ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ 18.12.2011
«και καλέσεις το όνομα αυτού Ιησού, αυτός γάρ σώσει τον λαόν αυτού από των αμαρτιών αυτώ»
Αγαπητοί μου αδελφοί,
Τα θεόπνευστα αυτά λόγια, τα οποία ακούσαμε στη σημερινή ευαγγελική περικοπή, λόγια προφητικά, καταγράφει στην προφητεία του, ο μεγαλοφωνώτατος των Προφητών και Πέμπτος Ευαγγελιστής, ο Προφήτης Ησαΐας, οκτακόσια χρόνια προ του να εκπληρωθεί στην γη η παρουσία του Θεανθρώπου Ιησού.
Ο Υιός του Θεού γίνεται άνθρωπος, όμοιος με τον άνθρωπο, εκτός της αμαρτίας και γεννιέται στην φάτνη των αλόγων, ο αχώρητος υπό της Παρθένου Μαρίας και σπαργανούται υπ’ αυτής, της Κυρίας των Αγγέλων. Το μέγα του Μυστήριο της θείας ενανθρωπήσεως, το οποίον έγινε η αιτία της σωτηρίας του ανθρώπου, υπερβαίνει την αντίληψη και αγγέλων και ανθρώπων.
Το θαύμα των θαυμάτων, το μέγα και υπερφυές τούτο θαύμα και ύψιστο Μυστήριο της ενσάρκου οικονομίας του Θεού Λόγου, που οι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης προανήγγειλαν προ χρόνων αιωνίων, λαμβάνει σάρκα και οστά σήμερον στην Πόλη Βηθλεέμ της Ιουδαίας.
«Ω ! βάθους πλούτου και σοφίας και γνώσεως Θεού, ως ανεξερεύνητα τα κρίματα αυτού και ανεξιχνίαστοι αι οδοί αυτού».
Μόνο δια της πίστεως γίνεται κατανοητό το μέγα τούτου θαύμα, των πάλαι θαυμάτων, γιατί ο άναρχος έρχεται, ο άσαρκος σαρκούται, ο άπειρος Θεός λαμβάνει μορφή δούλου και γίνεται άνθρωπος.
Αλλά ποίος είναι ο σκοπός της ενανθρώπησης του Θεού και της παρουσίας του στην γή, ποίος ο σκοπός, δια τον οποίον ο Υιός και Λόγος του Θεού έκλινε ουρανούς και κατέβη και έλαβε «μορφή δούλου» ποιος, η σωτηρία του ανθρωπίνου γένους από την αμαρτία η οποία ως απαίσιος όφις, δηλητηρίασε την ψυχή και το σώμα του ανθρώπου, εκείνο το δειλινό «εν τω παραδείσω».
Ο Θεός Πατέρας, ο ποιητής του ουρανού και της γης, στον ελεύθερο άνθρωπο θέτει νόμο, η τήρηση του οποίου θα χάριζε την ζωή, ενώ αντίθετα η παρακοή και παράβαση θα επέφερε τον θάνατο. Ο άνθρωπος, όμως, δεν άκουσε την φωνή του Θεού Πατρός, αλλά «φθόνω διαβόλου απατηθείς, της βρώσεως μετέσχε, των εντολών σου παραβάτης γεγονώς».
Αποτέλεσμα της παρακοής και της μη τήρησης του πρώτου νόμου του Θεού, ήταν η καταδίκη του ανθρώπου στον διπλό θάνατο, ήτοι στον πνευματικό θάνατο, που ήταν η απομάκρυνσή του από τον Παράδεισο και από την αγκαλιά του Θεού Πατέρα, και στον σωματικό θάνατο, που είναι ο χωρισμός της ψυχής από το σώμα.
Έκτοτε, οι άνθρωποι, από της καταδίκης και έξωσης των πρωτοπλάστων από τον Παράδεισο, παραδόθηκαν – εκτός κάποιας εξαίρεσης μερικών εκλεκτών ανδρών – στην κακία, στην ασέβεια, στην παρακοή και σ’ όλες εκείνες τις παγίδες του αρχέκακου δράκοντος, του διαβόλου, και αμαύρωσαν, εξαχρείωσαν, αλλοίωσαν και σκότισαν την ψυχή τους.
Ω, ποία φρικώδης κατάσταση του ανθρωπίνου γένους! «Πάντες εξέκλιναν, άμα ηχρειώθησαν». Και το γένος των Εβραίων, δια την παράβαση του Μωσαϊκού νόμου· τα δε έθνη, δια την μωρία και την ασύνετη καρδιά τους. «Φάσκοντες είναι σοφοί εμωράνθησαν, ως λέγει ο θείος Παύλος, και ήλλαξαν την δόξαν του αφθάρτου Θεού εν ομοιώματι εικόνος φθαρτού ανθρώπου».
Αυτή ήταν η πνευματική και ηθική κατάσταση του ανθρωπίνου γένους, του καταγωμένου από τον πρώτο άνθρωπο, τον χοϊκό Αδάμ, όλοι δούλοι της αμαρτίας και όλοι καταδικασμένοι στον θάνατο.
Αλλά ο Θεός Πατέρας – αν και δεν αφήκε τον εαυτό του χωρίς μαρτυρία, γιατί πάντοτε ευεργετούσε το ανθρώπινο γένος στέλνοντας βροχή από τον ουρανό και εποχές καρποφόρους και γέμιζε με τρόφιμα, και χαρά τις καρδιές των ανθρώπων – τώρα, κάνει το μέγα θαύμα των θαυμάτων, εκπληρώνει το πρωτευαγγέλιο, εκείνους τους λόγους που είπε στον Αδάμ κατά την έξοδό του από τον Παράδεισο, ότι θα έλθει Εκείνος που θα συντρίψει την κεφαλήν του δράκοντος, ο δε δράκων θα του κεντήσει την πτέρνα.
Και ήλθε Εκείνος – όταν έφθασε το πλήρωμα του χρόνου – ανέτειλε ο Ήλιος της Δικαιοσύνης, δια να φωτίσει με το ανέσπερο Φως Του την εν σκότει και σκιά θανάτου καθημένη ανθρωπότητα.
Γεννιέται από την Παρθένο Μαρία – κατά τις ρήσεις των Προφητών – ο νέος Αδάμ, ο Λυτρωτής του κόσμου, με σκοπό να αναγεννήσει πνευματικά τον χοϊκό άνθρωπο, να τον επαναφέρει στην αρχαία μακαριότητα, να διαγράψει την αρχαία κατάρα, να σχίσει το χειρόγραφο των αμαρτιών και τέλος να ενώσει τα διεστώτα, να ενώσει Θεό και άνθρωπο και να θεώσει τον ανθρώπινο γένος.
Ο προαιώνιος Λόγος του Θεού λαμβάνει δούλου μορφή, σαρκούται ο άσαρκος εκ Πνεύματος Αγίου και χωρεί ο αχώρητος στην κοιλιά της Παρθένου Μαρίας – από την οποία προήλθε ο Θεάνθρωπος Ιησούς, ο Σωτήρας του κόσμου, και ο Οποίος κατά το ανθρώπινο φέρει την αρχή του από τον Αβραάμ και τον Δαβίδ, καθώς σαφέστατα περιγράφει ο ευαγγελιστής Ματθαίος στην σημερινή ευαγγελική περικοπή που ακούσαμε, «Βίβλος γενέσεως Ιησού Χριστού υιού Δαβίδ, υιού Αβραάμ».
Αγαπητοί μου αδελφοί,
Ο άνθρωπος δημιουργήθηκε από τον Πλάστη και Δημιουργό Του κατ’ εικόνα Αυτού και ομοίωση και προικίστηκε με πνευματικές και ηθικές δυνάμεις, με τις οποίες μπορούσε να τελειωθεί και να γίνει ένας μικρόθεος. Ο άνθρωπος δημιουργήθηκε για την αλήθεια, το αγαθό, την ευτυχία, δυστυχώς όμως παρέβηκε ελευθέρως την εντολή του Θεού, και άκουσε την σαγηνευτική φωνή του Σατανά, και αυτή η παράβαση έφερε την αμαρτία, ήτοι τον χωρισμό του ανθρώπου από τον Θεό.
Ο σκοπός, λοιπόν, της ενσάρκου οικονομίας εκπληρώθηκε με την έλευση του Θεανθρώπου Ιησού στη γη. Ο Ήλιος της Δικαιοσύνης ανέτειλε μια για πάντα. Ένας Ήλιος που δεν θα σβήσει ποτέ, γιατί ο Χριστός είναι «χθές και σήμερα ο αυτός και εις τους αιώνας» και ο Οποίος θα φωτίζει πάντοτε με το αληθινό φως Του τα σκοτάδια, που έφερε το ζοφερό εκείνο δειλινό στον Παράδεισο, την παρακοή, την αμαρτία, τον θάνατο.
Ας επωφεληθούμε, λοιπόν, και εμείς τον ερχομό του Θείου Λυτρωτή. Ο Υιός και Λόγος του Θεού γεννήθηκε στην Φάτνη της Βηθλεέμ και ταπεινώθηκε για να υψωθούμε εμείς οι άνθρωποι και να ζήσουμε την μακαρία ζωή, εδώ στη γη, αλλά και επάνω στους ουρανούς.
«Αυτός γάρ σώσει τον λαόν Αυτού από των αμαρτιών αυτού».Ας προσφέρουμε και εμείς, αδελφοί μου , ως οι Μάγοι στον Δεσπότη Χριστό, αντί λίβανο, χρυσό και σμύρνα, «θυσίαν αινέσεως», ας προσφέρουμε και εμείς στον Δεσπότη Χριστό την καρδιά μας με το να πράξουμε αυτές τις άγιες ημέρες έργα αγάπης.Χριστούγεννα έρχονται και πάλιν! Και ας προετοιμαστούμε να υποδεχθούμε Εκείνον που θα κλίνει ουρανούς και θα έλθει στη γη, για να μας συναντήσει με σκοπό τη σωτηρία της ψυχής μας.
Ας μη κωφεύσουμε και ας του ανοίξουμε τις καρδιές μας να εισέλθει για να τις φωτίσει με το Φώς Του το αληθινό, να τις αγιάσει με την θεϊκή Του αγιότητα, να τις καθαρίσει από το πλήθος των αμαρτιών, και τέλος να τον παρακαλέσουμε θερμά να χαρίσει και σ’ εμάς τους αμαρτωλούς τα δώρα της αγάπης Του, που θα φέρει εδώ στη γη, ήτοι χαρά, ειρήνη, σωτηρία και λύτρωση.
«Χριστός γεννάται δοξάσατε, Χριστός εξ’ ουρανών απαντήσατε, Χριστός επί γης υψώθητε, άσατε τω Κυρίω πάσα η γη και εν ευφροσύνη, ανυμνήσατε λαοί, ότι δεδόξασται». ΑΜΗΝ O.Λ.Κ.Α.Π.
«και καλέσεις το όνομα αυτού Ιησού, αυτός γάρ σώσει τον λαόν αυτού από των αμαρτιών αυτώ»
Αγαπητοί μου αδελφοί,
Τα θεόπνευστα αυτά λόγια, τα οποία ακούσαμε στη σημερινή ευαγγελική περικοπή, λόγια προφητικά, καταγράφει στην προφητεία του, ο μεγαλοφωνώτατος των Προφητών και Πέμπτος Ευαγγελιστής, ο Προφήτης Ησαΐας, οκτακόσια χρόνια προ του να εκπληρωθεί στην γη η παρουσία του Θεανθρώπου Ιησού.
Ο Υιός του Θεού γίνεται άνθρωπος, όμοιος με τον άνθρωπο, εκτός της αμαρτίας και γεννιέται στην φάτνη των αλόγων, ο αχώρητος υπό της Παρθένου Μαρίας και σπαργανούται υπ’ αυτής, της Κυρίας των Αγγέλων. Το μέγα του Μυστήριο της θείας ενανθρωπήσεως, το οποίον έγινε η αιτία της σωτηρίας του ανθρώπου, υπερβαίνει την αντίληψη και αγγέλων και ανθρώπων.
Το θαύμα των θαυμάτων, το μέγα και υπερφυές τούτο θαύμα και ύψιστο Μυστήριο της ενσάρκου οικονομίας του Θεού Λόγου, που οι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης προανήγγειλαν προ χρόνων αιωνίων, λαμβάνει σάρκα και οστά σήμερον στην Πόλη Βηθλεέμ της Ιουδαίας.
«Ω ! βάθους πλούτου και σοφίας και γνώσεως Θεού, ως ανεξερεύνητα τα κρίματα αυτού και ανεξιχνίαστοι αι οδοί αυτού».
Μόνο δια της πίστεως γίνεται κατανοητό το μέγα τούτου θαύμα, των πάλαι θαυμάτων, γιατί ο άναρχος έρχεται, ο άσαρκος σαρκούται, ο άπειρος Θεός λαμβάνει μορφή δούλου και γίνεται άνθρωπος.
Αλλά ποίος είναι ο σκοπός της ενανθρώπησης του Θεού και της παρουσίας του στην γή, ποίος ο σκοπός, δια τον οποίον ο Υιός και Λόγος του Θεού έκλινε ουρανούς και κατέβη και έλαβε «μορφή δούλου» ποιος, η σωτηρία του ανθρωπίνου γένους από την αμαρτία η οποία ως απαίσιος όφις, δηλητηρίασε την ψυχή και το σώμα του ανθρώπου, εκείνο το δειλινό «εν τω παραδείσω».
Ο Θεός Πατέρας, ο ποιητής του ουρανού και της γης, στον ελεύθερο άνθρωπο θέτει νόμο, η τήρηση του οποίου θα χάριζε την ζωή, ενώ αντίθετα η παρακοή και παράβαση θα επέφερε τον θάνατο. Ο άνθρωπος, όμως, δεν άκουσε την φωνή του Θεού Πατρός, αλλά «φθόνω διαβόλου απατηθείς, της βρώσεως μετέσχε, των εντολών σου παραβάτης γεγονώς».
Αποτέλεσμα της παρακοής και της μη τήρησης του πρώτου νόμου του Θεού, ήταν η καταδίκη του ανθρώπου στον διπλό θάνατο, ήτοι στον πνευματικό θάνατο, που ήταν η απομάκρυνσή του από τον Παράδεισο και από την αγκαλιά του Θεού Πατέρα, και στον σωματικό θάνατο, που είναι ο χωρισμός της ψυχής από το σώμα.
Έκτοτε, οι άνθρωποι, από της καταδίκης και έξωσης των πρωτοπλάστων από τον Παράδεισο, παραδόθηκαν – εκτός κάποιας εξαίρεσης μερικών εκλεκτών ανδρών – στην κακία, στην ασέβεια, στην παρακοή και σ’ όλες εκείνες τις παγίδες του αρχέκακου δράκοντος, του διαβόλου, και αμαύρωσαν, εξαχρείωσαν, αλλοίωσαν και σκότισαν την ψυχή τους.
Ω, ποία φρικώδης κατάσταση του ανθρωπίνου γένους! «Πάντες εξέκλιναν, άμα ηχρειώθησαν». Και το γένος των Εβραίων, δια την παράβαση του Μωσαϊκού νόμου· τα δε έθνη, δια την μωρία και την ασύνετη καρδιά τους. «Φάσκοντες είναι σοφοί εμωράνθησαν, ως λέγει ο θείος Παύλος, και ήλλαξαν την δόξαν του αφθάρτου Θεού εν ομοιώματι εικόνος φθαρτού ανθρώπου».
Αυτή ήταν η πνευματική και ηθική κατάσταση του ανθρωπίνου γένους, του καταγωμένου από τον πρώτο άνθρωπο, τον χοϊκό Αδάμ, όλοι δούλοι της αμαρτίας και όλοι καταδικασμένοι στον θάνατο.
Αλλά ο Θεός Πατέρας – αν και δεν αφήκε τον εαυτό του χωρίς μαρτυρία, γιατί πάντοτε ευεργετούσε το ανθρώπινο γένος στέλνοντας βροχή από τον ουρανό και εποχές καρποφόρους και γέμιζε με τρόφιμα, και χαρά τις καρδιές των ανθρώπων – τώρα, κάνει το μέγα θαύμα των θαυμάτων, εκπληρώνει το πρωτευαγγέλιο, εκείνους τους λόγους που είπε στον Αδάμ κατά την έξοδό του από τον Παράδεισο, ότι θα έλθει Εκείνος που θα συντρίψει την κεφαλήν του δράκοντος, ο δε δράκων θα του κεντήσει την πτέρνα.
Και ήλθε Εκείνος – όταν έφθασε το πλήρωμα του χρόνου – ανέτειλε ο Ήλιος της Δικαιοσύνης, δια να φωτίσει με το ανέσπερο Φως Του την εν σκότει και σκιά θανάτου καθημένη ανθρωπότητα.
Γεννιέται από την Παρθένο Μαρία – κατά τις ρήσεις των Προφητών – ο νέος Αδάμ, ο Λυτρωτής του κόσμου, με σκοπό να αναγεννήσει πνευματικά τον χοϊκό άνθρωπο, να τον επαναφέρει στην αρχαία μακαριότητα, να διαγράψει την αρχαία κατάρα, να σχίσει το χειρόγραφο των αμαρτιών και τέλος να ενώσει τα διεστώτα, να ενώσει Θεό και άνθρωπο και να θεώσει τον ανθρώπινο γένος.
Ο προαιώνιος Λόγος του Θεού λαμβάνει δούλου μορφή, σαρκούται ο άσαρκος εκ Πνεύματος Αγίου και χωρεί ο αχώρητος στην κοιλιά της Παρθένου Μαρίας – από την οποία προήλθε ο Θεάνθρωπος Ιησούς, ο Σωτήρας του κόσμου, και ο Οποίος κατά το ανθρώπινο φέρει την αρχή του από τον Αβραάμ και τον Δαβίδ, καθώς σαφέστατα περιγράφει ο ευαγγελιστής Ματθαίος στην σημερινή ευαγγελική περικοπή που ακούσαμε, «Βίβλος γενέσεως Ιησού Χριστού υιού Δαβίδ, υιού Αβραάμ».
Αγαπητοί μου αδελφοί,
Ο άνθρωπος δημιουργήθηκε από τον Πλάστη και Δημιουργό Του κατ’ εικόνα Αυτού και ομοίωση και προικίστηκε με πνευματικές και ηθικές δυνάμεις, με τις οποίες μπορούσε να τελειωθεί και να γίνει ένας μικρόθεος. Ο άνθρωπος δημιουργήθηκε για την αλήθεια, το αγαθό, την ευτυχία, δυστυχώς όμως παρέβηκε ελευθέρως την εντολή του Θεού, και άκουσε την σαγηνευτική φωνή του Σατανά, και αυτή η παράβαση έφερε την αμαρτία, ήτοι τον χωρισμό του ανθρώπου από τον Θεό.
Ο σκοπός, λοιπόν, της ενσάρκου οικονομίας εκπληρώθηκε με την έλευση του Θεανθρώπου Ιησού στη γη. Ο Ήλιος της Δικαιοσύνης ανέτειλε μια για πάντα. Ένας Ήλιος που δεν θα σβήσει ποτέ, γιατί ο Χριστός είναι «χθές και σήμερα ο αυτός και εις τους αιώνας» και ο Οποίος θα φωτίζει πάντοτε με το αληθινό φως Του τα σκοτάδια, που έφερε το ζοφερό εκείνο δειλινό στον Παράδεισο, την παρακοή, την αμαρτία, τον θάνατο.
Ας επωφεληθούμε, λοιπόν, και εμείς τον ερχομό του Θείου Λυτρωτή. Ο Υιός και Λόγος του Θεού γεννήθηκε στην Φάτνη της Βηθλεέμ και ταπεινώθηκε για να υψωθούμε εμείς οι άνθρωποι και να ζήσουμε την μακαρία ζωή, εδώ στη γη, αλλά και επάνω στους ουρανούς.
«Αυτός γάρ σώσει τον λαόν Αυτού από των αμαρτιών αυτού».Ας προσφέρουμε και εμείς, αδελφοί μου , ως οι Μάγοι στον Δεσπότη Χριστό, αντί λίβανο, χρυσό και σμύρνα, «θυσίαν αινέσεως», ας προσφέρουμε και εμείς στον Δεσπότη Χριστό την καρδιά μας με το να πράξουμε αυτές τις άγιες ημέρες έργα αγάπης.Χριστούγεννα έρχονται και πάλιν! Και ας προετοιμαστούμε να υποδεχθούμε Εκείνον που θα κλίνει ουρανούς και θα έλθει στη γη, για να μας συναντήσει με σκοπό τη σωτηρία της ψυχής μας.
Ας μη κωφεύσουμε και ας του ανοίξουμε τις καρδιές μας να εισέλθει για να τις φωτίσει με το Φώς Του το αληθινό, να τις αγιάσει με την θεϊκή Του αγιότητα, να τις καθαρίσει από το πλήθος των αμαρτιών, και τέλος να τον παρακαλέσουμε θερμά να χαρίσει και σ’ εμάς τους αμαρτωλούς τα δώρα της αγάπης Του, που θα φέρει εδώ στη γη, ήτοι χαρά, ειρήνη, σωτηρία και λύτρωση.
«Χριστός γεννάται δοξάσατε, Χριστός εξ’ ουρανών απαντήσατε, Χριστός επί γης υψώθητε, άσατε τω Κυρίω πάσα η γη και εν ευφροσύνη, ανυμνήσατε λαοί, ότι δεδόξασται». ΑΜΗΝ O.Λ.Κ.Α.Π.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά