Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Ιουλίου 03, 2014

Ἀνοίγει ὁ δρόμος γιὰ τὸ τέμενος στὴν Ἀθήνα! Τὸ Ἰσλὰμ ἐπελαύνει σὲ ὅλη τὴν ἐπικράτεια!


Μὲ τὴν ἀπόφαση τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας, ποὺ ἔδωσε τὸ «πράσινο φῶς», ἀνοίγει ὁ δρόμος γιὰ τὴν ἀνέγερση τεμένους στὴν Ἀθήνα.  Ἡ Ὁλομέλεια τοῦ ΣτΕ ἀπέρριψε ὅλες τὶς αἰτήσεις ἀκύρωσης ποὺ εἶχαν ὑποβληθεῖ σὲ αὐτό, σχετικὰ μὲ τὴν ἀνέγερση τοῦ τεμένους στὸ Βοτανικό, ἀλλὰ καὶ τὴ χρηματοδότηση τῆς κατασκευῆς του ἀπὸ τὸ ἑλληνικὸ Δημόσιο. Ἔτσι, ἐγκρίθηκε ὡς νόμιμη ἡ κρατικὴ χρηματοδότηση ὕψους 1.100.000 εὐρὼ γιὰ τὴν ἀνέγερσή του ἐπὶ τῆς Ἱερᾶς Ὁδοῦ, σὲ ἔκταση 17 στρεμμάτων στὸν χῶρο τοῦ παλαιοῦ συνεργείου αὐτοκινήτων τοῦ Πολεμικοῦ Ναυτικοῦ, στὸν Βοτανικό. 
Εἰδικότερα, τὸ Ἀνώτατο ἀκυρωτικὸ δικαστήριο ἔκρινε κατὰ πλειοψηφία ὅτι τὸ νομοθετικὸ πλαίσιο γιὰ τὴν κατασκευὴ τοῦ τεμένους δὲν παραβιάζει τὶς ἀρχὲς τῆς ἰσότητας καὶ τῆς ἐλευθερίας ἐκδήλωσης τῶν θρησκευτικῶν πεποιθήσεων, ἀλλὰ ἀντίθετα ἐξασφαλίζει γιὰ τοὺς....
μουσουλμάνους τῆς Ἀττικῆς τὴν ἀπὸ τὸ Σύνταγμα προβλεπόμενη ἐλευθερία ἐκδήλωσης τῶν θρησκευτικῶν τους πεποιθήσεων. Μάλιστα στὴ δικαστικὴ ἀπόφαση ἀναφέρεται ὅτι μὲ τὸν ἐπίμαχο νόμο «εἰσάγεται μία συνολικὴ ρύθμιση ποὺ ἔχει ὡς σκοπὸ νὰ παρασχεθεῖ ἡ δυνατότητα στοὺς μουσουλμάνους ποὺ ζοῦν στὴν Ἀττικὴ νὰ ἀσκοῦν τὰ λατρευτικά τους καθήκοντα κατὰ πρῶτο σύμφωνο μὲ τὸ γενικὸ δημόσιο συμφέρον»
Στὸ ἴδιο σκεπτικό, ἀναφέρεται ἡ ἀναγκαιότητα ἀνέγερσης τοῦ τεμένους μετὰ καὶ ἀπὸ τὶς δεσμεύσεις τῆς χώρας μας ἀπὸ τὶς διεθνεῖς συμβάσεις ποὺ ἔχει ὑπογράψει, ἀλλὰ καὶ τὸ ἴδιο το Σύνταγμα ὅπου ἀναφέρεται ἡ ἄσκηση τῶν θρησκευτικῶν καθηκόντων χωρὶς προσχώματα. 

Ὑπενθυμίζεται ὅτι στὸ ΣτΕ εἶχαν προσφύγει ὁ Μητροπολίτης Πειραιῶς Σεραφείμ, ὁ ἐξωραϊστικὸς σύλλογος «Ἀθηνᾶ», δύο πλωτάρχες τοῦ Πολεμικοῦ Ναυτικοῦ καὶ 5 κάτοικοι τοῦ Βοτανικοῦ.

Η ψυχρότητα στην Προσευχή.


Η ψυχρότητα στην προσευχή οφείλεται είτε σε ψυχική κόπωση είτε σε πνευματικό κορεσμό είτε σε σωματικές απολαύσεις και αναπαύσεις είτε σε πάθη, που κυριεύουν την ψυχή, προπαντός στην έπαρση.
Η ψυχρότητα στην Προσευχή 
Όλα αυτά είναι ενάντια στην πνευματική ζωή, μέσα στην οποία κεντρική θέση κατέχει η προσευχή.
Έτσι, πρώτα και κύρια προκαλούν το στέρεμα της πηγής της προσευχής μέσα μας. Αυτό, όμως, μπορεί να oφείλεται και σε απομάκρυνση της χάριτος, που συμβαίνει με θεία παραχώρηση.
Και να γιατί: Όταν η ψυχή μας φλέγεται από τον πόθο του Θεού και από την καρδιά μας ξεχύνεται ολόθερμη προσευχή, δεν έχουμε παρά ελεητική επίσκεψη της χάριτος. Εμείς όμως, όταν η ευλογημένη αυτή κατάσταση παρατείνεται για πολύ, νομίζουμε ότι κατορθώσαμε κάτι σπουδαίο με το δικό μας αγώνα και κυριευόμαστε από την κενοδοξία. Για λόγους παιδαγωγικούς, λοιπόν, απομακρύνεται η χάρη και μένει η ψυχή μας μόνη της, γυμνή και αδύναμη, ανίκανη να ζήσει πνευματικά, ψυχρή και απρόθυμη να προσευχηθεί…


Τί θα κάνουμε, λοιπόν, για να ξεφύγουμε απ’ αυτή την κατάσταση; Πρώτα-πρώτα θα φροντίσουμε να εξουδετερώσουμε τις αιτίες της. Και ύστερα, παρ’ όλη την ψυχρότητα της ψυχής μας, θα κάνουμε με επιμονή και υπομονή τον καθημερινό προσευχητικό κανόνα μας, προσπαθώντας αφ’ ενός να συγκεντρώνουμε το νου μας στα λόγια των ευχών και αφετέρου να ξεσηκώνουμε μέσα στην καρδιά μας αισθήματα φιλόθεα. Με τον καιρό ο Θεός, βλέποντας την ταπείνωση και την καρτερία μας, θα μας ξαναστείλει τη χάρη Του, που θα διώξει το πνεύμα της ψυχρότητος, όπως ο άνεμος διώχνει την ομίχλη.

Πώς θ’ αποκτήσουμε θερμότητα στην Προσευxή

Με αγώνα και υπομονή, μ’ αυτά τα δυο θα ζωντανέψει μέσα μας η φλογερή προσευχή. Απαιτούνται χρόνος και κόπος πολύς. Όμως, ας μη λιποψυχήσουμε, ας μην αποκάνουμε, ας μη βαρεθούμε. Η προσπάθειά μας, αν είναι συστηματική και επίμονη, θα στεφανωθεί οπωσδήποτε, αργά ή γρήγορα, με επιτυχία. Θα στεφανωθεί όχι χάρη σ’ εμάς, αλλά χάρη στο άπειρο έλεος του Θεού. Είναι καλό να συνηθίσει η γλώσσα σας την ευχή του Ιησού, το “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με”, ή οποιαδήποτε άλλη σύντομη προσευχή με το νου συγκεντρωμένο στην καρδιά. Αγωνιστείτε να προξενήσετε στην καρδιά σας, ας το πω έτσι, μια μικρή πληγή. Ο συστηματικός κόπος σας σύντομα θα δημιουργήσει την πληγή αυτή. Και τότε ο Κύριος θα σας επιβραβεύσει με τη δική Του χαρισματική προσευχή.

Η βιασύνη στην προσευχή
Σας ελέγχει η συνείδηση, επειδή κάνετε πολύ βιαστικά την προσευχή σας? Και είναι εύλογο. Γιατί υπακούτε στον εχθρό; Εκείνος είναι που σας παρακινεί: “Γρήγορα… πιο γρήγορα…”. Η βιαστική προσευχή δεν έχει πνευματικό καρπό. Βάλτε, λοιπόν, κανόνα στον εαυτό σας να μη βιάζεστε. Να προσεύχεστε έτσι, ώστε ούτε μια λέξη να μην προφέρουν τα χείλη σας, που να μην την κατανοεί ο νους σας και να μην τη βιώνει η καρδιά σας. Πρέπει να ριχθείτε σ’ αυτόν τον αγώνα με αποφασιστικότητα στρατιωτική. Και όταν ο εχθρός σας ψιθυρίζει, “Κάνε τούτο ή εκείνο”, εσείς να του αποκρίνεστε: “Ξέρω τί θα κάνω. Δεν σε χρειάζομαι. Φύγε από δω!“. Την ψυχή την τρέφει μόνο η προσευχή. Η δική σας προσευχή, όμως, είναι επιφανειακή, όχι ουσιαστική. Γι ‘ αυτό η ψυχή σας μένει ανικανοποίητη, πεινασμένη …

Του Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου

Ομιλία π. Αρσενίου Βλιακόφτη : "Νέα Εποχή και Gay Pride" (video)

O π. Aρσένιος Βλιαγκόφτης, ως κεντρικός ομιλητής της πρόσφατης εκδήλωσης διαμαρτυρίας κατά της παρέλασης ομοφυλοφιλικής "υπερηφάνειας", - έξω από τον Άγιο Δημήτριο Θεσσαλονίκης - έκανε αναλυτική αναφορά σε συγκεκριμένα γεγονότα των τελευταίων χρόνων που μαρτυρούν την προπαγάνδα υπέρ της ομοφυλοφιλίας καθώς και στις μεθόδους που χρησιμοποιεή η Νέα Τάξη για την επιβολής ως

φυσιολογικής και κοινωνικά αποδεκτής της ομοφυλοφιλικής συμπεριφοράς που καταδικάζεται ως ένα από τα πιο βαριά πάθη από την Αγία Γραφή και τους Πατέρες της Εκκλησίας. 

πηγή   το είδαμε εδώ
  

Μνήμη του Οσίου Πατρός ημων Ιωακείμ του Νέου του Θεοφόρου(Νοτενών)


Αυριο η Εκκλησία μας εορτάζει τη μνήμη του Οσίου Πατρός ημων Ιωακείμ του Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Νοτενών της Αποστολικής Εκκλησίας των Πατρών. 
Α) ΒΙΟΣ
Ο Αγιος Ιωακείμ  γεννήθηκε γύρω στα 1650 στο χωριό Σκιαδά, του Δήμου Τριταίας.
Δεν εχουμε πληροφορίες για την οικογένειά του.
Ο κατά κόσμον Ιωάννης πολύ νέος αραβωνιάστηκε με μία συγχωριανή του,παρά τη θέλησή του, αφού ασκησαν μεγάλη πίεση οι γονείς του.

Παρ’ ότι όμως οι γονείς του εβιάζοντο να τελέσουν τον γάμο του παιδιού τους Ιωάννη, ο γάμος αυτός ποτέ δεν εγινε, αφού ο Ιωάννης κρυφά εγκατέλειψε γονείς,μνηστή, συγγενείς και πάντα τα του κόσμου και πήγε στην Ιερά Μονή της Χρυσοπηγής στην Δίβρη, για να μονάσει.Αφου διετέλεσε για κάποιο διάστημα ως δόκιμος Μοναχός και διέπρεψε στην ασκηση και στην υπακοή τελικά ελαβε το αγγελικό Σχήμα των Μοναχών και το ονομα Ιωακείμ.
Στο Μοναστήρι της Χρυσοπηγής ο Αγιος εφθασε σε μεγάλα υψη αρετής και αγιότητος, ώστε εκρίθη αξιος από τον  Ηγούμενο της Μονής για να λάβει το μέγα αξίωμα της Ιερωσύνης.Παρά την προαγωγή του ο νεαρός Ιωακείμ συνέχισε με ταπείνωση να αγωνίζεται και να προοδεύει στη πνευματική ζωή.Ζώντας ετσι ταπεινά μέσα στην αδελφότητα, μετά την κοίμηση του Καθηγουμένου της Μονής,εκλέγεται Ηγούμενος, για να ποιμάνει τα λογικά πρόβατα της ποίμνης του Χριστού.Δεν γνωρίζουμε πόσο εχρημάτισε Ηγούμενος ο Οσιος Ιωακείμ στην Ιερά Μονή της Χρυσοπηγής.Εκείνο που γνωρίζουμε είναι ότι κάποια στιγμή παραιτείται της Ηγουμενίας και ερχεται στην Ιερά Μονή Νοτενών, κοντά στο χωριό του, και αναλαμβάνει την πνευματική καθοδήγηση των πατέρων της Μονής(Ηγούμενος).
Μετά από λίγα χρόνια, φλεγόμενος από τον πόθο της ησυχίας, παραιτείται από Ηγούμενος της Μονής Νοτενών και καταφεύγει σε μια μικρή σπηλιά πάνω ακριβώς από τη Μονή. Σ’ αυτό το νέο ασκητήριό του ο Αγιος Ιωακείμ αρχισε νέους αγώνες με προσευχή, νηστεία, αγρυπνία, σκληραγωγία, υποπιάζων και δουλαγωγών την σάρκα του κατά τον Απόστολο παύλο.Στο πρόσωπο του οσίου ξαναζούν οι παλαιοί ασκηταί της Αιγύπτου και της θηβαίδος, των πρώτων αιώνων.Η ζωή του, οι συνηθειές του, τα ηθη του, η προσευχή του, οι ασκήσεις του, όλα θύμιζαν ασκητή της πρωτοχριστιανικής περιόδου.

Μέσα στη σπηλιά ο Αγιος ειχε καθημερινά μνήμη Θανάτου γι’ αυτό και ελεγε στον εαυτό του : «Ιωακείμ μελέτα καθ’ εκάστην την εξοδόν σου, και ευπρεπίζου δια την πορείαν εκείνην».Ζώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο ο Αγιος εφθασε στο τέλος της επίγειας ζωής του, αφούπροείδε το θάνατό του :
-Μια μέρα φωνάζει τον υποτακτικό του Δαυίδ και του λέει :
« Ηρθε η ωρα του χωρισμού μας παιδί μου, γι’ αυτό φώναξε τους Πατέρες της Μονής».
Όταν ηλθαν οι Πατέρες αρχισε ο Αγιος να τους διδάσκει
-Πώς να πολιτεύονται στη μοναχική τους ζωή
-Να ζούν ειρηνικά
-Διαφορετικά θα είναι μάταιος ο κόπος τους.

Κατόπιν εκανε το σημείο του Τιμίου Σταυρού και ειπε : « Στα χέρια Σου Χριστέ μου παραδίδω το πνεύμα μου» και εξέπνευσε.Οι Πατέρες της Μονής εθρήνησαν και εκλαψαν πικρά γιατί εχασαν τον πνευματικό τους Πατέρα.Ηταν απαρηγόρητοι φοβούμενοι ότι δεν θα υπήρχε ανθρωπος αντάξιος να τον αντικαταστήσει σαν Πνευματικό.Το σώμα του Οσίου ετάφη στον Νάρθηκα του Ναού της Μονής.Ο Οσιος Ιωακείμ πρέπει να εκοιμήθη μεταξύ των ετών 1756-1759.
Β) ΑΝΑΚΟΜΙΔΗ
Δέκα χρόνια μετά την κοίμηση του ο Αγιος παρουσιάστηκε στον υπνο του τότε Οικουμενικού Πατριάρχη, και τον διέταξε να φροντίσει για την ανακομιδή του σκηνώματός του.Ο Πατριάρχης τότε εγραψε στον τότε Μητροπολίτην Πατρών Παρθένιο τον Ε ( 1750-56) και (1759-70), ωστε να ενεργήσει τα της ανακομιδής του Οσίου.
Μόλις ο Μητροπολίτης ελαβε το γράμμα, με εγκύκλιό του εκάλεσε τον κλήρο και το λαό των περιχώρων, καθώς και τους Μοναχούς της Μονής Νοτενών, να προχωρήσουν στην ανακομιδή των οστών του Οσίου.Το σκήνωμα του Οσίου ευρέθη ακέραιο, ολόκληρο, και να ευωδιάζει.
Στη συνέχεια εν πομπή και ψάλλοντας με ευλάβεια, μεταφέρθηκε στο Καθολικό της Μονής, οπου και ετάφη στην αριστερή πλευρά(Χειρ. 25,264-272, Ι.Μ. Ξενοφώντος Αγ. Ορους ).
Όπως αναφέρει το ιδιο χειρόγραφο, την ανακομιδή την εκαναν οι Μοναχοι και κάποιος ονόματι Πανταζής.Από απροσεξία όμως κόπηκε το ένα χέρι του Οσίου από τον ωμο.Όταν ειδαν το χέρι ακέραιο αρχισαν να κλαίνε, γιατί νόμιζαν ότι επρόκειτο περι κατάρας.
Ο Μητροπολίτης ακουσε τους θρήνους των Μοναχών ,  βγήκε στο εξώστη και βλέποντας το χέρι του Οσίου ακέραιο, αρχισε να φωνάζει : « Δόξα εν υψιστοις Θεώ και επι γής ειρήνη εν ανθρώποις ευδοκία».
Και τότε εδωσε εντολή να σκάβουν με τα χέρια τους προσεκτικά, ώστε εβγαλαν το σώμα του Οσίου αφθαρτο όπως του Αγίου Σπυρίδωνος, και ευωδιάζων.Μόλις το εμαθαν οι χριστιανοί από διάφορες περιοχές, ετρεχαν να προσκυνήσουν και να γιατρευτούν.Πολλοί δε χριστιανοί αλλά και Τούρκοι πήγαν και παρεκάλεσαν τον Αγιον και θεραπεύτηκαν.
Γ) ΙΕΡΟ ΛΕΙΨΑΝΟ
Τον Απρίλιο του 1821 οι Τούρκοι, που ειχαν σαν εδρα το χωριό Λάλα του Νομού Ηλίας, ελεηλάτησαν την Μονή Νοτενών,  εβεβήλωσαν τα ιερά λείψανα του Αγίου και εκλεψαν την αγία του κάρα μαζί με αλλα τιμαλφή αντικείμενα της Μονής.Τότε ο περίφημος κλέφτης του Μωριά Γιαννιάς, εκινήθη εναντίον των Τούρκων με 25 παλληκάρια, επειτα δε από πολύωρη μάχη δυστυχώς εφονεύθησαν ολοι.

Σήμερα σωζονται λείψανα από το σκήνωμα του Οσίου, τα οποία φυλάσσονται στο ασκητήριό του. Εκπέμπουν αρρητη ευωδία και αγιάζουν οσους με πίστη προσέρχονται για να τα προσκυνήσουν.Μικρά τεμάχια από το ιερό λείψανο του Οσίου σώζονται :
-Στο κελλί των Οσίων Αγιορειτών Πατέρων Αγίου Ορους, στην περιοχή της Ι.Μ. Παντοκράτορος, στην θέση Καψάλα
-Στο κελλί των Οσίων Πατέρων Μητροφάνους και Διονυσίου στην Μικρή Αγία Αννα
-Στην Ιερά Μονή Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης στην Φυλή Αττικής.
250 χρόνια μετά την κοίμηση του Θεοφόρου Πατρός ημών Ιωακείμ και συγκεκριμένα το ετος 1964, συνετάχθη ασματική ακολουθία μετά συντόμου βιογραφίας από τον Αγιορείτη Γεράσιμο Μικραγιαννανίτη, αφού τον παρεκάλεσε προς τούτο ο μοναχός Παντελεήμων Μπίτρας συγχωριανός του Οσίου, Σκιαδίτης, ο οποίος και συνέγραψε τον βίο του Αγίου το ετος 1981.
Ο Αγιος Ιωακείμ εορτάζεται πανηγυρικώς στις 3 Ιουλίου στην Ιερά Μονή Νοτενών, οπου οι περιοικοι χριστιανοί αλλά και πολλοι Πατρινοί συρρέουν κατά χιλιάδες για να προσκυνήσουν και να εορτάσουν την μνήμη του.




ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ ΗΧΟΣ Γ
(Θείας πίστεως)
Βίον ενθεον λαμπρώς ασκήσας
Θείας χάριτος ωφθης δοχειον,
Ιωακείμ θεοφόρε Μακάριε, των
Νοτενών της Μονής εγκαλώπισμα,
και Σκιαδά ιερώτατον βλάστημα,
Πάτερ Οσιε, Χριστόν τον Θεόν ικέτευε,
δωρήσασθε ημίν το μέγα ελεος.

Τετάρτη, Ιουλίου 02, 2014

ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΚΟΜΙΔΗ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ



῾Ο Γέροντας ἀξημέρωτα ἀκόμη ἄνοιξε τήν πόρτα τοῦ καθολικοῦ. Τό σκοτάδι ἦταν ἀκόμη πηχτό, ἀλλά αὐτό δέν τόν ἐμπόδισε νά προχωρήσει καί νά φτάσει στό ἅγιο βῆμα. ῎Ηξερε κάθε πατημασιά, κάθε κρυφή γωνιά τοῦ μικροῦ μοναστηριοῦ του. Χρόνια βρισκόταν καί ὑπηρετοῦσε στό μικρό καί ταπεινό μοναστηράκι τῶν ἁγίων ᾽Αναργύρων, πού ἀπεῖχε λίγη ὥρα ἀπό τό σκαρφαλωμένο πάνω στό βουνό χωριό τῆς περιοχῆς. Λιγοστοί οἱ κάτοικοί του, εὐλαβεῖς καί πιστοί ὅμως στήν πίστη τοῦ Χριστοῦ, οἱ ὁποῖοι δέν δίσταζαν μέ κάθε καιρό νά ἀνεβαίνουν στούς ἁγίους καί νά λειτουργοῦνται ἀπό τόν ἀγαπημένο τους Γέροντα. Θεωροῦσαν μεγάλη εὐλογία τό γεγονός ὅτι παρ᾽ ὅλην τήν ἐγκατάλειψή τους ἀπό τήν Πολιτεία εἶχαν τό μοναστήρι καί τόν Γέροντα, ἔστω καί μόνο του.

 ῾῾Ο Θεός καί οἱ ἅγιοι ἀνάργυροι Κοσμᾶς καί Δαμιανός τουλάχιστον δέν μᾶς ἔχουν ἀφήσει ποτέ ἀβοήθητους᾽, ἔλεγαν καί ξανάλεγαν μέ εὐγνωμοσύνη. ῾Σ᾽ ἐμᾶς δέν ἰσχύει αὐτό πού λένε: ἀπ᾽ τόν Θεό κι ἀπ᾽ τούς ἀνθρώπους ξεγραμμένοι. ᾽Απ᾽ τούς ἀνθρώπους, ναί! ῎Οχι ὅμως ἀπό τόν Θεό!᾽

Γι᾽ αὐτό καί εἶχαν κανονίσει ἐκ περιτροπῆς νά ἀνεβαίνουν καί νά βοηθοῦν τόν Γέροντα στήν καθαριότητα τοῦ χώρου, ἐνῶ ὁ κυρ-Κωστῆς, πού διατηροῦσε ἕνα μικρό καφενέ ἀπό παλιά στό χωριό κι εἶχε μάθει ἀπό τόν παπποῦ του μερικά ψαλτικά, ἐκτελοῦσε χρέη νεωκόρου καί ψάλτη. Μπορεῖ νά μήν ἤξερε τά σημαδάκια τῶν βιβλίων τῆς ψαλτικῆς, ἀλλά τά κατάφερνε μιά χαρά στίς διάφορες ἀκολουθίες, τούς ἑσπερινούς καί τίς θεῖες λειτουργίες.

Πολλές φορές βέβαια εἶχε παραξενευτεῖ ἀπό τήν στάση τοῦ Γέροντα. Σάν νά ἀφαιρεῖτο κάποιες στιγμές τήν ὥρα τῆς Λειτουργίας, σάν νά μιλοῦσε ἄλλοτε μέ κάποιους, τότε πού ἑτοίμαζε τήν προσκομιδή.

῾Γέροντα, τί λές; Μέ ποιούς μιλᾶς;᾽ εἶχε τολμήσει κάποια φορά νά τόν ρωτήσει.
῾Μά, μέ τούς ἀγγέλους, παιδί μου᾽, τοῦ ᾽χε ἀπαντήσει ὁ ἁπλοϊκός Γέροντας, σάν νά τοῦ ἔλεγε τό πιό φυσικό πράγμα τοῦ κόσμου.
 ῾Εἶναι δυνατόν νά λειτουργοῦμε τόν Κύριο, νά ἔρχεται ὁ ῎Ιδιος καί νά μᾶς δίνει τό σῶμα καί τό ἅγιο αἷμα Του, καί νά μή συνοδεύεται ἀπό τούς ἁγίους ὑπηρέτες Του, τούς ἀγγέλους καί ὅλους τούς ἁγίους;  Δέν λέμε στήν Λειτουργία ὅτι παρευρίσκονται χιλιάδες ἄγγελοι καί ἀρχάγγελοι, δυνάμεις, ἐξουσίες, πολυόμματα, πτερωτά; ῎Ε, μ᾽ αὐτούς μιλάω᾽.

῾Ο κυρ-Κωστῆς κρατοῦσε μία ῾πισινή᾽ στά λόγια αὐτά τοῦ καλόγερου. Μπορεῖ νά ἦταν πιστός ἄνθρωπος, ἀλλά δέν ἦταν ἐντελῶς πρόθυμος νά ἀκολουθήσει τήν λογική τοῦ καλοῦ Γέροντα, ὁ ὁποῖος στό κάτω-κάτω δέν διακρινόταν καί γιά τήν μόρφωσή του.

῎Ηξερε ὅτι ἀπό μικρό παιδί ὁ Γέροντας εἶχε ἀφιερωθεῖ στόν Θεό, ἀλλά γράμματα ἰδιαίτερα δέν εἶχε μάθει. Κι ἀπ᾽ ὅ,τι εἶχε ἀκουστεῖ τά ἐκκλησιαστικά γράμματα τά εἶχε μάθει ἀπό ἀνθρώπους ἀμφίβολης χριστιανικῆς πίστης. Κάποιοι λέγανε ὅτι αἱρετικοί τόν δίδαξαν τά τῆς Θείας Λειτουργίας. ᾽Αλλά κι ὁ κυρ-Κωστῆς ὀλιγογράμματος ὅπως ἦταν δέν μποροῦσε νά καταλάβει ἀκριβῶς ποιά ἦταν ἡ ἀλήθεια.

᾽Εκεῖνο πού γνώριζε ὅμως πολύ καλά καί χωρίς ἀμφιβολία, κι αὐτός καί ὅλοι στό χωριό, ἦταν ἡ ἁγία βιοτή τοῦ παπᾶ τους. ῎Α, ὅλα κι ὅλα, μπορεῖ ὁ Γέροντας νά μήν ἤξερε πολλά γράμματα, εἶχε ὅμως φόβο Θεοῦ καί μεγάλη εὐλάβεια γιά τήν πίστη. Τό ᾽βλεπες ὅταν λειτουργοῦσε, ὅταν προσευχόταν. Καί δέν μιλᾶμε γιά τίς ἐλεημοσύνες πού ἔκανε. ῾Ο ἴδιος ἔτρωγε ἐλάχιστα, ἤτανε ὀλιγαρκής σέ ὅλα του, κι ὅ,τι τοῦ ἔφερναν τό μοίραζε στούς ἀναγκεμένους χωρίς νά τό διατυμπανίζει. Δέν ἦταν λίγες οἱ φορές πού ἀπό τό πουθενά οἱ φτωχοί ἄνθρωποι ἔβρισκαν στήν πόρτα τους αὐτό πού τούς ἔλειπε, ἀλλά ξέρανε ὅτι αὐτό προερχόταν ἀπό τόν Γέροντά τους. Δέν ἦταν τυχαῖο λοιπόν ὅτι ὅλοι πιά τόν πίστευαν καί τόν εἶχαν γιά ἅγιο.
῾᾽Αλλά νά βλέπει καί νά μιλάει μέ ἀγγέλους;᾽ σιγομουρμούριζε ὁ κυρ-Κωστῆς. ῾Αὐτό μᾶλλον παραπάει...᾽.

῾Ο Γέροντας ἄναψε τά καντήλια. ῎Εκανε πολλές στρωτές μετάνοιες, φίλησε τίς εἰκόνες, πῆρε καιρό. ῾Δόξα Σοι ὁ Θεός᾽, ῾Κύριε, ἐλέησον᾽, ψέλλιζε διαρκῶς.

Μέχρι νά ᾽ρθεῖ ὁ νεωκόρος φόρεσε τήν στολή του, λέγοντας τήν συγκεκριμένη εὐχή γιά κάθε ἄμφιο, καί ξεκίνησε τήν προσκομιδή γιά τήν λειτουργία τοῦ Σαββάτου. Κάθε Σάββατο καί Κυριακή ὅλον τόν χρόνο λειτουργοῦσε. Πέρα ἀπό τίς ἄλλες γιορτές. ῾Ο κόσμος, ὅσο μποροῦσε, ἀνταποκρινόταν. ῎Εβλεπε κι ἔνιωθε ὅτι στό μοναστηράκι αὐτό ἡ Θεία Λειτουργία ἦταν κάτι ἄλλο. Σάν νά κατέβαινε ὁ οὐρανός στήν γῆ.

῾Εὐλογητός ὁ Θεός ἡμῶν πάντοτε νῦν καί ἀεί καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων᾽, πῆρε νά λέει ὁ Γέροντας κι ἄρχισε νά λέει ὅ,τι εἶχε μάθει γιά τήν ἀκολουθία τῆς Προσκομιδῆς.

Κοίταξε στό ἡμίφως τῶν κεριῶν δεξιά καί ἀριστερά του. ῾Δόξα Σοι ὁ Θεός᾽, ψιθύρισε μέ εὐγνωμοσύνη. ῾῞Αγιοι ἄγγελοι πρεσβεύσατε καί ὑπέρ ἐμοῦ τοῦ ἁμαρτωλοῦ᾽, ἔκανε μία κίνηση προσκύνησης βλέποντας τούς ἁγίους ἀγγέλους πού παρευρίσκονταν κάθε φορά πού ξεκινοῦσε τήν ἁγία τελετή, ἀλλά καί μετέπειτα στήν ὅλη ἀκολουθία.

Ξάφνου ἄκουσε βήματα καί κάτι σάν συζήτηση ἔξω ἀπό τό ἱερό πού τόν παραξένεψαν. ῾Γέροντα,  τήν εὐχή σου. ῾Ο Κωστῆς εἶμαι, ἀλλά ὄχι μόνος᾽, εἶπε ψιθυριστά ὁ νεωκόρος καί ψάλτης, ὁ ὁποῖος καί αὐτός εἶχε μάθει καί ἀκολουθοῦσε τό ὡράριο τοῦ Γέροντα.  ῾῎Εχει ἔλθει κι ἕνας παπᾶς ξένος μαζί μέ κάποιους ἄλλους καί περιμένει ἔξω ἀπό τό ἱερό᾽, συνέχισε, κατεβάζοντας ἀκόμη περισσότερο τόν τόνο τῆς φωνῆς του καί πλησιάζοντας τόν Γέροντα γιά νά φιλήσει τό χέρι του. ῾Νά τοῦ πῶ νά μπεῖ μέσα; Δέν μοιάζει χωριατόπαπας κι οὔτε τόν ἔχω ματαδεῖ. Ποιός ξέρει ἀπό ποιά πόλη ἦρθε καί πῶς ξέπεσε κατά δῶ;᾽
῾Πές του, παιδί μου, νά περάσει. Οἱ ἱερεῖς στό ἅγιο βῆμα μπαίνουν καί προσκυνοῦν᾽.

῾Ο παπᾶς ἦταν ἕνας νεαρός διάκος πού εἶχε ἔρθει μέ κάποιους προσκυνητές, γιατί εἶχε μάθει ὅτι ὑπάρχει αὐτό τό μοναστηράκι τῶν ἁγίων ᾽Αναργύρων, τό ὁποῖο σημειωτέον ἐκτός ἀπό τήν πνευματική του προσφορά εἶχε νά προσφέρει καί μία καταπληκτικοῦ κάλλους φυσική ὀμορφιά. Βρισκόταν ἀνάμεσα σέ λυγερόκορμα δέντρα, μέσα σέ πλούσια βλάστηση, πού τά πτηνά τοῦ οὐρανοῦ ἔβρισκαν καταφύγιο, δοξολογώντας τόν Θεό μέ τό ἀδιάκοπο τιτίβισμά τους. Θέλησαν λοιπόν νά προσκυνήσουν τούς ἁγίους καί νά ἀπολαύσουν τήν φύση τοῦ Θεοῦ, καί μέ τήν εὐκαιρία νά λειτουργηθοῦν, μιά καί ἦταν Σάββατο.

῾Παιδί μου, νά μέ συμπαθᾶς᾽ εἶπε ὁ Γέροντας στόν νεαρό διάκο. ῾Θά τά ποῦμε ἀργότερα, στό τέλος᾽.

῾Ο Γέροντας συνέχισε τήν προσκομιδή μέχρι νά ἔλθει ἡ ὥρα νά βάλει ῾εὐλογητό᾽ γιά τόν ὄρθρο. ῾Ο διάκος στεκόταν πλάϊ του στό μικρό ἱερό καί παρακολουθοῦσε μέ προσοχή τήν ὅλη τελετή. ῾Η μορφή τοῦ Γέροντα τόν εἶχε ἐντυπωσιάσει. Τοῦ εἶχαν μιλήσει γιά τήν ἁγιότητά του, ἀλλά τό διεπίστωνε κι ὁ ἴδιος. Στό βλέμμα τοῦ ἁπλοῦ αὐτοῦ καλόγερου ἔβλεπε μιά ὑπερκοσμιότητα πού δέν εἶχε ξαναδεῖ σέ ἄλλους ἱερεῖς.

῾Μά..., Γέροντα, συγγνώμη πού ἐπεμβαίνω, μέ ὅλο τό θάρρος...᾽, διέκοψε τήν τελετή κάποια στιγμή μέ συστολή καί μεγάλη σεμνότητα ὁ διάκος. Εἶχε παλέψει νά μή μιλήσει, ἀλλά ἡ συνείδησή του τόν ἔκανε νά ξεπεράσει τόν δισταγμό του. ῾Δέν θά ἔλεγα τίποτε, ἀλλά αὐτά πού λέτε στήν προσκομιδή δέν εἶναι τῆς ὀρθόδοξης πίστης μας, ἀλλά κάποιας κακόδοξης. Δέν μπορῶ νά μήν σᾶς τό πῶ᾽.

Σάν νά τοῦ κακοφάνηκε τοῦ Γέροντα ἡ ἐπέμβαση τοῦ διάκου. ῾Ο ἴδιος συνέχιζε νά βλέπει τούς ἀγγέλους, τούς ὁποίους προφανῶς δέν ἔβλεπε ὁ νεαρός κληρικός, γι᾽ αὐτό καί στηριγμένος στήν ὅρασή του καταφρόνησε τά λόγια τοῦ διάκου. ῎Εκανε πώς δέν τόν ἄκουσε καί συνέχισε τό ἔργο του.

῾Ο διάκος ὅμως ἐπέμενε. ῾᾽Εδῶ δέν εἶναι θέμα εὐγένειας᾽ ἔλεγε ὁ λογισμός του, καί δικαίως. ῾᾽Εδῶ εἶναι θέμα ὀρθῆς πίστης. Καί μέ τήν πίστη δέν παίζει κανείς. ῾Ο Γέροντας εἶναι ἅγιος, ἀλλά σφάλλει᾽.

῾Σφάλλετε, Γέροντα, γιατί αὐτά πού λέτε ὡς εὐχές δέν τά παραδέχεται ἡ ᾽Εκκλησία μας᾽.

Προβληματίστηκε ὁ Γέροντας ἀπό τήν ἐπιμονή τοῦ διάκου νά τόν ἐλέγχει. Στράφηκε καί πάλι πρός τούς ἀγγέλους.
῾᾽Επειδή ὁ διάκονος αὐτά κι αὐτά μοῦ λέει, εἶναι σωστά τά λόγια του; ῎Εχει δίκιο ἤ ἄδικο;᾽
῾Νά τά παραδεχτεῖς, Γέροντα᾽, τοῦ εἶπαν οἱ ἄγγελοι, πάλι μέ φωνή πού μόνος αὐτός ἄκουγε. ῾῾Ο διάκος καλά σοῦ τά λέει᾽.

᾽Απόρησε καί παραξενεύτηκε ὁ Γέροντας. ῾Καί τόσο καιρό πού μέ  βλέπετε νά τά λέω λάθος, γιατί δέν μοῦ εἴπατε τίποτε; Γιατί δέν μέ διορθώσατε ἐσεῖς;᾽ Φάνηκε ἐξουθενωμένος ὁ παπᾶς.

῾Γιατί ὁ Θεός ἔτσι οἰκονόμησε τά πράγματα: ὁ ἄνθρωπος νά διορθώνεται ἀπό ἀνθρώπους. Γέροντα, μή ξεχνᾶς. ῾Ο Θεός μας γιά νά σώσει τούς ἀνθρώπους δέν ἔγινε ἄγγελος, δέν ἔγινε κάτι ἄλλο, ἀλλά ἔγινε κι ᾽Εκεῖνος ἄνθρωπος. Ἡ ἀπάντηση στήν ἐρώτησή σου εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Κύριος ᾽Ιησοῦς Χριστός᾽.

Φωτίστηκε ὁ νοῦς τοῦ ἁπλοϊκοῦ ἅγιου Γέροντα. Ταπεινά διόρθωσε ὅ,τι ἐσφαλμένο ἔκανε καί ἔλεγε, εὐχαρίστησε τόν Θεό καί τόν ἀδελφό.

Μά τό πολύ σημαντικότερο πού ἔμαθε ἦταν κάτι ἄλλο: κατάλαβε ὅτι ἡ παρουσία τοῦ κάθε συνανθρώπου του μπορεῖ νά εἶναι τό μήνυμα πού τοῦ στέλνει κάθε φορά ὁ Κύριος γιά τήν σωτηρία του.  Ὁ ἅγιος Γέροντας ἄρχισε νά ῾βλέπει᾽ ὡς ἀγγέλους καί τούς ἴδιους τούς συνανθρώπους του. 

Ταπείνωσις



Υπηρχεν ένας Επίσκοπος σέ μίαν πόλιν, ό όποιος κατά συνέργειαν τού Σατανα έτυχε καί έπεσε κάποτε εις πορνείαν.

Ύστερα έτυχε νά γίνη σύναξις των χριστιανών εις τήν εκκλησίαν, χωρίς νά ήξεύρη κανένας τίποτε διά τήν αμαρτίαν αύτήν τού Επισκόπου. Στό μεταξύ, ήλθε καί ό Επίσκοπος καί ώμολόγησε μόνος του καί είπεν έμπροστά σέ όλους ότι έπεσε στήν πορνείαν. Άφησε τά άμφιά του εις τό Θυσιαστήριον, καί έξεκίνησε νά φύγη, προσθέτοντας : «Δέν ήμπορώ πλέον νά είμαι έπίσκοπός σας».
 
Τότε, έφώναξεν ολος ό κόσμος μέ κλάματα καί τού λέγανε: «Τήν αμαρτίαν σου τήν πέρνουμεν εμείς είς τόν λαιμόν μας. Μόνον σέ παρακαλούμεν νά μείνης είς τήν Επισκοπήν».

Έκείνος τούς άπήντησε καί τούς λέει: «Εάν θέλετε νά μείνω είς τήν Επισκοπήν, θά κάμετε ό,τι σας είπώ».
Έπηγε λοιπόν ό Επίσκοπος καί έξάπλωσε μπροστά είς τήν πόρταν της Εκκλησίας καί λέει στό έκκλησίασμα : «Δέν είναι χριστιανός όποιος, βγαίνοντας έξω, δέν μέ πατήση».
Έκτέλεσαν λοιπόν όλοι τόν λόγον του καί τήν διαταγήν του καί, καθώς έβγαιναν άπό τήν πόρταν της εκκλησίας, τόν έπατούσαν είς τήν κοιλίαν, ένας ένας, άπό τόν πρώτον μέχρι τόν τελευταίον.
Καί μόλις έβγήκε καί ο τελευταίος, άκούσθηκε φωνή τού Θεού άπό τόν Ούρανόν, πού έλεγε: «Διά τήν μεγάλην του ταπείνωσιν, τού έ συγχώρησα τήν αμαρτίαν».

* * *

Κάποτε ό Άγιος Αντώνιος είδεν ολες τις παγίδες τού διαβόλου απλωμένες επάνω στήν γην κι’ άπόρησε λέγοντας μόνος του: «Καί ποιός ήμπορεί νά τις περάση;»

Ακούσθηκε λοιπόν φωνή άπό τόν Ούρανόν καί είπε: «ή ταπεινοφροσύνη».

το είδαμε εδώ

ΑΝ ΠΙΣΤΕΥΑΜΕ...





Είναι μερικές φορές που τα προβλήματα σε κυκλώνουν και οι δυσκολίες παρουσιάζονται μπροστά σου η μία μετά την άλλη.

Και είναι και μερικές φορές που αυτό που φοβάσαι είναι...ένα "φάντασμα" και κατοικεί στο μυαλό σου. 

Σου γράφω γιατί και εγώ τρόμαξα από καταιγίδες που δεν ήρθαν ποτέ και σάστισα μπροστά στις μαύρες σκέψεις του νου. 

Εχεις προσέξει ότι πιο εύκολα πιστεύουμε στο κακό που πρόκειται να έρθει, παρά στην ελπίδα και την αισιοδοξία;

Φοβόμαστε και τρέμουμε το μέλλον και το παρελθόν...

Φοβόμαστε μήπως επαναλάβουμε τα ίδια λάθη και με το μυαλό μας είμαστε ήδη πολύ μπροστά από τον αληθινό χρόνο.

Αν πιστεύαμε από καρδιάς στον Θεό, θα Του δίναμε την δυνατότητα να διαλέξει Εκείνος το δρόμο μας και οχι εμείς.

Θα Τον αφήναμε να προχωρήσει πρώτος μπροστά και να κάνει ότι εμείς δεν μπορούμε.

Θα "ξεφορτώναμε" όλους τους λογισμούς που μας τρομάζουν στην αγκαλιά Του και θα ξεκινούσαμε από την αρχή.

Γιατί Εκείνος δεν θέλει να φοβάσαι! 

Γιατί δεν θέλει να ανησυχείς για όλα αυτά που θα έρθουν.

Γιατί θέλει να σου μάθει να Τον εμπιστεύεσαι.

 Θέλει να έχεις ειρήνη στο νου και την καρδιά.

Γιαυτό, προσπαθήσε να δεις τα πράγματα λίγο πιο αισιόδοξα και μην μπλέκεσαι στα άσχημα παιχνίδια του νου, που τριγυρνάει συνεχώς και σε τρομάζει.


Λ.Κ.

ΤΟΤΕ & ΣΗΜΕΡΑ Του Αρχιμανδρίτη Βασιλείου Μπακογιάννη.




 ΤΟΤΕ & ΣΗΜΕΡΑ

Του Αρχιμανδρίτη Βασιλείου Μπακογιάννη. 
  
          Αν ζούσες στο ξεκίνημα του χριστιανισμού, (1ος μ.Χ. αι.) και αμάρτανες θανάσιμα,  έπεφτες λ.χ. στη μοιχεία, στην πορνεία, στις προγαμιαίες σχέσεις, έπαιρνες διαζύγιο χωρίς λόγο πορνείας, κ.λ.π., κανείς δεν θα σου έδινε άφεση! Θα περίμενες τον Ίδιο το Χριστό να σε κρίνει…! Μέχρι τότε θα ήσουν εκτός Εκκλησίας. Ακοινώνητος! «Αφορισμένος!».
          Αν ζούσες λίγο μετά (2ον ή 3οναιώνα), και αμάρτανες θανάσιμα, θα είχες κάπως καλύτερη «τύχη»! Θα εξομολογιόσουν δημόσια την αμαρτία σου(διασυρμός…!), (εδώ με χίλια βάσανα την εξομολογείσαι κατ’ ιδίαν στον παπά), θα έπαιρνες μεν την άφεση, αλλά μέχρι επιθανατίου κλίνης θα ήσουν «ακοινώνητος», «αφορισμένος», εκτός Εκκλησίας! Θα κοινωνούσες στα τελευταία σου! (Θα καταλάβαινες τι σημαίνει αμαρτία!).
          Αν ζούσες μετά, (4ον αιώνα), και αμάρτανες θανάσιμα, και πάλι θα εξομολογιόσουν δημόσια την αμαρτία σου, και μετά θα ακολουθούσε άλλο μαρτύριο, θα στεκόσουν «προσκλαίων» στην εξώπορτα του ναού, μετά στον νάρθηκα, κ.λ.π. και μετά θα κοινωνούσες! (Θα έφτυνες αίμα, προκειμένου να καταξιωνόσουν των Αχράντων Μυστηρίων!)
          Σήμερα; Εξομολογείσαι την αμαρτίαν σου κατ’ ιδίαν! Στον παπά! Και χωρίς να ακολουθείς την «οδό του μαρτυρίου»,(προσκλαίων κ.λ.π.) προσέρχεσαι στα Μυστήρια! Τέτοια χάρη σου κάνει η Εκκλησία! Για να σε σώσει…! Αν και τώρα, μετά από αυτή τη μεγάλη συγκατάβαση, που σου κάνει προς χάρη σου, αρνείσαι να προσέλθεις στο Μυστήριο, τότε;!


Εξομολόγηση;

          Τότε, λοιπόν, η εξομολόγηση ήταν«επανένταξη» στο σώμα της Εκκλησίας. Η θανάσιμη αμαρτία σε απέκοβε από την Εκκλησία, και η εξομολόγηση σε επανένωνε. Σήμερα; Η εξομολόγηση δεν έχει σχέση με την αρχική έννοια της εξομολογήσεως.
          Σήμερα οι περισσότεροι χριστιανοί, ιδιαίτερα στις παραμονές Χριστουγέννων, Πάσχα και της Παναγίας, πάνε στον εξομολόγο, χωρίς να βαρύνονται από βαριά, θανάσιμα αμαρτήματα, κωλυτικά της Θείας Κοινωνίας. Μπορεί ακόμα να μην έχουν τίποτε να του ειπούν, όμως θα περάσουν, έτσι για μια «ευχή». Και μετά να κοινωνήσουν. Αυτό έχει γίνει πια συνήθεια, παράδοση, άγραφος κανόνας, νόμος.
          Βέβαια είναι καλό πράγμα να περνάνε οι χριστιανοί από τον παπά, πριν να κοινωνήσουν, αλλά δεν είναι αυτό εξομολόγηση. Ο καλός παπάς, από τη μεριά του, θα εκμεταλλευθεί αυτή την ευκαιρία, και θα τους αφυπνίσει, θα τους υπενθυμίσει την προσευχή, τη νηστεία, τον εκκλησιασμό κ.α., όπως έκανε και ο θεόπτης Μωυσής κάθε φορά που τον επισκέπτονταν οι Ισραηλίτες. «Βρίσκω (έλεγε) την ευκαιρία και τους διδάσκω τις εντολές του Θεού και το Νόμο Του» (Έξοδ. 18, 16)
          Ακόμα: Μια οι δουλειές, μία η τηλεόραση στο σπίτι, (προπαντός…!) μια το ένα μια το άλλο, κάνουν σήμερα τους ανθρώπους να μην «εξωτερικεύονται», να μην εκτονώνονται λέγοντας κάπου τα προβλήματά τους, τα βάσανά τους, οπότε τα«μαζεύουν» μέσα τους, και με την πρώτη ευκαιρία τα λένε στον εξομολόγο τους. Έχει γίνει πια συνήθεια οι χριστιανοί να λένε στην εξομολόγηση τα βάσανά τους! «Είμαι άρρωστος, παίρνω φάρμακα, ο γυιός μου είναι άνεργος, η κόρη μου  είναι ανύπαντρη», κ.λ.π. Όχι, βέβαια, πως το να ειπείς τα βάσανά σου  στον παπά, είναι«κακό», όμως αυτό δεν είναι εξομολόγηση.


Αφανείς ήρωες!

          Προσέξτε: «Ολόκληρος» θεόπτης Μωυσής «κόντεψε» να καταρρεύσει, ακούγοντας το «βάσανα» του λαού! Και δέχθηκε (!) να «μεταθέσει» το βαρύ αυτό φορτίο σε άλλες «πλάτες» (Έξοδος 18, 13-24). Πράγμα που σημαίνει, πως η πιο κοπιαστική διακονία μέσα στην Εκκλησία είναι, το να «κάθεται» ο παπάς με τις ώρες στο εξομολογητήριο, και να ακούει εν υπομονή τα βάσανα των εν Χριστώ αδελφών μας! Να προσπαθεί, παρόλη την κόπωσή του, να τους στηρίξει, παρηγορήσει, κατά την εντολή του Κυρίου: «Παρηγορείτε, παρηγορείτε τον λαόν Μου» (Ησ. 40, 1)

          Ναι! Αυτοί (οι Πνευματικοί Πατέρες) είναι οι αφανείς ήρωες της Εκκλησίας μας.

ΓΙΑΤΙ ΕΝΟΧΛΟΥΝΤΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΑΔΙΑΚΡΙΤΩΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΥΝ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ; Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους



 



Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
_________
Εξ αφορμής διαμαρτυριών για το αναρτηθέν κείμενο μου, που τιτλοφορείται«ΜΕΓΑΛΟ ΔΩΡΟ ΣΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ, ΣΗΜΕΡΑ  ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ, ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ»,  από αυτούς που αδιακρίτως υποστηρίζουν τον γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινό, θα ρωτήσω που διαφωνούν;  Έδειξαν το «πνευματικό κάλλος» των με τις απαράδεκτες βρισιές κάτι που μάλλον θυμίζει «κομματικές» συμπεριφορές.  Γιατί βρίζουν;  Που διαφωνούν;  Αυτά όλα προδίδουν ότι η προσωποληψία και η ιδιοτέλεια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της υποστήριξης τους. 

Δεν έχω δώσει τον παραμικρό χαρακτηρισμό στον γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινό.  Απλά μίλησα για τα δογματικά και άλλα λάθη του.   

Mήπως διαφωνούν στις τοποθετήσεις μου;  Σε αυτό δεν έγινε καμιά αναφορά, πλην ελαχίστων, που και αυτές ήταν χωρίς καμιά..
θεολογική βάση.


 Έπρεπε να σιωπήσομε όταν πληροφορηθήκαμε τη πλανεμένη θέση του για το μη εφάμαρτο της έκτρωσης πριν τον τρίτο μήνα της κύησης;  Πέραν της εγκληματικής παρερμηνείας του συγκεκριμένου χωρίου από την Έξοδο, που αναφέρεται στο εξεικονισμένο και μη έμβρυο, υπήρχε και πλήρης άγνοια της Πατερικής διδασκαλίας στο θέμα τούτο, γιατί ισχυρίστηκε ότι δεν έχει πάρει θέση η Εκκλησία μας.  Το ηχητικό ντοκουμέντο αμφισβητήθηκε, οι θεολόγοι που τοποθετήθηκαν αποκλήθηκαν συκοφάντες.  Μετά την προσωπική και ενυπόγραφη μαρτυρία αυτού που ηχογράφησε την κασέττα, επεκράτησε σιωπή, γιατί καραδοκεί ο κίνδυνος να δοκιμαστεί με τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα η κασέττα και να αποδειχθεί όχι μόνο θεολογικώς αλλά και «τεχνικώς» η κακοδοξία τούτη.

Μήπως έπρεπε να σιωπήσομε για την «περί ενοχής διδασκαλία», τη ξεκάθαρη διδασκαλία των Λατίνων, που την αρχή έλκει στην θεωρία του Ανσέλμου Καντερβουρίας;   Ή μήπως συμφωνούν με τη θέση του αυτή.  Αν όντως συμφωνούν τότε ταιριάζει στην διαμαρτυρία τους.

Θα έπρεπε να τηρήσομε σιωπή στη θέση του για το γάμο ότι «η συζυγία συνεχίζεται στην αιωνιότητα»  Ποία έννοια μπορεί να έχει η συνέχεια της συζυγίας στην αιωνιότητα;   Σε ποία πατερική βάση στηρίζεται τούτο;  Αυτή η θέση δεν δίνει μόνο λανθασμένη ερμηνεία του γάμου αλλά και της βασιλείας των ουρανών.

Χωρίς καμιά προηγούμενη Πατερική βάση, μιλώντας για τη Γέννηση του Χριστού, είπε ότι  «εκεί που καθόταν η Παναγία βρέθηκε ο Χριστός αυτομάτως στην αγκαλιά της».  Μετήρεν όρια και ζητήθηκε η απόσυρση του σχετικού βίντεο.  Ας ρωτήσουν περί τούτου όποιο καθηγητή θεολόγο θέλουν.

Για το θέμα του «χαμογέλου από την αιωνιότητα», όπως το καλούν, με πολλή σοβαρότητα, ούτε το υποστήριξα, ούτε το αμφισβήτησα, αλλά μίλησα για την υπερπροβολή του, που είχε ως αποτέλεσμα ξένο ιστολόγιο, απρεπώς να συμπροβάλλει τον γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινό, με άραβες τρομοκράτες που χαμογελούν και να θεωρεί το γεγονός τούτο ως απαρχή προβολής και από τους ισλαμιστές των νεκρών που χαμογελούν.  Που είναι το λάθος; Ή μήπως τούτο είναι τροχοπέδη στην ενθουσιαστική προβολή τους;

Όσον αφορά τώρα την αναφορά στο «προφητικό χάρισμα» του όπως ισχυρίζονται ας ξαναδούν το βίντεο στο οποίο αναφέρθηκα, όπου μιλά για τη «λυσσαλέα» καταστροφή της Κύπρου και τη συμβουλή του να μην τρομάξουμε.  Εμείς τρομάξαμε και γράφουμε. 

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΘΑ ΔΙΑΦΑΝΕΙ.
  το είδαμε εδώ

O Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς συμβουλεύει για τους έσχατους καιρούς.”Κάθε χριστιανός είναι υπεύθυνος για το σύνολο της Χριστιανοσύνης

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...