Τοῦ Βασιλείου Κερµενιώτη, κατοίκου Πτολεµαΐδας
.
Μήπως θά πρέπει νά παρέµβει ἡ Ἱερά Κοινότητα τοῦ Ἁ. Ὅρους;
Κοινοποιεῖται στήν Ἱερά Ἐπιστασία καί στίς 19 µονές τοῦ Ἁγίου Ὅρους
Στενοχωρήθηκα πολύ διαβάζοντας το χθεσινό ἄρθρο τοῦ γνωστοῦ µοναχοῦ Μωυσῆ τοῦ Ἁγιορείτη, στήν ἐφηµερίδα «Μακεδονία» (19-06-2011). Ἐκεῖ, σχολιάζει τό νοµοσχέδιο πού κατατίθεται στή Βουλή γιά τίς µεταµοσχεύσεις1 και ἐµφανίζει ὡς «ἐπιστήµη ἐµπνεόµενη ἀπό τόν Θεό» ὅλο τό καθεστώς «σφαγῆς» ἀνυπεράσπιστων ἀνθρώπων! Ἐπίσης, µέ ἔµµεσο τρόπο, παραλληλίζει τούς ὀρθόδοξους χριστιανούς πού ἀντιτίθενται στίς µεταµοσχεύσεις, µέ τούς ψευδοµάρτυρες τοῦ Ἰεχωβά! Ακόµη, γράφει: «Ὁ καθένας µπορεῖ νά ἔχει ἐπί τοῦ θέµατος τήν ἄποψή του, τή γνώµη του καί τήν ἰδέα του». Κι ὅµως, τό θέµα τῶν µεταµοσχεύσεων δέν εἶναι ἰδεολογικό οὔτε ὑποκειµενικό! Γι’ αὐτές, µίλησαν ξεκάθαρα Ἅγιοι ἄνθρωποι, ὅπως ὁ π. Παΐσιος καί ὁ Γέρων Σωφρόνιος. Ἦταν κάθετα ἀντίθετοι στίς µεταµοσχεύσεις, ἐκτός ἀπό ἐκεῖνες πού ἀφοροῦν τά δι-
πλά ὄργανα (λ.χ. τό ἕνα νεφρό). Οἱ θέσεις τους ἔχουν καταγραφεῖ σέ βιβλία2 καί τό γνωρίζει πολύ καλά αὐτό ὁ π. Μωυσῆς. Οἱ Πατέρες τίς Ἐκκλησίας γράφουν ὅτι ἡ ψυχή ἀναχωρεῖ ἀπό τό σῶµα µετά τήν ὁριστική παύση λειτουργίας τῆς καρδιᾶς. Κατά συνέπεια, κανείς δέν ἔχει τό δικαίωµα νά ἀφαιρέσει βίαια τή ζωή ἑνός ἀνθρώπου, ἐπικαλούµενος ἀνθρώπινα ἐπινοήµατα περί “ἐγκεφαλικοῦ θανάτου”. Κι ὅµως, ὁ π. Μωυσῆς ―µέ τρόπο πού δέν ταιριάζει σέ µοναχό― ἀποδίδει «µεγάλη σκληρότητα», «ἀσυγκίνητο» καί «ἀφιλάδελφο» στούς χριστιανούς πού, ὑπακούοντας στούς προαναφερθέντες ἁγίους καί Πατέρες, δέν ἀποδέχονται τίς µεταµοσχεύσεις. Ἀδικεῖ τούς ἀδελφούς πού ἀγωνιοῦν γιά τούς ἀνθρώπους πού παραδίδονται στήν προκρούστεια χειρουργική κλίνη, ἰσχυριζόµενος ὅτι «ὑποστηρίζουν τή θέση τους δίχως τεκµηρίωση, δίχως καλή γνώση καί εἰδική ἐνηµέρωση, χρησιµοποιώντας ἀκόµη καί παραποιήσεις λόγων κάποιων ἄλλων». Ἄς µᾶς ἐπιτρέψει ὁ σεβάσµιος µοναχός νά τόν ἐρωτήσουµε: Οἱ λόγοι τοῦ π. Παϊσίου ἔχουν «παραποιηθεῖ»; Καί τί ἀκριβῶς ἐννοεῖ ὅταν γράφει γιά «καλή γνώση καί εἰδική ἐνηµέρωση»; Αὐτή ποῦ µᾶς παρέχουν οἱ κοσµικοί ἄνθρωποι; Ἐν τέλει, ἐµεῖς οἱ Χριστιανοί ποιούς πρέπει νά ἀκούσουµε, τούς κοσµικούς ἐπιστήµονες ἤ τούς ἁγίους µας; Εἶναι ἀξιοσηµείωτο, πάντως, ὅτι µέ τίς ἀπόψεις τοῦ
π. Μωυσῆ, περί µεταµοσχεύσεων, συµφωνοῦν ἀπόλυτα οἱ Οἰκουµενιστές3! Γράφει, ἐπίσης, ὅτι καί αὐτός ὁ ἴδιος, ἐδῶ καί 14 χρόνια, ἔχει ὑποστεῖ µεταµόσχευση. Ἐγώ πού γράφω αὐτό τό ἄρθρο, ὁµολογῶ πώς ἄν κάποια στιγµή βρεθῶ σέ τραγική ψυχολογική κατάσταση ἐπειδή, λόγου χάρη, θά χρειάζονται µεταµόσχευση τά παιδιά µου, ἡ σύζυγός µου ἤ καί ἐγώ ὁ ἴδιος, µπορεῖ νά λυγίσω καί νά ἀποδεχτῶ αὐτό πού σήµερα ἐπικρίνω. Ἕνας µοναχός, ὅµως, πῶς µπορεί να κάνει κάτι τέτοιο; Οὔτε γυναίκα ἔχει πού θά τήν ἀφήσει χήρα, οὔτε παιδιά πού θά τά ἐγκαταλειψει ὀρφανά. ∆έν ἁρµόζει, ἕνα τέτοιου εἴδους καί τόσο σοβαρό ζήτηµα ὑγείας νά τό ἐναποθέσει ἀποκλειστικά στό Θεό; Εἶναι συνετό τό νά καταφεύγει ἕνας µοναχός σέ µία κλινική καί νά µπαίνει, µαζί µέ λαϊκούς, στή λίστα ἀναµονῆς περιµένοντας νά τραυµατιστεῖ βαριά ἕνας συνάνθρωπός του γιά νά πάρει τό µόσχευµα; Τί µήνυµα καί τί παράδειγµα δίνει µέ αὐτή τήν πράξη του; Εἶµαι πολύ ἁµαρτωλός καί ὀφείλω, πρωτίστως, νά ἀσχοληθῶ µέ τά δικά µου ἁµαρτήµατα. Συνεπώς, δέν γράφω τά παραπάνω γιά νά προκαλέσω τύψεις καί ἐνοχές στό λόγιο µοναχό, ἀλλά γιά νά ἐπισηµάνω, στήν ἀγάπη του, ὅτι ἀφοῦ, ἐν πάσει περιπτώσει, ἀποφάσισε τότε νά σώσει τή ζωή του κάνοντας µία πράξη πού βρίσκεται κάτω ἀπό τήν πνευµατική βάση, τουλάχιστον ἄς µήν προσπαθεῖ, σήµερα, νά παρασύρει καί ἄλλους χριστιανούς πρός τίς θέσεις του καί µάλιστα µέσῳ µιᾶς ἐφηµερίδας πανελλαδικῆς κυκλοφορίας. Ἐν συνέχειᾳ, γράφει: «Ὑπάρχουν ὁρισµένοι πού ἀντιτίθενται σφοδρά καί ἐµπαθώς θά ἔλεγα στίς µεταµοσχεύσεις ὀργάνων». Εἶναι φυσικό. Τό ἐρώτηµα
εἶναι γιατί αὐτός ὁ ἴδιος µετά τήν ἐπανειληµµένη ἀνασκευή τῶν ἐπιχειρηµάτων του ―ἀπό θρησκευτικά περιοδικά καί ἐφηµερίδες― ἐµµένει πεισµατικά, «σφοδρά καί ἐµπαθώς στίς µεταµοσχεύσεις»; Αὐτές τίς ἡµέρες ψηφίζεται ἕνα φρικτό νοµοσχέδιο πού καθορίζει ὅτι δέν θά ἀπαιτεῖται πλέον ἡ συναίνεση τῶν συγγενῶν γιά νά ἀφαιρεθοῦν τά ὄργανα ἑνός, δῆθεν, «ἐγκεφαλικά νεκρού» ἀνθρώπου. Σ’ αὐτή τήν ἄσχηµη συγκυρία, τό τελευταῖο πού θά χρειαζόταν θά ἦταν νά ἐµφανίζεται ἕνας µοναχός πού διαφηµίζει τίς µεταµοσχεύσεις! Καί µάλιστα, ὄχι ἕνας καλόγερος πού παραµένει στό κελάκι του κάνοντας κοµποσχοίνι, ἀλλά ἕνας µοναχός κύρους πού, ἀκαταπαύστως, ἀρθρογραφεῖ καί περιδιαβαίνει ἀπό µητρόπολη σέ µητρόπολη, ὁµιλώντας σέ συνέδρια, σέ ραδιοφωνικές καί τηλεοπτικές ἐκποµπές. Γι’ αὐτό ἐκτιµῶ πώς ἡ Ἱερά Κοινότητα θά πρέπει νά ἐξετάσει σοβαρά τό ἐνδεχόµενο νά τόν ἀπαλλάξει ἀπό τό διακόνηµα τῆς συγγραφῆς ἄρθρων καί ἐκφώνησης ὁµιλιῶν, ἀνά τήν Ἑλλάδα, γιά νά προληφθεῖ ὁ κίνδυνος σκανδαλισµοῦ τοῦ πιστοῦ λαοῦ.
Πτολεµαΐδα, 20-6-2011, Βασίλειος Κερµενιώτης Kermeniotis_b@yahoo.gr
1. http://aktines.blogspot.com/2011/06/blogpost_26.html 2. «Μαρτυρίες Προσκυνητῶν. Γέροντας Παϊσιος ὁ Ἁγιορείτης. 1924-1994", Ἐκδόσεις "ἁγιοτόκος Καππαδοκία"», Κεφ. ∆': Μαρτυρίες Ἁγιορείτου Μοναχοῦ Η., σελ. 121-126 3 α) βλ. ὁµιλία τοῦ ὁµιλία τοῦ Οἰκουµενικοῦ Πατριάρχη στό «Μεσογειακό Κέντρο Αἱµοκάθαρσης» τῆς Μεσσηνίας http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op =article&aid=1629 και Β) «Πατριάρχης Σερβίας Εἰρηναῖος: “Οἱ µεταµοσχεύσεις εἶναι ἀποδεκτές καί ἀπό τήν Ὀρθόδοξη καί ἀπό τήν Ρωµαιοκαθολική Ἐκκλησία”» http://aktines.blogspot.com/2011/04/blogpost_5304.html
.
Μήπως θά πρέπει νά παρέµβει ἡ Ἱερά Κοινότητα τοῦ Ἁ. Ὅρους;
Κοινοποιεῖται στήν Ἱερά Ἐπιστασία καί στίς 19 µονές τοῦ Ἁγίου Ὅρους
Στενοχωρήθηκα πολύ διαβάζοντας το χθεσινό ἄρθρο τοῦ γνωστοῦ µοναχοῦ Μωυσῆ τοῦ Ἁγιορείτη, στήν ἐφηµερίδα «Μακεδονία» (19-06-2011). Ἐκεῖ, σχολιάζει τό νοµοσχέδιο πού κατατίθεται στή Βουλή γιά τίς µεταµοσχεύσεις1 και ἐµφανίζει ὡς «ἐπιστήµη ἐµπνεόµενη ἀπό τόν Θεό» ὅλο τό καθεστώς «σφαγῆς» ἀνυπεράσπιστων ἀνθρώπων! Ἐπίσης, µέ ἔµµεσο τρόπο, παραλληλίζει τούς ὀρθόδοξους χριστιανούς πού ἀντιτίθενται στίς µεταµοσχεύσεις, µέ τούς ψευδοµάρτυρες τοῦ Ἰεχωβά! Ακόµη, γράφει: «Ὁ καθένας µπορεῖ νά ἔχει ἐπί τοῦ θέµατος τήν ἄποψή του, τή γνώµη του καί τήν ἰδέα του». Κι ὅµως, τό θέµα τῶν µεταµοσχεύσεων δέν εἶναι ἰδεολογικό οὔτε ὑποκειµενικό! Γι’ αὐτές, µίλησαν ξεκάθαρα Ἅγιοι ἄνθρωποι, ὅπως ὁ π. Παΐσιος καί ὁ Γέρων Σωφρόνιος. Ἦταν κάθετα ἀντίθετοι στίς µεταµοσχεύσεις, ἐκτός ἀπό ἐκεῖνες πού ἀφοροῦν τά δι-
πλά ὄργανα (λ.χ. τό ἕνα νεφρό). Οἱ θέσεις τους ἔχουν καταγραφεῖ σέ βιβλία2 καί τό γνωρίζει πολύ καλά αὐτό ὁ π. Μωυσῆς. Οἱ Πατέρες τίς Ἐκκλησίας γράφουν ὅτι ἡ ψυχή ἀναχωρεῖ ἀπό τό σῶµα µετά τήν ὁριστική παύση λειτουργίας τῆς καρδιᾶς. Κατά συνέπεια, κανείς δέν ἔχει τό δικαίωµα νά ἀφαιρέσει βίαια τή ζωή ἑνός ἀνθρώπου, ἐπικαλούµενος ἀνθρώπινα ἐπινοήµατα περί “ἐγκεφαλικοῦ θανάτου”. Κι ὅµως, ὁ π. Μωυσῆς ―µέ τρόπο πού δέν ταιριάζει σέ µοναχό― ἀποδίδει «µεγάλη σκληρότητα», «ἀσυγκίνητο» καί «ἀφιλάδελφο» στούς χριστιανούς πού, ὑπακούοντας στούς προαναφερθέντες ἁγίους καί Πατέρες, δέν ἀποδέχονται τίς µεταµοσχεύσεις. Ἀδικεῖ τούς ἀδελφούς πού ἀγωνιοῦν γιά τούς ἀνθρώπους πού παραδίδονται στήν προκρούστεια χειρουργική κλίνη, ἰσχυριζόµενος ὅτι «ὑποστηρίζουν τή θέση τους δίχως τεκµηρίωση, δίχως καλή γνώση καί εἰδική ἐνηµέρωση, χρησιµοποιώντας ἀκόµη καί παραποιήσεις λόγων κάποιων ἄλλων». Ἄς µᾶς ἐπιτρέψει ὁ σεβάσµιος µοναχός νά τόν ἐρωτήσουµε: Οἱ λόγοι τοῦ π. Παϊσίου ἔχουν «παραποιηθεῖ»; Καί τί ἀκριβῶς ἐννοεῖ ὅταν γράφει γιά «καλή γνώση καί εἰδική ἐνηµέρωση»; Αὐτή ποῦ µᾶς παρέχουν οἱ κοσµικοί ἄνθρωποι; Ἐν τέλει, ἐµεῖς οἱ Χριστιανοί ποιούς πρέπει νά ἀκούσουµε, τούς κοσµικούς ἐπιστήµονες ἤ τούς ἁγίους µας; Εἶναι ἀξιοσηµείωτο, πάντως, ὅτι µέ τίς ἀπόψεις τοῦ
π. Μωυσῆ, περί µεταµοσχεύσεων, συµφωνοῦν ἀπόλυτα οἱ Οἰκουµενιστές3! Γράφει, ἐπίσης, ὅτι καί αὐτός ὁ ἴδιος, ἐδῶ καί 14 χρόνια, ἔχει ὑποστεῖ µεταµόσχευση. Ἐγώ πού γράφω αὐτό τό ἄρθρο, ὁµολογῶ πώς ἄν κάποια στιγµή βρεθῶ σέ τραγική ψυχολογική κατάσταση ἐπειδή, λόγου χάρη, θά χρειάζονται µεταµόσχευση τά παιδιά µου, ἡ σύζυγός µου ἤ καί ἐγώ ὁ ἴδιος, µπορεῖ νά λυγίσω καί νά ἀποδεχτῶ αὐτό πού σήµερα ἐπικρίνω. Ἕνας µοναχός, ὅµως, πῶς µπορεί να κάνει κάτι τέτοιο; Οὔτε γυναίκα ἔχει πού θά τήν ἀφήσει χήρα, οὔτε παιδιά πού θά τά ἐγκαταλειψει ὀρφανά. ∆έν ἁρµόζει, ἕνα τέτοιου εἴδους καί τόσο σοβαρό ζήτηµα ὑγείας νά τό ἐναποθέσει ἀποκλειστικά στό Θεό; Εἶναι συνετό τό νά καταφεύγει ἕνας µοναχός σέ µία κλινική καί νά µπαίνει, µαζί µέ λαϊκούς, στή λίστα ἀναµονῆς περιµένοντας νά τραυµατιστεῖ βαριά ἕνας συνάνθρωπός του γιά νά πάρει τό µόσχευµα; Τί µήνυµα καί τί παράδειγµα δίνει µέ αὐτή τήν πράξη του; Εἶµαι πολύ ἁµαρτωλός καί ὀφείλω, πρωτίστως, νά ἀσχοληθῶ µέ τά δικά µου ἁµαρτήµατα. Συνεπώς, δέν γράφω τά παραπάνω γιά νά προκαλέσω τύψεις καί ἐνοχές στό λόγιο µοναχό, ἀλλά γιά νά ἐπισηµάνω, στήν ἀγάπη του, ὅτι ἀφοῦ, ἐν πάσει περιπτώσει, ἀποφάσισε τότε νά σώσει τή ζωή του κάνοντας µία πράξη πού βρίσκεται κάτω ἀπό τήν πνευµατική βάση, τουλάχιστον ἄς µήν προσπαθεῖ, σήµερα, νά παρασύρει καί ἄλλους χριστιανούς πρός τίς θέσεις του καί µάλιστα µέσῳ µιᾶς ἐφηµερίδας πανελλαδικῆς κυκλοφορίας. Ἐν συνέχειᾳ, γράφει: «Ὑπάρχουν ὁρισµένοι πού ἀντιτίθενται σφοδρά καί ἐµπαθώς θά ἔλεγα στίς µεταµοσχεύσεις ὀργάνων». Εἶναι φυσικό. Τό ἐρώτηµα
εἶναι γιατί αὐτός ὁ ἴδιος µετά τήν ἐπανειληµµένη ἀνασκευή τῶν ἐπιχειρηµάτων του ―ἀπό θρησκευτικά περιοδικά καί ἐφηµερίδες― ἐµµένει πεισµατικά, «σφοδρά καί ἐµπαθώς στίς µεταµοσχεύσεις»; Αὐτές τίς ἡµέρες ψηφίζεται ἕνα φρικτό νοµοσχέδιο πού καθορίζει ὅτι δέν θά ἀπαιτεῖται πλέον ἡ συναίνεση τῶν συγγενῶν γιά νά ἀφαιρεθοῦν τά ὄργανα ἑνός, δῆθεν, «ἐγκεφαλικά νεκρού» ἀνθρώπου. Σ’ αὐτή τήν ἄσχηµη συγκυρία, τό τελευταῖο πού θά χρειαζόταν θά ἦταν νά ἐµφανίζεται ἕνας µοναχός πού διαφηµίζει τίς µεταµοσχεύσεις! Καί µάλιστα, ὄχι ἕνας καλόγερος πού παραµένει στό κελάκι του κάνοντας κοµποσχοίνι, ἀλλά ἕνας µοναχός κύρους πού, ἀκαταπαύστως, ἀρθρογραφεῖ καί περιδιαβαίνει ἀπό µητρόπολη σέ µητρόπολη, ὁµιλώντας σέ συνέδρια, σέ ραδιοφωνικές καί τηλεοπτικές ἐκποµπές. Γι’ αὐτό ἐκτιµῶ πώς ἡ Ἱερά Κοινότητα θά πρέπει νά ἐξετάσει σοβαρά τό ἐνδεχόµενο νά τόν ἀπαλλάξει ἀπό τό διακόνηµα τῆς συγγραφῆς ἄρθρων καί ἐκφώνησης ὁµιλιῶν, ἀνά τήν Ἑλλάδα, γιά νά προληφθεῖ ὁ κίνδυνος σκανδαλισµοῦ τοῦ πιστοῦ λαοῦ.
Πτολεµαΐδα, 20-6-2011, Βασίλειος Κερµενιώτης Kermeniotis_b@yahoo.gr
1. http://aktines.blogspot.com/2011/06/blogpost_26.html 2. «Μαρτυρίες Προσκυνητῶν. Γέροντας Παϊσιος ὁ Ἁγιορείτης. 1924-1994", Ἐκδόσεις "ἁγιοτόκος Καππαδοκία"», Κεφ. ∆': Μαρτυρίες Ἁγιορείτου Μοναχοῦ Η., σελ. 121-126 3 α) βλ. ὁµιλία τοῦ ὁµιλία τοῦ Οἰκουµενικοῦ Πατριάρχη στό «Μεσογειακό Κέντρο Αἱµοκάθαρσης» τῆς Μεσσηνίας http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op =article&aid=1629 και Β) «Πατριάρχης Σερβίας Εἰρηναῖος: “Οἱ µεταµοσχεύσεις εἶναι ἀποδεκτές καί ἀπό τήν Ὀρθόδοξη καί ἀπό τήν Ρωµαιοκαθολική Ἐκκλησία”» http://aktines.blogspot.com/2011/04/blogpost_5304.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά