Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Παρασκευή, Φεβρουαρίου 27, 2015

Ερωτήματα για την προετοιμασία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδοξίας

του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
Συνεδρίασε στη Γενεύη από 15 έως 21 Φεβρουαρίου η Ειδική Επιτροπή Αντιπροσώπων των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών που προετοιμάζει τα κείμενα που θα κατατεθούν στην Προσυνοδική Πανορθόδοξο Διάσκεψη που θα προηγηθεί της σύγκλησης της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδοξίας. Σύμφωνα με την απόφαση που έλαβε το Μάρτιο του 2014 η Σύναξη των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών μέχρι το φετινό Πάσχα θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το έργο της Ειδικής Επιτροπής  ώστε στα μέσα του τρέχοντος έτους 2015 να συνέλθει η Προσυνοδική Πανορθόδοξος Διάσκεψη.
Η Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδοξίας σχεδιάζεται να συνέλθει την Πεντηκοστή του 2016 στην Κωνσταντινούπολη.
Η Ειδική Επιτροπή που επεξεργάζεται τα κείμενα πρόκειται να συνέλθει σύντομα εκ νέου για να εξετάσει τα εξής θέματα της Ημερήσιας Διάταξης της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου: «Το ζήτημα του Κοινού Ημερολογίου», «Κωλύματα γάμου» και «Η σπουδαιότης της νηστείας και η τήρησις αυτής σήμερον».
Ατυχώς το περιεχόμενο των κειμένων που επεξεργάζονται οι επιτροπές αυτές δεν είναι ευρέως γνωστό μολονότι υπάρχουν πληροφορίες που συνηγορούν στο ότι σχεδιάζεται μία αναθεώρηση επί το επιεικέστερον προβλέψεων των Ιερών Κανόνων και των αγίων Πατέρων για τη νηστεία, πτυχές της πνευματικής ζωής και κυρίως τις σχέσεις των Ορθοδόξων με τους ετεροδόξους. Οι εργαζόμενοι στις επιτροπές αυτές εκπρόσωποι των Ορθοδόξων Εκκλησιών, επίσκοποι οι περισσότεροι, έχουν επιλεγεί από τις Εκκλησίες τους με κύριο κριτήριο τις πανεπιστημιακές τους περγαμηνές ή την εμπειρία τους σε συνάξεις διορθόδοξες και διαχριστιανικές. Το έλλειμμα ενημέρωσης του συνόλου των μελών των Συνόδων των Εκκλησιών, πολύ δε περισσότερο ενός ευρύτερου κύκλου κληρικών και θεολόγων, γύρω από τα ετοιμαζόμενα κείμενα, είναι δυνατόν να δημιουργήσει εκ των υστέρων ισχυρές αμφισβητήσεις των αποφάσεων που θα ληφθούν στη Μεγάλη Σύνοδο. Δεν θα πρέπει να διαφεύγει από κανέναν ότι η εκπροσώπηση όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών σε μία Σύνοδο –εάν καταστεί και αυτή τελικά δυνατή, με δεδομένες τις εντάσεις μεταξύ κάποιων Εκκλησιών λόγω άλλων ζητημάτων- ή η ομοφωνία στη λήψη κάποιων αποφάσεων δεν καθιστούν αλάθητες τις αποφάσεις αυτής της Συνόδου, πολύ δε περισσότερο εάν αυτές κινούνται σε κατεύθυνση αντίθετη από εκείνη προηγουμένων Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων, των οποίων η εγκυρότητα έχει διαχρονικά γίνει αποδεκτή από την Ορθόδοξη Εκκλησία. Κάθε προσπάθεια «μετα-πατερικής» ή «μετα-κανονικής» αναθεώρησης της εκκλησιαστικής μας παραδόσεως, ακόμη κι αν φέρει τις υπογραφές απάντων των αντιπροσώπων των Ορθοδόξων Εκκλησιών δεν καθίσταται αυτομάτως εφαρμόσιμη στην πράξη. Προσπάθεια δε «επιβολής» της στο εκκλησιαστικό πλήρωμα μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες αποσχιστικές κινήσεις και ρήγματα στο πλοίο της Εκκλησίας.
Όσοι προετοιμάζουν πυρετωδώς τη Μεγάλη Σύνοδο σπεύδουν να χαρακτηρίσουν κάθε κριτική για το προπαρασκευαστικό τους έργο ως κακόβουλη, ακραία ή και ζηλωτική. Δεν αντιλαμβάνονται όμως ότι η καχυποψία μας για το τι ετοιμάζεται αυξάνει λόγω της μυστικότητας με την οποία γίνεται η όλη προετοιμασία. Εάν η Μεγάλη Σύνοδος είναι τόσο σημαντικό γεγονός όσο θέλουν να μας το παρουσιάσουν οι Φαναριώτες τότε οφείλουν να παρέχουν σε όλο το εκκλησιαστικό πλήρωμα σαφή ενημέρωση για το περιεχόμενο και τις κατευθύνσεις προς τις οποίες κινούνται στα θέματα για τα οποία θα ληφθούν αποφάσεις στη Σύνοδο αυτή. Σε διαφορετική περίπτωση γεννάται εύλογη ανησυχία με γνωστές άλλωστε τις θεολογικές τοποθετήσεις επί σημαντικών ζητημάτων της Εκκλησίας μας κάποιων εκ των συμμετεχόντων στις προπαρασκευαστικές της Συνόδου επιτροπές. 
Ορθόδοξος Τύπος, 27/2/2015

το είδαμε  εδώ

Πέμπτη, Φεβρουαρίου 26, 2015

Υπομονή κύριοι...πόσο να θέλει ακόμη για να πεθάνουν κι αυτά τα 2 εκ «ευάλωτοι Έλληνες»; "Φεύγουν" τόσοι κάθε μέρα!Μετά θ’ αρχίσει η Ανάπτυξη...





γράφει ο Γιώργος Ανεστόπουλος

Μια μάνα 67 χρονών στην Χαλκίδα προτίμησε να πηδήξει από τον 5ο όροφο παρά να συνεχίσει να ζει στην εξαθλίωση.
Της είχαν κόψει την αναπηρική σύνταξη.

Αδυνατούσε να εργαστεί.
Κυρίως γιατί αδυνατούσε να αναπνεύσει.

Αλλά και ποιός θα πάρει στην δούλεψή του έναν άνθρωπο 67 χρονών;
Ποιός θα πάρει έναν 50άχρονο; Έναν υπερήλικα γενικώς...

Στο θάνατο από τον 5ο όροφο την ακολούθησε και ο 27άχρονος γιός της.
Είχε κι αυτός τα προβλήματά του.

Τριάμισυ χρόνια φυτοζωούσαν...
Ουδείς νοιάστηκε ποτέ.

Και ποιός να νοιαστεί από την πανταχού και πάντα Παγερή και ανύπαρκτη Πολιτεία;
Ποιός θ’ ασχοληθεί μαζί τους;

Οι βολεμένοι πολιτικοί που πήραν την εγκληματική απόφαση να τους κόψουν την αναπηρική σύνταξη;

Ή μήπως οι εξίσου βολεμένοι της επιτροπής που το έκανε (από 75% αναπνευστική ανικανότητα της την κατέβασαν στο 30%! Λες και "αναγεννήθηκαν οι πνεύμονες! Θαύμα";)

Ή μήπως οι γραφειοκράτες του υπουργείου που το προώθησαν;

Όλοι τους ένα αδίστακτο τσούρμο βολεμένων είναι.

Είναι αυτοί οι ίδιοι που λίγο καιρό πριν "μοιράζανε" τις αναπηρικές συντάξεις με το... "τσουβάλι" (και το...."αζημίωτο" βεβαίως)...

Και εξ' αιτίας αυτών των "μαϊμού συντάξεων" - που αυτοί και το συνάφι τους έφταιγαν - αποφάσισαν να τις αφαιρέσουν απ' όλους...

Οι ίδιοι - "βολεμένοι" Πολιτικοί και γραφειοκράτες - που ευθύνονται για τους χιλιάδες θανάτους συμπολιτών μας κάθε μέρα από έμφραγμα ή εγκεφαλικό λόγω της ανημπόριας τους πλέον να επιβιώσουν μέσα στη μιζέρια και την εξαθλίωση.

Αυτοί όμως δεν λογαριάζονται ούτε στις αυτοκτονίες ούτε στις δολοφονίες.
Λογαριάζονται πως πέθαναν από φυσικά αίτια.

(Αλήθεια, Δικαιοσύνη θα υπάρξει ποτέ σ' αυτό τον τόπο; Γι' αυτούς τους θανάτους (φόνους) θα καταδικαστεί ποτέ κανένας Πολιτικός και Γραφειοκράτης;)

Αλλά είπαμε...το κλίμα το έδωσαν "ευθαρσώς"κάποια "πολιτικά τζιμάνια":

«Αν δεν έχεις να πληρώσεις τους φόρους πούλα το σπίτι σου»!!!

Έτσι δεν τους είπαν επανειλημμένα οι Βαρβιτσιώτης, Πάγκαλος και Άδωνις;
Ειδεμή, άντε ψόφα...(υπονοούσαν εμμέσως πλην σαφώς, σωστά;)

"Γιατί δεν πήγανε στις δομές αλληλεγγύης να βοηθηθούν";
Θα ρωτήσει κάποιος άσχετος...(Παντού και πάντα υπάρχει ένας "Ηλίθιος")...

Έχει πάει ρε κανείς από εσάς να δει πως είναι;

Ξέρει κανείς από εσάς τι κερατιάτικα ζητάνε οι κωλογραφειοκράτες των Δήμων για να σου δώσουν ένα πιάτο φαί ή το δικαίωμα να πηγαίνεις στο κοινωνικό παντοπωλείο;

Όλοι οι θεσμοί αλληλεγγύης αποτύχανε.

Και των Δήμων και οι ανεξάρτητες προσπάθειες και ΝΑΙ, ακόμη και η ίδια η περιβόητη εκκλησία.

Υπάρχουν μόνον για τους μετανάστες...

Σ’ αυτούς κανείς δεν ζητάει χαρτιά και φορολογικές δηλώσεις.

Άντε και για τους Ρομά και τους επαγγελματίες επαίτες...

Τα έχουν ρυθμίσει έτσι όλοι αυτοί οι "επαγγελματίες της επαιτείας" ώστε να μην μένουν "ακάλυπτοι" και να περνάνε απ' όλους τους "τυπικούς ελέγχους" των διαφόρων δήθεν "κόμβων αλληλεγγύης"...

Απ’ αυτούς που μιλάνε ετσι «αγέρωχα» κανείς τους δεν πήγε με σκυμμένο το κεφάλι και μασημένα λόγια στον ιερέα για να συναντήσει την αλαζονεία, την εχθρική απόσταση, το «αστυνομικό ύφος και συμπεριφορά», την απαξίωση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας του "ξεπεσμένου πολίτη" που πηγαίνει Ικέτις ενώπιόν τους...

Η πρώτη τους κουβέντα (και μάλιστα εκεί μπροστά σε όλους να σε εξευτελίζουν):

"...για να κάνουμε πρώτα κύριε μια εξακρίβωση...πως λέγεστε και που μένετε;» (και βγάζει χαρτί και στυλό να σε «τσεκάρει» αν ανήκεις στην δική του ενορία)..."
"...δεν ανήκετε σε μας κύριε, να πάτε στην άλλη ενορία..."

"Μα συγγνώμη, εδώ και 40 χρόνια, κάθε Θεοφάνεια εσείς έρχεστε και ευλογείτε στο σπίτι μου και τότε μας λέγατε πως ανήκουμε σε σας...τώρα που είναι για το φιλόπτωχο πως και δεν ανήκω σε σας;"
.....

Ή ας πούμε, να πηγαίνει κάποιος «με γραβάτα» στην εκκλησία και μετά την λειτουργία, δειλά δειλά να ζητάει βοήθεια από τον ιερέα («πάτερ, μια κονσέρβα, πεινάω») για να εισπράξει την «απόμακρη απάντηση» :
«και τι να σου κάνω εγώ; Δεν έχουμε εδώ τίποτα»...(αληθινό περιστατικό σε έναν από τους Ναούς της Ν. Φιλαδέλφειας που συζητιέται τον τελευταίο καιρό μεταξύ των δημοτών).

Κι όσο για τα περιβόητα προγράμματα «βοήθειας στο σπίτι» της Εκκλησίας, «Μύθος»...
Όταν ρωτάς σου λένε «δεν υπάρχει κάτι τέτοιο»...

«Μα ρε παιδιά, ο Αρχιεπίσκοπος το έλεγε....για ανθρώπους που η αξιοπρέπειά τους δεν το αντέχει να πάνε να σταθούνε στην ουρά, τους πάμε το πακέτο τα τρόφιμα στο σπίτι...έτσι έλεγε στην τηλεόραση ξανά και ξανά πέρυσι...»...

«δεν ξέρω ποιοί σας τα λένε αυτά κύριε, δεν ισχύουν»....

Κι όσο για το ποσό που πρέπει να λέει η φορολογική σου δήλωση για να τύχεις της βοήθειας της Εκκλησίας;
5,000 ευρώ.

«Μα ρε παιδιά οι περυσινοί κυβερνήτες μας υποχρέωσαν βάση τεκμηρίων – το σαρκίο μου, της γυναίκας μου, τα δυό μου παιδιά, σπίτι κι ένα μικρό παλιόσπιτο – να δηλώσουμε 12,000 ευρώ χωρίς να τα έχουμε αυτά τα χρήματα...άνεργος είμαι, δεν το έχω αυτό το εισόδημα...χρειάζομαι επειγόντως τη βοήθεια της εκκλησίας»...

«...τι να σας κάνουμε κύριέ μου; Αυτή είναι η απόφαση της Εκκλησίας...δεν σας καλύπτουμε»...
«...ναι, αλλά όλοι αυτοί οι μετανάστες ή οι ρομά με τα μαύρα εισοδήματα και χωρίς φορολογική δήλωση γιατί δικαιούνται κι εγώ όχι»;

«...σας παρακαλώ κύριε, η εκκλησία δεν κάνει διακρίσεις»

«...μα πως δεν κάνει διακρίσεις; Σ’ αυτούς δίνετε βοήθεια και σε μένα όχι...αυτό δεν είναι διάκριση;»
(σαφώς και υπάρχουν κι εξαιρέσεις και Άγιοι Άνθρωποι, άξιοι Ιερείς σαν τον Πατέρα Θεμιστοκλή στον Άγιο Ελευθέριο Πατησίων...)

Αυτά ως προς την Εκκλησία και τους Δήμους...

Ηθικόν δίδαγμα:
Για την Πολιτεία δεν υπάρχει ο φτωχός άνθρωπος...
Ούτε για τους προηγούμενους ούτε γι’ αυτούς τους τωρινούς τους "προοδευτικούς"...τους "ευαίσθητους στον πόνο του άλλου"....όπως έλεγαν...και λένε...τάχαμου...

Οι προηγούμενοι σχεδόν εκστασιάζονταν από τους θάνατους των ανήμπορων...
Έδειχναν ν' απολαμβάνουν αυτό που έκαναν...

Πλήρως αδίστακτη και αδάκρυτη, θανάσιμη καταισχύνη και αδιαφορία...
Η αναίσθητη ψυχοπαθολογία του φονιά, του serial killer.

Οι τωρινοί όμως;
Αυτοί που επαίρονταν και επαίρονται πως νοιάζονται κυρίως για την ανθρωπιστική κρίση;

Πως θα φέρουν πίσω στη ζωή όλους αυτούς που πεθαίνουν καθημερινά;

Πως θα φέρουν πίσω στη ζωή αυτή την καϋμένη ηλικιωμένη γυναίκα και τον γιό τους που έπεσαν απ' το μπαλκόνι του 5ου στην Χαλκίδα;

Γιατί αργούν να προσφέρουν στήριξη σ’ αυτούς που το έχουν κατ’ εξοχήν ανάγκη;

Στον διάολο ο Σόϊμπλε και οι δανειστές που έχουν ρουφήξει το αίμα της Ελλάδας και της φτωχολογιάς δεκαετίες τώρα....

Υπάρχουν εκεί έξω περί τα 2,000,000 φτωχών Ελλήνων που περιμένουν πως και πως την ενίσχυση του κράτους.

Περί το 1,000,000 απ’ αυτούς δεν έχουν κανένα εισόδημα.

Ζούνε από τις όποιες βοήθειες συνταξιούχων γέρων γονιών, κάποιοι λίγοι τυχεροί κι από αδέρφια, συγγενείς και φίλους....
Δεν έχουν όλοι αυτή την τύχη όμως...
Πολλοί ζουν με ξεροκόμματα δεξιά αριστερά...

Παιδιά λιποθυμούν στα σχολεία γιατί οι οικογένειές τους δεν έμαθαν να ζητιανεύουν...

Τι περιμένει λοιπόν γαμώ το κέρατό σας μέσα η Πολιτεία για να τους δώσει αυτό το στοιχειώδες οικονομικό βοήθημα για να επιβιώσουν;

Ας πει πως οι κατασχέσεις περιουσιών των λαμογιών θα πάνε σ’ αυτόν τον σκοπό...
Κι ας το κάνει επιτέλους. Άμεσα..τώρα...

Και όχι να συνεχίζει να τους σκοτώνει περιμένοντας το "γραφειοκρατικό πλήρωμα του χρόνου".

Να, ας πούμε αυτοί οι έρμοι οι κατεστραμμένοι μικροέμποροι υπάρχουν καθόλου πουθενά στο νου των κυβερνητών μας;
Οι προηγούμενοι φονιάδες κυβερνήτες τους υποχρέωσαν να δηλώσουν βάση τεκμηρίων 12,000 το χρόνο.

Τους «έκλεψαν» το αφορολόγητο οι εγκληματίες.

Οι σημερινοί κυβερνώντες αδιαφορώντας για το θάνατο αυτών των ήδη κατεστραμμένων ανθρώπων συνεχίζουν το ίδιο έγκλημα.
Τους φορολογούν βάση τεκμηρίων.

Μάλιστα, αδιαφορώντας για το ότι και τα εναπομείναντα μικρομάγαζα είναι με το ένα πόδι στον τάφο, ετοιμάζονται να αυξήσουν και το ΦΠΑ.

Ανόητοι ή εξίσου αδίστακτοι με τους προηγούμενους;

Τους κατεστραμμένους μικροεμπόρους τους ρώτησαν για το τι χρειάζονται για να μην πεθάνουν;

Και όχι τους κονομημένους δήθεν εκπροσώπους τους μεγαλοσυνδικαλιστές...
Τα "φτωχαδάκια"...εκεί κάτω...στο δρόμο...αυτούς να ρωτήσουν...

Όλους αυτούς που παλεύουν να επιβιώσουν με τεκμήρια στην πλάτη, με χαράτσια και φόρους και ασφαλιστικές εισφορές χρωστούμενα, χωρίς επίδομα ανεργίας, με αρρώστιες, εγκατελειμμένοι από την Πολιτεία...

Κύριοι κυβερνώντες,
Απ’ τα «χαμηλά» υποτίθεται πως θα ξεκινούσατε πρώτα.

Η γραφειοκρατία της Πολιτείας είναι μεν υπαρκτή αλλά δεν αναιρεί σε τίποτα το ότι κάθε καθυστέρηση της ενίσχυσης της φτωχολογιάς σημαίνει περισσότεροι θάνατοι κάθε μέρα.

Κι επιτέλους, προτού χαράξετε πολιτικές βάλτε και κανέναν φτωχό άνθρωπο για σύμβουλο στα επιτελεία σας....

Και όχι μόνον εκατομμυριούχους βολεμένους που παριστάνουν τους "προστάτες της φτωχολογιάς"...ο φτωχούλης του Θεού χόρτασε από δαύτους...

Ένα παράδειγμα "ανοησίας" (επιεικώς):

Είναι δυνατόν να λέτε απαλλάσσεται η πρώτη κατοικία αντικειμενικής αξίας έως 350,000 και υψηλό (σχετικά με τον άνεργο και πένητα) εισόδημα και καταθέσεις και να φορολογείτε τον φτωχό άνεργο που το σπίτι του, αποθήκη και ένα δυάρι κληρονομιά στο χωριό (με κομμένο ρεύμα και ακατοίκητα τα δύο τελευταία) είναι όλα μαζί συνολικής αξίας το πολύ 100,000 ευρώ, με μηδενικό εισόδημα και καταθέσεις που ζει από βοήθειες και ελεημοσύνες;

Πόσο εκτός τόπου και χρόνου πρέπει να είναι κάποιος για να το κάνει αυτό;

Δηλαδή, μετά από τα παραπάνω και αυτό το παράδειγμα τι άλλο χρειάζεται για να καταλάβετε την ανεπάρκεια των συμβούλων σας;

Τι άλλο χρειάζεται για να καταλάβετε το πόσο μακριά είστε κι εσείς όπως και οι προηγούμενοι από το τι σημαίνει «φτωχολογιά», τι σημαίνει «εξαθλίωση και στερήσεις», τι σημαίνει «ανθρωπιστική κρίση»;

Αρνείστε να καταλάβετε κι εσείς όπως και οι προηγούμενοι τι σημαίνει πχ να είσαι 50 χρονών χωρίς εισοδήματα, με δυό ανήλικα παιδιά, να μην βρίσκεις δουλειά και να έχεις και την πολιτεία από πάνω να επιμένει να σε φορολογεί με τεκμήρια και χαράτσια επειδή αρνείται να σου αποδώσει ένα αφορολόγητο ποσό όπως σε όλους τους υπόλοιπους πολίτες.

Υπομονή κύριοι...

Πόσο άραγε να θέλει ακόμη για να πεθάνουν αυτά τα 2,000,000 «ευάλωτοι Έλληνες» και να τους ξεφορτωθείτε;
ΑΜΕΣΩΣ θ’ αρχίσει τότε η ΑΝΑΠΤΥΞΗ της χώρας...

ΣΩΣΤΑ;;;

Συγχαρητήρια....να σας χαιρόμαστε και του λόγου σας...

Άξια τέκνα των προηγουμένων και του Σόϊμπλε...να μην σας ματιάσουμε....

Γιώργος Ανεστόπουλος
πηγή

«ὁ μὴ ὢν μετ' ἐμοῦ κατ' ἐμοῦ ἐστι, καὶ ὁ μὴ συνάγων μετ' ἐμοῦ σκορπίζει» (Πρεσβυτέρου Ἀθανασίου Μηνᾶ)

«ὁ μὴ ὢν μετ' ἐμοῦ κατ' ἐμοῦ ἐστι, καὶ ὁ μὴ συνάγων μετ' ἐμοῦ σκορπίζει» (Ματθ., 12:30)
...Μεγάλη  ἡ  μετάνοια!...
ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ  ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ  ΜΗΝΑ
«Χριστοῦ προφήτης τε καὶ Ἀπόστολος, Ἄγγελός τε καὶ Πρόδρομος τῆς θείας σαρκώσεως, Βαπτιστὴς καὶ Ἱερεὺς καὶ Μάρτυς πιστός, κήρυξ τε τοῖς ἐν ᾅδου, σὺ ἐχρημάτισας, καὶ τοῖς παρθενεύουσι κανών, καὶ τῆς ἐρήμου βλαστός.» (Τροπάριο θ’ὠδῆς, ΚΔ’Φεβρ.)  «Ἀπεστάλη βοῶντος φωνὴ ὁ Πρόδρομος, ταῖς ἐρήμοις καρδίαις, τὴν τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, πίστιν εὐσεβῆ, ἐγκεντρίζων τοῦ ὄντως Θεοῦ, ὅν ὑπερυψοῦμεν εἰς πάντας τοὺς αἰῶνας».
Μεγάλη ὄντως ἡ μετάνοια[1]! Ἀρχή καί τέλος τῆς κατά Χριστόν διαγωγῆς εἶναι ἡ μετάνοια, γι’αὐτό καί ὁ Πρόδρομος τοῦ Κυρίου καί Βαπτιστής, ὡς ἀρχή τῆς κατά τόν Χριστό διαγωγῆς «κήρυττε μὲ τοὺς λόγους, μετανοεῖτε· γιατί πλησίασε ἡ Βασιλεία τῶν οὐρανῶν» (Ματθ.,’κεφ.γ’,στ.2). Ἀλλά καί ὁ ἴδιος ὁ Κύριος, ἡ τελειότητα κάθε καλοῦ, ἔλεγε τό ἴδιο στό κήρυγμά Του (Ματθ., κεφ.θ’,στ.13). Μετάνοια δέ, εἶναι τό νά μισήσῃ κάποιος τήν ἁμαρτία καί ν’ἀγαπήσῃ τήν ἀρετή(τίς ἐντολές), νά ἐκκλίνῃ ἀπό τό κακό καί νά ἐκτελέσῃ τό ἀγαθό.
Προηγεῖται δέ αὐτῶν τό νά γνωρίσῃ κανείς τόν ἑαυτό του, νά μεταμελῆται ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, καί νά καταφεύγει στό πέλαγος τῆς εὐσπλαχνίας Του. Διά τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, νά ἐπιστρέψει μέ συντετριμμένη καρδιά ὅπως ὁ ἄσωτος στήν Πατρική ἀγκαλιά καί οἰκία. Λέγω δέ νά ἐπιστρέψει διά τοῦ Μεσσίου στόν Πατέρα τῶν οἰκτιρμῶν, ἐπειδή ἐν ὅσον παραμένει μακράν “βόσκοντας χοίρους καί τρώγοντας ξυλοκέρατα”, παρ’ὅτι πονᾶ καί ὑποφέρει, δέν ὑπάρχει καμιά δυνατότητα κάθαρσης, ἀνάπλασης, Σωτηρίας.
Ὁ Τίμιος Πρόδρομος ζητοῦσε καρπούς μετανοίας, ἤτοι συντετριμμένη καρδία, ἐξομολόγηση, δικαιοσύνη, ἐλεημοσύνη, μετριοφροσύνη, ἀγάπη. Οὕτως σιγά σιγά, σύμφωνα μέ τούς Πατέρες, χαρίζεται καί ἀποκτιέται ἡ Νήψη, ἡ προσοχή, δηλαδή προσοχή στούς λογισμούς, στίς πράξεις, στίς κινήσεις. Ὁ Νοῦς φθάνει στήν κατάσταση νά ἔχει συνέχεια ἐνώπιόν του τήν Ἁγία Τριάδα (προωρώμην τὸν Κύριον ἐνώπιόν μου διὰ παντός, ὅτι ἐκ δεξιῶν μού ἐστιν ἵνα μὴ σαλευθῶ[2]), τόν Θεάνθρωπο Ἰησοῦ, τήν Ἀειπάρθενον Θεοτόκον Μαρίαν, τούς Ἁγίους, τούς Ἀγγέλους καί ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ἀποκτᾶ τό φρόνημα τοῦ Χριστοῦ[3]. Γράφει ὁ Ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης:
«Ἡ μεγάλη δύναμη τοῦ νοῦ, ὁ ὁποῖος τρέχει μὲ ταχύτητα μεγαλύτερη τοῦ φωτός, πρέπει νὰ ἀξιοποιηθῆ καὶ νὰ κατευθυνθῆ ὁλόκληρη πρὸς τὸν Θεό, τὸν Δημιουργὸ τοῦ φωτός. Ἐὰν αὐτὴ ἡ δύναμη εἶναι σκορπισμἐνη, πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ ἔχη δύναμη ὁ νοῦς; Καί, ἐὰν δὲν ἔχη δύναμη ὁ νοῦς τοῦ ἀνθρώπου, τότε ὁ ἄνθρωπος μένει μόνο μὲ τὸ μυαλό· κάνει ἐργασία ἐγκεφαλικὴ καὶ ἀπὸ εἰκόνα Θεοῦ καταντάει ἐγκέφαλος, μηχανή. Σὲ μερικοὺς πάλι συμβαίνει τὸ ἑξῆς: Ἐπειδὴ δὲν ἀξιοποιοῦν τὴν δύναμη αὐτὴν τοῦ νοῦ εἰς τὰ ἄνω, τοὺς τὴν ἀξιοποιεῖ, ἢ μᾶλλον τὴν ἐκμεταλλεύεται , ὁ ἐχθρὸς πρὸς τὰ κάτω· στὴν ἀρχὴ στὰ γήινα καὶ μετὰ πιὸ κάτω, στὴν ἁμαρτία, γιὰ νὰ τοὺς ρίξη στὴν κόλαση. Ὅταν ὅμως κατορθώση ὁ νοῦς νὰ ἀνέβη ψηλά, τότε καὶ ὅλα τὰ πράγματα τὰ βλέπει ἀπὸ ψηλὰ μὲ τὰ μάτια τῆς ψυχῆς, μὲ τὸ θεϊκὸ μάτι, τὸν θεῖο φωτισμό.»(Περὶ προσευχῆς, ΕΥΧΗ ΚΑΙ ΝΗΨΗ, κεφ.γ’, σελ.178).
Στό κείμενο αὐτό ὁ Ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης συμφωνεῖ μέ ὅλους τούς πρό αὐτοῦ Ὀρθοδόξους Πατέρες. Ἰδοῦ τί διδάσκει γιά τό ἴδιο θέμα ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς:
“Ἐκεῖνος ὅμως ποὺ ἀπέκοψε κάθε σχέσι τῆς ψυχῆς του πρὸς τὰ κάτω, καὶ ἐλευθερώθηκε ἀπὸ ὅλα μὲ τὴν τήρησι τῶν ἐντολῶν καὶ τὴν ἀπάθεια ποὺ ἀπέκτησε ἀπὸ αὐτήν, καὶ ὑπερέβη κάθε γνωστικὴ ἐνέργεια μὲ ἐκτενῆ καὶ εἰλικρινῆ καὶ ἄυλη προσευχή, καὶ ἔχει ἐκεῖ περιλαμφθῇ μὲ τὴν ἀπρόσιτη λαμπρότητα μέσῳ τῆς ἄγνωστης ὑπεροχικῆς ἑνώσεως, μόνος αὐτός, ἔχοντας γίνει φῶς καὶ ἔχοντας θεωθῇ μέ τό φῶς καὶ βλέποντας φῶς μέσα στὴν θέα καὶ ἀπόλαυσι ἐκείνη τοῦ φωτός, γνωρίζει τὸ ὑπέρλαμπρο καὶ πράγματι ἀκατανόητο τοῦ Θεοῦ, θεωρῶντας αὐτὸν ὄχι μόνο πάνω ἀπὸ τὴν νοητικὴ δύναμι τοῦ νοῦ, αὐτὴν τὴν ἀνθρώπινη..., ἀλλὰ καὶ πάνω ἀπὸ τὴν ὑπερφυσικὴ ἐκείνη ἕνωσι μέσῳ τῆς ὁποίας μόνον ἑνώνεται ὁ νοῦς μ’ἐκεῖνα ποὺ βρίσκονται πέρα ἀπὸ τὰ νοητὰ «μέ μία θειότερη μίμησι τῶν ὑπερουρανίων νοερῶν δυνάμεων»(PG 3,592C)”[4].
“Ὁ νοῦς μας λοιπὸν βγαίνει ἔξω ἀπὸ τὸν ἑαυτὸ του καὶ ἔτσι ἑνώνεται μὲ τὸν Θεό, ἀλλ’ἀφοῦ ἀνεβῇ πάνω ἀπὸ τὸν ἑαυτὸ του. Ὁ Θεὸς πάλι καὶ αὐτὸς βγαίνει ἀπὸ τὸν ἑαυτὸ του καὶ ἔτσι συνενώνεται μὲ τὸν νοῦ μας, ἀλλὰ δείχνοντας συγκατάβασι(PG 48,722)· σὰν δηλαδὴ νὰ θέλγεται ἀπὸ ἔρωτα καὶ ἀγάπη, ἐξ αἰτίας τῆς ὑπερβολικῆς ἀγαθότητάς του, βγαίνοντας κατὰ τρόπο ἀκοινώνητο ἀπὸ τὸν ἑαυτὸ του ποὺ βρίσκεται πάνω ἀπὸ ὅλα καὶ ἀπὸ ὅλους(PG 3, 776AB), ἑνώνεται μὲ ἑμᾶς κατὰ μία ἕνωσι ἀσύλληπτη ἀπὸ τὸ νοῦ. Ὅτι ὅμως ὁ Θεὸς δὲν ἑνώνεται μόνο μὲ ἑμᾶς δείχνοντας συγκατάβασι, ἀλλὰ καὶ μὲ τοὺς ἐπουρανίους ἀγγέλους, πάλι μᾶς διδάσκει ὁ Ἅγιος Μακάριος λέγοντας· «ὁ μέγας καὶ ὑπερούσιος ἀπὸ ἄπειρη ἀγαθότητα μικραίνει τὸν ἑαυτὸ του, γιὰ νὰ μπορέσῃ νὰ ἀναμιχθῇ μαζὶ μὲ τὰ νοερὰ κτίσματά του, ἐννοῶ μὲ τὶς ἅγιες ψυχὲς καὶ  τοὺς ἀγγέλους, ὥστε νὰ μπορέσουν καὶ αὐτὰ νὰ γίνουν μέτοχα τῆς ἀθάνατης ζωῆς μὲ τὴν θεότητά του»(PG3,776AB)”[5].
Ἔτσι, ὁ πρῶτος μετά τόν Ἕνα πού ἔφθασε ἕως τρίτου οὐρανοῦ, προτρέπει: «Μιμηταί μου γίνεσθε, καθὼς κἀγὼ Χριστοῦ»(Α’Κορ.,κεφ.ια’,στ.1). Ἑρμηνεύοντας ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς γράφει γι’ αὐτήν τήν ἐν Χριστῷ μίμησιν τά ἑξῆς:
“Αὐτῆς δὲ τῆς μιμήσεως ἀρχὴ μὲν εἶναι γιὰ μᾶς τὸ ἅγιο βάπτισμα, ποὺ εἶναι τύπος τῆς ταφῆς καὶ ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου, μεσότης ὁ βίος στὴν ἀρετὴ καὶ ἡ διαγωγὴ κατὰ τὸ εὐαγγέλιο, καὶ τέλος ἡ διὰ τῶν πνευματικῶν ἀγώνων νίκη κατὰ τῶν παθῶν, ποὺ προξενεῖ τὴν ἀνώδυνη καὶ ἀνώλεθρη καὶ οὐράνια ζωή, ὅπως μᾶς λέγει καὶ ὁ ἀπόστολος, «ἂν ζῆτε κατὰ τὴν σάρκα, πρόκειται νὰ ἀποθάνετε· ἂν ὅμως θανατώνετε τὶς πράξεις τοῦ σώματος διὰ τοῦ πνεύματος, θὰ ζήσετε»(Ρωμ.,8:13). Μιμοῦνται ὅσοι ζοῦν σύμφωνα μὲ τὸν Χριστό, τὸν τρόπο τῆς ζωῆς του οἱ ζῶντες μὲ τὴν σάρκα· ἀποθνήσκουν δηλαδὴ ὁ καθένας στὸν καιρὸ του, ἀφοῦ καὶ ἐκεῖνος πέθανε κατὰ τὴν σάρκα, κατὰ τὴν ὁποία καὶ θ’ἀναστηθοῦν, ὅπως ἐκεῖνος, δοξασμένοι καὶ ἄφθαρτοι, ἂν ὄχι τώρα, ἀλλὰ ὅταν θὰ εἶναι ὁ καιρός· ὁπότε θ’ἀναληφθοῦν, ὅπως ὁ Παῦλος τὸ λέγει καὶ αὐτό, «θ’ἁρπαγοῦμε σὲ σύννεφα γιὰ συνάντησι τοῦ Κυρίου στὸν ἀέρα καὶ ἔτσι θὰ εἴμαστε πάντοτε μαζὶ μὲ τὸν Κύριο»(Α’Θεσ.,κεφ.δ’, στ.17)”[6].
Ἐν τούτοις, ἀδελφοί μου, ἐμεῖς ἄς φιλοτιμούμεθα ἀγωνιζόμενοι τόν καλόν ἀγῶνα στά σπλάχνα τῆς Ἁγίας μας Ὀρθοδοξίας, τῆς μόνης καί μοναδικῆς Ἀλήθειας ὑπό τόν ἥλιον. Τό σχῆμα τοῦ κόσμου φεύγει παρέρχεται, ὅπως καί οἱ ὑποσχέσεις τῶν ἀνθρώπων τῆς «Νέας Τάξης» πού μέ τήν ἀταξία τους μᾶς βοηθοῦν, ὥστε νά γνωρίσουμε σέ βάθος καί πλάτος καί ὕψος τόν πλοῦτον τῆς Χρηστότητος τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ(Ἅγ. Παΐσιος Ἁγιορείτης). Ὁ Θεός ἐργάζεται μυστικά καί σιγά σιγά, ἐξ αἰτίας τῆς ὁλοένα ἐξαπλουμένης ἀκολασίας, παραχωρεῖ καί ὁδηγούμαστε σέ ἀδιέξοδο,  πολύ  δέ σύντομα θά ἀνανήψουμε σύν Θεῷ καί κατά τόν Ἅγιο Γέροντα Πορφύριο, θά φωνάξουμε: «Χανόμαστε[7]! Ὅλοι πίσω! Ὅλοι πίσω στήν παράδοση!».
Τό πρόβλημα εἶναι καθαρά πνευματικό. Ἐκεῖνο πού μᾶς χρειάζεται τώρα εἶναι μία εἰλικρινής μετάνοια, γνωρίζοντες ὅτι τό σκοπούμενον τέλος τῆς διδασκαλίας τοῦ Χριστοῦ εἶναι: «γίνεσθε ἅγιοι, γίνεσθε τέλειοι, κληρονόμοι Θεοῦ, συγκληρονόμοι Χριστοῦ». Ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος Παῦλος, πού ὡς ἀνεφέρθη ἀνωτέρω ζήτησε νά τόν μιμηθοῦμε, βρῆκε αὐτόν τόν στόχο, τόν κατάλαβε, ζυμώθηκε μ’αὐτόν, πορεύτηκε πρός τήν Βασιλεία καί γεμάτος Ἀγάπη, Θεῖο Φῶς καί Ἄκτιστον Χάριν γράφει πρός τούς Κορινθίους:
«Οἴδαμεν γὰρ ὅτι ἐὰν ἡ ἐπίγειος ἡμῶν οἰκία τοῦ σκήνους καταλυθῇ, οἰκοδομὴν ἐκ Θεοῦ ἔχομεν, οἰκίαν ἀχειροποίητον αἰώνιον ἐν τοῖς οὐρανοῖς... Ὥστε ἡμεῖς ἀπὸ τοῦ νῦν οὐδένα οἴδαμεν κατὰ σάρκα· εἰ δὲ καὶ ἐγνώκαμεν κατὰ σάρκα Χριστόν, ἀλλὰ νῦν οὐκέτι γινώσκομεν. ὥστε εἴ τις ἐν Χριστῷ καινὴ κτίσις· τὰ ἀρχαῖα παρῆλθεν, ἰδοὺ γέγονε καινὰ τὰ πάντα... Ὑπὲρ Χριστοῦ οὖν πρεσβεύομεν ὡς τοῦ Θεοῦ παρακαλοῦντος δι' ἡμῶν· δεόμεθα ὑπὲρ Χριστοῦ, καταλλάγητε τῷ Θεῷ· τὸν γὰρ μὴ γνόντα ἁμαρτίαν ὑπὲρ ἡμῶν ἁμαρτίαν ἐποίησεν, ἵνα ἡμεῖς γενώμεθα δικαιοσύνη Θεοῦ ἐν αὐτῷ.»(Β’Κορ., κεφ.ε’, στ.1,16,17,20,21).
Ἀδελφοί μου, ὡς ἐλάχιστος ἐν τοῖς Πρεσβυτέροις εὔχομαι, προσεύχομαι καί παρακαλῶ «καταλλάγητε τῷ Θεῷ». Καλή κι’εὐλογημένη Τεσσαρακοστή, καλόν ἀγῶνα, εὐλογημένη καί λαμπροφόρος ἡ Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου μας.
Σ’Αὐτόν, τόν Θεάνθρωπον Ἰησοῦν Χριστόν, τόν Μεσσίαν καί Βασιλέα, ἀνήκει τό Κράτος καί ἡ Δύναμις εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.
…………………………………………………………………………………………………………
[1] Ἰδιόμελο Αἴνων Μεγ.Τετάρτης.
[2] (Πράξεις, κεφ.β’,στ.25)
[3] «τοῦτο γάρ φρονείσθω ἐν ὑμῖν ὃ καὶ ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ»(Πρός Φιλιπ.,κεφ.β’,στ.5)
[4] Παλαμικόν Ταμεῖον, ΘΕΩΣΙΣ, σελ.491.
[5] Παλαμικόν Ταμεῖον, ΘΕΩΣΙΣ, σελ.488.
[6] Παλαμικόν Ταμεῖον, ΜΕΤΑΝΟΙΑ, σελ.626.
[7] «Ψυχή μου, ψυχή μου, ἀνάστα, τί καθεύδεις;  τό τέλος ἐγγίζει, καί μέλλεις θορυβεῖσθαι· ἀνάνηψον οὖν, ἵνα φείσηταί σου Χριστός ὁ Θεός, ὁ πανταχοῦ παρών, καί τά πάντα πληρῶν.» (Κοντάκιον Μεγάλου Κανόνος)
πηγή

ΠΟΙΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΡΌΝΤΙΣΣΑΣ ΜΕ ΟΡΑΣΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΔΕΙΝΩΝ

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΔΕΙΝΑ ΠΡΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑΝ ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΙ ΚΑΙ ΑΘΩΟΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ 




Εις το όνομα της Αγίας Τριάδος. 

Έρχομαι τούτη τη στιγμή να πω τα ρήματά μου, 
ο Κύριος σας ομιλεί αγαπητά παιδιά μου. 
Σας δίνω σ' όλους την ευχή, να έρθετε κοντά μου, 
μα εσείς αλλού πηγαίνετε, δεν θέλετε την καρδιά μου. 

Στα είδωλα στραφήκατε, σε όλες τις αιρέσεις, 
που ήρθανε στη χώρα σας, Χριστό να αφαιρέσουν. 
Ακόμα και οι εκλεκτοί, τα λίγα πια παιδιά μου, 
νοθεύτηκαν μ' αιρετικούς, δεν είναι πια δικά μου. 


Κλαίω, θρηνώ, δεν βλέπετε, πώς μ' έχετε σταυρώσει; 

Σε λίγο όμως τέκνα μου η γη σας θα ματώσει. 
Σκοτίσθηκε πλέον το μυαλό, δεν βλέπετε τη μπόρα, 
την καταιγίδα τη δυνατή που έρχεται με φόρα; 

Η γη θ' ανοίγει τώρα πια, ανθρώπους θα καταπίνει, 
γιατί δεν αντέχει τη μόλυνση, το αίμα πια την πνίγει. 
Σκοτώνετε τα τέκνα σας τ' αθώα τα βλαστάρια,
 και έπειτα παίρνετε φάρμακα, για να κοιμάστε τα βράδια. 

Οι αμαρτίες σας πολλές, μετάνοια καμία, 
γι' αυτό τρέμει πια η γη, ζητάει τιμωρία. 
Δε βλέπετε καταστροφές σ' ολόκληρο τον κόσμο; 
Πλημμύρες, χιόνια, αέρηδες να αφανίζουν κόσμο; 

Δε βλέπετε πώς έφτασε τόση η αμαρτία, 
που ο άνθρωπος έγινε πιο άγριος και από τα θηρία; 
Δε βλέπετε καταστροφές, πείνα και δυστυχία, 
πώς σφάζονται οι άνθρωποι με λύσσα και μανία;  

Και μέσα στην Ελλάδα μας, στη χώρα την Αγία, 
ήρθαν πλέον οι δαίμονες και έκαναν κατοικία. 
Ζήτησαν από μένα υπογραφή, να πάρουν εξουσία, 
να φέρουν αναταραχή, πείνα, αρρώστιες και κάθε δυστυχία. 

Και εγώ σαν Πατέρας στοργικός που βλέπω τα παιδιά μου, 
σαν χοίροι άγριοι να κείτονται στη λάσπη  και καίγεται η καρδιά μου, 
έβαλα την υπογραφή, να δείτε πια σημεία, 
μήπως και ξυπνήσετε και φύγετε από την αμαρτία. 

Μόνοι σας καταδικαστήκατε σε θλίψεις και σε πόνο.
 Μόνο έτσι τέκνα μου αγαπητά θα βγείτε απ' το βόθρο.  
Τότε θα αποκτήσετε σώφρωνα λογισμό, 
τότε θα πείτε «ήμαρτον» και «Δόξα τω Θεώ»! 

Θέλω να νιώθετε πάντοτε τ' αγαπητά παιδιά μου, 
πως θα προφυλαχτείτε καλά μέσα στην αγκαλιά μου. 
Όσα θα με ζητήσετε εγώ να σας φροντίσω, 
θα δείτε θαύματα πολλά, αγγέλους θα σας στείλω. 

Να μη φοβάστε τίποτα, απλώς σας ενημερώνω. 
Θέλω να είστε ενήμεροι τι μέλει να έρθει στον κόσμο. 
Γιατί είστε φίλοι μου εσείς, μπορώ να σας μιλήσω, 
και την καρδιά μου διάπλατα μπορώ να σας ανοίξω. 

Όποιος με αγαπά πολύ, έξω βγάζει το φόβο. 
Νιώθει μ' εμένα ασφαλής, μακριά διώχνει τον πόνο. 
Αγαπημένα μου παιδιά, να είστε εν Ειρήνη! 
Να νιώθετε την Αγάπη μου, αλλά και τη Θεία μου Δικαιοσύνη.

 Αμήν! 

Να θυμάσαι πως κάθε εμπόδιο είναι νουθεσία από τον Θεό


proskomidi
Να θυμάσαι πως κάθε εμπόδιο είναι νουθεσία από τον Θεό.
Έχεις ποτέ σκεφτεί ότι όλα που αφορούν εσένα, αφορούν και Εμένα; 
Διότι αυτά που αφορούν εσένα αφορούν την κόρη του οφθαλμού Μου;
 Είσαι πολύτιμη στα μάτια Μου και σε έχω αγαπήσει, για αυτό είναι ιδιαίτερη χαρά για Μένα να σε εκπαιδεύσω. Όταν οι πειρασμοί έρχονται επάνω σου και ο πολέμιος, σαν το ποτάμι, θέλω να ξέρεις ότι, Από Μένα ήταν αυτό.
Θέλω να ξέρεις ότι η αδυναμία σου έχει ανάγκη από τη δύναμη Μου, και η ασφάλεια σου βρίσκεται στο να Με αφήσεις να σε προστατεύω. Θέλω να ξέρεις ότι, όταν βρίσκεσαι σε δύσκολες συνθήκες, μεταξύ των ανθρώπων που δεν σε καταλαβαίνουν, δεν λογαριάζουν αυτά που σου είναι ευάρεστα, και σε απομακρύνουν Από Μένα ήταν αυτό. Είμαι ο Θεός σου, οι περιστάσεις τις ζωής είναι στα χέρια μου, δεν βρέθηκες τυχαία στη θέση σου, είναι ακριβώς η θέση που σου έχω ορίσει. Δε Με παρακαλούσες να σου μάθω την ταπείνωση;
Και να, σε έβαλα σ’ αυτό ακριβώς το περιβάλλον, στο σχολείο όπου διδάσκουν αυτό το μάθημα. Το περιβάλλον σου, και αυτοί που ζουν γύρω σου, μόνο εκτελούν το θέλημά Μου. Έχει οικονομικές δυσκολίες και μόλις τα βγάζεις πέρα, να ξέρεις ότι, Από Μένα ήταν αυτό.
Θέλω να ξέρεις ότι Εγώ διαθέτω τα χρήματα σου και να καταφεύγεις σε μένα, και να γνωρίζεις ότι εξαρτάσαι από Μένα. Θέλω να ξέρεις ότι τα αποθέματά Μου είναι ανεξάντλητα, και να βεβαιωθείς ότι είμαι πιστός στις υποσχέσεις Μου. Να μη συμβεί ποτέ να σου πουν την ανάγκη σου «Μην πιστεύεις στον Κύριο και Θεό σου»
Έχεις περάσει ποτέ νύχτα μέσα στη θλίψη; Είσαι χωρισμένος από τους συγγενείς σου, τους ανθρώπους που αγαπάς; Σου το επέτρεψα για να στραφείς σε Μένα, και σε Μένα να βρεις την αιώνια παρηγοριά και ανακούφιση.
 Σε ξεγέλασε ο φίλος σου ή κάποιος που του είχες ανοίξει την καρδιά σου, Από Μένα ήταν αυτό.
Εγώ επέτρεψα να σε αγγίξει αυτή η απογοήτευση, για να μάθεις ότι ο καλύτερος φίλος σου είναι ο Κύριος. Θέλω να τα φέρνεις όλα σε Μένα και όλα να Μου τα λες. Σε συκοφάντησε κάποιος, να το αφήσεις σ’ εμένα, σε Μένα να προσκολληθείς, σε Μένα η καταφυγή σου, για να κρυφτείς από την αντιλογία εθνών. Θα κάνω την δικαιοσύνη σου να λάμψει σαν το φως και την ζωή σου, σαν μέρα μεσημέρι. Καταστράφηκαν τα σχέδιά σου, λύγισε η ψυχή σου και είναι εξαντλημένη, Από Μένα ήταν αυτό.
Έκανες σχέδια και είχες δικούς σου σκοπούς Μου, τα έφερες να τα ευλογήσω.
 Αλλά Εγώ θέλω να αφήσεις σε Μένα, να κατευθύνω και να χειραγωγώ τις περιστάσεις της ζωής σου, διότι είσαι το ορφανό, και όχι ο πρωταγωνιστής. Σε βρήκαν απροσδόκητες αποτυχίες, και η απελπισία κατέλαβε την καρδιά σου, να ξέρεις, Από Μένα ήταν αυτό. Διότι μ’ αυτή την κούραση και το άγχος δοκιμάζω πόσο ισχυρή είναι η πίστη σου στις υποσχέσεις Μου και την παρρησία σου στη προσευχή για τους συγγενείς σου. Δεν ήσουν εσύ που εμπιστεύτηκες τις φροντίδες γι’ αυτούς στην προνοητική αγάπη Μου; Δεν είσαι συ που και τώρα τους αφήνεις στην προστασία της Πανάγνου Μητέρας Μου; 
Σε βρήκε σοβαρή ασθένεια, που μπορεί να γιατρευτεί ή είναι αθεράπευτη και σε κάρφωσε στο κρεβάτι σου, Από Μένα ήταν αυτό. Επειδή θέλω να Με γνωρίσεις πιο βαθιά, μέσω της σωματικής ασθένειας και να μην γογγύζεις γι’ αυτή την δοκιμασία που σου στέλνεται και να μην προσπαθείς να καταλάβεις τα σχέδια Μου, της σωτηρίας της ψυχής των ανθρώπων με διάφορους τρόπους, αλλά αγόγγυστα και ταπεινά να σκύψεις το κεφάλι σου μπροστά στην αγαθότητά Μου. Ονειρευόσουν να κάνεις κάτι ξεχωριστό και ιδιαίτερο για Μένα και αντί να το κάνεις έπεσες στο κρεβάτι του πόνου Από Μένα ήταν αυτό.
Διότι τότε θα ήσουν βυθισμένος στα δικά σου έργα, και Εγώ δεν θα μπορούσα να προσελκύσω τις σκέψεις σου σε Μένα, αλλά Εγώ θέλω να διδάσκω τις βαθύτατες σκέψεις και τα μαθήματα Μου, για να Με υπηρετείς. 
Θέλω να σε μάθω να συναισθάνεσαι πως είσαι τίποτα χωρίς Εμένα.
Μερικοί από τους καλύτερους υιούς Μου είναι αυτοί, οι οποίοι είναι αποκομμένοι από την δραστική ζωή, για να μάθουν να χειρίζονται το όπλο της αδιάλειπτης προσευχής. Κλήθηκες απροσδόκητα να αναλάβεις μία δύσκολη και υπεύθυνη θέση, στηριγμένη σε Μένα.
 Σου εμπιστεύομαι τις δυσκολίες αυτές, και γι’ αυτό θα σε ευλογήσει Κύριος ο Θεός σου σ’ όλα τα έργα σου, σ’ όλους τους δρόμους σου, σ’ όλα, Καθοδηγητής και Δάσκαλος σου θα είναι ο Κύριος σου. 
Την ημέρα αυτή, στα χέρια σου, τέκνο Μου έδωσα αυτό το δοχείο με το θείο μύρο, να το χρησιμοποιείς ελεύθερα. Να θυμάσαι πάντοτε ότι κάθε δυσκολία που θα συναντήσεις, κάθε προκλητική λέξη, κάθε διαβολή και κατάκριση, κάθε εμπόδιο στα έργα σου, που θα μπορούσε να προκαλέσει αγανάκτηση και απογοήτευση, κάθε φανέρωση της αδυναμίας και της ανικανότητας σου, θα χρίεται μ’ αυτό το έλαιο. 
Από Μένα ήταν αυτό.
Να θυμάσαι πως κάθε εμπόδιο είναι νουθεσία από τον Θεό, και γι’ αυτό να βάλεις στην καρδιά σου αυτόν τον λόγο, που σου έχω αποκαλύψει την ημέρα αυτή. Από Μένα ήταν αυτό. Να ξέρεις και να θυμάσαι – πάντα, όπου και να είσαι, ότι οποιοδήποτε κεντρί, θα αμβλυνθεί μόλις θα μάθεις σε όλα να βλέπεις Εμένα Όλα σου στάλθηκαν από Μένα, για την τελείωση της ψυχής σου, Όλα αυτά ήταν από μένα.
Άγιος Σεραφείμ της Βίριτσα
Εκδόσεις «Ορθόδοξος Κυψέλη»
 πηγή
proskomidi

Να θυμάσαι πως κάθε εμπόδιο είναι νουθεσία από τον Θεό.

Έχεις ποτέ σκεφτεί ότι όλα που αφορούν εσένα, αφορούν και Εμένα; Διότι αυτά που αφορούν εσένα αφορούν την κόρη του οφθαλμού Μου; Είσαι πολύτιμη στα μάτια Μου και σε έχω αγαπήσει, για αυτό είναι ιδιαίτερη χαρά για Μένα να σε εκπαιδεύσω. Όταν οι πειρασμοί έρχονται επάνω σου και ο πολέμιος, σαν το ποτάμι, θέλω να ξέρεις ότι, Από Μένα ήταν αυτό.
Θέλω να ξέρεις ότι η αδυναμία σου έχει ανάγκη από τη δύναμη Μου, και η ασφάλεια σου βρίσκεται στο να Με αφήσεις να σε προστατεύω. Θέλω να ξέρεις ότι, όταν βρίσκεσαι σε δύσκολες συνθήκες, μεταξύ των ανθρώπων που δεν σε καταλαβαίνουν, δεν λογαριάζουν αυτά που σου είναι ευάρεστα, και σε απομακρύνουν Από Μένα ήταν αυτό. Είμαι ο Θεός σου, οι περιστάσεις τις ζωής είναι στα χέρια μου, δεν βρέθηκες τυχαία στη θέση σου, είναι ακριβώς η θέση που σου έχω ορίσει. Δε Με παρακαλούσες να σου μάθω την ταπείνωση;
Και να, σε έβαλα σ’ αυτό ακριβώς το περιβάλλον, στο σχολείο όπου διδάσκουν αυτό το μάθημα. Το περιβάλλον σου, και αυτοί που ζουν γύρω σου, μόνο εκτελούν το θέλημά Μου. Έχει οικονομικές δυσκολίες και μόλις τα βγάζεις πέρα, να ξέρεις ότι, Από Μένα ήταν αυτό.
Θέλω να ξέρεις ότι Εγώ διαθέτω τα χρήματα σου και να καταφεύγεις σε μένα, και να γνωρίζεις ότι εξαρτάσαι από Μένα. Θέλω να ξέρεις ότι τα αποθέματά Μου είναι ανεξάντλητα, και να βεβαιωθείς ότι είμαι πιστός στις υποσχέσεις Μου. Να μη συμβεί ποτέ να σου πουν την ανάγκη σου «Μην πιστεύεις στον Κύριο και Θεό σου»
Έχεις περάσει ποτέ νύχτα μέσα στη θλίψη; Είσαι χωρισμένος από τους συγγενείς σου, τους ανθρώπους που αγαπάς; Σου το επέτρεψα για να στραφείς σε Μένα, και σε Μένα να βρεις την αιώνια παρηγοριά και ανακούφιση. Σε ξεγέλασε ο φίλος σου ή κάποιος που του είχες ανοίξει την καρδιά σου, Από Μένα ήταν αυτό.
Εγώ επέτρεψα να σε αγγίξει αυτή η απογοήτευση, για να μάθεις ότι ο καλύτερος φίλος σου είναι ο Κύριος. Θέλω να τα φέρνεις όλα σε Μένα και όλα να Μου τα λες. Σε συκοφάντησε κάποιος, να το αφήσεις σ’ εμένα, σε Μένα να προσκολληθείς, σε Μένα η καταφυγή σου, για να κρυφτείς από την αντιλογία εθνών. Θα κάνω την δικαιοσύνη σου να λάμψει σαν το φως και την ζωή σου, σαν μέρα μεσημέρι. Καταστράφηκαν τα σχέδιά σου, λύγισε η ψυχή σου και είναι εξαντλημένη, Από Μένα ήταν αυτό.
Έκανες σχέδια και είχες δικούς σου σκοπούς Μου, τα έφερες να τα ευλογήσω. Αλλά Εγώ θέλω να αφήσεις σε Μένα, να κατευθύνω και να χειραγωγώ τις περιστάσεις της ζωής σου, διότι είσαι το ορφανό, και όχι ο πρωταγωνιστής. Σε βρήκαν απροσδόκητες αποτυχίες, και η απελπισία κατέλαβε την καρδιά σου, να ξέρεις, Από Μένα ήταν αυτό. Διότι μ’ αυτή την κούραση και το άγχος δοκιμάζω πόσο ισχυρή είναι η πίστη σου στις υποσχέσεις Μου και την παρρησία σου στη προσευχή για τους συγγενείς σου. Δεν ήσουν εσύ που εμπιστεύτηκες τις φροντίδες γι’ αυτούς στην προνοητική αγάπη Μου; Δεν είσαι συ που και τώρα τους αφήνεις στην προστασία της Πανάγνου Μητέρας Μου; Σε βρήκε σοβαρή ασθένεια, που μπορεί να γιατρευτεί ή είναι αθεράπευτη και σε κάρφωσε στο κρεβάτι σου, Από Μένα ήταν αυτό. Επειδή θέλω να Με γνωρίσεις πιο βαθιά, μέσω της σωματικής ασθένειας και να μην γογγύζεις γι’ αυτή την δοκιμασία που σου στέλνεται και να μην προσπαθείς να καταλάβεις τα σχέδια Μου, της σωτηρίας της ψυχής των ανθρώπων με διάφορους τρόπους, αλλά αγόγγυστα και ταπεινά να σκύψεις το κεφάλι σου μπροστά στην αγαθότητά Μου. Ονειρευόσουν να κάνεις κάτι ξεχωριστό και ιδιαίτερο για Μένα και αντί να το κάνεις έπεσες στο κρεβάτι του πόνου Από Μένα ήταν αυτό.
Διότι τότε θα ήσουν βυθισμένος στα δικά σου έργα, και Εγώ δεν θα μπορούσα να προσελκύσω τις σκέψεις σου σε Μένα, αλλά Εγώ θέλω να διδάσκω τις βαθύτατες σκέψεις και τα μαθήματα Μου, για να Με υπηρετείς. Θέλω να σε μάθω να συναισθάνεσαι πως είσαι τίποτα χωρίς Εμένα.
Μερικοί από τους καλύτερους υιούς Μου είναι αυτοί, οι οποίοι είναι αποκομμένοι από την δραστική ζωή, για να μάθουν να χειρίζονται το όπλο της αδιάλειπτης προσευχής. Κλήθηκες απροσδόκητα να αναλάβεις μία δύσκολη και υπεύθυνη θέση, στηριγμένη σε Μένα. Σου εμπιστεύομαι τις δυσκολίες αυτές, και γι’ αυτό θα σε ευλογήσει Κύριος ο Θεός σου σ’ όλα τα έργα σου, σ’ όλους τους δρόμους σου, σ’ όλα, Καθοδηγητής και Δάσκαλος σου θα είναι ο Κύριος σου. Την ημέρα αυτή, στα χέρια σου, τέκνο Μου έδωσα αυτό το δοχείο με το θείο μύρο, να το χρησιμοποιείς ελεύθερα. Να θυμάσαι πάντοτε ότι κάθε δυσκολία που θα συναντήσεις, κάθε προκλητική λέξη, κάθε διαβολή και κατάκριση, κάθε εμπόδιο στα έργα σου, που θα μπορούσε να προκαλέσει αγανάκτηση και απογοήτευση, κάθε φανέρωση της αδυναμίας και της ανικανότητας σου, θα χρίεται μ’ αυτό το έλαιο. Από Μένα ήταν αυτό.
Να θυμάσαι πως κάθε εμπόδιο είναι νουθεσία από τον Θεό, και γι’ αυτό να βάλεις στην καρδιά σου αυτόν τον λόγο, που σου έχω αποκαλύψει την ημέρα αυτή. Από Μένα ήταν αυτό. Να ξέρεις και να θυμάσαι – πάντα, όπου και να είσαι, ότι οποιοδήποτε κεντρί, θα αμβλυνθεί μόλις θα μάθεις σε όλα να βλέπεις Εμένα Όλα σου στάλθηκαν από Μένα, για την τελείωση της ψυχής σου, Όλα αυτά ήταν από μένα.
Άγιος Σεραφείμ της Βίριτσα
Εκδόσεις «Ορθόδοξος Κυψέλη»
- See more at: http://poimin.gr/na-thimase-pos-kathe-empodio-ine-nouthesia-apo-ton-theo/#sthash.pgfP2Muh.dpuf

Η ΤΕΛΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ-ΑΡΧΙΜ. ΑΡΣΕΝΙΟΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ


 Αποτέλεσμα εικόνας για τελωνικη προσευχη

Η ΤΕΛΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ

Μέγιστο προνόμιο στόν νθρωπο εναι προσευχή. Καί προσευχή σημαίνει νάτασι στόν ορανό καί διάλογος καί προσωπική πικοινωνία μας μέ τόν Θεό. ς πρός τήν ποιότητά της, εναι συνουσία μετά το Θεο, φ σον συνάπτεται νθρωπος μετά τόν Θεό, δηλαδή μέ τίς κτιστες θεϊκές νέργειες.
Δέν πρέπει μως νά ξεχνμε τι προσευχή εναι μία πό τίς ντολές. Καί βέβαια, εναι πό τίς πιό βασικές. Μέ τήν προσευχή βελτιωνόμαστε στήν τήρησι τν ντολν. λλά καί ντίστροφα μέ τήν τήρησι τν ντολν προαγόμαστε στήν προσευχή. προσευχή εναι καθρέφτης τς λης πνευματικς μας πορείας. Καί γιά νά γίνη επρόσδεκτη πό τόν Θεό, πρέπει κατά τό λιγώτερο περισσότερο, νά τηρηθον πωσδήποτε κάποιες προϋποθέσεις. Διαφορετικά, ν δέν τηρηθον, χι μόνο δέν θά φθάνη στόν ορανό, δέν θά εναι επρόσδεκτη στόν Θεό προσευχή μας, λλά δέν θά νεβαίνη πάνω πό τό κεφάλι μας, μεταφορικά βέβαια. Δέν θά ξεπερν σέ ψος, πως λεγε χαριτολογντας Ὅσιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης, οτε καί ατό τοτο τό διο μας τό κεφάλι. λεγε σέ κάποιον Ὅσιος Παΐσιος: ''Μέ τήν τακτική πού κολουθες, προσευχή σου, χι πλς δέν φθάνει στόν ορανό, λλά μένει, σέ ψος, κάτω καί πό τό διο σου τό κεφάλι''.
Κατ ρχήν, θά πρέπη νά γίνεται προσευχή μας μέ πνεμα ταπεινώσεως, μέ βαθειά ατογνωσία καί ατομεμψία, χωρίς δικαιολογίες καί ξιδανικεύσεις τν πτώσεών μας καί τς χι σωστς συμπεριφορς μας.
Μέ μία λοιπόν λέξι προσευχή μας γιά νά εἶναι εὐάρεστη στόν Θεό, θά πρέπη νά εναι ''τελωνική'': '' Θεός λάσθητί μοι τ μαρτωλ''. Ἄκόμη κι ν λόγῳ τῆς πνευματικῆς μας τυφλώσεως δέν καταλαβαίνωμε ντελς τήν νοχή μας, ς κάνωμε ἔστω μία προσπάθεια, σπου νά μς νοίξη τά μάτια τς ψυχς Θεός.

ΑΡΧΙΜ. ΑΡΣΕΝΙΟΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

εικόνες και πραγματικότητες... π. Ηλίας Υφαντής

εικονομάχοι2
Η Κυριακή της Ορθοδοξίας αναφέρεται γενικότερα στους αγώνες της Εκκλησίας εναντίον των αιρέσεων, αλλά πιο συγκεκριμένα στη νίκη της εναντίον της εικονομαχίας. Που σημαίνει ότι οι εικονομάχοι ήθελαν να καταργήσουν τις εικόνες και οι ορθόδοξοι αγωνίστηκαν για τη διατήρησή τους. Όμως….
Την ίδια εποχή πολλές ζωντανές εικόνες του Θεού-οι «ελάχιστοι» αδελφοί του Χριστού- δεινοπαθούσαν απ’ την καταπίεση και την καταλήστευση των εξίσου ή δυσεβών «εικονομάχων» της κρατικής και της οικονομικής ολιγαρχίας. Κι όμως γι’ αυτούς η Εκκλησία δεν επέδειξε το ανάλογο ενδιαφέρον…
Πραγματικότητα, η οποία, δυστυχώς, επαναλαμβάνονται και στις μέρες μας. Αφού και σήμερα κάποιοι μαφιόζοι του σιωνισμού και του ναζισμού ζητούν να αφαιρεθούν οι εικόνες και οι σταυροί απ’ τα σχολεία, τα δικαστήρια, κλπ. Και επικαλούνται, υποκριτικότατα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Τη στιγμή που αυτοί οι ίδιοι ποδοπατούν κάθε έννοια ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε βάρος των ζωντανών εικόνων του Θεού, προκαλώντας πολέμους και σκηνοθετώντας χρεοκοπίες σε βάρος των κρατών και των λαών. Με σκοπό και αποτέλεσμα την ολοσχερή καταστροφή τους…




Πάνω σ’ αυτή τη βάση κινείται και το σχετικό με την Κυριακή της Ορθοδοξίας κήρυγμα του οποίου η ηλεκτρονική διεύθυνση είναι:

Και όπως πάντα σας διαβιβάζω την ηλεκτρονική διεύθυνση του συνόλου των «απαγορευμένων» απ’ τον Σ/το Μητροπολίτη Αιτ/νίας κηρυγμάτων:
https://www.youtube.com/channel/UCNoHI5MVnPZbqszIfoqBozg
Ευχαριστώ για την ακρόαση
παπα-Ηλίας
https://papailiasyfantis.wordpress.com
e mail: yfantis.lias@gmail.com

+Μητροπολιτης Φλωρινης Αυγουστινος:«Γεννηθήκαμε Ορθόδοξοι και φοβάμαι ότι δέν θα πεθάνουμε Ορθόδοξοι. Σημειώστέ το αυτό…»


π. Αυγουστίνος Καντιώτης
  + Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου

«Γεννηθήκαμε Ορθόδοξοι και φοβάμαι ότι δέν θα πεθάνουμε Ορθόδοξοι. Σημειώστέ το αυτό…»

ΓΙΑΤΙ;

 «Αν οι επίσκοποι, οι αρχιεπίσκοποι και οι πατριάρχαι δεν προσκυνήσουν το διάβολο της μασονίας, δεν γίνονται πατριάρχαι και δεν καταλαμβάνουν τα ύψιστα αξιώματα εν τη Εκκλησία, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων».

«Είστε Ορθόδοξοι; Βγήκατε μέσα από τον Ιορδάνη ποταμό; Γιατί κάθε κολυμβήθρα Ιορδάνης ποταμός είναι. Είστε χριστιανοί; Επιτρέψατέ μου να αμφιβάλλω…..
Στα χρόνια της αποστασίας που ζούμε, δεν ξέρω, ας με θεωρήσετε απαισιόδοξο· Γεννηθήκαμε από γενεά γενεών Ορθοδόξοι και φοβούμαι ότι δεν θα πεθάνουμε Ορθόδοξοι. Σημειώστέ το αυτό….
Κινδυνεύει η Ορθοδοξια, δεν είναι αυτό ένα σχήμα λόγου… Επιτρέψατέ μου…να αναφέρω μερικούς κινδύνους…
Κινδυνεύει από τις αιρέσεις…..
Η μεγαλυτέρα απάτη των αιώνων είναι η Ουνία.

Προσωπικά δεν έχω τίποτε με κανέναν, για τις μεγάλες ιδέες πολεμῶ·

Πήγε ο πατριάρχης στα Ιεροσόλυμα και κάθισε δίπλα στον ουνίτη πατριάρχη!… Διέλυσαν οι Ουνίτες το Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων… Είχε 80.000 Ορθόδοξους αρβόφωνες το Πατριαρχείο και πήραν με διάφορους τρόπους οι ουνίτες, μέχρι στιγμής τις 60.000 και έμειναν 20.000. Τους εξαγόρασαν με χρήματα παπικά….
Και τώρα βλέπουν τον πατριάρχη να τρώει μαζί του και να πίνει και τελείωσε η ιστορία…

Θα σβήσουν τα πατριαρχεία προς αίσχος μιας ιεραρχίας η οποία έδωσε όρκο ιερό να αγωνίζεται υπέρ ιερών και οσίων και τίποτα απ” αυτά δεν κάνει.

Αλλά τι περιμένεις από δεσποτάδες και αρχιεπισκόπους και πατριαρχάδες, -αφήστε, να ανοίξω την καρδιά μου- Έλεγα σήμερα στην Αγία Μαρίνα· Πάνε μέσα στη στοά, γίνονται μασόνοι και κατόπιν γίνονται πατριάρχαι.

Αν δεν προσκυνήσουν το διάβολο αυτό της μασονίας, δεν γίνονται πατριάρχαι και δεν καταλαμβάνουν τα ύψιστα αξιώματα εν τη Εκκλησία, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Και το λέω αυτό όχι εκ δειλίας, αλλά από δικαιοσύνη. Γιατι δεν θ” άφησε ο Θεός τον λαόν του αμάρτυρον στη γενεάν μας…».

πηγή

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...