Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τρίτη, Ιουλίου 02, 2013

Ἡ ἄρνηση τῶν Μαρτύρων τοῦ Ἰεχωβὰ νὰ δεχτοῦν τὴν Χριστιανικὴ χρονολόγηση

Ἡ ἄρνηση τῶν Μαρτύρων τοῦ Ἰεχωβὰ νὰ δεχτοῦν τὴν Χριστιανικὴ χρονολόγηση
 Μιὰ «λεπτομέρεια», ἡ ὁποία κρύβει τεράστια σημασία

Ἡ ἐνανθρώπιση τοῦ Θεοῦ Λόγου εἶναι τὸ σημαντικότερο γεγονὸς τῆς ἀνθρώπινης ἱστορίας. Ὁ αἰώνιος, ἄπειρος καὶ ἄναρχος Θεός, ὁ κατὰ φύσιν Υἱὸς τοῦ Θεοῦ καταδέχτηκε νὰ αὐτοπεριορισθῆ στὸν χῶρο καὶ τὸν χρόνο.
Νὰ γίνει ἄνθρωπος, ὑλοποιώντας τὸ προαιώνιο σχέδιό Του γιὰ τὴ σωτηρία τοῦ πεσόντος στὴν ἁμαρτία ἀνθρωπίνου γένους.
Ἐφόσον ὁ ἄνθρωπος δὲν μποροῦσε πλέον νὰ πραγματοποιήση τὴν δυνατότητα τῆς κατὰ χάριν θεώσεως, πού ἔλαβε κατὰ τὴ δημιουργία του ἐξ’ αἰτίας τῆς ὑποδουλώσεώς του στὴν ἁμαρτία καὶ τὴν φθορά, ὁ Θεὸς τῆς ἀγάπης καὶ τῶν οἰκτιρμῶν ἀνέλαβε νὰ τὸν σώσει καὶ νὰ τὸν ἐπαναφέρει στὸν ἀρχικὸ σκοπό, γιὰ τὸν ὁποῖο τὸν ἔπλασε.
Τὸ ἱστορικὸ λοιπὸν γεγονὸς τῆς σαρκώσεως τοῦ Θεοῦ Λόγου εἶναι ἡ κορυφαία στιγμὴ τῆς ἱστορίας.
Ἡ ἐνανθρώπιση τοῦ Θεοῦ Λόγου ὄχι μόνο σημάδεψε τὴν ἀνθρώπινη ἱστορία, ἀλλὰ ἀποτέλεσε δίκαια τὴν τομή της, στὴν πρὸ τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ ἐποχὴ καὶ στὴν μετὰ τὴ Γέννησή Του ἐποχή. Ἡ πρὸ Χριστοῦ ἐποχὴ εἶναι ἡ ἐποχὴ τῆς πτώσεως καὶ τῆς ἀπομακρύνσεως τῶν ἀνθρώπων ἀπὸ τὸν Θεό.
Ἂν ἑξαιρέσουμε τὸν λαὸ τοῦ Ἰσραήλ, πού ἦταν ὁ μοναδικὸς λαός, στὸν ὁποῖον ὁ Θεὸς ἀπεκάλυψε τὸν Ἑαυτό του καὶ τὸ θέλημά του, ὅλοι οἱ ὑπόλοιποι λαοὶ ζοῦσαν μέσα στὸ σκοτάδι τῆς πλάνης καὶ τῆς εἰδωλολατρείας, διότι «ἐματαιώθησαν ἐν τοῖς διαλογισμοῖς αὐτῶν καὶ ἐσκοτίσθη ἡ ἀσύνετος αὐτῶν καρδία…καὶ ἐσεβάσθησαν καὶ ἐλάτρευσαν τῆ κτίσει παρὰ τὸν κτίσαντα…» (Ρωμ.1,25-32).


Ἡ ἁγία Γραφὴ ἀποκαλεῖ τὸν καιρό, πού ἐσαρκώθηκε ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ ὡς «τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου», ὁπότε «ἑξαπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸν Υἱὸν Αὐτοῦ, γενόμενον ἐκ γυναικός, γενόμενον ὑπὸ νόμον, ἴνα τοὺς ὑπὸ νόμον ἐξαγοράση» (Γαλ.4,4-5).
Χαρακτηρίζοντας ὁ ἀπόστολος Παῦλος τὴν ἱστορικὴ στιγμὴ τῆς Γεννήσεως τοῦ Κυρίου μας ὡς «τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου», θέλει νὰ δηλώσει, ὅτι ἐκείνη ἡ χρονικὴ στιγμὴ ἦταν ἡ καταλληλότερη γιὰ τὴν ἀνθρωπότητα, τὴν ὁποία ἐπέλεξε ὁ Θεός, γιὰ νὰ λάβει χώρα τὸ κοσμοσωτήριο γεγονός. Γράφοντας ἐπίσης στοὺς Κορινθίους τονίζει, πώς ἡ μετὰ Χριστὸν ἐποχὴ εἶναι ἡ νέα ἐποχὴ τῆς Χάριτος: «Εἰ τις ἐν Χριστῷ καινὴ κτίσις, τὰ ἀρχαῖα παρῆλθεν, ἰδοὺ γέγονε καινά τα πάντα» (Β΄ Κορ.5,17).
Τὴν εὐλογημένη αὐτὴ χρονολογία ἡ Ἐκκλησία μας ἀπὸ τὰ πρωτοχριστιανικὰ ἀκόμη χρόνια θεωροῦσε ὡς κριτήριο καὶ βάση στὴν χρονολόγηση τῶν γεγονότων, πού εἶχαν συμβεῖ πρὶν ἀπὸ αὐτὴ καὶ μετὰ ἀπὸ αὐτήν. Στὰ ἔργα τῶν πρώτων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας γίνεται ἐπίσης σαφὴς διάκριση γιὰ τὴν προχριστιανικὴ ἐποχὴ τοῦ σκότους, τῆς ἄγνοιας καὶ τῆς εἰδωλολατρείας καὶ γιὰ τὴν μετὰ Χριστὸν ἐποχή, ὅπου βασιλεύει ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ.

Στὸν ἀρχαῖο κόσμο, ὅπως εἶναι γνωστό, ὑπῆρχαν διάφορα γεγονότα, τὰ ὁποῖα ἐχρησιμοποιοῦντο ὡς βάση χρονολόγησης. Στὴν ἀρχαία Ἑλλάδα ἐχρησιμοποιοῦσαν ὡς ἐπὶ τὸ πλεῖστον ὡς βάση χρονολόγησης τὸ ἔτος τῆς ἔναρξης τῶν ὀλυμπιακῶν ἀγώνων, οἱ ὁποῖοι ὑποτίθεται, ὅτι εἶχαν ἀρχίσει τὸ 776 π.Χ. Οἱ Ρωμαῖοι εἶχαν ὡς βάση τὸ ἔτος κτίσεως τῆς Ρώμης, ἡ  ὁποία, ὑποτίθεται ὅτι συνέβη τὸ 750 π.Χ. Στὰ χρόνια του Χριστοῦ καὶ ὡς τὸν 6ο μ.Χ. αἰώνα ἴσχυε τὸ ρωμαϊκὸ σύστημα χρονολόγησης.
Ἡ Ἐκκλησία, οὖσα στὸν κόσμο, ἀκολουθοῦσε τυπικά το ἰσχῦον ρωμαϊκὸ σύστημα, μὴ ἔχοντας τὴ δυνατότητα νὰ χρησιμοποιήσει δικό της σύστημα μὲ βάση τὴν χρονολόγηση τοῦ ἔτους Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ. Τὸ ἔτος 532 μ.Χ. ἕνας λόγιος μοναχὸς στὸ Βυζάντιο, ὁ Διονύσιος ὁ Μικρός, κατὰ διαταγὴ τοῦ αὐτοκράτορα Ἰουστινιανοῦ καὶ τὴ σύμφωνη γνώμη τοῦ Πατριάρχη Ἰωάννη Α΄ ἀνέλαβε τὸ ἐγχείρημα νὰ συντάξει νέο σύστημα μὲ βάση τὸ ἔτος τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ. Δὲν ἦταν εὔκολη ὑπόθεση μὲ τὰ μέσα τῆς ἐποχῆς ἐκείνης.
Ἔπρεπε νὰ μετατρέψει ὅλα τά ἕως τότε γεγονότα τῆς ἱστορίας ἀπὸ τὰ πολλὰ ἰσχύοντα συστήματα χρονολόγησης μὲ βάση τὸ ἔτος Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ. Εὐνόητο ἦταν νὰ κάνει σοβαρὰ λάθη. Τὸ σημαντικότερο λάθος του ἦταν νὰ ὁρίσει ὡς χρονολογία τῆς κτίσως τῆς Ρώμης τὸ ἔτος 754 π.Χ. καὶ ὄχι τὸ 750. Ἐπίσης τὸ ἔτος τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ τὸ ἐξέλαβε ὡς ἔτος 1 μ.Χ. καὶ ὄχι ὡς ἔτος 0, ὅπως ἔπρεπε νὰ θεωρηθεῖ.
Τὸ νέο σύστημα χρονολόγησης καθιερώθηκε στὸ ἑξῆς ὡς τὸ ἰσχῦον σύστημα, τόσο στὸ Βυζάντιο, ὅσο καὶ στοὺς ἄλλους λαούς. Οἱ μετέπειτα εἰδικοὶ διαπίστωσαν τὸ σημαντικὸ λάθος τοῦ Διονυσίου, ἀλλὰ τὸ δέχτηκαν ὡς εἶχε, διότι ἐὰν ἐπιχειροῦσαν νέα διόρθωση, θὰ δημιουργοῦνταν μεγάλη ἀναστάτωση στὴν χρονολόγηση τῆς παγκόσμιας ἱστορίας. Ἔτσι ἐνῶ γνωρίζουμε, ὅτι ἡ Γέννηση τοῦ Χριστοῦ ἔγινε περίπου τὸ 4-6 π.Χ. δεχόμαστε συμβατικά το ἔτος 1 μ.Χ. ὡς χρονολογία τῆς Γεννήσεώς Του.

Οἱ Χριστιανοὶ ἔχουμε κάθε λόγο νὰ δεχόμαστε ὡς βάση τῆς χρονολόγησης τὸ (συμβατικὸ) ἔστω ἔτος τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ, διότι κάθε φορά, πού ὁμιλοῦμε γιὰ γεγονότα πρὸ Χριστοῦ καὶ μετὰ Χριστόν, ὁμολογοῦμε τὴν Θεία Ἐνανθρώπηση καὶ τὴν ὁρίζουμε ὡς τὸ σημαντικότερο γεγονὸς τῆς ἱστορίας. Γιὰ μᾶς τοὺς χριστιανοὺς τὸ ἰσχῦον σύστημα ἐνέχει τὸ στοιχεῖο τῆς ὁμολογίας στὸν μοναδικὸ Σωτήρα καὶ Λυτρωτὴ τοῦ κόσμου!
Βεβαίως ὑπῆρξαν καὶ ὑπάρχουν πολλοὶ μέχρι σήμερα οἱ ὁποῖοι, ἀρνούμενοι τὸν Χριστό, ἀπορρίπτουν ἐπίσης καὶ τὸ ἔτος γεννήσεώς του ὡς κοσμοϊστορικὸ γεγονός, γι’ αὐτὸ καὶ ἐπεδίωξαν, νὰ ἀντικαταστήσουν τὸ ἰσχῦον σήμερα σύστημα. Ἀναφέρουμε ὡς παράδειγμα τὴν προσπάθεια τῶν ἀθέων ἐπαναστατῶν τῆς Γαλλικῆς Ἐπαναστάσεως, οἱ ὁποῖοι ἀντικατέστησαν τὴν χριστιανικὴ χρονολόγηση μὲ ἄλλη, δική τους, ἡ ὁποία εἶχε ὡς βάση τὸ ἔτος 1789, τὸ πρῶτο ἔτος τῆς ἐπαναστάσεως! Φυσικὰ ἡ προσπάθεια αὐτῆς τῆς ἀλλαγῆς δὲν ἔγινε ἀποδεκτὴ τελικά, διότι ὅλοι οἱ ἄλλοι λαοὶ (χριστιανικοὶ καὶ ἀλλόθρησκοι) ἐξακολουθοῦσαν καὶ ἐξακολουθοῦν νὰ τηροῦν τὸ ἰσχῦον χριστιανικὸ σύστημα χρονολογήσεως.

Στὶς ἡμέρες μας ὁρισμένοι ἀθεϊστές, σὲ συνεργασία μὲ ἄλλους χριστιανομάχους  καὶ κυρίως τοὺς νεοπαγανιστές, ἔχουν ἀλλάξει στὰ γραπτά τους καὶ στοὺς προφορικούς τους λόγους τὸ σύστημα χρονολόγησης. Ἐπειδὴ ὅμως ἀδυνατοῦν νὰ ἐπιβάλλουν ἄλλο σύστημα μὲ βάση ἄλλο γεγονὸς ἀπὸ τὴ Γέννηση τοῦ Χριστοῦ, δέχονται μὲν τὴν χρονολόγηση ὡς ἔχει, ἀλλὰ  δὲν θέλουν νὰ ἀναφέρουν τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ. Ἀναφέρουμε μερικὲς ἀπὸ τὶς ἐκφράσεις τους: «Π.Κ.Χ. ἢ Μ.Κ.Χ. (Πρὶν Κοινὴ χρονολόγηση, ἢ Μετὰ Κοινὴ Χρονολόγηση)», «Π.Κ.Ε. ἢ Μ.Κ.Ε» (Πρὶν Κοινὴ Ἐποχὴ ἢ Μετὰ Κοινὴ Ἐποχή», «Π.Α.Τ. ἢ Μ.Α.Τ.» (Πρὶν Ἀπολλώνιο Τυανέα, ἢ Μετὰ Ἀπολλώνιο Τυανέα)», κλπ.

Μεταξύ τῶν ἀθέων, τῶν μηδενιστῶν, τῶν νεοπαγανιστῶν καὶ τῶν λοιπῶν χριστιανομάχων, οἱ ὁποῖοι χρονολογώντας μέ τό ἱσχύον σύστημα, ἀπαξιώνουν νά ἀναφέρονται στό πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ, συγκαταλέγονται καὶ οἱ Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβά.
Παρ’ ὅλον ὅτι θέλουν νὰ χαρακτηρίζονται ὡς «χριστιανοὶ», ἀρνοῦνται και αὐτοί νά ἀναφέρουν τό ὄνομα τοῦ Χριστοῦ καὶ χρησιμοποιοῦν στὰ γραπτά τους τὶς ἐνδείξεις «Π.Κ.Χ.», ἢ «Μ.Κ.Χ.», τὶς ὁποῖες χρησιμοποιοῦν, ὅπως προαναφέραμε, οἱ χριστιανομάχοι. Ἀρνοῦνται δηλαδὴ ἐμμέσως, πλὴν σαφῶς, ὅτι τὸ γεγονὸς τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ εἶναι τὸ μεγαλύτερο καὶ σημαντικότερο γεγονὸς τῆς ἱστορίας, ὅπως ἐπὶ αἰῶνες τώρα ἔχει γίνει ἀποδεκτὸ παγκοσμίως.
Ὅπως δηλαδὴ ἀρνοῦνται τὴν θεότητά Του καὶ τὴν ἐκ νεκρῶν ἀνάστασή Του, ἔτσι προσπαθοῦν νὰ ἐκμηδενίσουν καὶ τὸ γεγονὸς τῆς ἐνανθρωπίσεώς Του, ὡς τὸ κατ’ ἐξοχὴν γεγονός, πού ἄλλαξε τὸν ροῦν τῆς παγκοσμίου ἱστορίας. Θεωροῦμε, ὅτι αὐτὴ ἡ «λεπτομέρεια» ἐνέχει πολὺ μεγάλη σημασία, διότι ἀποτελεῖ ἕνα ἀκόμη τεκμήριο τῆς ἀπιστίας τῆς ὀργανώσεως αὐτῆς στὸ θεανδρικὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ. Τοῦτο δὲ εἶναι φυσικὸ καὶ ἑπόμενο, ἀφοῦ ἡ ὀργάνωση αὐτή, ὅπως διαπιστώθηκε σὲ πρόσφατη ἡμερίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας (2.12.2012), δὲν ἔχει τίποτε τὸ κοινὸ στὴν πίστη μὲ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.

    Γιὰ τοῦ λόγου τό ἀληθὲς παραπέμπουμε σὲ δικό τους δημοσίευμα στὸ περιοδικὸ «ΣΚΟΠΙΑ» (τ.15-5-1989, σέλ.22), ὅπου ὁμολογοῦν οἱ ἴδιοι, τοὺς λόγους, ποὺ ἀρνοῦνται τὴν χριστιανικὴ χρονολόγηση. Κατ’ ἀρχὴν συντάσσονται μὲ τοὺς χριστιανομάχους, ὑποστηρίζοντας τὸ λάθος τοῦ μοναχοῦ Διονυσίου, ὅσον ἀφορᾶ τὸ πραγματικὸ ἔτος τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ.
Ἀλλὰ ὅπως εἴπαμε, ὅλοι γνωρίζουμε τὸ λάθος καὶ δεχόμαστε τὸ συμβατικὸ ἔτος τῆς Γεννήσεως. Στὴ συνέχεια, ὅμως, τοῦ δημοσιεύματός τους αὐτοαποκαλύπτουν τὸν πραγματικὸ σκοπό τους, ποὺ εἶναι ἡ ἄρνηση τῆς Θεότητας τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Ἰδοὺ τί γράφουν: «Ἐπί πλέον ὁ Ἰησοῦς δὲν ἔγινε Μεσσίας ἢ Χριστός, ποὺ σημαίνει Χρισμένος, παρὰ μόνο ὅταν χρίστηκε μὲ τὸ πνεῦμα τοῦ Θεοῦ τὸν καιρὸ τοῦ βαπτίσματός του στὸν Ἰορδάνη Ποταμό».

Ἀρνοῦνται τὴν ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας μας, ἡ ὁποία εἶναι ἀπόλυτα θεμελιωμένη στὴν Ἁγία Γραφή, τὴν ἐνανθρώπηση τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ καὶ διδάσκουν, ὅτι κατὰ τὴ Γέννησή του ὁ Χριστὸς γεννήθηκε ὡς ἁπλὸς ἄνθρωπος, τὸν ὁποῖο ἀργότερα κατὰ τὴ βάπτισή του τὸν χρησιμοποίησε ὁ Θεὸς γιὰ τὸ ἔργο του!
Κατὰ συνέπεια γι’ αὐτοὺς ὁ γεννηθεῖς ἦταν ἕνας ἀσήμαντος ἄνθρωπος καὶ τὸ γεγονὸς τῆς γεννήσεώς του ἕνα ἀσήμαντο γεγονός, ἀνάξιο νὰ εἶναι ἡ βάση τῆς χρονολόγησης!
Προτιμοῦν νὰ ἀκολουθοῦν τοὺς ἀρνητὲς καὶ ἐχθρούς τοῦ Χριστοῦ στὸ σύστημα χρονολόγησης, προκειμένου νὰ μὴν ὁμολογοῦν Θεὸ Ἐνανθρωπήσαντα! Καὶ μόνο αὐτὴ ἡ «λεπτομέρεια», ὅπως εἴπαμε, φανερώνει πόσο «χριστιανοὶ» εἶναι οἱ ἱθύνοντες και ὁπαδοί τους, τῆς πολυεθνικῆς Φυλλαδικῆς Ἑταιρείας «ΣΚΟΠΙΑ»! 
Κατακλείοντες τὴν σύντομη αὐτὴ ἀναφορά μας στοὺς «Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβά», θεωροῦμε ἀναγκαῖο νὰ ἐπαναλάβουμε καὶ πάλι ὁρισμένες πρακτικὲς ὁδηγίες, εἰς ὅ,τι ἀφορᾶ τὴν στάση μας ἀπέναντι στοὺς ὀπαδούς της:
α) Νὰ μὴν ἀνοίγουμε διάλογο μαζί τους, ἐφ’ ὅσον δὲν ἔχουμε ἐπαρκῆ γνώση τῆς Ἁγίας Γραφῆς.
β) Νὰ μὴν δεχόμαστε τὰ ἔντυπά τους.
γ) Νὰ τοὺς ἀπομακρύνουμε μὲ εὐγένεια καὶ σταθερότητα.
δ) Νὰ ἀπευθυνθοῦμε στοὺς ποιμένες τῆς ἐνορίας μας καὶ στὸ εἰδικὸ Γραφεῖο ἐπὶ τῶν αἱρέσεων τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ή τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας, στὴν περίπτωση, κατὰ τὴν ὁποία κάποιο μέλος τῆς οἰκογενείας μας ἔχει μπλεχτεῖ στὰ δίχτυα τῆς αἱρέσεως αὐτῆς.
ε) Νὰ προσευχόμεθα γιὰ τὴν σωτηρία τους.

Ἐν Πειραιεῖ τῇ 2ᾳ  Ἰουλίου 2013

Ἐκ τοῦ Γραφείου Αἱρέσεων καὶ Παραθρησκειῶν.

Ὁ ὑπεύθυνος Ἀρχ. Παῦλος Δημητρακόπουλος
Ὁ Γραμματέας  Λάμπρος Σκόντζος, Θεολόγος
πηγή

Πως θα προφυλαχθούμε από την πλάνη του Θηρίου;

Διακριτικά γνωρίσματα της Β΄ Παρουσίας του Κυρίου από την παρουσία του Αντιχρίστου

Αναφερθήκαμε στην πατερική προτροπή για θεωρητική κατάρτιση των Χριστιανών γύρω απ’ την υπόθεση του Αντιχρίστου. Κάθε Χριστιανός πρέπει να διδαχθεί ένα τρόπο που θα τον προφυλάξει απ’ την πλάνη του θηρίου.
Ένας εύκολος και απλούστατος τρόπος προφύλαξης απ’ την πλάνη του Αντιχρίστου αλλά και των διαφόρων ψευδοχρίστων που θα έρθουν πριν από Αυτόν, είναι η γνώση του τρόπου της Β΄ Παρουσίας του Κυρίου και η επισήμανση των σημείων στα οποία αυτή διαφέρει απ’ την παρουσία του Αντιχρίστου και των ποικίλων ψευδοχρίστων. Μ’ αυτό τον τρόπο ο Χριστιανός οδηγείται στην αναγνώριση του Αντιχρίστου αρνητικώς, με τη μέθοδο της εις άτοπον απαγωγής. Καταλαβαίνει ότι αυτός που έχει μπροστά του δεν είναι ο Χριστός. Επομένως, είναι κάποιος ψευδόχριστος ή ο Αντίχριστος.
Ο ίδιος ο Κύριος περιέγραψε στους μαθητές του τον τρόπο της Β΄ Παρουσίας Του. « Ὥσπερ γὰρ ἡ ἀστραπὴ ἐξέρχεται ἀπὸ Ἀνατολῶν καὶ φαίνεται ἕως δυσμῶν, οὕτως ἔσται καὶ ἡ παρουσία τοῦ Υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου », γράφεται στο κατά Ματθαίον. Στα πατερικά κείμενα επισημαίνεται πως ο Χριστός κατά την Β΄ Παρουσία Του θα έρθει « εν δόξη » απ’ τον Ουρανό, και θα εμφανιστεί μέσα σε μια στιγμή σ’ ολόκληρο τον κόσμο. Επομένως, όποιος δεν έρθει μ’ αυτό τον τρόπο, είναι πλάνος και απατεώνας.
Ως σημεία και κριτήρια αναγνώρισης της Β΄ Παρουσίας του Κυρίου τίθενται:

1) Το στοιχείο της εξ ουρανού ελεύσεως.

Ο Χριστός θα έρθει απ’ τον ουρανό και όχι απ’ τη γη, όπως ο Αντίχριστος. Οποιοσδήποτε παρουσιάζεται στη γη και ισχυρίζεται ότι είναι ο Χριστός είναι είτε κάποιος ψευδόχριστος είτε ο Αντίχριστος. Ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων γράφει χαρακτηριστικά: « Οὗτος ὁ Ἰησοῦς ὁ ἀναβὰς Χριστὸς ἔρχεται πάλιν ἐξ οὐρανῶν, οὐκ ἀπὸ γῆς. Καὶ εἶπον, οὐκ ἀπὸ γῆς. Ἐπειδὴ πολλοὶ μέλλουσιν ἀντίχριστοι νῦν ἀπὸ γῆς ἔρχεσθαι. Ἤδη γὰρ, καθὼς ἐθεώρησαν, ἤρξαντο πολλοὶ λέγειν, ὅτι ἐγὼ εἰμὶ ὁ Χριστός. Καὶ μέλλει λοιπὸν ἔρχεσθαι τὸ βδέλυγμα τῆς ἐρημώσεως, ψευδῆ Χριστοῦ προσηγορίαν ἑαυτῷ προστιθέναι. Σὺ δὲ μοι τὸν ἀληθῆ Χριστόν, τὸν υἱὸν τοῦ Θεοῦ τὸν μονογενῆ, μηκέτι ἀπὸ γῆς ἐρχόμενον, ἀλλ’ ἐξ οὐρανῶν προσδόκα ».




Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ


2) Το στοιχείο της ταυτόχρονης παγκόσμιας παρουσίας.

Η Β΄ Παρουσία του Κυρίου δεν θα είναι τοπική αλλά παγκόσμια. Ολόκληρη η ανθρωπότητα θα δει τον Κύριο να κατεβαίνει απ’ τον ουρανό και θα συγκεντρωθεί σε μια στιγμή γύρω του. « Πώς φαίνεται η αστραπή; », ερωτά ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Και δίνει, αμέσως, ο ίδιος την απάντηση: « Δεν χρειάζεται κάποιον να την αναγγείλει, αλλά σε ολόκληρη την οικουμένη φαίνεται μέσα σε μια στιγμή, και σε όσους κάθονται στις οικίες και σε όσους βρίσκονται στους γυναικωνίτες. Έτσι, θα είναι και εκείνη η Παρουσία, θα φαίνεται παντού ταυτόχρονα απ’ τη λάμψη της Θείας Δόξης ». Αντίθετα, η παρουσία του Αντιχρίστου θα είναι τοπικά περιορισμένη. Ο Αντίχριστος δεν θα βρίσκεται σε δύο σημεία ταυτόχρονα.

3) Το στοιχείο της στιγμιαίας παγκόσμιας παρουσίας.

Η Β΄ Παρουσία του Κυρίου θα είναι αιφνίδια, άμεση και στιγμιαία. Θα συμβεί μέσα σε μία στιγμή, « ἐν ριπῇ ὀφθαλμοῦ », « ὡς ἡ ἀστραπή ». Αντίθετα, η παρουσία του Αντιχρίστου θα επιβληθεί σταδιακά, σε ένα μακρύ χρονικό διάστημα.

4) Το στοιχείο της δόξης.

Ο Χριστός θα έρθει περιβεβλημένος την καταπληκτική αίγλη της θεότητας, μέσα σε φωτεινές νεφέλες, δορυφορούμενος από μυριάδες αγγέλων. Κατά τον Άγιο Ιππόλυτο, θα έρθει « εὐδήλως καὶ προφανῶς μετὰ δυνάμεως καὶ δόξης πατρικῆς. Οὐ γὰρ οὕτως ἔσται ἡ Δευτέρα Αὐτοῦ παρουσία, ὁποία ἡ πρώτη ἐγένετο. Τότε γὰρ ὡς εὐτελὴς ἄνθρωπος μόνον ἐφαίνετο, νυνὶ δὲ κριτὴς τοῦ παντὸς κόσμου παραγίνεται ». Ο Χριστός δεν θα έρθει, όπως στην Πρώτη Του Παρουσία, στη Βηθλεέμ και σε μια μικρή γωνιά της Οικουμένης, χωρίς να τον γνωρίζει κανείς. Αλλά θα έρθει φανερά και με κάθε επισημότητα, έτσι ώστε να μην χρειάζεται κανένα να τον αναγγείλει. Αντίθετα, ο Αντίχριστος θα έρθει ως κοινός άνθρωπος. Κατά τον ιερό Χρυσόστομο, « οὐ μικρὸν δὲ τοῦτο σημεῖον τοῦ μὴ λανθανόντως παραγίνεσθαι ».

Στην ευρύτερη χριστιανική γραμματεία αναφέρονται οι ίδιες απόψεις. Στο αμφιβαλλόμενο έργο του Μ. Αθανασίου Προς Αντίοχον, αναφέρεται πως στη Β΄ Παρουσία ολόκληρη η ανθρωπότητα θα συγκεντρωθεί σ’ ένα τόπο και ο Κύριος θα βρίσκεται στο μέσον αυτής της συνάθροισης « ὑπὸ πάντων ὁρώμενος ». Επομένως, όποιος ισχυρίζεται ότι είναι ο Χριστός και δεν βρίσκεται ξαφνικά μέσα σε μια στιγμή σ’ ολόκληρο τον κόσμο είναι δίχως αμφιβολία ψευδόχριστος ή ο Αντίχριστος. Μ’ αυτό τον τρόπο ο κάθε Χριστιανός δύναται να προφυλαχτεί από την πλάνη.

( Απόσπασμα – χωρίς τις υποσημειώσεις – από το βιβλίο του Βασιλείου Ταμιωλάκη Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ )

 πηγή

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ: ΠΩΣ Η ΓΙΑΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ;


15...Επειδή οι γυναίκες της εποχής μας έχασαν την υψηλή αυτή συνείδηση, άρχισαν να γεννούν προπαντός κατά σάρκα. Τα παιδιά μας έγιναν ανίκανα για την πίστη. Συχνά αδυνατούν να πιστέψουν ότι είναι εικόνα του Αιωνίου Θεού.

Η μεγαλύτερη αμαρτία στις ήμερες μας έγκειται στο ότι οι άνθρωποι βυθίστηκαν στην απόγνωση και δεν πιστεύουν πια στην Ανάσταση. Ο θάνατος του ανθρώπου εκλαμβάνεται από αυτούς ως τελειωτικός θάνατος, ως εκμηδένιση, ενώ πρέπει να θεωρείται ως στιγμή αλλαγής της μορφής της υπάρξεώς μας ως ημέρα γεννήσεώς μας στην ανώτερη ζωή, σε ολόκληρο πλέον το πλήρωμα της ζωής που ανήκει στο Θεό. Αλήθεια, το Ευαγγέλιο λέει: «Ο πιστεύων εις τον Υιόν έχει ζωήν αιώνιον ο δε απειθών τω Υιώ ουκ όψεται ζωήν» (Ιωάν. 3,36). «Αμήν, αμήν λέγω υμίν ότι… ο πιστεύων τω πέμψαντί με έχει ζωήν αιώνιον, και εις κρίσιν ουκ έρχεται, αλλά μεταβέβηκεν εκ του θανάτου εις την ζωήν» (Ιωάν. 5,24). «Αμήν, αμήν λέγω υμίν, εάν τις τον λόγον τον εμόν τηρήση, θάνατον ου μη θεωρήση εις τον αιώνα» (Ιωάν. 8,51). Παρόμοιες λοιπόν εκφράσεις μπορούμε να αναφέρουμε πολλές.

Συχνά ακούω από τους ανθρώπους: Πώς ή γιατί συμβαίνουν όλα αυτά;

Γιατί η πλειονότητα των ανθρώπων έχασε την ικανότητα να πιστεύει; Δεν είναι άραγε η νέα απιστία συνέπεια της ευρύτερης μορφώσεως, όταν αυτό που λέει η Γραφή γίνεται μύθος, απραγματοποίητο όνειρο;

Η πίστη, η ικανότητα για την πίστη, δεν εξαρτάται πρωτίστως από τον βαθμό μορφώσεως του ανθρώπου. Πράγματι παρατηρούμε ότι στην εποχή μας, κατά την οποία διαδίδεται η μόρφωση, η πίστη ελαττώνεται, ενώ θα έπρεπε ουσιαστικά να συμβαίνει το αντίθετο όσο δηλαδή πλατύτερες γίνονται οι γνώσεις του ανθρώπου, τόσο περισσότερες αφορμές έχει για να αναγνωρίζει τη μεγάλη σοφία της δημιουργίας του κόσμου. Σε τί λοιπόν συνίσταται η ρίζα της απιστίας;

Πριν απ’ όλα οφείλουμε να πούμε ότι το θέμα αυτό είναι πρωτίστως έργο των γονέων, των πατέρων και των μητέρων. Αν οι γονείς φέρονται προς την πράξη της γεννήσεως του νέου άνθρωπου με σοβαρότητα, με τη συνείδηση ότι το γεννώμενο βρέφος μπορεί να είναι αληθινά «υιός άνθρωπου» κατ’ εικόνα του Υιού του Ανθρώπου, δηλαδή του Χριστού, τότε προετοιμάζονται για την πράξη αυτή όχι όπως συνήθως γίνεται αυτό. Να ένα υπέροχο παράδειγμα ο Ζαχαρίας και η Ελισάβετ προσεύχονταν για πολύ καιρό να τους χαρισθεί τέκνο… Και τί συνέβη λοιπόν; 

«Ώφθη δε αιτώ (τω Ζαχαρία) άγγελος Κυρίου εστώς εκ δεξιών του θυσιαστηρίου του θυμιάματος. Και εταράχθη Ζαχαρίας ιδών, και φόβος επέπεσεν επ’ αυτόν. Είπε δε προς αυτόν ο άγγελος μη φοβού, Ζαχαρία διότι εισηκούσθη η δέησίς σου, και η γυνή σου Ελισάβετ γεννήσει υιόν σοι, και καλέσεις το όνομα αυτού Ιωάννην και έσται χαρά σοι και αγγαλίασις, και πολλοί επί τη γεννήσει αυτού χαρήσονται. Έσται γαρ μέγας ενώπιον του Κυρίου… και Πνεύματος Αγίου πλησθήσεται έτι εκ κοιλίας μητρός αυτού, και πολλούς των υιών Ισραήλ επιστρέψει έπι Κύριον τον Θεόν αυτών» (Λουκ. 1,11-16).

Βλέπουμε μάλιστα στη συνέχεια ότι ο Ιωάννης, ευρισκόμενος ακόμη στην κοιλιά της μητέρας του, αναγνώρισε την επίσκεψη της μητέρας του Χριστού, σκίρτησε από χαρά και η χαρά του μεταδόθηκε στη μητέρα του. Τότε εκείνη γέμισε με προφητικό πνεύμα. Άλλο παράδειγμα είναι η προφήτιδα Άννα.

Έτσι και τώρα αν οι πατέρες και οι μητέρες θα γεννούν παιδιά συναισθανόμενοι την άκρα σπουδαιότητα του έργου αυτού, τότε τα παιδιά τους θα γεμίζουν από Πνεύμα Άγιο, ήδη από την κοιλιά της μητέρας και η πίστη στον Θεό, τον Δημιουργό των απάντων, ως προς τον Πατέρα τους, θα γίνει γι’ αυτά φυσική, και καμία επιστήμη δεν θα μπορέσει να κλονίσει την πίστη αυτή, γιατί «το γεννώμενον εκ Πνεύματος πνεύμα έστιν». Η ύπαρξη λοιπόν του Θεού και η εγγύτητά του σε μας είναι για μια τέτοια ψυχή οφθαλμοφανές γεγονός. Και η απιστία των πολυμαθών ή των αμαθών στα μάτια των τέκνων αυτών του Θεού θα είναι απλώς απόδειξη ότι οι άνθρωποι εκείνοι δεν γεννήθηκαν ακόμη Άνωθεν, και ακριβώς εξαιτίας του γεγονό¬τος αυτού δεν πιστεύουν στον Θεό, διότι είναι εξολοκλήρου σάρκα, γεννημένοι από σάρκα.

Εκείνο όμως που αποτελεί πραγματικό πρόβλημα για την Εκκλησία, τον προορισμό της, είναι το πώς να πείσει τους ανθρώπους ότι είναι αληθινά τέκνα και θυγατέρες του αιωνίου Πατρός πώς να δείξει στον κόσμο τη δυνατότητα μιας άλλης ζωής, όμοιας προς τη ζωή του ιδίου του Χριστού, ή τη ζωή των προφητών και των αγίων. Η Εκκλησία οφείλει να φέρει στον κόσμο όχι μόνο την πίστη στην ανάσταση, αλλά και τη βεβαιότητα γι’ αυτήν. Τότε περιττεύει η απαίτηση για οποιεσδήποτε άλλες ηθικιστικές διδασκαλίες.

Από: Αρχιμ. Σωφρονίου, Το Μυστήριο της χριστιανικής ζωής. Ι.Μ. Τιμίου Προδρόμου, Έσσεξ 2010.     πηγή

ΙΔΟΥ ΟΙ ΔΕΛΦΙΝΟΙ ΤΩΝ ΕΠΙΖΗΛΩΝ ΘΡΟΝΩΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ


Ο ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΧΡΥΣΤΟΜΟΣ ΣΑΒΒΑΤΟΣ 
ΘΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΓΑΛΛΙΑΣ 
ΜΟΛΙΣ Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ 
ΕΝΘΡΟΝΙΣΤΕΙ ΩΣ Ο ΝΕΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ.
ΚΑΚΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΚΑΘΑΙΡΕΤΕΟΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ.
ΠΑΓΚΑΚΙΣΤΗ ΕΚΛΟΓΗ!


ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ!
ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΒΕΒΑΙΟΣ ΔΙΑΔΟΧΟΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΟΛΙΣ ΚΕΝΩΣΕΙ Ο ΘΡΟΝΟΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ.
Ο π. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΡΛΟΥΤΣΟΣ ΦΕΡΕΤΑΙ ΝΑ ΣΥΝΑΙΝΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΜΕ ΤΗΝ  ΔΙΑΔΟΧΗ.
ΕΥΓΕΝΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ ΦΡΟΝΗΜΑΤΑ.


Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΘΑ ΕΚΛΕΓΕΙ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΘΥΑΤΕΙΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΒΡΕΤΤΑΝΙΑΣ ΜΟΛΙΣ ΚΕΝΩΣΕΙ Ο ΘΡΟΝΟΣ.
ΑΞΙΟΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΣΕΜΝΟΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥΣ.


Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΡΟΙΚΟΝΝΗΣΟΥ ΙΩΣΗΦ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΩΣ Ο ΒΕΒΑΙΟΣ ΔΙΑΔΟΧΟΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ.
ΛΙΑΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΠΕΠΑΙΔΕΥΜΕΝΟΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΦΡΟΝΗΜΑ.
Η ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΤΟΥ ΚΑΘΑΙΡΕΤΕΟΥ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ.

Οι πιο πάνω πληροφορίες μας δόθηκαν από διαπρεπή ιεράρχη του κλίματος του Οικουμενικού Θρόνου, ο οποίος φυσικά επί του παρόντος θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του.

Η πρόσβασή του στις πηγές των πληροφοριών δεν διαμφισβητείται. Αγνοούμε φυσικά τους λόγους που διέρρευσε την είδηση σε μας.

Ο διάβολος σακατεύετε με ταπείνωση ( Γεροντας Παϊσιος )


Πως συμβαίνει, όμως, Γέροντα, ένας μάγος να πη για τρεις κοπέλες ότι η μία θα αποκατασταθή, η άλλη θα ατυχήση και η άλλη θα μείνη ανύπανδρη, και να γίνη έτσι;

- Ο διάβολος έχει πείρα. Όπως, π.χ. ένας μηχανικός , όταν δη ένα σπίτι που κινδυνεύει να πέση, είναι σε θέση να πη πόσο θα κρατήση κ.λπ., έτσι και αυτός βλέπει κάποιον πώς βαδίζει και με την πείρα που έχει, λέει πώς θα καταλήξη.

Ο διάβολος δεν έχει εξυπνάδα είναι πολύ κουτός. Είναι όλος ένα μπέρδεμα, άκρη δεν του βρίσκεις. Κάνει και εξυπνάδες και χαζομάρες.

Τα τερτίπια του είναι χονδρά. Ο Θεός οικονόμησε έτσι, για να τον καταλαβαίνουμε. Πρέπει να είναι κανείς πολύ σκοτισμένος από υπερηφάνεια, για να μην το καταλαβαίνη.

Όταν έχουμε ταπείνωση, μπορούμε να καταλάβουμε τις παγίδες του διαβόλου, γιατί με την ταπείνωση φωτίζεται ο άνθρωπος και συγγενεύει με τον Θεό.

Η ταπείνωση είναι που σακατεύει τον διάβολο.

πηγή

Η ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΜΕ ΜΟΝΑΧΟ ΠΕΡΙ ΜΑΣΩΝΙΑΣ!


Δημοσιεύθηκε στον "Ορθόδοξο Τύπο" στο άρθρο "Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΛΛΟΥΜΕΝΑ",το οποίο σας προτείνουμε να διαβάσετε,πατώντας πάνω στις εικόνες.
Τι συνέβη λοιπόν όταν ο γερο-Καραμανλής επισκέφθηκε το Άγιον Όρος;Γράφει ο αρθογράφος:
Ὅταν ὁ παπποὺς Καραμανλὴς ἐπισκέφτηκε τὸ Ἅγιο Ὄρος ἕνας γέροντας τὸν ρώτησε: «κ. Καραμανλὴ ἀκούσαμε ὅτι εἶστε μασώνος εἶναι ἀλήθεια;» καὶ πῆρε τὴν ἀπάντηση: 

«Καὶ ποιὸς δὲν εἶναι μασώνος ρέ!».

-->

πηγή

Θαυμάστε τις πιο σπάνιες εικόνες της Παναγίας (photo)

Θαυμάστε τις πιο σπάνιες εικόνες της Παναγίας (photo)

Πρόκειται για τις σπανιότερες και λιγότερο γνωστές απεικονίσεις της Θεοτόκου. Εικόνες που ελάχιστοι αγιογράφοι «τόλμησαν» να δημιουργήσουν ξεφεύγοντας από την «πεπατημένη» της ορθόδοξης αγιογραφίας.



Μια μοναδική απεικόνιση της Θεοτόκου είναι αυτή όπου εμφανίζεται χτυπημένη από έξι σπαθιά. Αν και κανείς δεν ξέρει τι ήταν αυτό που ενέπνευσε τον αγιογράφο θεωρείται πως  απεικονίζει τον πόνο της μητέρας Παναγίας την στιγμή της Σταύρωσης όπως τον είχε προφητεύσει ο Άγιος Συμεών ο Θεοδόχος.

Η πρωτότυπη, γιατί ακολούθησαν πολλά αντίγραφα, βρίσκεται στη Ρωσία. Λέγεται πως είναι θαυματουργή και πως έχει δακρύσει τις παραμονές μεγάλων καταστροφικών γεγονότων όπως ήταν το χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου, η βύθιση του ρωσικού υποβρυχίου Κούρσκ κ.α.



Οι ντόπιοι λένε πως όταν το 1830 οι ιερείς έκαναν λιτανεία της εικόνας στη πόλη Βολόγκντα όπου υπήρχε επιδημία χολέρας, το φαινόμενο σταμάτησε.

Η εικόνα της Παναγίας εγκύου. Σπανιότατη και ελάχιστα γνωστή. Αρκετοί θεολόγοι την θεωρούν «αιρετική» αφού ξεφεύγει από την θεολογικά αποδεκτή απεικόνιση της συγκεκριμένης περιόδου της ζωής της Θεοτόκου.



Ωστόσο η δυναμική που βγαίνει από την εικόνα αυτή είναι αν μη τι άλλο ιδιαίτερα ισχυρή, αφού «αποθεώνει» την μητρότητα.



Αντίστοιχης διαφορετικότητας, είναι η εικόνα των «πρώτων βημάτων». Είναι η εικόνα που απαθανατίζει τα πρώτα βήματα του Ιησού. Η παλαιότερη γνωστή απεικόνιση είναι το 18ου αιώνα και βρίσκεται σε μοναστήρι των Μεγάρων.



Ωστόσο δεν ήταν λίγοι οι νεότεροι αγιογράφοι που εμπνεύστηκαν από αυτήν για να κάνουν τις δικές τους δημιουργίες.
πηγή

ΞΥΠΝΑ ΠΑΠΑ...ΣΗΚΩ ΚΑΙ ΜΗΝ ΚΟΙΜΑΣΑΙ, ΓΙΑΤΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ!

Γράφει ο Στέφανος Πολυγένης, Πρόεδρος Συλλόγου Αγίου Νέστωρα Τρικάλων

 
Έχουν περάσει 18 χρόνια από την κοίμηση του αγίου Γέροντα Παϊσίου, κι αν εκείνη την εποχή ο άγιος γέροντας έβλεπε ότι η πατρίδα κινδυνεύει παντοιοτρόπως, τότε τι μπορούμε να πούμε για το σήμερα; Σε τι κατάσταση βρισκόμαστε ως Έθνος, ως κοινωνία και ως προσωπικότητες; Ο Γέροντας ήρθε σε συγκεκριμένη εποχή για να αφυπνίσει συνειδήσεις, να εγείρει εκ του ύπνου τους 'Ελληνες και τους πνευματικούς ανθρώπους της εποχής του αλλά και κάθε μετέπειτα εποχής, μπροστά σε αυτό που διέβλεπε ότι έρχεται. Δηλαδή την ύστατη επίθεση του κακού στο Ελληνορθόδοξο έθνος, και αν οι άμυνες που είχαμε ήταν εκείνη την εποχή σε δοκιμασία, τί μπορούμε να πούμε σήμερα;

Ίσως εκεί αποδίδεται αυτό που είχε πει ο άγιος γέροντας, ότι την σωτηρία του έθνους την περίμενε από τον Θεό. Γιατί δυστυχώς από πνευματικούς ανθρώπους τι μπορείς να περιμένεις ουσιαστικά σήμερα;

Ένα βράδυ ὁ Γέροντας παρουσιάσθηκε σὲ ἕναν ἔγγαμο ἱερέα στὸν ὕπνο του. Τοῦ εἶπε αὐστηρά: «Παπά, τί κοιμᾶσαι; Σήκω νὰ κάνης προσευχή, γιατί ἡ πατρίδα κινδυνεύει».

Θα πει κάποιος, ένας ιερέας μπορεί να βοηθήσει με την προσευχή του αυτή την κατάσταση;



Τις απαντήσεις τις δίνουν οι άγιοι. Εκείνοι υπάρχουν για να δείχνουν τον δρόμο.

Ναι σαφώς μπορεί, για τον Θεό όλα είναι δυνατά και η ιστορία το αποδεικνύει αυτό, όμως το μήνυμα από αυτό το περιστατικό δεν είναι η παρότρυνση σε ένα συγκεκριμένο ιερέα αλλά σε όλους όσους ευλογήθηκαν από τον Θεό για να ποιμάνουν έναν ολόκληρο λαό. Και κρίνονται εκ του αποτελέσματος, όπως και τα δέντρα από τους καρπούς τους. Έτσι σήμερα κοιτάζοντας την ελληνική κοινωνία, καθρεπτίζεται το ποιμαντικό και αποστολικό έργο των ανθρώπων της ιεροσύνης οι οποίοι δέχθηκαν τη βαριά αποστολή της διάδοσης αρχικά, αλλά πραγμάτωσης κυρίως του αποστολικού λόγου.

Ησ. 56,10 ἴδετε ὅτι ἐκτετύφλωνται πάντες, οὐκ ἔγνωσαν φρονῆσαι, πάντες κύνες ἐνεοί, οὐ δυνήσονται ὑλακτεῖν, ἐνυπνιαζόμενοι κοίτην, φιλοῦντες νυστάξαι.

Η εικόνα μιας κοινωνίας, είναι οι καρποί ενός δέντρου, όπου όλοι είχαν την ευθύνη να καλλιεργήσουν, να ποτίσουν και να φροντίσουν, περισσότερο δε εκείνοι που είχαν και έχουν το ρόλο του ποιμένα. Η ενότητα των πρωτοχριστιανικών χρόνων όπου οι πάντες είχαν άπαντα κοινά έχει αντικατασταθεί από τις εγωκεντρικές επιδιώξεις, από νοοτροπίες τύπου “να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα”, από άρρωστους σκοπούς που “αγιάζουν” τα μέσα, από ενότητα με βάση πάντα το χρήμα και όχι τον Χριστό. Η ακηδεία έγινε τρόπος ζωής προφανώς γιατί δεν υπάρχει κανείς να εμπνεύσει και αρχιερείς με κλειστές πόρτες και πήλινα σπίτια που δεν τα διαπερνά το φως, να σκανδαλίζουν με την αντιορθόδοξη ζωή τους αλλά και τον εφησυχασμένο ύπνο τους.

Ο Γέρων Πορφύριος αναγνωρίζοντας τον σπουδαίο και μεγάλο αγώνα του μακαριστού π.Αυγουστίνου Καντιώτη για το ποίμνιο, την Μακεδονία και την Ελλάδα τόνιζε την αδιαφορία των ιεραρχών και υπάρχει σε απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα που έλεγε χαρακτηριστικά:

“Βάζουν οι Δεσποτάδες κανέναν αρχιμανδρίτη να κάνει και κανένα κήρυγμα και εκείνοι οι καημένοι κοιμούνται...”

Πως να εμπνεύσει ενότητα, αφύπνιση, εμπιστοσύνη, ταπεινό φρόνημα και εν τέλει αγιότητα εκείνος που δεν ζει ως άγιος; Πως να δεχθεί ο λαός να ποιμανθεί από εκείνους που θεωρούν την αγιότητα της ζωής τους, ξένο χωράφι που δεν πρέπει να καλλιεργηθεί; Πως θα προτάξουν την ομολογία τους εκείνοι που είναι εξαφανισμένοι στα δύσκολα, έχουν συμβιβαστεί με καταστάσεις και δεν διδάσκονται από αγίους της ιστορίας; Σε τι μπορεί να συγκριθεί η σημερινή ιεραρχία με τους αγίους; Που έπρεπε να είναι το ίδιο πράγμα. Η ιστορία είναι το τιμόνι του έθνους και δυστυχώς οι σημερινοί ιεράρχες και ιερείς, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που επιβεβαιώνουν θλιβερά τον κανόνα, πάσχουν από ιστορική μνήμη, άρα μη έχοντας πρότυτα και γεγονότα ως οδηγό για την πορεία μας, μας οδηγούν τυφλά χωρίς προορισμό.

Ησ. 42,19 καὶ τίς τυφλός, ἀλλ᾿ ἢ οἱ παῖδές μου καὶ κωφοί, ἀλλ᾿ ἢ οἱ κυριεύοντες αὐτῶν; καὶ ἐτυφλώθησαν οἱ δοῦλοι τοῦ Θεοῦ.

Και αν αποκριθείς σε αυτούς και τους ρωτήσεις ποιο είναι το έργο τους, μπορεί να λάβεις και την απάντηση ότι οι Μητροπόλεις δίνουν συσσίτια, επιτελούν κοινωνικό έργο, βοηθούν άπορες οικογένειες, ορφανά κλπ. Καλώς γίνεται λοιπόν αυτό γιατί η δύσκολη πορεία της καθημερινότητας και της βιωτής μας χρειάζεται στήριξη, ενότητα, αλληλοβοήθεια. Ο σκοπός της εκκλησίας όμως είναι κυρίως εσχατολογικός και έχει ένα και μοναδικό στόχο. Την σωτηρία του ανθρώπου. Αν λοιπόν τα έργα και ημέρες των ποιμένων, οδηγούν και το ποίμνιο προς τη σωτηρία τότε όλα καλώς βαίνουν. Αν όμως ο ποιμένας, που μπορεί να δίδει συσσίτια και βοήθειες, οδηγείται στο σκοτάδι και στον γκρεμό, αναπόφευκτα το κοπάδι θα κατακρημνιστεί. Η σωτηρία δεν έρχεται ξέχωρα από τον Χριστό, παρά μόνο μέσα από Εκείνον. Τι πιο φυσικό οι ποιμένες των Χριστιανών να είναι αυτονόητο ότι πρέπει να είναι ενωμένοι μαζί Του και να έχουν συνάψει την διαθήκη της σωτηρίας των ιδίων και του ποιμνίου τους. Οι πράξεις και τα έργα φανερώνουν τι διαθήκη σύναψε ο καθένας.

Ησ. 28,14 διὰ τοῦτο ἀκούσατε λόγον Κυρίου, ἄνδρες τεθλιμμένοι καὶ ἄρχοντες τοῦ λαοῦ τούτου τοῦ ἐν Ἰερουσαλήμ·

Ησ. 28,15 ὅτι εἴπατε· ἐποιήσαμεν διαθήκην μετὰ τοῦ ᾅδου καὶ μετὰ τοῦ θανάτου συνθήκας, καταιγὶς φερομένη ἐὰν παρέλθῃ οὐ μὴ ἔλθῃ ἐφ᾿ ἡμᾶς· ἐθήκαμεν ψεῦδος τὴν ἐλπίδα ἡμῶν καὶ τῷ ψεύδει σκεπασθησόμεθα.

Δυστυχώς θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι το “ξύπνα παπά” δεν απευθύνεται σε έναν άνθρωπο. Απευθύνεται σε εκείνους που έχουν στρογγυλοκαθίσει στην καρέκλα τους. Στο κείμενο για τον Γέροντα Παΐσιο «Υπέρ του γένους και της πατρίδος» περιγράφεται ανάγλυφα και τρομακτικά έγκυρα το σήμερα.

«…Πολύ λυπόταν που έβλεπε πνευματικούς ανθρώπους να επιζητούν να βολευθούν οι ίδιοι και να μην ενδιαφέρονται για την πατρίδα . Ο καημός του και η απορία του ήταν πώς οι υπεύθυνοι δεν αντιλαμβάνονται που οδηγούμαστε ….» 

Ησ. 21,5 ἑτοίμασον τὴν τράπεζαν· φάγετε, πίετε· ἀναστάντες, οἱ ἄρχοντες, ἑτοιμάσατε θυρεούς.

Η Ελλάδα βρίσκεται σε πόλεμο χωρίς φυσικούς στρατηγούς, χωρίς Παπαφλέσσα, Μακρυγιάννη, Καραϊσκάκη, Κολοκοτρώνη και το στράτευμα έχει αφεθεί να παλεύει μόνο του με τα θηρία. Οι ταγοί λάκισαν, ένιψαν τας χείρας των, και παντού επικρατεί σκοτάδι, αδιέξοδα, ο κόσμος αυτοκτονεί και χάνονται καθημερινά «εικόνες του Θεού» και κανείς δεν επηρεάζεται τόσο ώστε να συνεγείρει τον κόσμο σε μια βαθιά και ειλικρινή μετάνοια. Μόνο θλιβερές διαπιστώσεις για τον διπλανό που χάνεται, και η αλήθεια σκεπασμένη από τους ίδιους που έπρεπε να είναι οι φορείς της αληθείας.

Το κράτος έχει πιάσει την ιεραρχία από το λαιμό και η φωνή τους ακούγεται μέχρι εκεί που τους παίρνει και τους επιτρέπεται. Όλα κι όλα. Δεν χρειάζεται να χαλάσει η συνταγή της σούπας. Και μετά απορούμε πως δεν έχουμε διαλυθεί ακόμα, πόσο φοβερή ανοχή δείχνει ο Θεός στην Ελλάδα που είναι πληγή στο σώμα Του και τον σταυρώνει καθημερινά όπως και κάθε λαός που ευεργετήθηκε τόσο άμεσα από τον ίδιο τον Θεό. Οι Έλληνες που είναι οι φορείς της ευλογίας του ίδιου του Κυρίου να βρίσκονται υπό διάλυση και το χειρότερο να μην μπορεί κανείς εκ των ποιμένων να βγάλει τους λύκους από το κοπάδι και να σώσει το Έθνος από την καταστροφή.

Προβληματίζει αν η στάση τους σημαίνει άγνοια κινδύνου ή εν γνώσει σύνταξη με τον εχθρό.

Ότι και να είναι από τα δύο πρέπει να πάρουν το μήνυμα ότι και ένας χριστιανός έλληνας να μείνει όρθιος, ούτε καν δύο, ο Θεός το σχέδιό Του θα το κάνει. Η παγκόσμια σαπίλα θα βρει τη γιατρειά της.

Άλλωστε η γενικευμένη σε όλα τα επίπεδα κρίση για την Ελλάδα μόνο επίσκεψη Θεού σημαίνει. Το ότι παγκοσμίως η Ελλάδα βρίσκεται στο κέντρο της κρίσης αποδεικνύει περίτρανα, τι σημαίνει ευλογία. Γιατί ο Θεός επιλέγει πρώτα να συνετίσει τους Έλληνες για να συνεγείρουν την ανθρωπότητα στο καλό και όχι στο κακό που βρισκόμαστε τώρα, γιατί οι Έλληνες μπορούν να ενώσουν όλους τους ανθρώπους εν Χριστώ.

Ας το συνειδητοποιήσουν οι ποιμένες τώρα και ας ξυπνήσουν. Τα καμπανάκια κινδύνου τελειώνουν, και η πληρωμή έρχεται τώρα για να μην πληρωθεί στην άλλη ζωή. Ας καταλάβουμε ότι η ρωμιοσύνη δεν πέθανε αλλά κοιμάται και εγείρεται. Το ψευτορωμέικο θα φύγει, θα ξηλωθεί από τον Θεό και τους Αγίους και ας μη νομίζουμε ότι ψευτορωμέικο είναι μόνο οι πολιτικοί μας και οι κυβερνώντες. Είναι όσοι δεν πιστεύουν στην αλήθεια του Χριστού από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο Έλληνα. Η αλήθεια έρχεται για να ενώσει τον κόσμο και να διαχωρίσει το κοπάδι, τους αμνούς απ’ τα ερίφια, να απαλλάξει τον λαό από τους σκληρόκαρδους ηγέτες και ποιμένες που ταλαιπωρούν το λαό του Θεού.

Αποκ. 3,16 οὕτως ὅτι χλιαρὸς εἶ, καὶ οὔτε ζεστὸς οὔτε ψυχρός, μέλλω σε ἐμέσαι ἐκ τοῦ στόματός μου.

Η ιστορία έχει πάμπολλα παραδείγματα προς γνώση και συμμόρφωση και οι εποχές απαιτούν ιστορική μνήμη και δυναμική ενεργοποίηση, όχι χλιαρότητα. Απαιτεί Μακκαβαίους να νικήσουν τη μετριότητα και χλιαρότητα, το λήθαργο και την ακηδεία, τους παραδομένους στην εξουσία του σατανά.

Γέρων Παΐσιος: "Το Άγιον Όρος πολλά μπορεί να προσφέρει. Μπορεί να δημιουργήσει πάλι το Βυζάντιο από το οποίο προήλθε."

Ας προβληματίσει γιατί ο γέροντας είπε ότι το Άγιο Όρος μπορεί να προσφέρει και όχι κάτι άλλο εκτός Αγίου Όρους. Γιατί αυτό αποτελεί την τελευταία κιβωτό για τη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους. Γιατί προφανώς έξω στον κόσμο τα πράγματα είναι πολύ άσχημα και δεν υπάρχει πουθενά φως.

«Σήκω παπά και μην κοιμάσαι» αυτό είναι το μήνυμα του Γέροντα Παϊσίου προς όλη την ιεροσύνη. 

«Οι αυτοθυσιασθέντες χάριν του εθνικού καθήκοντος κληρικοί, καθ’ όλην την περίοδον της Τουρκοκρατίας είναι τόσοι ώστε αποτελούν ηρωικήν λεγεώνα» μας λέγει ο ιστορικός Διονύσιος Κόκκινος και κοιτάζουμε το σήμερα και είναι εκκωφαντική η σιωπή των σημερινών κληρικών. Κι αν υπάρχει και μια ξεκάρφωτη φωνή που προσπαθεί να βγει, πνίγεται στη μετριότητα κι αυτή. Όχι λεγεώνα αλλά ούτε ίσως και διμοιρία δεν συμπληρώνουμε.

Τώρα είναι η στιγμή που ο Θεός αφήνει λίγο τα πράγματα για να φανούν οι διαθέσεις όλων. Ας ξυπνήσουμε τώρα που χτυπά η πόρτα της οργής για να ζητήσουμε το έλεος Του Θεού και όχι την οργή Του γιατί οι δυνάμεις μας και οι αντοχές μας είναι μικρές μπρος στον επερχόμενο κατακλυσμό.

Αποκ. 6,17 ὅτι ἦλθεν ἡ ἡμέρα ἡ μεγάλη τῆς ὀργῆς αὐτοῦ, καὶ τίς δύναται σταθῆναι;

Υσ: Γέρων Παΐσιος: «…Τότε όλοι οι άνθρωποι θα πιστεύσουν. Αλλά τότε δεν θα έχουν μισθό».

ΛΥΚ. ΝΑΝΗΣ - Ο ΛΕΒΗΤΑΣ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΥ ΛΑΟΥ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΝΑ ΕΚΡΑΓΕΙ

Λυκούργος Νάνης

"...Πού είναι σήμερα οι μιμητές 
των Φλωρίνης Αυγουστίνου, 
Ελευθερουπόλεως Αμβροσίου, 
Παραμυθίας Παύλου, 
Τρίκκης Διονυσίου, 
Κερκύρας Μεθοδίου, 
Μηθύμνης Ιακώβου 
που αγωνίστηκαν με σφοδρότητα κατά του οικουμενισμού κατονομάζοντας και τους ηγέτες του στην εποχή τους;..."

Ασύδοτος ο μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης, απ τη μια καταφρονεί το γράμμα και το πνεύμα των
 ιερών κανόνων, οι οποίοι, επινεύσει του Παναγίου Πνεύματος, ρυθμίζουν τις σχέσεις των Ορθοδόξων 
με τους αιρετικούς, κι απ την άλλη περιφρονεί σκαιότατα την ευαισθησία του Ορθοδόξου 
εκκλησιαστικού πληρώματος επί θεμάτων Ορθοδόξου Δόγματος, εκλαμβάνοντας προφανώς
 το τελευταίο (είθε να τον αδικώ), σαν απρόσωπο όχλο και άθροισμα μουζίκων.

Πόθεν αρύεται ο Ιωάννης Ζηζιούλας την ορθόδοξη εκκλησιαστική νομιμοποίηση, προκειμένου 
να προβαίνει, από μεθόδου και εκ συστήματος, σε ενέργειες έκνομες, άθεσμες και εκθεμελιωτικές 
του Ορθοδόξου Ήθους; 

Πώς ελαφρά τη καρδία και γυμνή τη κεφαλή καταστρατηγεί πλειάδα θεοπνεύστων ιερών κανόνων
 που απαγορεύουν ρητώς και αυστηρώς τις συμπροσευχές μετά των ετεροδόξων; 
Και ας μην προσπαθούν κάποιοι να "χρυσώσουν το χάπι", κατά το κοινώς λεγόμενο, ισχυριζόμενοι,
 σοφιστικώ τω τρόπω, ότι οι εν λόγω συμπροσευχές δεν προσκρούουν δήθεν στο πνεύμα αλλά 
μόνο στο γράμμα των σχετικών ιερών κανόνων, διότι θα προκύψει κλαυσίγελως επί τη 
προβολή τοιούτου φαιδρού "επιχειρήματος" και συλλογισμού! 
Μα το πνεύμα των κανόνων επηρεάζεται και θίγεται και εξ αυτού ακριβώς του
 γεγονότος γεννάται η καθολική αντίδραση του ορθοδόξως φρονούντος ποιμνίου

Με τις συμπροσευχές, θίγεται αφεύκτως ο πυρήνας της δογματικής διαφοροποιήσεως
 της Ορθοδόξου Εκκλησίας από τις αιρετικές, "χριστιανικές", κοινότητες και
 εξυπηρετείται ανυπερθέτως ο δογματικός μινιμαλισμός και σχετικισμός.
 Κι όμως! 
Κορυφαίοι εκκλησιαστικοί αξιωματούχοι, εντεταλμένοι θεόθεν να προφυλάσσουν 
το Ορθόδοξο Δόγμα από νοθεύσεις, αλλοιώσεις και προσθαφαιρέσεις, και να περιφρουρούν
 την ποίμνη τους απ το συγκρητισμό και τον οικουμενισμό, υπηρετούν με πιστότητα τον 
τελευταίο, κατασκανδαλίζοντας τους πιστούς, πυροδοτώντας εντάσεις και σχίσματα και το 
χείριστον όλων,
 πλανώμενοι οι ίδιοι, καθιστούν θύματα πλάνης και τα μέλη του ποιμνίου τους, ακυρώνοντας
 στη συνείδησή τους τη μοναδικότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας ως αποκλειστικού φορέως
 της Αληθείας με κατάδηλες σωτηριολογικές συνέπειες

Μερικοί, ευλόγως, θα αναρωτηθούν; Μα δεν υφίσταται, "προισταμένη αρχή", 
για τον τολμητία επίσκοπο, προκειμένου να τον ανακαλέσει στην τάξη; Δυστυχώς, καθώς τυγχάνει 
και τυφλώ δήλον, ο ειρημένος επίσκοπος δρα και κινείται με την ανοχή και ενθάρρυνση του
 πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου, συνευδοκούντων και των προκαθημένων
 και λοιπών εκκλησιαστικών αξιωματούχων των υπολοίπων Ορθοδόξων Πατριαρχείων
 και Τοπικών Αυτοκεφάλων Εκκλησιών. 
"Τυφλός εάν τυφλόν οδηγεί, αμφότεροι εις βόθυνον πεσούνται"! 

Άλλωστε οι τελευταίοι "αμιλλώνται" και "διαγκωνίζονται" στην καταπάτηση των ιερών κανόνων,
 των καθοριζόντων τις σχέσεις της Ορθοδοξίας με τις αιρέσεις. Κλασσικό παράδειγμα η Σερβική Εκκλησία,
 που "πτύει", με την εν γένει διαχριστιανική και διαθρησκειακή πολιτική της, τις άγιες 
υποθήκες των αγίων Νικολάου Βελιμίροβιτς και Ιουστίνου Πόποβιτς, 
ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΙΝΕΤΈΑ ΕΞΑΊΡΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΚΟΥ, ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ 
ΡΑΤΣΚΑΣ ΚΑΙ ΠΡΙΖΡΕΝΗΣ ΑΡΤΕΜΙΟΥ, ΓΝΗΣΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΤΕΚΝΟΥ 
ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ! 

Στρέφοντας κάποιος τους οφθαλμούς στα καθ ημάς, τουτέστιν εντός της περιοχής της 
Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος, καταλαμβάνεται από βαθεία θλίψη που τάχιστα 
μετατρέπεται σε αγανάκτηση. Το Ορθόδοξο Δόγμα προδίδεται και οι επίσκοποί μας
 συνευωχούνται και συμποσιάζονται! 
Οι προδοτικές δηλώσεις και ενέργειες του Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου έχουν 
καταγραφεί λεπτομερώς και έχουν ελεγχθεί αρμοδίως, ούτως ώστε να παρέλκουν 
η εκ νέου αναπαραγωγή και ο σχολιασμός τους. Εκείνο όμως που δύσκολα μπορεί
 να παραμείνει ασχολίαστο είναι η συμπεριφορά ενίων Ελλαδιτών μητροπολιτών απέναντι στα 
πατριαρχικά ατοπήματα. Όχι μόνο έχουν επιλέξει σαν μέθοδο "προσέγγισης"
 των εν θέματι ατοπημάτων την "αγία σιωπή", (πόσο άραγε αγία μπορεί να είναι 
εν προκειμένω η σιωπή;), αλλά και σπεύδουν "αγαλλομένω ποδί" στην υποδοχή και 
απόδοση τιμών στον καταπροδίδοντα την Ορθοδοξία πατριάρχη και τη συνοδεία του αποξενούμενοι, 
κατ αυτόν τον τρόπο, απ τον πιστό λαό που αλγεί αντιμετωπίζοντας την αφωνία και το
 συμβιβασμό των ποιμένων του. 
Ποιος μπορεί άραγε να λησμονήσει τα γεγονότα της Καστοριάς, των Γρεβενών, της Φλώρινας, 
της Σιάτιστας, της Κοζάνης κ.ά.! 

Λίγοι μητροπολίτες, μετρημένοι δυστυχώς στα δάκτυλα της μιας χειρός, αγωνίζονται ουσιαστικά 
εναντίον του οικουμενισμού και των θεραπόντων του. Οι λοιποί έχουν συμβιβασθεί. 
Οι πλείστοι, θεωρητικά έχουν ταχθεί κατά του οικουμενισμού, αλλά σιωπούν αιδημόνως 
όταν κάποιοι συνεπίσκοποί τους ασχημονούν υπηρετώντας τον τελευταίο. 
Πού είναι σήμερα οι μιμητές των Φλωρίνης Αυγουστίνου, Ελευθερουπόλεως Αμβροσίου, 
Παραμυθίας Παύλου, Τρίκκης Διονυσίου, Κερκύρας Μεθοδίου, Μηθύμνης Ιακώβου 
που αγωνίστηκαν με σφοδρότητα κατά του οικουμενισμού κατονομάζοντας και τους ηγέτες 
του στην εποχή τους
Μήπως οι υγιώς φρονούντες επίσκοποι των ημερών μας, μιμούμενοι το παράδειγμα των τριών πρώτων,
 θα πρέπει στα σοβαρά να προσανατολισθούν, εδώ που έχουν φθάσει τα πράγματα, 
προς τη διακοπή του μνημοσύνου του παραπαίοντος σε θέματα Ορθοδόξου Πίστεως, 
πατριάρχη Βαρθολομαίου; 
Μήπως έχουν πια εξαντληθεί τα περιθώρια της υπομονής του θρησκεύοντος λαού; 
Μήπως ο λέβητας της οργής του κινδυνεύει να εκραγεί με απρόβλεπτες συνέπειες; 

Απευκταία, οπωσδήποτε, για κάθε μέλος της Ορθοδόξου Εκκλησίας ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΕΤΑΙ ΑΠ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΤΗΣ ΕΝΌΤΗΤΑΣ, μία τέτοια εξέλιξη (τουτέστιν η διακοπή του μνημοσύνου). Μήπως όμως εκ των πραγμάτων καθίσταται αναγκαία; Το ερώτημα είναι κρίσιμο και θα πρέπει όλους μας να μας προβληματίσει! 
Λ.Ν.

Ορθόδοξη Βρετανική και Κελτική Εκκλησία Βίοι Αγίων της Ουαλίας. Θαυμαστά σύγχρονα γεγονότα των Αγίων.



Ακούστε στον παρακάτω σύνδεσμο την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη της Κασσιανής Γ. Μαζαράκη για το βιβλίο Ορθόδοξη Βρετανική-Κελτική Εκκλησία (κλικ στον σύνδεσμο):

 http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2011/11/blog-post_4168.html

πηγή

Η Εκκλησία δεν με ξεχνά ποτέ...

  αρχιμ. Παύλος Παπαδόπουλος Με παρρησία (Ιερά Μητρόπολη Βεροίας)  -  εικ . Μέσα στην ησυχία του Αγίου Βήματος  αρχίζει το αόρατο μυστήριο· ...