"και έφαγον πάντες και εχορτάσθησαν..."
Το να αφήσει κάποιος το σπίτι του και τις εργασίες του και να τρέξει να βρει τον Ιησού Χριστό, είναι ενδεικτικό βαθύτατης πίστης. Και κάτι άλλο ακόμα. Το να κάθονται άνθρωποι, άνδρες, γυναίκες και παιδιά, από το πρωί ως το βράδυ να ακούν τη διδασκαλία του Ιησού είναι πράξη επίσης ενδεικτική πίστεως και αφοσίωσης μεγάλης.
Η εικόνα που μας παρουσιάζει το Ευαγγέλιο που ακούγετε από τους ιερείς μας, την Κυριακή Η΄Ματθαίου, είναι η εξής: Ο ήλιος κοντεύει να βασιλέψει και οι μαθητές προειδοποιούν τον Κύριο να αφήσει τους ανθρώπους να φύγουν για να αγοράσουν τροφές επειδή εδώ που βρίσκονται ο τόπος είναι έρημος.
Η υπαίθρια Αρτοκλασία μας, στο παρεκκλήσι του Αγίου Παχωμίου του Ευκαρπιώτου, στο Πανηγύρι του την 7η Μαΐου του 2015. |
Έχουν ξεχαστεί όλοι ακούγοντας μια διδαχή όλη την ημέρα, πράγμα που σημαίνει πως η διδαχή αυτή είναι πιο σημαντική και από το φαγητό και από τις άλλες, πιθανόν, οικογενειακές τους υποχρεώσεις και φαίνεται μάλιστα αυτή η διδαχή να τους έχει πραγματικά συνεπάρει. Γιατί η διδασκαλία του Ιησού έχει πληρότητα ζωής και σωτηρίας.
Ο τόπος είναι έρημος, αλλά «ο τρέφων την οικουμένην παρέστιν». Ο Χριστός που είναι εκείνος που τρέφει και συντηρεί τα σύμπαντα θα μπορούσε άραγε να χορτάσει τους ανθρώπους που κρέμονται όλη μέρα από τα χείλη του;
Για τούτο και προστάζει ο Ιησούς τους μαθητές του, φαινομενικά σαν να μην έχει επαφή με το περιβάλλον, να προσφέρουν ότι έχουν για να φάνε οι άνθρωποι. Οι μαθητές του έχουν 5 ψωμιά και δυο ψάρια. Ο Χριστός τα ευλογεί, οι μαθητές τα μοιράζουν στα πλήθη, όλοι κάθονται καταγής «και έφαγαν πάντες και εχορτάσθηκαν»και μάλιστα περισσεύουν και 12 κοφίνια πλήρη τεμαχίων άρτων.
Στο θαύμα αυτό, του πολλαπλασιασμού των άρτων από τον Χριστό έγκειται και η ευλογημένη Ακολουθία της Εκκλησίας μας, η Αρτοκλασία όπως λέγεται, η οποία τελείτε από τους ιερείς μας με τις προσφορές του άρτου, του οίνου και του ελαίου των χριστιανών στην εκκλησία, συνήθως την ημέρα της ονομαστικής τους εορτής, αλλά και όποτε άλλοτε το θελήσουν για ευλογία στα σπιτικά τους, και που στο τέλος της Ακολουθίας αυτής ακούγονται από όλο το εκκλησίασμα, κλήρο και λαό, τα όμορφα και διδακτικά λόγια του ύμνου, τα οποία και συνάδουν απόλυτα με την σημερινή μας ανάρτηση στην ιστοσελίδα του ναού μας: «Πλούσιοι επτώχευσαν και επείνασαν, οι δε εκζητούντες τον Κύριον, ουκ ελαττωθήσονται παντός αγαθού». (κάντε κλικ στον σύνδεσμο, για να δείτε παλαιότερο άρθρο της ιστοσελίδας μας για την Ακολουθία της Αρτοκλασίας)
Άς κάνουμε όμως τώρα μερικές παρατηρήσεις ή καλύτερα εκτιμήσεις πάνω στο Ευαγγέλιο της Κυριακής της 26ης Ιουλίου 2015, το οποίο και θα ακούστεί στις εκκλησιές όλης της οικουμένης, όπου χτυπά Ορθόδοξη καρδιά, από τα χείλη των ιερέων μας:
1) Όποιος είναι χορτασμένος πνευματικά με την επιλεγμένη τροφή της διδασκαλίας του Χριστού μας, που είναι και το σημαντικότερο όλων, χορταίνει και σωματικά με οποιαδήποτε τροφή του παρέχεται ή την κερδίζει. Η πνευματική πληρότητα, ο πνευματικός χορτασμός, που είναι ταυτόχρονα και υγεία και χαρά και ευχαρίστηση, είναι το ζητούμενο στην επίγεια ζωή μας.
2) Δεν περισσεύουν ολόκληροι άρτοι αλλά τεμάχια, σύμφωνα με το κείμενο, που έμειναν από τους άρτους που έφαγαν οι πεινασμένοι, γεγονός που με αυτόν τον τρόπο επιβεβαιώνεται το θαύμα του χορτασμού των 5000 ανθρώπων.
3) Η περισυλλογή από τα κομμάτια των άρτων και των ψαριών, τα οποία περίσσευσαν για μελλοντική χρήση, που γίνεται με παραγγελία του Ιησού, είναι πράξη συμβολική κατά της σπατάλης, ένα δίδαγμα πλήρως εναρμονισμένο και στις μέρες τις δύσκολες που περνάμε στην δύσμοιρη χώρα μας.
4) Έχουμε δώδεκα κοφίνια, ένα για κάθε μαθητή για να διακονήσουν εξίσου και όλοι το θαύμα, με τη μεταφορά των περισσευμάτων του φαγητού, κατάλοιπα της θαυματουργικής υπέρβασης που μόλις έγινε.
Αρτοκλασίες για την Μικρή Πανήγυρη στον Ναό μας στην εορτή της Κοιμήσεως της Αγίας Άνας την 25η Ιουλίου 2014. |
5) Και μια τελευταία παρατήρηση. "Χόρτασαν" χιλιάδες ανδρών, γυναικών και παιδιών, που δείχνει το γενικό ενδιαφέρον όλων να δουν, να γνωρίσουν, να ακούσουν, να δεχθούν την θεραπευτική ευλογία του Ιησού Χριστού.
Ο άγιος ευαγγελικός λόγος είναι πάντοτε λόγος πνοής και ζωής, λόγος σοβαρός και πειστικός, ευλογημένος και θαυματουργός. Αυτό επιβεβαιώνεται ποικιλότροπα από το θαύμα του πολλαπλασιασμού των 5 άρτων και τον χορτασμό των χιλιάδων ακροατών του Ιησού καθώς και όλων των άλλων που είχαν προστρέξει κοντά του πάσχοντες από διάφορες ασθένειες, οι οποίοι μόλις αντίκριζαν τον Ιησού, θεραπεύονταν.
Ο λόγος του Θεού, είναι δυνατός, παντοδύναμος, πληρώνει, γεμίζει δηλαδή, τις δικές μας ανθρώπινες αδυναμίες και συμβάλλει στο ξεπέρασμα των δυσκολιών της καθημερινότητας μας, και την λύση των προβλημάτων μας στην οικογένεια και στον χώρο της εργασίας μας, ακόμα και στις διακοπές μας τώρα το καλοκαίρι, όπου φροντίζουμε να μην απομακρυνόμαστε από την Εκκλησία του Χριστού μας.
Αρτοκλασία κατά την ώρα των Αγρυπνίων στον Ιερό Ναό μας |
Μπορεί να υπάρχουν προστριβές και αντιπαλότητες μέσα στην καθημερινότητα μας, να υπάρχει αυτή η επώδυνη νέα οικονομική και κοινωνική κρίση που μας επέβαλαν δια της βίας οι "φίλοι" μας, να ζούμε μέσα στην ανισότητα και την αδικία, αλλά με τη χάρη και την ευλογία του Θεού, πάντοτε, ειδικά εμείς οι Έλληνες, το ευλογημένο αυτό Έθνος, καταφέρνουμε να αποφεύγουμε τις εντάσεις, το κλίμα να γίνεται ηπιότερο, η ανεκτικότητα να συλλειτουργεί στην ζωή μας, η αλληλοκατανόηση να ανταποκρίνεται με τις πράξεις μας, η ειρήνη να επικρατεί μεταξύ μας, τα πρόσωπα να γαληνεύουν, τα μάτια να γελούν, η ζωή να γίνεται χαρά και ευχαρίστηση, αφού μέσα στην ζωή μας αφήνουμε χώρο για να εγκατασταθεί ο Χριστός και να μαλακώσει την σκληροκαρδία μας.
Καλή και ευλογημένη Κυριακή!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά