆσιν ενός υπόπτου καί διαβλητοῦ ἀριθμοῦ, εἶναι ἀπολύτως ἀπαράδεκτα. ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΠΑΡΑΛΑΒΩΜΕΝ!
Ὁλίγα λόγια καί διά τόν Ε.Κ.Α.Μ. [= Εἰδικός Κωδικός Ἀριθμός Μητρώου. Πρόκειται γιά τόν τότε προβλεπόμενο ἀπό τόν νόμο μοναδικό γιά κάθε ἄνθρωπο ἀριθμό, μέ τόν ὁποῖο ἐμεθοδεύετο τό ἠλεκτρ. Φακέλωμα Σημ. Ι.Φ.]. Ὡς Χριστιανοί δέν ἔχομεν νά κρύψωμεν τίποτε ἀπό τήν ζωήν μας. Ἡ ζωή τοῦ πιστοῦ εἶναι διαφανής. Μόνον «ὁ φαῦλα πράσσων μισεῖ τό φῶς». Ὀρθῶς ἐλέχθη ὅτι οἱ ἔντιμοι ἄνθρωποι θά ἠδύναντο νά κατοικοῦν εἰς ὑαλίνους πύργους. Ὡς δημοκρατικοί πολῖται ὅμως, ὡς κάτοικοι ἐλευθέρας καί δημοκρατικῆς Χώρας, δέν ἀνεχόμεθα τό «ἠλεκτρονικό φακέλωμα». Αὐτό σημαίνει ὅτι ἐάν δέν ψηφισθῇ ὁ ὑπό τῆς Κυβερνήσεως ὑπεσχημένος Νόμος περί προστασίας τοῦ πολίτου ἀπό τάς ἐνδεχομένας καταχρήσεις τῆς κρατικῆς ἐξουσίας εἰς βάρος τῶν ἐλευθεριῶν του καί τῶν δικαιωμάτων του, θά εἴπωμεν «ὄχι!» καί εἰς τόν Ε.ΚΑ.Μ..
Θά ἐρωτηθῶμεν ἴσως: Καί τί θά συμβῇ μέ τήν ἄρνησίν μας νά ἐφαρμόσωμεν Νόμον τοῦ Κράτους;
α) Οἱ Χριστιανοί εἶναι οἱ νομοταγέστεροι τῶν ἀνθρώπων, ὅταν οἱ Νόμοι δέν προσβάλλουν τάς θρησκευτικάς των πεποιθήσεις. Ὅταν συμβαίνῃ τό ἀντίθετον, τότε, «πειθαρχοῦντες Θεῷ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις» (Πραξ. ε΄ 29), εἰσέρχονται εἰς τήν παρανομίαν ἀδιαφοροῦντες διά τάς συνεπείας. Νόμοι τοῦ Ρωμαϊκοῦ Κράτους ἐπέβαλλον τήν θυσίαν εἰς τά εἴδωλα, ἀλλ’ οι πιστοί δέν ὑπήκουον. Νόμοι τοῦ Βυζαντινοῦ Κράτους ἐπέβαλλον κατά καιρούς τόν Ἀρειανισμόν ἤ τόν Μονοθελητισμόν ἤ τήν Εἰκονομαχίαν, ἀλλ’ οι Ὀρθόδοξοι ἐπέλεγον τήν «ἁγίαν παρανομίαν».
β) Εάν εκατοντάδες χιλιάδων ἤ μᾶλλον ἑκατομμύριά τινα Ὀρθοδόξων Ἑλλήνων ἀρνηθοῦν νά παραλάβουν τά διαβολοδελτία, εἶναι μαθηματικῶς βέβαιον ὅτι ἡ Πολιτεία θά υποχωρήσῃ πάραυτα καί θά τροποποιήσῃ τόν Νόμον. Τό ὀλιγώτερον, θά καταστήσῃ προαιρετικά και ὄχι ὑποχρεωτικά τά νέα δελτία ταυτότητος. Εἰσαγγελεῖς καί Δικαστήρια καί Φυλακαί υπάρχουν διά πεντακοσίους ἤ χιλίους ἤ πέντε χιλιάδας ἤ δέκα χιλιάδας ἀνθρώπων. Δι’ ἑκατοντάδας χιλιάδας ἤ μᾶλλον δι’ ἐκατομμύρια ἀνθρώπων δέν ὑπάρχουν οὔτε Εἰσαγγελεῖς, οὔτε Δικαστήρια, οὔτε Φυλακαί. Τουλάχιστον εἰς τήν μικράν Ἑλλάδα!
γ) ἄν εἶναι ἀδύνατον νά σταλοῦν εἰς τά Δικαστήρια καί τάς Φυλακάς ἑκατοντάδες χιλιάδες ἤ μᾶλλλον ἑκατόμμύριά τινα ἀνθρώπων, ἐξ ἴσου ἀδύνατον εἶναι νά ἀποκλεισθῇ τόσον πλῆθος ἀνθρώπων ἀπό συναλλαγάς καί δικαιοπραξίας, ἐπειδή δέν εἶναι κάτοχοι διαβολοδελτίων. Ἡ μόνη λύσις πού θά ἐπιβληθῇ ἐκ τῶν πραγμάτων, διότι θά δημιουργηθῇ ἐκρηκτικόν κοινωνικόν πρόβλημα πελωρίων διαστάσεων, θά εἶναι ἡ ὑπαναχώρησις τῆς Ἐξουσίας. Ἀλλά καί ἄν αὐτό δέν συμβῇ, ὅπερ λίαν ἀπίθανον, τότε θά εἴπωμεν καί θά βιώσωμεν τό ἡμῖν «ἐχαρίσθη τό ὑπέρ Χριστοῦ, οὐ μόνον τό εἰς αὐτόν πιστεύειν, ἀλλά καί τό ὑπέρ αὐτοῦ πάσχειν» (Φιλιπ. α΄29). Ἡ πίστις μας σύμβολόν της καί θεμέλιόν της ἔχει τόν Σταυρόν!...
Τέλος λόγου: Ἐάν τά διαδιδόμενα εἶναι ἀληθῆ καί τά νέα δελτία ταυτότητος θά φέρουν, ἐμφανῶς ἤ ἀφανῶς, εἴτε τήν μορφήν τοῦ Βεελζεβούλ εἴτε τόν ἀριθμόν 666 εἴτε ὅ, τιδήποτε ἄλλο ἀντιχριστιανικόν σύμβολον, ἤ ἀκόμη καί ἄν θά ἔχουν μόνον τόν Ε.Κ.Α.Μ., ἄνευ προηγουμένης νομοθετικῆς διασφαλίσεως τῶν δημοκρατικῶν δικαιωμάτων καί ἐλευθεριῶν τοῦ πολίτου, θά εἴπωμεν ΟΧΙ καί πάλιν ΟΧΙ καί μυριάκις ΟΧΙ εἰς τά νέα αὐτά δελτία, ὁ, τιδήποτε καί ἄν πρόκειται νά ἀντιμετωπίσωμεν... «Ἀκουέτω ταῦτα καί Βασιλεύς (= Κυβέρνησις)!».
Μετά τῆς ἐν Κυρίῳ ἀγάπης,
ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ Ι. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
Ἀρχιμανδρίτης
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============

Παραθέτουμε, για την ώρα, χωρίς σχολιασμό, το σαφέστατο κείμενο της ιστορικής επιστολής του Γέροντα Επιφανίου Θεοδωρόπουλου αναφορικά με το ηλεκτρονικό φακέλλωμα.

Ας προσέξουμε πώς ακριβώς αναλύει η οξυνούστατη γραφίδα του μακαριστού Γέροντα το επίμαχο θέμα.

Ας περιοριστούμε - για την ώρα - στην παράθεση της επιστολής και ίσως χρειαστεί να τα ξαναπούμε.

Ο Αρχιμανδρίτης Συμεών Κραγιόπουλος μου ανέφερε - λίγες βδομάδες μετά τη δημοσίευση της επιστολής - ότι τον έβρισκε απολύτως σύμφωνο και ότι τη θεωρούσε οξυνούστατη, γλαφυρότατη και σαφέστατη.
Να προσθέσω και ένα τελευταίο. Εχει διατυπωθεί η άποψη ότι οι αποφάσεις και οι μέχρι στιγμής ενέργειες της Ιεράς Συνόδου για το θέμα στοιχούνται στη γραμμή που χάραξε ο μακαριστός Γέροντας Επιφάνιος.

Αν αυτό αληθεύει χαίρομαι “χαράν μεγάλην”, επειδή ο μακαριστός Γέροντας Επιφάνιος υπήρξεν “κανόνας πίστεως”. Οι θέσεις που εξέφραζε απηχούσαν ΟΧΙ προσωπικές απόψεις, ΟΧΙ γνώμες, αλλά την πίστη της Εκκλησίας.

Θα επανέλθω, συν Θεώ, προσεχώς, αν χρειαστεί, για να πω περισσότερα για τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, αναφορικά με την “κάρτα του πολίτη”.

Οφείλω μια εξήγηση στους αναγνώστες του ιστολογίου. Είναι φανερόν ότι, ενώ είμαι τόσον αυστηρός με όλους, για τον μακαριστό Γέροντα Επιφάνιο και τον Αγιο Ιουστίνο Πόποβιτς (δεκαετίες πριν ανακηρυχθεί Αγιος της Εκκλησίας), μιλώ χωρίς αναστολές και προσβλέπω και προς τους δύο ως αυθεντίες.

Το μόνο που χρειάζεται να αναφέρω αυτή τη στιγμή είναι ότι δεν θεωρώ τον εαυτό μου πνευματικό τέκνο του π. Επιφάνιου. Ο μακαριστός Γέροντας Επιφάνιος ήταν πολύ σοφός άνθρωπος για να αφήσει πίσω του “μαθητές”. Ποτέ δεν επεζήτησε να επιβάλει “γραμμή” και να δημιουργήσει “σχολή”. “Κανένα δεν καλώ, κανένα δεν κρατώ, κανένα δεν διώχνω. Οποιος θέλει έρχεται, όποιος θέλει μένει, όποιος θέλει φεύγει”, συνήθιζε να λέγει.

Επομένως η βαθύτατη εκτίμηση που τρέφω προς το σεπτό πρόσωπο του π. Επιφανίου δεν απορρέει από κάποια συναίσθηση πνευματικής συγγένειας με τον μακαριστό Γέροντα, αλλά από την επί δεκαετίες μελέτη των συγγραμμάτων του και από τη συναστροφή που με ευλόγησε ο Θεός να έχω κατ' επανάληψη μαζί του.

Το ίδιο - και σε μεγαλύτερο ακόμη βαθμό - ισχύει για τον Αγιο Ιουστίνο Πόποβιτς, τον οποίο μόνον μια φορά αξιώθηκα να γνωρίσω και να πάρω την ευχή Του όταν πριν δεκαετίες πήγα στο Τσέλιε. Οσα βιβλία του όμως είναι μεταφρασμένα στα Ελληνικά τα έχω από δεκαετίες μελετήσει με απέραντο σεβασμό επισταμένα.

Ας προσέξουμε ποια σαφέστατα πράγματα λέγει ο αείμνηστος Γέροντας για το επίμαχο θέμα του ηλεκτρονικού φακελλώματος, εν όψει και της επίσημης αναγγελίας της εισαγωγής της “κάρτας του πολίτη” από την κυβέρνηση.

*****
Ο ΒΕΕΖΕΒΟΥΛ ΚΑΙ Ο «Ε.Κ.Α.Μ.»11-9-87
Του Αρχιμανδρίτη Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου
====================
Κύριε Διευθυντά,
Διά τῆς παρούσης δέν σκοπεύω νά διαπραγματευθῶ τό θέμα περί ἀντιχρίστου ἤ περί τοῦ ἀριθμοῦ 666 κ.τ.τ. ἐπιγραμματικῶς θά σημειώσω δύο-τρεῖς σκέψεις εἰς ἀπάντησιν ἐπιστολῆς φίλου Ἱερέως ἐκ Μακεδονίας. Οὗτος μοῦ ἔστειλε πρό καιροῦ φωτοτυπίαν ἑνός περιέργου σχήματος, τό οποῖον, τιθέμενον ἔμπροσθεν κυρτοῦ κατόπτρου, ἐδείκνυεν, οὔτε ὀλίγον οὔτε πολύ, μίαν διαβολικήν μορφήν, τήν ὀποίαν «ἔστεφεν»ὁ ἀριθμός 666. Μοῦ ἔγραφε δέ ὅτι τό σχῆμα αὐτό θά ὑπάρχει εἰς τά νέα δελτία ταυτότητος καί μέ ἠρώτα «τί θά κάμωμε;».
Ὁμολογῶ ὅτι μετά πολλῆς δυσπιστίας ἐδέχθην τήν πληροφορίαν αὐτήν. (Βραδύτερον εἶδον τό σχῆμα δημοσιευμένον καί εἰς θρησκευτικά περιοδικά). Οἱ αρμόδιοι κρατικοί Λειτουργοί, ἐσκέφθην, θά ἔπρεπεν, ὅλοι, πρῶτον μέν νά εἶναι συνειδητοί σατανολάτραι, δεύτερον δέ νά πάσχουν ἐκ κρετινισμοῦ. Διότι μόνον συνειδητοί σατανολάτραι θά ἔθετον τοιαῦτα σχήματα εἰς τά δελτία ταυτότητος καί μόνον πάσχοντες ἐκ κρετινισμοῦ ἠδύναντο νά πιστεύσουν ὅτι θά εὑρεθοῦν Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, πού θά ἐδέχοντο νά λάβουν δελτία ταυτότητος μέ τήν εἰκόνα τοῦ Βεελζεβούλ! Καί «νά πάρῃ εὐχή!», εἶναι ὀλίγον δύσκολον νά συμπέσουν ἀμφότεραι αἱ ἰδιότητες (σατανολατρία καί κρετινισμός) εἰς μίαν δεκάδα, τοὐλάχιστον, ἀνωτάτων στελεχῶν Δημοσίων Ὑπηρεσιῶν καθώς καί εἰς ἀρμοδίους Ὑπουργούς καί Ὑφυπουργούς. Λογικῶς λοιπόν θά ἔπρεπε νά ἀποκλεισθῇ παντελῶς τοιοῦτον ἐνδεχόμενον, δηλαδή ἐκτύπωσις δελτίων ταυτότητος μέ σατανικάς μορφάς.
Ἐπειδή ὅμως τίποτε δέν ἀποκλείεται εἰς τήν ὡραίαν αὐτήν Χώραν, ὅπου θάλλει «ἡ φαιδρά πορτοκαλέα», δέν εἶναι δυνατόν νά ἀποκλεισθῇ οὔτε αὐτό. Ἄν λοιπόν πράγματι εἰς τά νέα δελτία ταυτότητος ἔχῃ ἀποτυπωθῇ ἔστω καί ὑποψία τῆς μορφῆς τοῦ Βεελζεβούλ, ἀσφαλῶς οἱ πιστοί ὄχι μόνον δέν θά παραλάβουν τά δ ι α β ο λ ο δ ε λ τ ί α αὐτά, ἀλλά οὔτε κἄν θά τά ἐγγίσουν!
Τό αὐτό θά συμβῇ καί ἄν τά δελτία φέρουν τόν ἀριθμό 666. Ἐάν μέν ὁ ἀριθμός αὐτός ἐτέθη ἐπίτηδες, ὡς σχετιζόμενος μέ τόν ἀντίχριστον, θά ἦτο ἀδιανόητον νά φέρωμεν ἐπάνω μας τά σύμβολα τοῦ ἀντιχρίστου! Ἀλλά καί ἐάν ὁ ἀριθμός αὐτός δέν ἐπελέγη σκοπίμως, δηλαδή ὡς σύμβολον τοῦ ἀντιχρίστου, ἀλλ’ ἀπλῶς ὡς ἕνας ἀριθμός μεταξύ τὼν πολλῶν, ἴσως διότι οὗτος παρουσιάζει ὡρισμένα πλεονεκτήματα (εὐκολία ποικίλων συνδυασμῶν κ.τ.τ.) ἔναντι τῶν λοιπῶν - ὑπόθεσιν κάμνομεν, διότι οὐδεμία περί τούτου ἔνδειξις ὑπάρχει-, καί πάλιν τά δελτία ταυτότητος, ὡς προκαλοῦντα τήν θρησκευτικήν μας εὐαισθησίαν μέ τήν χρῆσιν ενός υπόπτου καί διαβλητοῦ ἀριθμοῦ, εἶναι ἀπολύτως ἀπαράδεκτα. ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΠΑΡΑΛΑΒΩΜΕΝ!
Ὁλίγα λόγια καί διά τόν Ε.Κ.Α.Μ. [= Εἰδικός Κωδικός Ἀριθμός Μητρώου. Πρόκειται γιά τόν τότε προβλεπόμενο ἀπό τόν νόμο μοναδικό γιά κάθε ἄνθρωπο ἀριθμό, μέ τόν ὁποῖο ἐμεθοδεύετο τό ἠλεκτρ. Φακέλωμα Σημ. Ι.Φ.]. Ὡς Χριστιανοί δέν ἔχομεν νά κρύψωμεν τίποτε ἀπό τήν ζωήν μας. Ἡ ζωή τοῦ πιστοῦ εἶναι διαφανής. Μόνον «ὁ φαῦλα πράσσων μισεῖ τό φῶς». Ὀρθῶς ἐλέχθη ὅτι οἱ ἔντιμοι ἄνθρωποι θά ἠδύναντο νά κατοικοῦν εἰς ὑαλίνους πύργους. Ὡς δημοκρατικοί πολῖται ὅμως, ὡς κάτοικοι ἐλευθέρας καί δημοκρατικῆς Χώρας, δέν ἀνεχόμεθα τό «ἠλεκτρονικό φακέλωμα». Αὐτό σημαίνει ὅτι ἐάν δέν ψηφισθῇ ὁ ὑπό τῆς Κυβερνήσεως ὑπεσχημένος Νόμος περί προστασίας τοῦ πολίτου ἀπό τάς ἐνδεχομένας καταχρήσεις τῆς κρατικῆς ἐξουσίας εἰς βάρος τῶν ἐλευθεριῶν του καί τῶν δικαιωμάτων του, θά εἴπωμεν «ὄχι!» καί εἰς τόν Ε.ΚΑ.Μ..
Θά ἐρωτηθῶμεν ἴσως: Καί τί θά συμβῇ μέ τήν ἄρνησίν μας νά ἐφαρμόσωμεν Νόμον τοῦ Κράτους;
α) Οἱ Χριστιανοί εἶναι οἱ νομοταγέστεροι τῶν ἀνθρώπων, ὅταν οἱ Νόμοι δέν προσβάλλουν τάς θρησκευτικάς των πεποιθήσεις. Ὅταν συμβαίνῃ τό ἀντίθετον, τότε, «πειθαρχοῦντες Θεῷ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις» (Πραξ. ε΄ 29), εἰσέρχονται εἰς τήν παρανομίαν ἀδιαφοροῦντες διά τάς συνεπείας. Νόμοι τοῦ Ρωμαϊκοῦ Κράτους ἐπέβαλλον τήν θυσίαν εἰς τά εἴδωλα, ἀλλ’ οι πιστοί δέν ὑπήκουον. Νόμοι τοῦ Βυζαντινοῦ Κράτους ἐπέβαλλον κατά καιρούς τόν Ἀρειανισμόν ἤ τόν Μονοθελητισμόν ἤ τήν Εἰκονομαχίαν, ἀλλ’ οι Ὀρθόδοξοι ἐπέλεγον τήν «ἁγίαν παρανομίαν».
β) Εάν εκατοντάδες χιλιάδων ἤ μᾶλλον ἑκατομμύριά τινα Ὀρθοδόξων Ἑλλήνων ἀρνηθοῦν νά παραλάβουν τά διαβολοδελτία, εἶναι μαθηματικῶς βέβαιον ὅτι ἡ Πολιτεία θά υποχωρήσῃ πάραυτα καί θά τροποποιήσῃ τόν Νόμον. Τό ὀλιγώτερον, θά καταστήσῃ προαιρετικά και ὄχι ὑποχρεωτικά τά νέα δελτία ταυτότητος. Εἰσαγγελεῖς καί Δικαστήρια καί Φυλακαί υπάρχουν διά πεντακοσίους ἤ χιλίους ἤ πέντε χιλιάδας ἤ δέκα χιλιάδας ἀνθρώπων. Δι’ ἑκατοντάδας χιλιάδας ἤ μᾶλλον δι’ ἐκατομμύρια ἀνθρώπων δέν ὑπάρχουν οὔτε Εἰσαγγελεῖς, οὔτε Δικαστήρια, οὔτε Φυλακαί. Τουλάχιστον εἰς τήν μικράν Ἑλλάδα!
γ) ἄν εἶναι ἀδύνατον νά σταλοῦν εἰς τά Δικαστήρια καί τάς Φυλακάς ἑκατοντάδες χιλιάδες ἤ μᾶλλλον ἑκατόμμύριά τινα ἀνθρώπων, ἐξ ἴσου ἀδύνατον εἶναι νά ἀποκλεισθῇ τόσον πλῆθος ἀνθρώπων ἀπό συναλλαγάς καί δικαιοπραξίας, ἐπειδή δέν εἶναι κάτοχοι διαβολοδελτίων. Ἡ μόνη λύσις πού θά ἐπιβληθῇ ἐκ τῶν πραγμάτων, διότι θά δημιουργηθῇ ἐκρηκτικόν κοινωνικόν πρόβλημα πελωρίων διαστάσεων, θά εἶναι ἡ ὑπαναχώρησις τῆς Ἐξουσίας. Ἀλλά καί ἄν αὐτό δέν συμβῇ, ὅπερ λίαν ἀπίθανον, τότε θά εἴπωμεν καί θά βιώσωμεν τό ἡμῖν «ἐχαρίσθη τό ὑπέρ Χριστοῦ, οὐ μόνον τό εἰς αὐτόν πιστεύειν, ἀλλά καί τό ὑπέρ αὐτοῦ πάσχειν» (Φιλιπ. α΄29). Ἡ πίστις μας σύμβολόν της καί θεμέλιόν της ἔχει τόν Σταυρόν!...
Τέλος λόγου: Ἐάν τά διαδιδόμενα εἶναι ἀληθῆ καί τά νέα δελτία ταυτότητος θά φέρουν, ἐμφανῶς ἤ ἀφανῶς, εἴτε τήν μορφήν τοῦ Βεελζεβούλ εἴτε τόν ἀριθμόν 666 εἴτε ὅ, τιδήποτε ἄλλο ἀντιχριστιανικόν σύμβολον, ἤ ἀκόμη καί ἄν θά ἔχουν μόνον τόν Ε.Κ.Α.Μ., ἄνευ προηγουμένης νομοθετικῆς διασφαλίσεως τῶν δημοκρατικῶν δικαιωμάτων καί ἐλευθεριῶν τοῦ πολίτου, θά εἴπωμεν ΟΧΙ καί πάλιν ΟΧΙ καί μυριάκις ΟΧΙ εἰς τά νέα αὐτά δελτία, ὁ, τιδήποτε καί ἄν πρόκειται νά ἀντιμετωπίσωμεν... «Ἀκουέτω ταῦτα καί Βασιλεύς (= Κυβέρνησις)!».
Μετά τῆς ἐν Κυρίῳ ἀγάπης,
ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ Ι. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
Ἀρχιμανδρίτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...