Ο Χριστός αγαπητοί μου, είναι το φως του κόσμου, γι’ αυτό έδωσε φως στο παρών θαύμα της Ευαγγελική περικοπής Κυριακής του τυφλού. Ο Χριστός είναι ο Δημιουργός Του κόσμου, γι’ αυτό έκανε αυτό το δημιουργικό θαύμα. Το άνοιγμα των οφθαλμών του τυφλού δεν είναι απλώς θεραπευτικό, είναι δημιουργικό θαύμα. Ο Χριστός δεν είναι απλώς φωτοδότης είναι φωτουργός. Για τους Ιουδαίους όμως ο Χριστός είναι σκάνδαλο. Σκοντάφτουν πάνω του. Το είχε πει προφητικά ο πρεσβύτης Συμεών: «Ούτος κείται εις πτώσιν και ανάστασιν πολλών». Το θαύμα ή θα είναι «λίθος προσκόμματος» όπουθα σκοντάφτουν οι άπιστοι και θα τσακίζονται, ή θα είναι «ακρογωνιαίος λίθος» αγκωνάρι, για να πυργώσει το οικοδόμημα της πίστης. Ας παρακολουθήσουμε τις αλλεπάλληλες φάσεις και τους αλλεπάλληλους διαλόγους της Ευαγγελικής περικοπής, για να δούμε, γιατί τόσοι σκόνταψαν πάνω στο θαύμα αυτό. Σκόνταψαν από προκατάληψη για το Χριστό. Η προκατάληψη είναι το τυφλοπάνι, που δεν αφήνει τον άνθρωπο να δει καταπληκτικά και λαμπερά πράγματα.Και υπάρχει λαμπερότερο από την ζωή του αναμάρτητου Ιησού; Το τυφλοπάνι της προκαταλήψεως δεν αφήνει τους Ιουδαίους να δουν το μεγαλύτερο θαύμα επί τηςγης, την αναμαρτησία του Θεανθρώπου. Η προκατάληψη βγάζει λάσπη από τον εσωτερικό τους κόσμο, που την εκσφενδονίζουν κατά του Ασπίλου. Ονομάζουν τον Αναμάρτητο αμαρτωλό. «Πως δύναται άνθρωπος αμαρτωλός τοιάυτα σημεία ποιείν; Έκριναν εξ ιδίων τα αλλότρια. Ο τυφλός ήταν το μικρό θαύμα. Ο Χριστός το μεγάλο θαύμα. Οι Ιουδαίοι δεν δέχονταν το μεγάλο. Επόμενο ήταν να μη δεχτούν και το μικρό. Και σήμερα πολλοί δεν βλέπουν τα μικρά θαύματα, που ζητούν, θεραπείες σωματικές και άλλα, διότι δεν βλέπουν το αιώνιο θαύμα, που λέγεται αναμαρτησία του Χριστού, Θεότητα του Ιησού. Σκόνταψαν από φθόνο στο Χτιστό. Ο φθόνος τυφλώνει. Ο φθόνος το ωραίο το ονομάζει άσχημο. Ο φθόνος προσπαθεί να σκιάσει τον ήλιο. Φοβερό πράγμα ο φθόνος. Ο φθόνος είναι φόνος. Σκοτώνει υπολήψεις. Οι Ιουδαίοι προσπάθησαν να σκοτώσουν την αντίληψη και την εντύπωση από το θαύμα. Ο φθόνος είναι φίδι, που δηλητηριάζει. Φίδια φαρμακερά οι Ιουδαίοι. Θέλησαν να δαγκώσουν το θαυμασμό του κόσμου, ρίχνοντας το δηλητήριο της συκοφαντίας, ότι τάχα ο Χριστός είναι παραβάτης του Σαββάτου.Ο φθόνος είναι οδόφραγμα στο δρόμο της αναγνωρίσεως του άλλου. Να αναγνώριζαν το Χριστό; Μα πώς; Αφού τον φθονούσαν. Η φυσική Του λάμψη είχε υπερκαλύψει τη δική τους προσποιητή ευσέβεια. Σκόνταψαν από δειλία στο θαύμα. Καλά, οι Φαρισαίοι δεν δέχτηκαν το θαύμα. Μα οι γονείς του τυφλού; Γιατί αρνούνταιτον Ευεργέτη τους Το παιδί τους τόσα χρόνια βασανιζόταν βυθισμένο στο σκοτάδι. Ο Χριστός τους έκανε το μεγαλύτερο δώρο. Και αυτοί, αντί να Τον ευχαριστήσουν, δηλώνουν άγνοια. Το παιδί δεν αρνείται εκείνους, που τον γέννησαν. Οι γονείς αρνούνται Εκείνον, που τον αναγέννησε. Γιατί; Την εξήγηση δίνει ο Ευαγγελιστής. Διότι φοβούνταν. Για να μη τους διώξουν από την συναγωγή. Για να μη χάσουν το εισιτήριο της συναγωγής, έχασαν το εισιτήριο της βασιλείας των ουρανών. Πόσοι θα χάσουν το εισιτήριο για την βασιλεία του Θεού, επειδή προτίμησαν κάποιο άλλο εισιτήριο! Πόσοι αρνούνται τον Ιησού, για να μη χαλάσουν με τον κόσμο. Σκόνταψαν από εγωισμό στο θαύμα. Ο τυφλός είχε ταπείνωση. Γι’ αυτό και αξιώθηκε να απολαύσειτέτοιου θαύματος, αλλά και ξεχωριστή χάρις του δόθηκε από το Θεό, ώστε να αποστομώσει τους εχθρούς του Χριστού. Οι Ιουδαίοι είχαν εγωισμό. Είχαν μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους. «Να γίνουμε μαθητές εκείνου; Εσύ είσαι μαθητής εκείνου, εσύ ο τιποτένιος. Εμείς δεν καταδεχόμαστε να καταξιώσουμε εκείνον. Εμείς είμαστε του Μωυσέως μαθητές». Είχαν μεγάλο εγωισμό. Γι’ αυτό και δεν μπορούσαν να καταλάβουν ένα τόσο απλό πράγμα: «πως άνοιξε τα μάτια του τυφλού;»η ταπείνωση ανοίγει τη διάνοια. Ο εγωισμός καθιστά προβληματική επιχείρηση την πίστη. Πως με τέτοιο εγωισμό να δεχθούν το λόγω του τυφλού; Τον βρίζουν. Τον ξευτελίζουν: «Εν αμαρτίαις συ εγεννήθης όλος, και συ διδάσκεις ημάς:» Όταν βλέπεις άνθρωπο να έχει εγωισμό, να ξευτελίζει άλλους, να τους διαπομπεύει, να ξέρετε πως αυτός σκοντάφτει. Και αν μιλάει για θαύματα, θα πρόκειται οπωσδήποτε για ψεύτικα, θα είναι αγύρτης. Το θαύμα αναγεννά τον άνθρωπο, του δίνει ταπείνωση και αγάπη. Αμήν.
Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...
-
Ο εν παντί καιρώ και πάση ώρα, εν ουρανώ και επί γης προσκυνούμενος και δοξαζόμενος Χριστός ο Θεός, ο μακρόθυμος, ο πολυέλεος, ο πο...
-
Κοίταξες ψηλά στον ουρανό σήμερα; Άραγε τι μέρα θα μας ξημερώσει... Θα΄ναι δύσκολη; Θα’ναι εύκολη; Πες μια προσευχή της καρδιάς κα...
-
Ο άνθρωπος της εποχής μας περισσότερο από κάθε άλλη εποχή, επιδιώκει την εφαρμογή των αρχών της ελευθερίας, της δικαιοσύνης και της ισότ...
-
ΕΥΧΗ ΕΠΙ ΕΥΛΟΓΙΑ ΠΙΤΑΣ ΑΓΙΟΥ ΦΑΝΟΥΡΙΟΥ Μητροπολίτου Ν.Ιωνίας και Φιλαφελφείας ΤΙΜΟΘΕΟΥ Κύριε Ιησού Χριστέ, ο Ουράνιος Άρτος, ο τη...
-
Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...
-
Ο πρό ηγούμενος, τής ιστορικής Μονής Γηροκομείου Πατρών παπά Χριστόφορος, έτοιμος γιά τό τελευταίο ταξίδι του... ----...
-
Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός Α. Ἐπειδὴ ἔχουμε διπλὴ φύσι, προσφέρουμε διπλὴ προσκύνησι Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός (1) μᾶς διδάσκ...
-
Μιλώντας γενικά, εντούτοις, υπάρχει μια ευδιάκριτη αδιαφορία για την εκκλησιαστική μουσική στη βυζαντινή λογοτεχνία πριν το 10ο αιώνα. Υ...
-
Δεν είναι παράφρονας ο Σόιμπλε. Η απόφαση του να ασπαστεί θερμά τις θέσεις του ΔΝΤ και να οδηγήσει την Ελλάδα σε ασφυξία είναι απόλυτα συ...
-
π. Δανιήλ Αεράκης Και πάλι η γύμνια του καλοκαιριού. Το σκανδαλώδες φαινόμενο έχει παραγίνει. Ο Ιερός Ναός, ως τόπος προσευχής και...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά