Η γνώση την Αγίων Γραφών είναι άρτος, ψωμί, που στηρίζει την ψυχή και της δίνει την δύναμη να κάνει το καλό. Και, γι’ αυτό, κόμη και ο κάθε υποκριτής, φροντίζει να μαθαίνει τα μυστήρια του λόγου του Θεού, όχι για να προσαρμόσει σ᾿ αυτά τη ζωή του, αλλά για να έχει την ευχέρεια, να δείχνει στους άλλους, ότι τάχα έχει πνευματική μόρφωση και κουλτούρα!
Έτσι όμως, τα λόγια των Αγίων Γραφών αντί για ψωμί γίνονται μέσα του, δηλητήριο! Ο ίδιος τα μετατρέπει μέσα του σε δηλητήριο! Και μετά, από εκεί και πέρα, στα λόγια των Γραφών, καταντάει να βρίσκει μόνο θάνατο, ενώ θα έπρεπε να βρίσκει μόνο ζωή! Ναι. Έτσι γίνεται. Ο υποκριτής συνήθως το ρίχνει σε βαθειά μελέτη του λόγου του Θεού για επίδειξη! Μα αυτό είναι το θαυμαστό· ότι ενώ ο ίδιος είναι κατά Θεόν τυφλός, το βλέπει (οπό την ανάποδη!), ότι δεν ενεργεί σωστά, για το καλό του! (Υπόμνημα εις τον Ιώβ, ΙΕ’, 16)
Αυτά λέγει ο άγιος Γρηγόριος, πατέρας της Εκκλησίας αληθινά μεγάλος και θεόσοφος, και προσθέτουμε: •Η αγία Γραφή είναι ο λόγος του Θεού. Από φύση του θεόσοφος· και ζωοποιός. Ζωή και Ανάσταση. •Την αγία Γραφή την μελετάμε, ή σαν συνηθισμένο βιβλίο· για να μάθουμε κάτι, ή σαν λόγο του Θεού για να βρούμε τον δρόμο για τη σωτηρία μας. •Στην πρώτη περίπτωση διαβάζουμε το λόγο του Θεού για χάζι· όπως διαβάζουμε το όποιο βιβλίο! •
Στη δεύτερη, διαβάζουμε, για να φωτισθούμε· για να πάρουμε ευλογία και δύναμη στον αγώνα της ζωής μας. (+ ο Νικοπόλεως Μελέτιος)
Έτσι όμως, τα λόγια των Αγίων Γραφών αντί για ψωμί γίνονται μέσα του, δηλητήριο! Ο ίδιος τα μετατρέπει μέσα του σε δηλητήριο! Και μετά, από εκεί και πέρα, στα λόγια των Γραφών, καταντάει να βρίσκει μόνο θάνατο, ενώ θα έπρεπε να βρίσκει μόνο ζωή! Ναι. Έτσι γίνεται. Ο υποκριτής συνήθως το ρίχνει σε βαθειά μελέτη του λόγου του Θεού για επίδειξη! Μα αυτό είναι το θαυμαστό· ότι ενώ ο ίδιος είναι κατά Θεόν τυφλός, το βλέπει (οπό την ανάποδη!), ότι δεν ενεργεί σωστά, για το καλό του! (Υπόμνημα εις τον Ιώβ, ΙΕ’, 16)
Αυτά λέγει ο άγιος Γρηγόριος, πατέρας της Εκκλησίας αληθινά μεγάλος και θεόσοφος, και προσθέτουμε: •Η αγία Γραφή είναι ο λόγος του Θεού. Από φύση του θεόσοφος· και ζωοποιός. Ζωή και Ανάσταση. •Την αγία Γραφή την μελετάμε, ή σαν συνηθισμένο βιβλίο· για να μάθουμε κάτι, ή σαν λόγο του Θεού για να βρούμε τον δρόμο για τη σωτηρία μας. •Στην πρώτη περίπτωση διαβάζουμε το λόγο του Θεού για χάζι· όπως διαβάζουμε το όποιο βιβλίο! •
Στη δεύτερη, διαβάζουμε, για να φωτισθούμε· για να πάρουμε ευλογία και δύναμη στον αγώνα της ζωής μας. (+ ο Νικοπόλεως Μελέτιος)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά