“Ευλογημένος ο ερχόμενος”...
Πρωτοφανής και θερμή ήταν η υποδοχή που επεφύλαξαν τα πλήθη της Ιερουσαλήμ στον Βασιλέα Χριστό. Εκατομμύρια λαού τον υποδέχτηκαν με κραυγές ενθουσιασμού και αλαλαγμούς. Όπως πληροφορούμαστε από τις ζητωκραυγές που δονούσαν τους γύρω χώρους και από τις επευφημίες των μικρών παιδιών “εσείσθη πάσα η πόλις”. Με τα κλαδιά των βαϊων στα χέρια ακουγόταν το “Ωσαννά, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου, ο Βασιλεύς του Ισραήλ”.
Ο Βασιλιάς
Ο ευλογημένος Βασιλιάς πορεύεται όχι βέβαια με τα διακριτικά της εξουσίας αλλά εκείνα της θυσίας και της διακονίας. Πορεύεται εκούσια στην πόλη του πάθους του, με αποκλειστικό και μόνο κίνητρο την απέραντη αγάπη του προς τον άνθρωπο. Πορεύεται όχι σαν επίγειος Βασιλιάς όπως τον εφαντάζονταν πολλοί από το πλήθος, αλλά ταπεινός και πράος για να σκορπίσει ευλογία και να θεμελιώσει τη σωτηρία του ανθρώπου.
Μέσα στα εκατομύρια του λαού υπήρχαν βέβαια και εκείνοι που παρέμεναν ασυγκίνητοι από τις πηγαίες εκδηλώσεις του πλήθους. Όχι μόνο δεν εχαίρονταν αλλά με το δηλητήριο του φθόνου στην καρδιά μεθόδευαν την καταδίκη του αληθινού Βασιλέα. Γι΄ αυτό και ο Χριστός δεν ενθουσιάζεται από τις επευφημίες του πλήθους. Βλέπει πίσω από τη σημερινή δόξα την αυριανή εγκατάλειψη και ακούει μετά το “Ωσαννά” το “Άρον άρον σταύρωσον Αυτόν”.
Η Θεία πρόσκληση
Ο Κύριος μας προσκαλεί σήμερα να συνοδοιπορήσουμε μαζί Του και να τον ακολουθήσουμε στο πάθος για να πάρουμε γεύσεις και του αναστάσιμου μηνύματός Του. Ειδικότερα η Εκκλησία μας προσκαλεί να παρακολουθήσουμε και να βιώσουμε κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας που αρχίζει απόψε τα σωτήρια μηνύματα που τόσο αυθεντικά εκπηγάζουν μέσα από τον λατρευτικό της πλούτο.
Με τη Μεγάλη Εβδομάδα που ανοίγει ενώπιόν μας η Εκκλησία, μας δίνει τη δυνατότητα να ανεβούμε στο πιο ψηλό σκαλοπάτι ιερής κατάνυξης που κυριαρχούσε σε ολόκληρη την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Η Μεγάλη Εβδομάδα δεν είναι τόσο μέγεθος ποσοτικό ή χρονικό αλλά κυρίως σωτηριολογικό. Σύμφωνα με τον μεγάλο πατέρα της Εκκλησίας μας Ιωάννη Χρυσόστομο “είναι τα μεγάλα κατορθώματα που έγιναν για μας από τον Δεσπότη Χριστό: η διαρκής τυρανία του διαβόλου καταργήθηκε, ο θάνατος έπαψε να βασανίζει, ο ισχυρός δέθηκε και τα υπάρχοντά του λεηλατήθηκαν, η αμαρτία αναιρέθηκε, η κατάρα εξαφανίσθηκε, ο Παράδεισος ανοίχθηκε, ανεβήκαμε στον ουρανό, ο άνθρωπος ενώθηκε με τους αγγέλους, καταργήθηκε το μεσότοιχο του φραγμού, ο Θεός της ειρήνης ειρηνοποίησε τα ουράνια με τα επίγεια”. Τα λόγια αυτά του Ιωάννου του Χρυσοστόμου συνιστούν την πεμπτουσία του βαθύτερου νοήματος της περιόδου αυτής η οποία στοχεύει στο να μας οδηγήσει σε συνάντηση με τον αναστημένο Χριστό.
Αγαπητοί αδελφοί, η σημερινή μέρα που μας θυμίζει τη θριαμβευτική είσοδο του Κυρίου στα Ιεροσόλυμα αποτελεί και πρόκληση για να Τον συναντήσουμε αναστημένο. Αυτό όμως προϋποθέτει να ακολουθήσουμε την πορεία του Πάθους, της Σταύρωσης, του ενταφιασμού των παθών μας που εμφωλεύουν μέσα στην ψυχή μας. Μπορούμε κι΄ εμείς σήμερα να Του επιφυλάξουμε θερμή υποδοχή όπως τότε το πλήθος. Μπορούμε να ανταποκριθούμε στην πρόσκλησή Του και να δεχθούμε την προσφορά Του, ώστε και εμείς να αξιωθούμε, κατά την έκφραση του ιερού υμνωδού “να συζήσωμεν Αυτώ... εις την άνω Ιερουσαλήμ, εν τη βασιλεία των Ουρανών”.
Εκκλησία Κύπρου - Χριστάκης Ευσταθίου, Θεολόγος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά