Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τρίτη, 8 Μαρτίου 2016

Το πέλαγος της νηστείας


nisteia

Γράφει ο Ρααφαήλ Μισιαούλης
το είδαμε εδώ

Σε λίγες μέρες θα κληθούμε ως πιστά μέλη της Εκκλησίας μας να διαπλεύσουμε το της Νηστείας μέγα πέλαγος, όπως το χαρακτηρίζει ο ψαλμωδός στο Ιδιόμελο των Αποστίχων του Εσπερινού της Κυριακής της Συγχωρήσεως, την περίοδο της Σαρακοστής.
Η Νηστεία θεμελιώθηκε από τον ίδιο τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, όταν βρισκόταν στην έρημο και νήστεψε 40 μέρες, όπως περιγράφεται στο κατά Ματθαίο Ευαγγέλιο 4,1-11.
Ακόμη, η νηστεία θέτει τα θεμέλιά της στην Παλαιά Διαθήκη, όταν ο Θεός απαγόρευσε στους πρωτοπλάστους Αδάμ και Εύας να φάνε τους καρπούς από το δέντρο της γνώσεως του καλού και του κακού, όπως το διαβάζουμε αναλυτικά στο βιβλίο της Γενέσεως.
Άρα, η άποψη που ισχυρίζονται πολλοί ότι η νηστεία τέθηκε από τους ιερείς δεν έχει καμία ισχύ.
Νηστεύοντας ο κάθε ένας από εμάς διαπιστώνουμε τα καλά που μας προσφέρει η νηστεία, σωματικά και πνευματικά καλά.
Τα πνευματικά αγαθά που διαπιστώνει ο κάθε ένας διανύοντας αυτό το πέλαγος είναι η χαλιναγώγηση των αγρίων παθών, η υποχώρηση των κακών επιθυμιών, η εκκοπή της ραθυμίας, της αμέλειας, των θανάσιμων κακίων αλλά και πολλών παραδειγμάτων που θα ακούσουμε στις ακολουθίες της Εκκλησίας μας αυτή την περίοδο.
Όμως, για να διανύσουμε αυτό το πέλαγος χρειαζόμαστε κάποια εφόδια ώστε να μας προστατεύσουν κατά τη διάρκεια του πελάγους.
Ποια είναι όμως αυτά τα εφόδια; Την απάντηση μας την δίνει ο Απόστολος Παύλος στην προς Ρωμαίους επιστολή 13,12 «ενδυσώμεθα τα όπλα του φωτός» Τα όπλα του φωτός δεν είναι κάτι άλλο από τους καρπούς του Αγίου Πνεύματος αγάπη, χαρά, αγαθοσύνη, πίστη, πραότης, εγκράτεια, ταπείνωση, υπομονή.
Για να διατηρήσουμε τους εαυτούς μας στη νηστεία χρειάζεται να κάνουμε υπομονή, προσευχή, εγκράτεια και να είμαστε ταπεινοί.
Να δείχνουμε αγάπη προς όλους τους συνανθρώπους μας, να μην κρατάμε μίσος και κακία σε κανένα γιατί δεν έχει κανένα όφελος μετά η νηστεία.
Πέρα όμως από τη νηστεία των φαγητών χρειάζεται να κάνουμε νηστεία και στα λόγια μας.
Συγκεκριμένα, δεν μπορούμε να λέμε ότι νηστεύουμε αλλά να κατατρώμε τις σάρκες των αδελφών μας, δηλαδή να κατηγορούμε τους άλλους, δεν μπορώ να νηστεύω από τα φαγητά μου αλλά από το στόμα μου να βγαίνουν κακόλογα.
Αλλά, να τονίσουμε σε αυτό το σημείο ότι θα εμφανισθούν αρκετές τρικυμίες και φουρτούνες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Γι΄ αυτό χρειαζόμαστε τη σοφία και τη φρόνηση για να αντιμετωπίσουμε αυτές τις δυσκολίες αλλά χαμηλή ταχύτητα χωρίς γρήγορους ρυθμούς γιατί τα μεγάλα και απότομα άλματα στην αρετή είναι επικίνδυνα.
Ας αρχίσουμε από τους μικρούς κόπους και θυσίες, για αν μπορέσουμε να φτάσουμε στους μεγάλους κόπους.
Ο σοφός άνθρωπος είναι προσεκτικός και ξύπνιος, προσπαθώντας να φυλάξει τη ζωή του από τις παγίδες που στήνει ο διάβολος.
Ο Μέγας Βασίλειος λέει «όποιος στα μικρά έργα είναι αμελής, μην πιστέψει ότι αυτός θα διαπρέψει στα πολλά και μεγάλα».
Άρα, ας ενδυθούμε τα όπλα του φωτός για να διανύσουμε το ταξίδι μας με ασφάλεια και να φθάσουμε στον προορισμό μας που δεν είναι άλλος από την Ανάσταση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.
Εύχομαι σε όλους Καλή Σαρακοστή, καλό στάδιο και να μας αξιώσει ο Κύριος μας να ρίξουμε άγκυρα στο λιμάνι της ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου