ΣΕΚΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Μέ ἀφορμή ἕνα βιβλίο
Τοῦ Πρωτ. Βασιλείου Ἀ. Γεωργοπούλου, Λέκτορος Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ
Τό 2005 ἐκδόθηκε τό βιβλίο τῆς νεαρῆς Ἑλβετίδας Lea Saskia Laasner-Hugo Stamm , Αllein gegen die Seelenfanger. Meine Kindheit in der Psycho-Sekte, Verlag Eichborn, Fran kfurt am M. 2005. Τό βιβλίο αὐτό περιγράφει τίς ὀδυνηρές ἐμπειρίες της, πού ἔζησε ὡς παιδί (γεννήθηκε τό 1980) ἀπό τό 1992 – 2001 ἀκολουθώντας τή μητέρα της, ὅταν αὐτή ἐγκατάλειψε τόν κανονικό τρόπο ζωῆς της ἀπό τή στιγμή, πού παγιδεύτηκε στά δίχτυα μιᾶς Channeling σέκτας.
Αἰτία παγίδευσης τῆς μητέρας της ὑπῆρξε ἕνα βιβλίο τῆς μέντιουμ Julie Ravel1. Ἡ Julie Ravel παρουσιάζεται ὡς ὁ ἀγωγός καί ὁ κομιστής μηνυμάτων μιᾶς ἐξωσυμπαντικῆς ὀντότητας, πού ὀνομάζεται "Ramtha" καί ὑποτίθεται ὅτι ἔζησε πρίν 35.000 χρόνια στήν Ἀτλαντίδα2. Στό βιβλίο τῆς Julie Ravel, ἀναφέροταν ὅτι ὁ " Ramtha" τῆς ἀποκάλυψε πώς τό τέλος τοῦ κόσμου εἶναι πρό τῶν πυλῶν3.
Ὅσοι ἀποδέχονταν τίς διδασκαλίες τοῦ Ramtha, ὅπως τίς κατανοοῦσε ἡ σέκτα, μέ τή βοήθεια τῆς ἐξωσυμπαντικῆς αὐτῆς ὀντότητας, θά διασώζονταν ἀφοῦ θά μεταμορφώνονταν σέ φωτεινές οὐσίες.
Ἡ μητέρα τῆς Lea Laasner, παράτίς ἐπιφυλάξεις τοῦ συζύγου της, πού τελικά ἀναγκάστηκε νά τήν ἀκολουθήσει ἀπό φόβο μή διαλυθεῖ ἡ οἰκογένειά του, ἀφοῦ ἔκλεισε τό ἀρχιτεκτονικό του γραφεῖο καί πούλησαν τό σπίτι τους, ἐντάχθηκε στήν ὁμάδα - σέκτα τῆς Julie Ravel, πού ὀνομάζεται "Licht - Oase". Ἡ μητέρα τῆς νεαρῆς Ἑλβετίδας, ἀγνόησε ἐπίσης τίς συμβουλές τῶν φιλικῶν τους προσώπων σχετικά μέ αὐτήν τήν ἐπιλογή της. Ἡ οἰκογένεια ἀκολούθησε τή σέκτα στίς διάφορες μετακινήσεις της. Μέσα στή σέκτα ἀποδείχθηκε, ὅτι τόν κυρίαρχο ρόλο τόν εἶχε τελικά ὁ σύζυγος τῆς μέντιουμ Julie Ravel.
Ἡ Lea Laasner μέσα στό βιβλίο της περιγράφει κατά τρόπο ρεαλιστικό τίς φρικτές ἐμπειρίες της καί τίς συνέπειες, πού ὑπέστη τόσο ἡ ἴδια ὅσο καί ἡ οἰκογένειά της κατά τό χρονικό διάστημα, πού παρέμεινε στή σέκτα. Μεταξύ αὐτῶν ἀναφέρει :
_ Τήν οἰκονομική καταστροφή τῆς οἰκογένειάς της.
_ Τήν ἀπομόνωσή τους ἀπό τόν ἔξω κόσμο.
_ Τήν ἀνυπαρξία διαπροσωπικῶν σχέσεων.
_ Παράλογες τελετουργικές πρακτικές.
_ Στέρηση τῆς δυνατότητας σχολικῆς ἐκπαίδευσης.
_ Κακοποιήθηκε πολλάκις σεξουαλικά ἀπό τόν ἀρχηγό τῆς ὁμάδας.
_ Πρακτικές διανοητικοῦ χειρισμοῦ.
Ἡ Lea Saskia Laasner βρῆκε κάποια στιγμή τή δύναμη νά ἀπεμπλακεῖ. Ἔγραψε αὐτό τό βιβλίο μέ τή βοήθεια τοῦ Hugo Stamm καί δημοσιοποίησε τίς ἐμπειρίες της, γιά νά ἐνημερώσει τόν κόσμο καί για νά πολεμήσει αὐτή τή σέκτα4.
Ἡ δική της μαρτυρία ἀποτελεῖ μία ἀκόμα ἀδιάψευστη ἀπόδειξη, πού ἐπιβεβαιώνει στό ἀκέραιο τίς ἐπισημάνσεις τῶν Ψηφισμάτων τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Κοινοβουλίου και τοῦ Συμβουλίου τῆς Εὐρώπης γιά τίς σέκτες (Ψηφίσματα 22.5.1984, 29.2.1996 καί 17.2.1998).
Τά ἐν λόγῳ Ψηφίσματα ἀναφέρονται, σύν τοῖς ἄλλοις, στήν ἐπικινδυνότητα αὐτῶν τῶν ὁμάδων, στήν καταπάτηση τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων ἐκ μέρους τους καί σέ πλῆθος ἔκνομων δραστηριοτήτων τους, πού σέ τελική ἀνάλυση καθίστανται μιά ἀπειλή γιά τό κοινωνικό σύνολο.
Σημειώσεις:
1. Γιά τήν Julie Ravel βλ. Materialdienst EZW 10/2000, σ. 342 .
2. Γιά τόν Ramtha βλ. Rudiger Hauth(Hrsg), Kompaktlexikon Religionen, Wuppertal 1998, σ.288. Irving Hexham, Pocket Dictiοnary New Religious Movements, Downers Grove 2002, σ. 92.
3. Ὡς κανάλι - ὄργανο τῆς ἴδιας ὀντότητας στίς Η.Π.Α ἐμφανίζεται ἡ Ἀμερικανίδα ἀποκρυφίστρια καί μέντιουμ Judy. Z. Knight μέ τήν ὀργάνωση "Ramtha's School of Enlightenment". (Bλ. Margaret Thaler Singer-Janja Lalich, Cults in Our Midst, San Francisco 1995, σσ. 45, 120. Irving Hexham, Pocket Dictiοnary New Religious Movements, ὅπ.π., σ. 69). Μεταξύ τῶν δύο γυναικῶν μέντιουμ Julie Ravel καί J.Z.Knight εἶχε ὑπάρξει τή δεκαετία τοῦ 1990 δικαστική ἀντιπαράθεση.
4. Τό γεγονός αὐτό ἐπιβεβαιώνεται καί ἀπό τό σχετικό ὑπότιτλο τῆς δεύτερης ἔκδοσης τοῦ βιβλίου, πού ἔγινε τό 2006 ἀπό διαφορετικό ὅμως ἐκδοτικό οἶκο.
Ορθόδοξος Τύπος, 10/06/2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά