Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Δευτέρα, Αυγούστου 08, 2011

Πρωτοπρ . Βασίλειος Γεωργόπουλος, Μορφές προσηλυτιστικών μεθοδεύσεων (1ον)


ΜΟΡΦΕΣ ΠΡΟΣΗΛΥΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΩΝ
Τοῦ Πρωτ. Βασιλείου Ἀ. Γεωργοπούλου, Λέκτορος Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ
(1ον)
1. Εὐαγγελιστικές ἐκδηλώσεις σέ ἀνοιχτούς χώρους (Open air Meeting)
Σκοπός αὐτῶν τῶν ποικίλης θεματολογίας ἐκδηλώσεων εἶναι ἡ δῆθεν γνωριμία τῶν ἀνθρώπων μέ τόν Χριστό καί ἡ «ἀναγέννηση» νεκρῶν πνευματικά Χριστιανῶν, ἡ διαφώτιση καί ἡ ὑπέρβαση τῆς ὑποτιθέμενης Ὀρθόδοξης τυπολατρείας.
Ἔτσι οἱ ἀνύποπτοι ἄνθρωποι,πού ἤ ἀπό ἄγνοια ἤ ἀπό ἐνθουσιαστική παρόρμηση ψυχολογικοῦ χαρακτήρα, θά παρασυρθοῦν καί θά ἐνταχθοῦν σέ κάποια αἱρετική ὁμάδα, θά τους καλλιεργηθεῖ ἡ πεποίθηση τῶν «σεσωσμένων», ἡ φυσίωση ὅτι ἀνήκουν στούς «ἀναγεννημένους», πού δέν ἔχουν σχέση με τούς ἄλλους, πού ἀγνοοῦν τον Χριστό. Ἄν πρόκειται γιά Πεντηκοστιανούς, θά ἀνήκουν σ' αὐτούς, πού θά ἁρπαγοῦν και δέν θά μείνουν νά βασανιστοῦν ἀπό τόν Ἀντίχριστο, σύμφωνα μέ τά γνωστά ψυχολογικά ἐκβιαστικά διλήμματα τοῦ χώρου.
2. Μαθήματαδι᾽ ἀλληλογραφίας
Στίς μεθοδεύσεις πού σχετίζονται μέ τήν προσηλυτιστική δραστηριότητα τῶν διαφόρων νεοφανῶν αἱρέσεων, ἀνήκουν καί τά μαθήματα δι' ἀλληλογραφίας. Πολλές φορές τά μαθήματα αὐτά συνδέονται μέ τή χορήγηση ἀντίστοιχων «διπλωμάτων» ἤ «βεβαιώσεων», πού προσφέρουν μια ἐξωτερική ψυχολογική ψευδαίσθηση θεολογικῆς ἐπάρκειας. Ἐκεῖ βαθμιαῖα καί προϊόντος τοῦ χρόνου, μέ τήν παράλληλη συνδρομή τῆς ἀνεπάρκειας γνώσεως τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως, τοῦ σπείρονται σπέρματα πλάνης καί ἀμφιβολίας γιά τήν σώζουσα ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας ἤ στην χειρότερη περίπτωση τό μέλος χειραγωγεῖται σέ χώρους διαφορετικοῦ δογματικοῦ χαρακτήρα.
3. Ἡ ταύτιση τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μέ λανθασμένες συμπεριφορές λειτουργῶν της
Συζητώντας μέ διάφορους αἱρετικούς ἤ ἀκούγοντάς τους σέ διάφορες εὐαγγελιστικές ἐκδηλώσεις τους, ἄν θά προκληθοῦν νά ἀπαντήσουν σέ ἐρωτήσεις, πού δεν ἐξυπηρετοῦν τήν "ἱεραποστολική" τους προσπάθεια ἤ πού ἀποκαλύπτουν τό προσωπεῖο τους στίς συνήθεις τακτικές τους ἀνήκει τό νά ἐπιχειροῦν νά ἀπαξιώσουν τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μέ τό νά ταυτίζουν τήν Ἐκκλησία καί την Ὀρθόδοξη Πίστη μέ συγκεκριμένες ἐπιλήψιμες συμπεριφορές ὁρισμένων κληρικῶν.
Ἐδῶ εἶναι παρών σέ ἐπίπεδο ἐπιχειρηματολογίας ὁ ἐντυπωσιασμός καί ἡ ἀληθοφάνεια τῶν συλλογιστικῶν σχημάτων. Εἶναι προφανές ὅτι ἡ ἐξισωτική καί ἰσοπεδωτική ταύτιση, πού ἐπιχειρεῖται μεταξύ διαφορετικῶν μεγεθῶν καί δεδομένων, εἶναι ὄχι μόνο δεοντολογικά καί ἠθικά ἀπαράδεκτη, ἀλλά πάσχει και σέ ἐπίπεδο λογικῆς τεκμηρίωσης.
Στίς ποικίλες μεθοδεύσεις τῶν αἱρέσεων καί τίς σωτηριολογικές τους συνέπειες ἀναφερόμενος ὁ Ἱερός Φώτιος, μέ τό δικό του χαρακτηριστικό τρόπο, ἐπισημαίνει: «οὕς αἱρέσεων καί σχισμάτων βάκχαι καί ἅρπυιαι συναρπάσασαι καί πολλῆς κορυβαντίας ἐμπλήσασαι εἰς ὄρη καί κρημνούς ἀπωλείας διέσπειραν ἀνοιστρήσασαι»1.
Σημείωσις
1. Βλ.Ἱ. Φωτίου, Ὁμιλία 18,ἐκδ. Β. Λαούρδα, Θεσσαλονίκη1959, σ.176
«Ορθόδοξος Τύπος»5/08/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...